Prezes PKP Energetyka: "takiego przedsięwzięcia jeszcze na kolei nie było". Inwestycje wreszcie się rozpędzają.
Kolejarze chcą do 2023 r. wydać prawie 67 mld zł na remont torów. Dotąd inwestycje szły opornie, ale to się zaczyna zmieniać. - Widzimy ogromną determinację kolei - mówi money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech.
Niemal 67 mld zł na naprawę i modernizację linii to pieniądze, jakich na polskiej kolei jeszcze nie było. Impulsem do opracowania ambitnego planu inwestycyjnego są pieniądze unijne. W różnych programach rozlokowanych jest 10,2 mld euro.
PLK chce przygotować sieć kolejową do zmian klimatu.
Przygotowanie sieci kolejowej do zmieniającego się klimatu ma umożliwić zlecona przez PKP Polskie Linie Kolejowe ekspertyza. Dokument określi ewentualne kierunki i zakresy działań potrzebne dla dobrego utrzymania linii, sprawnego przejazdu pociągów i prowadzenia inwestycji.
Realizację ekspertyzy zaplanowano na lata 2017-2018. Koszt opracowania dokumentu to 600 tysięcy złotych netto (ponad 730 tys. zł brutto). Wykonuje go Arcadis.
Krótsza podróż koleją z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic.
Dzięki inwestycji za 412 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują odcinek Opole - Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30., dzięki czemu prawie o połowę skróci się czas podróży między stolicą Opolszczyzny a Kędzierzynem Koźle. Zwiększy się też komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach. Nowe urządzenia sterowania i zabezpieczenia na przejazdach mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Wygodniejszy dostęp i szybsza kolej w regionie pomorskim.
Wygodne podróże w regionie, więcej połączeń, sprawniejszy przewóz towarów Magistralą Węglową – takie będą efekty modernizacji i elektryfikacji ponad 150 km linii na Pomorzu. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dokumentację projektową trzech odcinków: Kościerzyna - Gdynia (nr 201), Somonino - Kartuzy (nr 214) i Glincz - Kartuzy (nr 229). To kolejny etap inwestycji o wartości blisko 900 mln zł, która zostanie zrealizowana do 2023 roku.
Lekarstwo na zdewastowane tory. Na utrzymanie linii trafi prawie 30 mld zł.
Nie 67, ale niemal 97 mld zł ma trafić w najbliższych sześciu latach na kolej. Ministerstwo infrastruktury pokazało właśnie plan, który zwiększa nakłady na utrzymanie linii. Dzięki temu pociągi mają jeździć szybciej.
PKP Polskie Linie Kolejowe zarządza siecią niemal 18,5 tys. km linii kolejowych. Z tego zaledwie połowa jest w dobrym stanie. Jednak trzecia jest w stanie dostatecznym, czyli na przykład trzeba było obniżyć na nich prędkość. Reszta jest w stanie złym, czyli wymaga natychmiastowego i gruntownego remontu.
14 mln zł na projekt modernizacji odcinka Skarżysko-Kam. - Kozłów.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za blisko 14 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej. To krok do inwestycji oszacowanej na blisko 500 mln zł.
Modernizacja linii kolejowej na trasie Skarżysko - Kamienna – Kielce – Kozłów (nr 8) zwiększy możliwości przewozów kolejowych. Podróżni skorzystają z nowych, lepiej wyposażonych peronów, a dzięki podniesieniu prędkości, skróci się czas podróży pociągami.
Projekty kolejowe w Polsce nabierają tempa. Powstanie system zapobiegający zamarzaniu trakcji.
Inwestycje kolejowe są obecnie na poziomie przekraczającym 30 mld zł – informuje wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Zarządca sieci kolejowej, spółka PKP PLK, i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planują uruchomienie dodatkowych projektów nieobjętych do tej pory Krajowym Programem Kolejowym. W sumie inwestycje opiewają na 70 mld zł. Nowe projekty zapowiada również PKP Energetyka, która do roku 2025 r. zainwestuje 3,2 mld zł m.in. w modernizację i rozwój sieci dystrybucyjnej. Spółka wspólnie z PKP PLK pracuje nad wdrożeniem innowacyjnego systemu, który będzie zapobiegał zamarzaniu sieci trakcyjnej.
Jak zmieni się infrastruktura przez najbliższych 6 lat?
Przewoźnicy oczekują od PKP PLK obniżenia stawek dostępu, a firmy budowlane – szybszego rozstrzygania przetargów – wynika z debaty podczas Kongresu Kolejowego. Przed polską koleją kolejny okres kumulacji prac przy modernizacji infrastruktury. Wszyscy gracze na rynku liczą na to, że ich efektem będzie poprawa atrakcyjności transportu szynowego.
E59: Prace torowe zakończone, ale na efekty poczekamy rok.
PKP PLK poinformowała, że zakończyły się prace torowe na odcinku linii E59 pomiędzy Poznaniem a Czempiniem. Z pełną prędkością 160 km/h pociągi pojadą tu jednak dopiero za rok.
UTK zdecydował o ograniczeniu ruchu na linii Kielce – Fosowskie.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zdecydowanie przeciwdziała możliwemu zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. 13 grudnia wydał decyzję wprowadzającą ograniczenia ruchu kolejowego na odcinku Turów – Kucelinka na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie.
Zarządca infrastruktury wykona z naddatkiem tegoroczny plan.
Znacznie przekroczymy tegoroczny plan kontraktowania przetargów modernizacji infrastruktury kolejowej. Uzyskujemy na nich spore oszczędności, co pozwala rozszerzyć zakres robót. Pula ogłoszonych przetargów, tych w projektowaniu przez wykonawców w formule "projektuj i buduj" i tych rozpoczynanych, pozwala szacować, że w 2018 roku wartość rynku budownictwa kolejowego wzrośnie do 10 mld zł.
Linie z V=0 km/h w zdecydowanej większości będą utrzymane.
Po etapie konsultacji jest projekt wieloletniego „programu utrzymaniowego”. Nareszcie staje się realna szansa na istotne wsparcie dla najważniejszego zarządcy infrastruktury liniowej w kraju. Jednak z informacji zawartych w dokumencie wynika, że do 2023 r. niewiele zmniejszy się długość odcinków „dróg żelaznych”, dla których nie jest opracowywany rozkład jazdy pociągów. Taki stan powoduje, że wiele gmin i powiatów ma bardzo ograniczony dostęp do kolei.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły 4 przetargi na szacowaną kwotę ponad 2 mld zł na modernizację magistrali węglowej na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. To fragment linii kolejowej nr 131 (Chorzów Batory – Tczew) tzw. „Węglówki” – ważnego międzynarodowego szlaku towarowego, łączącego Śląsk z wybrzeżem.
PKP PLK będą śledzić inwestycje przy pomocy dronów.
Aby sprawnie zrealizować do 2023 r. inwestycje modernizacyjne wartości 66 mld zł, PKP PLK wdrażają specjalne działania jak wykonawstwo zastępcze czy monitoring inwestycji. Dosłowny monitoring, bo z wykorzystaniem kamer na lądzie i w powietrzu.
Program utrzymaniowy przyjęty. Do 2023 roku prawie 24 mld zł na kolej.
16 stycznia 2018 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku”, przedłożoną przez ministra infrastruktury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum