PKP Cargo brakuje wagonów, a w krzakach stoi ich 30 tysięcy.
– PKP Cargo ma dwadzieścia do trzydziestu tysięcy wagonów, które stoją w przysłowiowych krzakach. Trzeba szybko przywrócić je do ruchu, bo nie ma czym wywieźć węgla – uważa przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury Bogdan Rzońca.
Analitycy uważają, że wyniki przewoźnika się poprawią. Wpłyną na to głównie czynniki rynkowe.
Ponad 6 proc. straciły w piątek akcje PKP Cargo. W czwartek po sesji spółka przekazała komunikat o rezygnacji Macieja Libiszewskiego, prezesa, oraz Arkadiusza Olewnika, członka zarządu odpowiedzialnego za finanse. Analitycy niechętnie mówią o personaliach, ale dość powszechnie łączą piątkowe tąpnięcie notowań z dymisją menedżerów.
- Zostawiałem kasę z 800 mln. Jak wróciłem po 9 dziewięciu latach, to zastałem miliard, ale długu - mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. Przyznaje, że musiał wykonać sporą pracę, by podźwignąć spółkę. Jak przyznaje Libiszewski jego pracę docenił rynek, bo w niecały rok akcje PKP Cargo wzrosły o ponad 100%.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Ćwierć miliarda na naprawy wagonów. PKP Cargo nadrabia straty z poprzedniego roku.
Drugi kwartał z rzędu PKP Cargo wykazuje zyski, spełniając tym oczekiwania rynku. Dzięki cięciom zatrudnienia nie widać w wynikach firmy zapowiadanych na wrzesień znacznych podwyżek wynagrodzeń. Spółka inwestuje duże środki w modernizację wagonów.
Noble Securities obniża rekomendację do „redukuj” dla PKP Cargo.
PKP Cargo SA to spółka, która systematycznie poprawia wyniki finansowe, choć wskaźniki efektywności (ROE, ROA, marża operacyjna) wciąż pozostają bardzo niskie, nawet na tle innych państwowych firm z segmentu utility.
Ryzykiem pozostają koszty pracownicze, tym bardziej, że wzrost przewozów prognozowany na najbliższe lata może mieć charakter tymczasowy i po zakończeniu boomu inwestycyjnego w infrastrukturze trudno będzie o dalsze przyrosty wolumenów.
Dlatego analitycy Noble Securities obniżyli rekomendację do „redukuj” z nową niższą ceną docelową na poziomie 45,2 zł.
Noble Securities obniża rekomendację do „redukuj” dla PKP Cargo.
PKP Cargo SA to spółka, która systematycznie poprawia wyniki finansowe, choć wskaźniki efektywności (ROE, ROA, marża operacyjna) wciąż pozostają bardzo niskie, nawet na tle innych państwowych firm z segmentu utility.
Ryzykiem pozostają koszty pracownicze, tym bardziej, że wzrost przewozów prognozowany na najbliższe lata może mieć charakter tymczasowy i po zakończeniu boomu inwestycyjnego w infrastrukturze trudno będzie o dalsze przyrosty wolumenów.
Dlatego analitycy Noble Securities obniżyli rekomendację do „redukuj” z nową niższą ceną docelową na poziomie 45,2 zł.
PKP Cargo ma umowę na przewóz węgla dla Taurona Wydobycie za 227 mln zł.
PKP Cargo podpisało umowę z Tauron Wydobycie na wykonanie usługi transportu kolejowego ok. 10,99 mln ton węgla na potrzeby Tauron Wydobycie, podała spółka. Szacunkowa wartość umowy wynosi 227 mln zł brutto.
PKP Cargo w listopadzie z wynikami lepszymi niż rok wcześniej.
Grupa PKP Cargo w listopadzie 2017 roku uzyskała 51,03 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,42 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie grupa przewiozła o 3,8 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 6,2 proc. większą niż w listopadzie 2016 roku.
Kolejowy przewoźnik towarowy PKP Cargo miał bardzo dobry IV kwartał 2017 pod względem przewozowym, a cały ubiegły rok był lepszy niż wcześniej przewidywały to plany spółki - poinformował w piątek dziennikarzy p.o. prezesa PKP Cargo Krzysztof Mamiński.
Grupa PKP Cargo w grudniu 2017 roku uzyskała 51,31 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,54 proc. pod względem masy towarowej – podaje przewoźnik, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie Grupa przewiozła o 1,9 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 7,6 proc. większą niż w grudniu 2016 roku.
Wskutek rozwiązania odpisów wzrośnie zysk PKP Cargo.
Zarząd PKP Cargo postanowił rozwiązać część odpisu z tytułu trwałej utraty wartości taboru kolejowego w kwocie 27,4 mln zł. Rozwiązanie odpisu wpłynie na poprawę wyniku finansowego spółki za ubiegły rok.
Pociągi PKP Cargo więcej warte, bo… wzrosły ceny złomu.
PKP Cargo dokonało wyceny posiadanego taboru kolejowego. Na jej podstawie uznano, że jego wartość zwiększyła się ze względu na wzrost cen złomu. Wynik finansowy za rok 2017 wzrośnie dzięki temu o ponad 22 mln zł.
Grupa PKP Cargo w styczniu 2018 roku uzyskała 48,85 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 43,27 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie Grupa przewiozła o 18,2 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 18,8 proc. większą niż w styczniu 2017 roku.
Rosnące przewozy wymuszają większe inwestycje PKP Cargo.
W tym roku grupa PKP Cargo planuje przeznaczyć na inwestycje ponad 1 mld zł. Gros przeznaczone będzie na potrzeby taborowe, ale także udrożnienie przejścia granicznego w Małaszewiczach. Przedstawiciele zarządu spółki zapewniają, że nie jest ono i nie będzie wąskim gardłem na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS).
W piątek PKP Cargo podało wyniki za 2017 r. Spółka odbiła się w końcu od dna i pokazała najwyższe zyski od 2012 r. Zupełnie inaczej odebrali to jednak akcjonariusze, którzy liczyli na znacznie więcej. Kurs spółki tuż po wynikach wręcz runął, dziś mamy natomiast kontynuację tych spadków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum