Wtedy podróżnych z Gorzowa już nie będzie. Nie będzie wagonów do Gorzowa, nie będzie skomunikowania z Kociewiem.
Nikt nie zaryzykuje, że wiecznie opóźniony Mehoffer przyjedzie kilkadziesiąt lub więcej minut po odjeździe ostatniego pociągu z Krzyža do Gorzowa czyli TLK Kociewie i zafunduje sobie nockę na poczekalni w Krzyżu.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Mehoffer też potrafi przyjechać do Krzyża z Szczecina z ponad godzinnym opóźnieniem.Winne są temu przejścia wagonów z składu na skład.
Ale co tam opóźnienia Mehoffera,Uznama czy Kociewia.Skład z Paryża do Moskwy który wczoraj miał być w Poznaniu o 10:35 jeszcze nie dojechał.Ponad 2100 minut opóźnienia...
Jeśli chodzi o Kociewie i Mehoffera w stronę Gorzowa - sprawa jak dla mnie jest prosta. Jeśli Mehoffer jedzie planowo, to składy jadą połączone. Jeśli Mehoffer ma spore opóźnienie to Kociewie powinno pojechać do Gorzowa, wrócić jako Uznam, a następnie lokomotywa spalinowa powinna wykonać drugi kurs z wagonami z Mehoffera do Gorzowa. Wtedy problemu by nie było.
Pomysł z "dwoma" kursami lokomotywy słuszny, co do tego że podróżni mięli by się przesiadać, bez gwarancji skomunikowania....teraz i tak mało kto wybiera to połączenie ze względu na notoryczne opóźnienia. Od samego początku nad Kociewiem wisi fatum....jak zaczęło wszystko dość dobrze funkcjonować to stworzono połączenie z Gorzowa do Przemyśla - może i dobrze - ale nie z takim obiegami wagonów które generują ogromnie opóźnienia co najmniej kilku innych pociągów (efekt domina)
Jeśli chodzi o Kociewie i Mehoffera w stronę Gorzowa - sprawa jak dla mnie jest prosta. Jeśli Mehoffer jedzie planowo, to składy jadą połączone. Jeśli Mehoffer ma spore opóźnienie to Kociewie powinno pojechać do Gorzowa, wrócić jako Uznam, a następnie lokomotywa spalinowa powinna wykonać drugi kurs z wagonami z Mehoffera do Gorzowa. Wtedy problemu by nie było.
To jest mało realne bo Uznam przyjeżdża z Gorzowa około północy to Mehoffer musiałby mieć około 3h opóźnienia aby jechać osobno do Gorzowa.Wczoraj za Mehoffera jechał autobus,bo Kociewie odjechało planowo.Czyli jak chcą to mogą.Z frekwencją bywa różnie raz jedzie około 20 osób,innym razem bywa i ponad 50.Najgorzej jest z nocnym Uznamem bo on wszystko miesza.Rozwiązaniem byłoby aby w Gorzowie nocowały 2 dodatkowe wagony z lokiem tak aby rano Kociewie nie wyjechało z opóźnieniem.Ciekawe jak to będzie gdy przez Krzyż pojadą objazdem składy na Słupsk i Kołobrzeg,ponoć 2 gamy mają zawitać do Krzyża.
A tak żeby było śmiesznie to dziś zauważyłem 3 wagon Warty.W tygodniu by się przydał a oni w wigilię go dołączyli(może z 10 osób ogólnie dziś jechało)tak samo z Wildą,w zwykłe niedziele gdy z Poznania nie ma jak szpilki wcisnąć to jedzie pojedynczy szynobus,dziś jak ludzi była garstka to 2 puścili.Magnolia również wzmocniona a z Krzyża w stronę Szczecina odjechała z 6 pasażerami...
Owszem, Mehoffer w przypadku opóźnienia musiałby czekać. Mówi się trudno. Lepsze czekanie 2 wagonów Mehoffera nawet 3 godziny niż 1 godzina opóźnianie Uznama + Rozewia, jak również lepsze niż pozostawianie pasażerów z Mehoffera w Krzyżu zdanych tylko na siebie.
Oczywiście można też dać zamiast Mehoffera KKZ (zwłaszcza w okresie zimowym, gdy oczekujące wagony stałyby nieogrzewane, w okresie wiosenno-letnim jednak preferowałbym kurs pociągu). Można też kombinować nad innymi rozwiązaniami, ale 2 rzeczy są pewne:
1) Uznam i co za tym idzie także Rozewie, które od Poznania prowadzi jego grupę do Krakowa, nie mogą być nadal opóźniane przez opóźnienia Mehoffera i dalej Kociewia,
2) nie można zostawić pasażerów w Krzyżu bez umożliwienia im kontynuacji podróży do Gorzowa.
W wtorek jechałem częścią gorzowską Mehoffera z Poznania do Gorzowa.Z Poznania 65 w plecy.Zaraz po wyjeździe z Poznania chodził kierownik pociągu z konduktorką że w Krzyżu te wagony dalej nie jadą i kazał się przesiąść do składu Kociewie który musiał czekać i łapać przez to opóźnienie.Po przyjeździe do Gorzowa szok... Tłumy ludzi oczekiwały na Uznama. A tu niespodzianka.Czekać aż skład zostanie wycofany i podstawiony z powrotem.Stanie wieczorem na peronie który niby ma zadaszenie ale i tak bokami zawiewa 60 min.(z takim opóźnieniem odjechał) do przyjemnych nie należy. Nawet jak Kociewie przyjedzie planowo to i tak Uznam nie jest w stanie odjechać o czasie.Bo na manewry potrzeba około 50-60min.(oni ustali to że 40 wystarczy).A podczas tych manewrów 1 sprzątaczka biega jak szalona aby zdążyć posprzątać skład.Normalnie Francja elegancja...
Piątek, 5 stycznia 2017 r, stacja Warszawa Centralna:
1. IC "Łodzianin" do Łodzi Fabr. EP09-046 + 111Arow + 111Arow + 144A + 136A + 139A-Op + Z1A + 136A + 136A + 111Arow + 111Arow. Frekwencja około 70-80%.
2. TLK "Biebrza" Gdynia Gł.-Rzeszów Gł. EP09-023 + 111Arow + A(IC-zdeklasowany) + B(IC) + 111Arow + 111Ainw. + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC). Klasa 2 ponad 100%, klasa 1 około 70%.
3. IC "Skaryna" z Brest Centr.. EP09-044 + Z2A + 111Arow + 111Arow + 111Arow.
4. TLK "Podlasiak" Szczecin Gł.-Białystok/Suwałki. EP07-1029 + wagony do Suwałk: 111Arow + B(IC) + A(IC) + 111Ainw. + wagony do Białegostoku: B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC). W wagonach do Suwałk około 80%, wagony do Białegostoku ok. 90-100%
5. EIP 4504 Gliwice-Gdynia Gł. ED250-008. Klasa 1-25 osób, klasa 2 - wagon nr 2 - 3 osoby, wagony 4-7- około 85-90% frekwencja.
6. TLK "Kormoran" Wrocław Gł.-Olsztyn Gł. EP07-1042 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC). Dwa pierwsze wagony około 100% frekwencja, pozostałe około 60% średnio zajętych miejsc.
7. TLK "Chełmianin" do Chełma, Lublina, Rzeszowa i Kijowa: EP07-1032 + wagony do Rzeszowa: A(IC-zdeklasowany) + A(IC-zdeklasowany) + A(IC-zdeklasowany) + wagony do Lublina: B(IC) + 141A + wagony do Chełma: A(IC-zdeklasowany) + A(IC-zdeklasowany) + A(IC-zdeklasowany) + 3 wagony sypialne do Kijowa. W wagonach do Rzeszowa słabo, okolo 30% frekwencja, wagony do Lublina praktycznie komplet miejsc zajętych, wagony do Chełma około 90%, gdzieniegdzie wolne miejsce.
8. EIP 5306 Gdynia Gł.-Rzeszów Gł. ED250-019, klasa -12 osób, klasa 2 około 90-95%, z wyjątkiem wagonu nr 2 , gdzie pojechało 8 osób.
9. TLK "Brda" do Bydgoszczy: EP07-1038 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC-zdeklasowany). Klasa 1 około 50%, klasa 2 średnio około 75-80% zajętych miejsc.
Widzę, że nawet przyzwotra frekwencja była w tym TLK "Halny".
Dzisiejsze dwa EIC , stacja Warszawa Centralna:
1. EIC "Lajkonik" do Krakowa: EP09-012 + 145Ab + restaurant + 136A + ZB + 111Arow. Klasa 1 - 3osoby, klasa 2 około 50%.
2. EIC "Górnik" do Gliwic: EP09-029 + 156A + bar113A + Z1B + 136A + 111Arow. Dramatyczna frekwencja. W całym pociągu w momencie gdy odjeżdżał z centralnego było może 15 osób, klasa 1 jeden pasażer, 1 w Z1B, nikogo w 136A i garstka w 111Arow. !!!!
Dzisiaj wymyślili aby ludzie godziwie podróżowali w wieczornym regio Wilda z Poznania do Gorzowa to podstawili w Poznaniu nowiutkiego linka Polregio do Krzyża a później w Krzyżu przesiadka na szynobus z bieganiem z bagażami po kładce pomiędzy peronami.Dziwny sposób na rozładowywanie tłoku w tym połączeniu...
Poniedziałek, 8 stycznia 2018 roku:
1. EIP 4504 Gliwice-Gdynia: ED250-015, klasa 1 pojedyncze osoby, klasa 2 tylko wagon nr 4 ładnie zapełniony, wagon nr 2 pusty, wagony nr 5-7- po klika osób.
2. EIC z Krakowa: EP09-020 + 111Arow + 144A + Z2B + bar + Z2A. Około 100 osób przyjechało.
3. EIP 4506 Bielsko Biała Gł.-Gdynia Gł. ED250-009, klasa 1 5 osób, poza wagonem nr 4 w pozostałych wagonach klasy 2 marna frekwencja.
4. TLK "Małopolska" Jasło/Przemyśl Gł.-Gdynia Gł. EP09-001 + wagony z Jasła: B(IC) + B(IC) + wagony z Przemyśla: B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + 111Ainw. + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC). Wagony z Jasła kompletnie puste, w wagonach z Przemyśla dopiero od 14 wagonu frekwencja około 60%. Pierwsze 4 wagony z Przemyśla też praktycznie puste.
5. TLK "Bzura" do Konina: EP07-412 + 112A + 112A + 140A-IC3 + 140A + 112A. Wszystkie wagony oczywiście kursowały jako klasa 2 ale frekwencja na jeden wagon. Około 35-40 osób pojechało w całym składzie.
6. IC "Żeromski" Olsztyn- Kraków Gł.: ED160-015. Około 40-50% FREKWENCJA.Skład ten widziałem jak odjeżdżał ze stacji Piaseczno.
7. EIP 5308 Gdynia Gł.-Kraków Gł. ED250-005, klasa 1 - 10 osób, klasa 2 tylko wagon 4 w miarę zapełniony, pozostałe wagony klasy 2 może 8-10 osób w każdym.
8. IC "Chopin" EP09-010 + wagony do Pragi: CD kuszeta + 305 ad sypialny(PKP IC) + 152A + wagony do Wiednia: 305ad + DB kuszeta + 2 przedziałowa kolei austriackich + wagony do Budapesztu: 2 przedziałowa kolei węgierskich + 305ad + DB kuszeta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum