Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Jelenia Góra - Zgorzelec przez Mikułową
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 10-11-2017, 18:42    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Widzę, że zasada wygaszania popytu wiecznie żywa. Nie ma to jak rozwalić połączenie trzech sąsiednich miast powiatowych, bo ważniejsze jest połączenie z metropolią Węgliniec.

Nie posuwaj się do prymitywnej manipulacji, bo doskonale wiesz, że nie o Węgliniec tutaj chodzi, a o Bolesławiec i Legnicę. Pociągi relacji Jelenia Góra - Węgliniec - Wrocław nie tylko połączyłyby ze sobą więcej sąsiednich powiatów, ale także usprawniłyby komunikację na osi Jelenia Góra - Żary - Zielona Góra (przy sprawnych skomunikowaniach w Węglińcu), bez konieczności jeżdżenia naokoło przez Zgorzelec.

I jeszcze jedno. Na tej linii są dwa zasadnicze potoki podróżnych (dojazdy do pracy i szkoły): na trasie Jelenia Góra - Lubań i na trasie Lubań - Zgorzelec. Pasażerów jeżdżących w pełnej relacji Jelenia Góra - Zgorzelec jest niewielu. Dość często jeżdżę do Jeleniej Góry i w Lubaniu odbywa się wymiana pasażerów na poziomie 70-90 proc. Dlatego podtrzymuję to co napisałam tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=373794#373794

bystrzak2000 napisał/a:
To pociągami do Jeleniej Góry jeździ się tylko w góry?

A widzisz jakieś inne powody, poza dojazdami do pracy i szkoły? Ilekroć trafiłam na wysoką frekwencję w pociągu do/z Jeleniej Góry to byli to turyści: Niemcy i wycieczki szkolne. Jelenia Góra to zwykłe powiatowe miasto, które bez okolicznych gór (Karkonosze, Izery, Rudawy Janowickie) byłoby ośrodkiem miejskim bez większego znaczenia (jak Sieradz czy Łomża). Nawet na egzaminy na prawo jazdy ludzie z mego regionu jeżdżą do WORD w Bolesławcu.

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-11-2017, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Pasażerów jeżdżących w pełnej relacji Jelenia Góra - Zgorzelec jest niewielu. Dość często jeżdżę do Jeleniej Góry i w Lubaniu odbywa się wymiana pasażerów na poziomie 70-90 proc.

Czyli 10-30% jedzie przez Lubań przelotem, a skąd pewność, że z Legnicy i Bolesławca tych pasażerów byłoby więcej? Ze Zgorzelca do Jeleniej Góry jest 75 km i ponad 1,5 h jazdy, z Bolesławca blisko 100 km i 2 h, z Legnicy blisko 145 km i 2,5 h. Czy na prawdę wierzysz, że przy tak dużych odległościach i długim czasie przejazdu znajdą się chętni na codzienne podróże na tej trasie w większej liczbie niż z o wiele bliżej położonego Zgorzelca? Moim zdaniem wysyłanie na trasę Węgliniec - Jelenia Góra czteroczłonowego lub co gorsza pięcioczłonowego Impulsa będzie zwykłym marnotrawstwem i skrajną niegospodarnością ze strony KD, zwłaszcza że dzisiaj jeżdżą tam głównie SA135.

Owszem, jeżeli byłoby zapotrzebowanie na dojazdy turystyczne do Jeleniej Góry, to można ewentualnie uruchomić jakieś weekendowe połączenia turystyczne, ale w ruchu codziennym to się nie sprawdzi.

Noema napisał/a:
A widzisz jakieś inne powody, poza dojazdami do pracy i szkoły?

No właśnie o ten potok mi chodziło Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 10-11-2017, 20:25    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
No właśnie o ten potok mi chodziło

Sugerujesz, że pociągi m.in. dla turystów są fanaberią? W takim razie zlikwidujmy wszystkie pociągi PKP IC do Jeleniej Góry. Wszak wiadomo, że nie z myślą o tubylcach tyle pociągów dalekobieżnych tam jeździ, a głównie dla turystów. Gdyby nie góry to Jelenia Góra miałaby tyle pociągów IC/TLK/EIP ile ma Ostrołęka. Czyli okrągłe zero. I żaden KODLK by nie pomógł.

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 11-11-2017, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Gdyby nie góry to Jelenia Góra miałaby tyle pociągów IC/TLK/EIP ile ma Ostrołęka. Czyli okrągłe zero. I żaden KODLK by nie pomógł.

No właśnie góry generują ruch turystyczny i dlatego JG ma wiele połączeń z większymi ośrodkami miejskimi.
Jakby JG nie posiadała gór to może jedna para TLK by do miasta dojeżdżała, a Szklarska Poręba to by żadnych połączeń mogłaby nie mieć bo byłaby powtórka z linii lwóweckiej.

A co do Jelenia Góra - Zgorzelec to ile to na tej trasie ludzi jeździ. PKS kursy likwidują, a pociągi to coraz częściej powietrze wiozą. Warto by połączenie Lubań - Wrocław przedłużyć do Jeleniej Góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-11-2017, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Sugerujesz, że pociągi m.in. dla turystów są fanaberią?

Nie o to mi chodziło. Pociągi w rejonach atrakcyjnych turystycznie powinny oczywiście odpowiadać potrzebom turystów, ale także ludności lokalnej. Tutaj podam przykład Karpacza (miałem okazję sprawdzić naocznie), który jest nie tylko generatorem ruchu turystycznego, ale także generatorem miejsc pracy dla regionu jeleniogórskiego i codziennie rano niemało mieszkańców regionu dojeżdża tam do pracy, również autobusami PKS, czy busami, bo przewoźnicy pomyśleli nie tylko turystach, ale także o ludności lokalnej. Identycznie powinno to wyglądać w przypadku kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 03-12-2017, 06:24    Odpowiedz z cytatem

Zgorzelec - Zawidow - Luban - Jelenia Góra jest potrzebny dlja turistow s przesadkami Frýdlant.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
5227302

Migula Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 27 Lip 2017

PostWysłany: 12-02-2018, 08:58    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem kolej łącząca Gryfów z Świeradowem-Zdrój jest konieczna i stanowić ma spore ułatwienie komunikacyjne. Są także głosy przeciw tej kolei http://mirsk.eu/stoi-na-stacji-lokomotywa/ , ale nie są one takie bezpodstawne. Samej trudno mi to ocenić, jednak jestem za tym, by społeczność miała łatwiej z przemieszczaniem się z miejsca na miejsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2010
Skąd: Świeradów Zdrój

PostWysłany: 15-02-2018, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Migula napisał/a:
Moim zdaniem kolej łącząca Gryfów z Świeradowem-Zdrój jest konieczna i stanowić ma spore ułatwienie komunikacyjne. Są także głosy przeciw tej kolei http://mirsk.eu/stoi-na-stacji-lokomotywa/ , ale nie są one takie bezpodstawne. Samej trudno mi to ocenić, jednak jestem za tym, by społeczność miała łatwiej z przemieszczaniem się z miejsca na miejsce.


http://mirsk.eu/stoi-na-stacji-lokomotywa-ad-vocem/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 23-04-2018, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Co trzeba mieć w głowie, żeby wypalać trawy to ja nigdy nie pojmę. Tym razem oberwało się przy okazji i linii kolejowej:

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,74764
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008

PostWysłany: 16-05-2018, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Do piątku zaplanowana jest KKZ między Lubaniem a Zgorzelcem. Między Lubaniem a JG na niektórych kursach widziano impulsa 31WE.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

JanuszJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2015
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 17-05-2018, 07:44    Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam, że na niektórych kursach na odcinku Jelenia Góra - Lubań Śląski - Jelenia Góra widziane są Impulsy, tj. 31WE oraz 36WEa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 14-08-2018, 11:15    Odpowiedz z cytatem

Informuje, że wczoraj widziałem remont peronu 1 na stacji kolejowej Lubań Śląski przy linii kolejowej 274.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 12-10-2018, 20:38    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK wybrały wykonawcę na wykonanie zadania: Regeneracja sygnalizatorów kształtowych na stacji Gryfów Śląski – linia nr 274. Koszt remontu wynosi 393 600 PLN .
Więcej na: https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=257009

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl