Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Co słychać w sparwie "Szczucinki"?
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 28-04-2015, 08:14    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK zareagowały na apel Fundacji Pro Kolej ws. ratowania przed likwidacją "Szczucinki" czyli linii nr 115 w Małopolsce. Poinformowały, że na pierwszych 16km - do Żabna - prowadzony jest ruch towarowy i że dotychczas żadna instytucja ani urząd nie zwróciły się w sprawie likwidacji któregokolwiek z fragmentów tej linii.

Całość tutaj.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 30-04-2015, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Małopolskie: Samorządowcy chcą likwidacji linii Tarnów – Szczucin.

Władze miejscowości leżących przy linii kolejowej nr 115 Tarnów – Szczucin chcą jej rozbiórki i budowy ścieżki rowerowej za ponad 11 mln zł ze środków Unii Europejskiej. Planom nie sprzeciwia się Urząd Marszałkowski twierdząc, że linia nie ma potencjału. Protest przeciwko koncepcji wystosowało Stowarzyszenie Miłośników Kolei z Krakowa.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/57299/malopolskie_samorzadowcy_chca_likwidacji_linii_tarnow_szczucin.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 27-12-2015, 16:31    Odpowiedz z cytatem

To był zły rok dla "szczucinki". Samorządy machnęły ręką na niekończące się negocjacje z kolejarzami. A że UE daje kasy na ścieżki rowerowe...
O ile wiem, fizycznie jeszcze nie likwidują odcinka Żabno-Szczucin. Ale to już naprawdę ostatni dzwonek, jeśli ma się coś dziać w kierunku uratowania linii. Musiałby być to jednak już mocny sygnał "z góry", praktycznie ministerialny.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 21-04-2016, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Głosujemy przeciw likwidacji
http://www.dabrowatar.pl/sonda-internetowa-szczucinka-linia-kolejowa-115/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 21-04-2016, 19:48    Odpowiedz z cytatem

Każdy kto korzystał z linii i chciałby skorzystać powinien oddać głos.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 10-05-2016, 19:45    Odpowiedz z cytatem

My tu gadu gadu, a w Dąbrowie Tarnowskiej ktoś rozebrał torowisko, PKP PLK zarzekało się potem, że nic o tym nie wie.

http://www.dziennikpolski24.pl/region/a/chca-rozebrac-szczucinke,9937162/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 30-06-2016, 11:14    Odpowiedz z cytatem

Posiedzenie Komisji Infrastruktury (nr 17) w dniu 12-04-2016 (Fragmenty, całość pod linkiem)

Senator Jacek Włosowicz:
Krótkie pytanie. Przez województwo świętokrzyskie biegnie odcinek, który kończy się pod Buskiem-Zdrój, 3 km od tej miejscowości, a dalej brakuje 40 km połączenia do Szczucina, by połączyć Kielce z Tarnowem i dalej z południem Europy. Czy taki projekt jest w ogóle przewidywany? Dziękuję.

Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA Ireneusz Merchel:
Jeżeli chodzi o Świętokrzyskie, no to niestety… Dyskutowaliśmy tutaj i wiemy, jak to wygląda. Ze względu na warunki terenowe i ogromne koszty ewentualnej budowy tego brakującego odcinka linii… Czas jazdy trasą objazdową, przy naprawdę bardzo dobrych parametrach tej linii, jest krótszy. Bynajmniej…
(Wypowiedź poza mikrofonem)
Po zmodernizowanych liniach, nawet gdybyśmy budowali ten skrót. Tak że uważamy… Oczywiście, mogłoby to wymagać jeszcze jakichś analiz, ale w tej chwili budowa wspomnianego odcinka nie jest przewidywana.

Senat RP

[ Dodano: 30-06-2016, 12:37 ]
Rozmawiali na temat budowy mostu w Nowym Korczynie
Dodał: Agnieszka Data: 2016-05-12 17:13:51

W sprawę wyboru wariantu przebiegu obwodnicy zaangażował się Poseł na Sejm RP Michał Cieślak. Ze względu na ważne głosowania w Sejmie, Poseł nie pojawił się na spotkaniu w Nowym Korczynie. Za pośrednictwem jednego z uczestników spotkania przekazał informacje, że wraz z Posłem z gminy Dąbrowy Tarnowskiej zamierza złożyć oświadczenie poselskie, którego celem jest powrót do koncepcji Przemysława Gosiewskiego z zakresu uruchomienia transportu szynowego na trasie Tarnów - Busko - Kielce. Utworzenie nowego połączenia kolejowego między sąsiednimi województwami stanowiłoby duże udogodnienie dla kuracjuszy przyjeżdżających do świętokrzyskich Uzdrowisk.

busko.net

[ Dodano: 30-06-2016, 12:40 ]
Poseł Michał Cieślak złożył oświadczenie poselskie (video)
Dodał: Milena Data: 2016-05-19 14:22:19

(fragment, całość pod linkiem)

Poseł na Sejm Michał Cieślak swoje oświadczenie poselskie w sprawie obwodnicy Nowy Korczyn oraz przeprawy mostowej Korczyn- Borusowa złożył 12 maja 2016 r.

Jak mówił Poseł Michał Cieślak: (...) Dlatego też apeluję o rozważenie możliwości wybudowania obwodnicy Nowego Korczyna według wariantu nr 4 zaproponowanego zarówno przez mieszkańców gminny Nowy Korczyn i gminy Gręboszów, oraz wzięcie pod uwagę możliwości przeprowadzenia również koncepcji połączenia szynowego między Buskiem a Tarnowem. Realizacja tej koncepcji i prac infrastrukturalnych, dodatkowo przyczyni się do rozwoju powiatu buskiego, tak bardzo ważnego z punktu widzenia uzdrowiskowego dla państwa.

busko.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Zgorzelec Miasto

PostWysłany: 06-07-2016, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że panowie politycy kolej utożsamiają głównie (tylko?) z przewozami pasażerskimi i w pierwszej kolejności mantrują o dojazdach do świętokrzyskich uzdrowisk. A przecież przedłużenie Szczucinki do Buska-Zdroju i dalej do Kielc miałoby kolosalne znaczenie dla ruchu towarowego z północy i centrum kraju na Słowację.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
12731644

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 04-08-2016, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Tory Szczucinki jednak nie zmienią się w ścieżkę rowerową. Samorządowcy się wycofują

Środa, 3 sierpnia 2016, 06:58

Samorządowcy wycofują się z planów przekształcenia nieczynnej od lat linii kolejowej z Tarnowa do Szczucina w ścieżkę rowerową. Przeciwko tym planom protestowało m.in. Stowarzyszenie Miłośników Kolei z Krakowa, a także część okolicznych mieszkańców. Zwracali oni uwagę na to, że w okolicy powstają już ścieżki rowerowe na wałach Dunajca czy Wisły, a Szczucinka jeszcze może się przydać. Miłośnicy kolei zyskali też poparcie w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, które właśnie poinformowało o wstrzymaniu likwidacji Szczucinki. Samorządowcy wycofują się tego pomysłu jednak przede wszystkim ze względu na pieniądze.

Początkowo samorządowcom z Powiśla Dąbrowskiego obiecano, że budową ścieżki, która miała kosztować nawet 15 milionów złotych, zajmie się zarząd Małopolski. Zdaniem wicemarszałka Stanisława Sorysa, wójtowie i burmistrzowie mieli jednak przejąć fragmenty likwidowanej trasy kolejowej. Do czego - w obliczu protestów - nikt się nie kwapił. Pomysł ostatecznie upadł kiedy okazało się, że to jednak poszczególne gminy miałaby starać się o dofinansowanie takiej inwestycji. Wójtowie i burmistrzowie przestraszyli przestraszyli się odpowiedzialności, bo mogliby zostać bez linii kolejowej, bez pieniędzy na ścieżkę i z przyjętym majątkiem.

W internetowej ankiecie na stronie urzędu miasta Dąbrowy Tarnowskiej na 1151 głosujących, 76 procent osób było za utrzymaniem Szczucinki. "My samorządowcy nie upieraliśmy się nigdy przy tej ścieżce rowerowej, aczkolwiek pomysł się zrodził, propozycja z poziomu zarządu województwa była. Dzisiaj analizujemy i zbieramy opinię mieszkańców. Pomysł utrzymania linii kolejowej też od dawna nas nurtował i chcielibyśmy na dzisiaj połączyć to co się już dzieje. Czyli budowane ścieżki rowerowej na Wiśle i Dunajcu oraz linię kolejową" - wyjaśniał w rozmowie z Radiem Kraków burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczamrski.

Jak podpowiada wicemarszałek Stanisław Sorys, po wykonaniu niezbędnych prac po Szczucince mógłby w sezonie turystycznym kursować np. pociąg retro. Jak jednak zaznacza Sorys, do tego potrzebny jest plan samorządowców tak, aby turysta przy okazji mógł zobaczyć np. Malowaną Wieś w Zalipiu, do którego nie dociera Szczucinka. Wicemarszałek podkreśla, że województwo mogłoby dofinansować takie kursy, ale nie organizować. Tym musieliby się zająć samorządowcy, albo miłośnicy kolei.

Zdaniem Kamila Jasicy ze Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Krakowie, mieszkańca Powiśla, najlepszym rozwiązaniem byłoby utworzenie na trasie Szczucinki wypożyczalni drezyn rowerowych podobnej do tej, jaka z powodzeniem funkcjonuje w Bieszczadach. "Można byłoby zamówić wariant z mocowaniami na rowery. Można byłoby wtedy np. dojechać do Dąbrowy Tarnowskiej drezyną, rowerem pojechać do Synagogi, a później drezyną do Olesna i rowerem do Zalipia czy Muzeum Drogownictwa ze stacji Szczucinie".

Jak podkreśla miłośnik kolei z Powiśla Dąbrowskiego, stan linii kolejowej z Tarnowa do Dąbrowy Tarnowskiej wcale nie jest taki zły jak się o nim mówi. Odcinek do Żabna jest czynny dla pociągów towarowych, chociaż bardzo rzadko wykorzystywany. Natomiast miłośnicy kolei przeszli ostatnio nieczynny dla ruchu pasażerskiego od 16 lat fragment z Żabna do Dąbrowy Tarnowskiej żeby sprawdzić w jakim jest stanie i jak podkreśla Kamil Jasica, większość torów jest tylko zarośnięta, ubytków jako takich nie ma. "Poza sporadycznymi kradzieżami śrub i braku kawałka szyny" - mówi.

Samorządowcy i miłośnicy kolei liczą na wsparcie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Kamil Jasica liczy też na to, że dzięki utrzymaniu Szczucinki i wznowieniu nawet sporadycznego ruchu turystycznego na tej trasie, w przyszłości można byłoby wrócić do pomysłu budowy połączenia kolejowego z Małopolski przez Wisłę do Buska-Zdroju, Kielc i Warszawy.

Miłośnicy kolei w październiku chcą zorganizować pociąg specjalny na 110. rocznicę otwarcia Szczucinki z Tarnowa co najmniej do Żabna. „Linia na tym odcinku jest przejezdna. Znamy też stan fragmentu z Żabna do Dąbrowy, ale możliwość udrożnienia go i przejazdu nim to już kwestia rozmów ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe’’ - wyjaśnia Kamil Jasica.

Bartek Maziarz

Radio Kraków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 04-01-2018, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Pojawiło się malutkie światło w szczucińskim tunelu:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/trudna-droga-do-reaktywacji-polaczen-na-szczucince-85071.html

Ale na razie nie robiłbym sobie zbytnich nadziei.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl