Tak, ten schemat widziałem. Pisałem też do Intercity, jednakże nie udzielono mi żadnej odpowiedzi - obiecano przekazać zapytanie do działu zajmującego się ustalaniem zestawień wagonów, ale nikt już mi nie odpisał.
Pamiętaj, że nowy rozkład jazdy nie obowiązuje, a więc i same zestawienia będą pewne, gdy zacznie obowiązywać. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, że wagonów Intercity to raczej nie zbywa, pewność zestawienia składów tez nie można traktować w 100%, zawsze jakiś wagon może wypaść ze względu na usterkę, czy przegląd. Nie mamy floty powielalnych wagonów, które można by zastąpić bezboleśnie, o tym tez trzeba pamiętać.
Tak, jestem tego świadomy. Ale od tego rozkładu pojawia się w ogóle opcja wyboru miejsca w wagonie bezprzedziałowym, a nie chcę spędzić 7-miu godzin z podkurczonymi nogami pod stolikiem. Stąd moje pytanie.
Kilka składów z pierwszych dwóch dni obowiązywania nowego rozkładu jazdy 2017/2018. Stacja Warszawa Centralna:
Niedziela, 10.XII.2017
1. TLK "Kormoran" Olsztyn-Wrocław: EP07-338 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC). Klasa 1 - 9 osób, klasa 2 około 50% frekwencja.
2. EIP 3512 Kraków-Gdynia: ED250-001. Klasa 1- 4 osoby, klasa 2 też słabo jak na pociąg w kierunku Gdyni. wagon 4 około 60% zajętych miejsc, wagon nr 2, 5 i 6 pojedyncze osoby, wagon nr 7 -16 osób
3. EIP 1304 do Krakowa. ED250-007. Klasa 1 22 osoby, klasa 2 około 60-70%.
4. TLK "Chełmianin" z Chełma z wagonami z Kijowa. EP07-1054 + A(IC-zdeklasowany) + 141A + 111Ay + 3 wagony z Kijowa. Z wagonów z Chełma wysiadło około 70 osób.
5. TLK "Małopolska" Gdynia-Przemyśl/Jasło. EP09-002 + wagony do Przemyśla: B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + A(IC-zdeklasowany) + wagony do Jasła: B(IC) + B(IC). Wagony do Przemyśla bardzo ładnie, około 90%, z wyjątkiem ostatniego wagonu, natomiast te 2 wagony do Jasła to pustki, pojedyncze osoby.Stan wagonów jak na taką relację mógłby być trochę lepszy.
6. IC "Soła" ze Zwardonia: ED161-015. Ponad 100% frekwencja.
7. EIC "Giewont" Zakopane-Gdynia. Opóźniony 95 minut, EP09-008 + 145Ab + restaurant 406A + 136A + 111Arow + 111Arow + 111Arow + 136A. W kierunku Gdyni z centralnego ruszyło może ze 30% miejsc zajętych.
8. TLK "Kinga" z Krakowa: ED740-013. jak na niedzielny wieczór to bez wielkiego dramatu jeżeli chodzi o frekwencję.
Poniedziałek, 11 grudzień 2017 rok:
1. EIP 4503 Bielsko Biała-Gdynia, wczoraj na składzie wagonowym: EP09-023 + 136A + 136A + 144A + 136A + 136A + restaurant + Z1B + 152Aa. Około 40-50% zajętych miejsc.
2. TLK "Ogiński" Bydgoszcz-Lublin/Chełm. EU07-216 + wagony do Lublina: B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + wagony do Chełma: A(IC-zdeklasowany) + A(IC-zdeklasowany). Przyjechał do Warszawy z bardzo ładną frekwencją, natomiast odjechał już z gorszą. Około 30% frekwencja.
3. EIP 8300 Kołobrzeg-Kraków. ED250-016 , klasa 1 pojechało 12 osób, klasa 2 około 80%.
4. EIC 5302 (dziwne, ze bez nazwy) Gdynia - Kraków: EP09-032 + Z2A + bar + 136A + 136A +111Arow. Około 60-70%.
TLK 71102 Warta rel. Zielona Góra/Gorzów Wielkopolski - Warszawa Wschodnia:
EP08 + 141A + 111Ainw + 112At + 141A + 141A + 141A,
dwa ostatnie wagony z Gorzowa. Ogólna frekwencja na odjeździe z Poznania do Warszawy przyzwoita, w części gorzowskiej znacznie niższa niż zielonogórskiej.
TLK 57106 Bachus rel. Gdynia Główna - Zielona Góra
EU/EP07 + 141A + 111Ay + 112At + 141A + 111Ay.
Dzisiejsza Warta z Gorzowa z przyzwoitą frekwencją.Wszystkie miejsca prawie zajęte.Z Krzyża już sporo osób stało.3 wagon kursuje na zarządzenie.Dziś by się przydał.Ciekawe kiedy zarządzą aby go puścić? Z Poznania na 8 wagonach i ścisk okropny.
Wieczorny TLK Spodek (p.o. Wieluń około połowa drogi z Katowic do Poznania) piątek 15.12 ok. 70% napełnienie, wymiana ok. 10 podróżnych. Niedziela 17.12 90%, wymiana ok. 15 ludzi . Trzy dwójki
A jaka frekwencja w KOCIEWIU (wiecznie opóźniony)?
Do Gdyni codzienne opóźnienie,najlepiej planując wyjazd z rana lepiej sprawdzić na infopasażeru jakie ma opóźnienie bo po co tyle stać na mrozie.Z Gdyni lepiej bo w ostatnią sobotę i niedzielę bez opóźnienia dojechał do Gorzowa.Frekwencja z rana pewnie znikoma bo ludzie albo rezygnują albo jadą regio do Krzyża.Wieczorny w sobotę 30 osób w niedziele trochę więcej(odcinek Krzyż-Gorzów)
P.S. Dziś na wschodnim w Gorzowie założono megafony.Chociaż będzie wiadomo jakie jest opóźnienie. IC pracuje ponoć nad tymi opóźnieniami i obiecują poprawę od początku stycznia.Ciekawe co wymodzą...
Uciąć grupę wagonów z Przemyśla do Gorzowa to chyba na początek - trudno podróżni do Gorzowa będą się przesadzać w Krzyżu na Kociewie i odwrotnie. Problem jest obieg wagonów - drugie rozwiązanie to zmiana godzin odjazdu z większym buforem czasowym na stacjach końcowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum