Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Unijne dotacje dla PKP PLK zagrożone
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-12-2017, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Stanisław Żmijan: Mam obiektywne obawy o wykorzystanie 66 mld zł na kolej.

- Wykorzystanie środków unijnych na rozwój infrastruktury kolejowej jest zagrożone. To długotrwałe procedury, często proces przygotowania trwa dłużej niż sama realizacja. Tego, co można zrobić na sieci drogowej, nie da się zrobić na sieci kolejowej. Stąd obiektywne obawy o wykorzystanie tych pieniędzy - mówi portalowi WNP.PL Stanisław Żmijan, poseł PO i członek sejmowej Komisji Infrastruktury.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/stanislaw-zmijan-mam-obiektywne-obawy-o-wykorzystanie-66-mld-zl-na-kolej,312992_1_0_0.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 08-03-2018, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Stek bzdur.

Decyzja środowiskowa, w dziedzinie ustaleń stanu faktycznego przez właściwy organ, nie ograniczała prędkości - ograniczała jej wzrost.

Wniosek o wydanie decyzji, złożony przez PKP PLK S. A. Centrum Realizacji Inwestycji, a dotyczący modernizacji, zawierał informację o aktualnej prędkości 120 km/h, podczas gdy w tym czasie już obowiązywała 150 km/h.
Prędkość 120 przepisano do wniosku o DUŚ (chyba 2017 r.) ze studium wykonalności, które w bólach i kilku odsłonach (płaconych za każdą detalicznie), od kilkunastu lat powstawało, aby w końcu powstać, chyba w 2013 roku.
W tzw. międzyczasie jednak, bodajże w 2014-tym, zakład linii kolejowych wykonał remont szlaków i podniósł Vmax do 150.
Tyle że łazęgi z CRI zupełnie o tym nie wiedziały. Nie uznały też za stosowne zapytać, czy choćby przesłać zakładowi projektu wniosku do uzgodnienia przed jego złożeniem.
Derektorzy CRI i ZLK mają biura w tym samym mieście, budynku, na tym samym piętrze, tyle że dzieli je cały jeden zakręt korytarza.
Kurde, co za pech...
Pech tym większy, że przecież, zgodnie z zasadą, że nie piekarz musi rządzić piekarnią, w projekcie ds. modernizacji tego odcinka linii zatrudniono dyrektora, któren pociągiem wprawdzie jeździł, ale nic poza tym - jest czysty.
Poza nim, w całym zespole pracuje parę osób, co to o pociągach słyszeli, a niektórzy nawet coś tam "branżowego", w biurach projektowych zdążyli narysować, ale niewiele, wobec czego także ich można uznać za nieskażonych.
Reszta ekipy... Niech będzie milczeniem.
Ale - i tu proszę trzymać się poręczy - jakimś zupełnym przypadkiem albo psim swędem, do ekipy przemycił się kolejarz!
Cały jeden! Z krwi i kości. Taki, co to zdążył liznąć pracy liniowej - przejść parę kilometrów po tłuczniu i zaliczyć kilka "akcji zima".
Skandal niewyobrażalny! Kto go tam wpuścił?
To zapewne jego i tylko jego wina, że przeoczono ten w gruncie rzeczy nieistotny szczegół.
Ale spokojnie Szanowna Publiczności. Na szczęście, bardziej odpowiedzialne działki przedsięwzięcia - jednego z tych, w których o sprawność szastania kasą zakładał się sam Mamoń - są w rękach właściwych lludzi.
I to dzięki temu właśnie, na przestrzeni ostatnich prawie dwóch lat kręcenia tego loda, skutecznie udało się zamieść pod - pardon - zarządzić ryzykiem (wypłynięcia) paru innych wtop.

Przypadek, jak w soczewce skupiający przydenność PLK-i.
Przede wszystkim, jest nim utrzymywanie sztucznego tworu pt. Centrum Realizacji Inwestycji, który powstał jako przechowalnia dla betonu z likwidowanych pod koniec lat dziewięćdziesiątych: dyrekcji generalnej i okręgowych, zaś po wejściu do unii, z racji obecności ww., okazał się znakomitym narzędziem do nadzorowania przepływu kasy do "właściwych" korporacji, celem powrotu tejże kasy na zachód, w czym nie wolno przeszkadzać. I stąd, im bardziej przypadkowi ludzie będą się prezentować Szanonej Publiczności przy jej "obsłudze", tym lepiej - mniejsze ryzyko utraty sterowalności nad nimi, co sterującym spokojnie pozwala pozstawać w cieniu tylnego rzędu foteli.
CRI, z punktu widzenia zasadności, szybkości, zakresu i jakości robót jest zupełnie zbędne i wręcz szkodliwe. Wystarczy spytać kogokolwiek, z jakiegokolwiek zakładu linii.

Poza tym, absurd administracyjno-prawny.
PLK tworzy tytuły inwestycji w kompletnym oderwaniu od rzeczywistości i przewidywanego zakresu robót.
Oczywiście, jak ognia unika przy tym wdepnięcia na ścieżkę przebudowy, bo to rodziłoby konieczność pisania i oczekiwania na tysiące papierków z tysięcy wysokich urzędów, z których każdy, zobligowany przepisami KPA, załatwia sprawy tak niezwłocznie, jak tylko długo się da.
I skutkiem, podniesienie prędkości nie wymaga DUŚ, bo zrobione jest w ramach remontu, ale obniżenie owszem, bo wykonanej przy okazji gruntownej przebudowy kilku stacji, likwidacji paru innych, wymiany mostów itp. rozpierduchy mającej z prędkością przez Puszczę Notecką tyle samo wspólnego, co przekop widomej mierzei, rewitalizacją nazwać i uzasadnić się nie da.
Sąd Najwyższy może by potrafił, ale nie leszcze z CRI - nie ten poziom roztargnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl