[ Dodano: 04-10-2017, 20:55 ]
Dzisiaj w tunelu było rozstawione rusztowanie w torze nr 1, robili odwierty w ścianie.
Rozkładają już podkłady na odcinku Wojanów- Janowice Wielkie, jest położone ok 2 km.
Energetyka wymienia linę nośną w dwóch miejsca: tor stacyjny nr 2 w Marciszowie i idą w kierunku Ciechanowic, ( od Wojanowa do Marciszowa jednotor). Oraz tor nr 1 Świebodzice- Szczawienko, okolice 59 km.
[ Dodano: 11-10-2017, 19:19 ]
Podkłady ułożone są na odcinku Wojanów- Trzcińsko, nie był ruszany odcinek ok. 300- 400 metrów przed tunelem od strony Wojanowa.
Na Wałbrzychu Miasto tor 3 wygląda na ukończony, brak sieci, słupy stoją wzdłuż niego, oraz toru nr1, palują też fundamenty przy torze nr 2. Szykują podtorze dla toru nr 7 .
Pomiędzy Miastem a, Szczawienkiem ograniczenie czasowe w dwóch torach do 40km/h.
Na Szczawienku pojawił się sprzęt Infrakolu. Przy widukcie na WSSE kotwiczą siatkę stalową na skałach, te ograniczenie czasowe 40km/h w torze nr 1, wynikało widać z niestabilności tego zbocza.
A od Szczawienka do Świebodzic tor nr 1 dalej zamknięty, Energetyka pnie się w górę z wymianą sieci( liny, izolatory).
W Świebodzicach zaczęli modernizację placu przed dworcem.
Dzisiaj likwidowali ograniczenie w torze nr 2, pomiędzy Mietkowem- Kątami Wr.
ZLK Wałbrzych ogłosił przetarg na: "Wykonanie wycinki drzew i krzewów wraz z pozyskaniem i odkupieniem ściętego drewna z podziałem na 2 ZADANIA na linii kolejowych nr 137 Katowice-Legnica i 274 Wałbrzych-Zgorzelec dla PKP PLK S. A. Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu:
ZADANIE I - Linia kolejowa nr 137 Katowice – Legnica w km 218,800 – 226,580
ZADANIE II - Linia kolejowa nr 274 Wałbrzych – Zgorzelec w km 8,000 – 47,500 i 73,480 – 74,000"
Drzewa to dzisiaj były ostro ścinane zapewnne, dwa dni temu jechałem samochodem przez Wałbrzych, a dziś miałem zamiar pojechać Mehofferem do Wrocławia, ale jadąc samochodem do Jeleniej Góry nie wyglądało to najlepiej.
Pomiędzy Janowicami a Ciechanowicami już wadziliśmy o drzewo, od Marciszowa do Sędzisławia jazda po torze nr 1 w dwójce powalone drzewo, a w Sędzisławiu to już utkneliśmy . Jak słyszałem na radiu problemy w okolicach Boguszowa, Wałbrzycha, i to na dłuższy czas. Tam już zakończyłem jazdę i dzwoniłem po znajomych.
Wracając do odcinka Wojanów- Janowice to prace bardzo zwolniły, ułożonych jest około 1 km podkładów od Trzcińska w kierunku Janowic. Możliwe że pracowników wysłali na odcinek Smolec- Świebodzki.
[ Dodano: 30-10-2017, 17:43 ]
Od dziś zaczęli obsypywanie tłuczniem toru, stała podbijarka ( widziane z przejazdu w Wojanowie).
Witam!! Czy ktoś wie w jakim celu prawdopodobnie do stacji Boguszów-Gorce jechał Link NEB?? Jechał zaraz po KD 69275 a wracał z 5-10 min po Kamieńczyku.
Dzisiaj w okolicy byłej kopalni Thorez nastąpiło rozerwanie składu towarowego, na szlaku pozostało 10 wagonów z miałem węglowym.
[ Dodano: 19-11-2017, 20:30 ]
Kilka zdjęć z dzisiejszego popołudnia:
Tarcze TOP odnoszące się do przejazdów w okolicach 71 km, w oddali widać jeszcze semafory To, te wagony o których pisałem stały przy drugich tarczach TOP.
Na Szczawienku ułożony był rozjazd na podrozjezdnicach betonowych,w okolicach wyjazdu na linię do Boguszowa Gorc Wschodnich.
W Świebodzicach trwał rozładunek szyn długich.
W Jaworzynie Śląskiej peron nr 1 otwarty, choć dojście tak jak do peronu nr 3 w poziomie szyn.
Odnośnie tego peronu przy torze nr 4 w Sędzisławiu. To jak sprawdzałem na rozkładzie jazdy PKP PLK to w okresie wakacyjnym pokazuje 4 pary połączeń z Czechami, i przyjazdy są od strony Trutnova pierwsze. Przyjazdy do Sędzisławia: 8.39 12.39 16.29 20.39 i odjazdy: 9.05 13.05 16.55 21.03. Wygląda że będą je obsługiwały czeskie składy, które kończyć będą właśnie na tym torze.
[ Dodano: 22-11-2017, 18:51 ]
Zamknięty jest tor nr 2 Świebodzice- Jaworzyna Śląska, od strony Świebodzic zdemontowali fragment niezmodernizowanej sieci trakcyjnej.
[ Dodano: 23-11-2017, 18:30 ]
Korzystając z ładnej pogody wybrałem się rowerm do Wałbrzycha.
Zrobiłem jedno zdjęcie z wiaduktu nad DK 35, dojazd do ciepłowni PEC, też tam trwają prace.
Zjeżdżałem przez Lubiechów do Świebodzic, na przejeździe w 60,7 km jest zaczepione ogłoszenie.
[ Dodano: 06-12-2017, 17:59 ]
Ukazał się przetarg dla odcinka Imbramowice- Mietków, przede wszystkim obejmuje wymianę sieci w torze nr 1 , oraz całej stacji Imbramowice, i podg. Mietków.
Wymieniają podkłady w ograniczeniach stałych przed Marciszowem, dzisiaj robili tor nr 2 ( ograniczenie do 70kmn/h).
Coś źle wyliczyli i przestawiają tarcze TOP , te pierwsze z mojego zdjęcia "Thorez", w okolice przejazdu kolejowego, cofają ok 100m.
Na szlaku Wojanów - Janowice Wielkie, Trakcja uzbraja słupy w osprzęt.
Smolec - Wr. Świebodzki powoli zbliża się do końca modernizacji, dziś jeździł DGS, na wysokości przystanku Grabiszyn nie był ruszany tor 1 i 2 .
W ubiegłym miesiącu ogłoszony został ciekawy przetarg pn. "OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI WRAZ Z DOKUMENTACJĄ ŚRODOWISKOWĄ ORAZ PFU DLA ZADANIA: „Wzmocnienie zasilania trakcyjnego”.
Wśród linii kolejowych wytypowanych do analizy znalazła się także linia nr 274 (Lot nr 4) na odcinku od km 0 do km 126,90.
Od Wałbrzycha Szczawienko do Jaworzyny Śląskiej ruch odbywa się po torze nr 1 , w kierunku Wrocławia brak jest semaforów wyjazdowych z tego toru , więc wyjazdy odbywają sie na rozkazy pisemne, co powoduje opóźnienia. I ta sytuacja się trochę utrzyma w stacji Świebodzice zdemontowali sieć w torze nr 2 i 3.
Co do czasu przejazdu, teraz EX potrzebuje 2h 36min ( Wrocław - Szklarska Poręba), na odcinku Jelenia Góra- Wrocław może zejdą do 1h 30min dla EX, jeśli wymienią torowisko od Jeleniej Góry do Piechowic prędkość wzrośnie do 100km/h ( dla takiej prędkości ma być wymieniane torowisko na wysokości budowy przystanków Koleji Aglomeracyjnej w JG.), to czas przejazdu może wynieść ok. 35min. Co dało by 2h 5-10min, osobowe z 25 min. dłużej. Plus 26 min. jazdy z SPG do Harrachova. Samej jazdy wychodzi ok. 2h 30min dla EX i przesiadki drzwi w drzwi.
Jezeli Jelenia Góra Szklarska Poreba daje si za 2 godziny potym Harrachov - Praga tez mogliwe poprawic na take 3 godziny Wroclaw - Praha przes Harrachov chyba 5 godzin. Znaczi po czeskej strane usunuc kilka zatrzmani.
-wjazd do Jaworzyny Śląskiej od strony Świebodzic tor nr 1 ( semafor Sz unieważniony)
-stacja Świebodzice wygląda że przełożyli semafor wyjazdowy z toru nr 2, na tor nr 1
- tak samo przekładali dzisiaj semafor wjazdowy i tarcze To z toru 2, na tor nr 1 ( wjazd do Świebodzic od strony Szczawienka)
- oraz postawili wyjazdowy z toru nr 1 na Szczawienku
I jeszcze SRK na Wałbrzychu Miasto, będzie sporo semaforów z pasem świetlnym ok. 5 szt.
Odnowiona Jaworzyna Śląska i sprawniejsze podróże w Karkonosze.
Pasażerowie korzystają z dwóch wygodniejszych peronów, odnowione są wiaty, zmienia się tunel – to efekty prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowy stacji w Jaworzynie Śląskiej. Modernizacja stacji za 17 mln zł, to jedna z dobrych zmian na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Wygodniejsze są podróże i sprawniejszy przewóz towarów. W 2017 r. przeznaczono na ten cel prawie 85 mln zł.
Drut już jest od Wojanowa do Trzcińska, w Janowicach Wielkich zaczynają zwozić nowe słupy trakcyjne, wygląda że tor nr 2 też dostanie nową sieć.
Na Wałbrzychu Miasto Inrakol zabrał już swój sprzęt. Pozostaje uruchomienie SRK i rozwieszenie sieci trakcyjnej, tylko jeżeli teraz zabrali by się za sieć to mielibyśmy jednotor od Wałbrzycha Miasto do Jaworzyny Ślaskiej. Albo rozwieszą ją na razie w torze nr 3( dla towarowych), a zdemontują w torzę dodatkowym na Szczawienku ( od strony byłego peronu 3).
[ Dodano: 15-01-2018, 17:03 ]
Otworzono oferty na modernizację odcinka Imbramowice- Mietków, najniższą ofertę złożyła Trakcja System + Infrakol.
Jadąc dziś przez przejazd w Wojanowie, widziałem pojazd BTW ( ciężarówka) do zgrzewania szyn.
[ Dodano: 15-01-2018, 17:03 ]
Otworzono oferty na modernizację odcinka Imbramowice- Mietków, najniższą ofertę złożyła Trakcja System + Infrakol.
Jadąc dziś przez przejazd w Wojanowie, widziałem pojazd BTW ( ciężarówka) do zgrzewania szyn.
[ Dodano: 20-01-2018, 19:18 ]
Kilka zdjęć z dziś tj. 20.01.2018.
Peron nr 2 ma być robiony wraz z przedłużeniem przejścia pod torami w Jaworzynie Ślaskiej, według zamknięć torowych podawanych przez PLK to od lipca do pażdziernika tego roku.
Harmonogram zamknięć torowych na rok 2019 podaje min:
- budowa PO Mokronos ( Smolec- Wr. Zach.)
- budowa PO Wał. Śródmieście
- roboty w tunelu (11 miesięcy)
- modernizacja przejazdu w JG przy lotnisku
[ Dodano: 20-01-2018, 19:18 ]
Kilka zdjęć z dziś tj. 20.01.2018.
Peron nr 2 ma być robiony wraz z przedłużeniem przejścia pod torami w Jaworzynie Ślaskiej, według zamknięć torowych podawanych przez PLK to od lipca do pażdziernika tego roku.
Harmonogram zamknięć torowych na rok 2019 podaje min:
- budowa PO Mokronos ( Smolec- Wr. Zach.)
- budowa PO Wał. Śródmieście
- roboty w tunelu (11 miesięcy)
- modernizacja przejazdu w JG przy lotnisku
[ Dodano: 20-01-2018, 19:19 ]
Klikam raz na wyślij, a wychodzi podwójnie.
[ Dodano: 24-02-2018, 22:27 ]
Na Wałbrzychu Miasto SRK już uruchomione, tylko na razie działa na sygnały zastępcze.
Zdjęcia ze Świebodzic.
DSCN5031.JPG Widok w kierunku Jaworzyny Śl.
Plik ściągnięto 19 raz(y) 250.64 KB
DSCN5030.JPG Zapora powalona
Plik ściągnięto 22 raz(y) 189.56 KB
DSCN5029.JPG Świebodzice
Plik ściągnięto 19 raz(y) 213.52 KB
DSCN5015.JPG Trzcińsko
Plik ściągnięto 37 raz(y) 240.23 KB
DSCN5015.JPG Trzcińsko
Plik ściągnięto 36 raz(y) 240.23 KB
DSCN5019.JPG Wałbrzych Szczawienko, "L" już są na całej długości peronu, z wyjątkiem miejsc przy słupach trakcyjnych
Plik ściągnięto 29 raz(y) 236.31 KB
DSCN5019.JPG Wałbrzych Szczawienko, "L" już są na całej długości peronu, z wyjątkiem miejsc przy słupach trakcyjnych
Plik ściągnięto 22 raz(y) 236.31 KB
DSCN5020.JPG Świebodzice od strony Szczawienka
Plik ściągnięto 22 raz(y) 231.87 KB
DSCN5020.JPG Świebodzice od strony Szczawienka
Plik ściągnięto 20 raz(y) 231.87 KB
DSCN5023.JPG Świebodzice, wyjazd w kierunku Jaworzyny, ciekawa czy zapora betonowa się ostanie ( lewy górny róg)
Plik ściągnięto 22 raz(y) 200.94 KB
DSCN5023.JPG Świebodzice, wyjazd w kierunku Jaworzyny, ciekawa czy zapora betonowa się ostanie ( lewy górny róg)
Plik ściągnięto 22 raz(y) 200.94 KB
DSCN5024.JPG Wejście na peron nr 2 Jaworzyna Śląska
Plik ściągnięto 16 raz(y) 143.53 KB
DSCN5024.JPG Wejście na peron nr 2 Jaworzyna Śląska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum