Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Wszystko o peronach
Autor Wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 28-02-2015, 15:21    Odpowiedz z cytatem

A w Strzelcach Opolskich, zefir nie mieści się w peronach!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 01-03-2015, 02:44    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś w rozkładzie jazdy był specjalny znak "krótki peron", i pasażerowie powinni wtedy wsiadać i wysiadać do/z wagonów mieszczących się w peronie, a po pociągu chodzić przejściami międzywagonowymi. Tylko teraz aj waj bo się wagony nie mieszczą katastrofa...

Na liniach lokalnych może być krótszy peron, na innych lepiej żeby był normalnej długości.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 01-03-2015, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Teraz mamy absurd "peroników", na których nie zmieszczą się dwa tramwaje.

I nie zgadzam się z kolegą @Jarul, że wystarczy przechodzić przejściami międzywagonowymi. To rozwiązanie dobre pod warunkiem, że nie mamy ze sobą roweru, czy nadmiernej ilości bagażu (a znaczna część podróżujących przecenia swoje możliwości w tej kwestii).

Widziałem już skaczących z rowerem na tłuczeń. Ba! Do nowowybudowanego, sporych rozmiarów odwodnienia. To wszystko w pociągu, w którym chęci najszczersze nie pozwalały przejść do innego wagonu, bo ludzi było zbyt dużo (czyli powinien on być jeszcze dłuższy). Bo nowy peron jest za krótki. Ciekawe, na kogo zgoniliby winę, gdyby ktoś złamał nogę, albo co gorsza wpadł pod pociąg.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Malenstwo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sty 2015

PostWysłany: 01-03-2015, 11:59    Odpowiedz z cytatem

@jarul: wierze ci. ale nigdy takiego znaku (symbolu) nie mialem okazji zobaczyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 01-03-2015, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Ja też nigdy nie widziałem takiego znaku "krótki peron", ale może faktycznie kiedyś taki był.
Teraz pociągi z kilkunastoma wagonami to rzadkość, ewentualnie pociągi sezonowe lub kolonijne. Zresztą temat przeładowania został rozwiązany poprzez wprowadzenie miejscówek, co uważam za słuszny pomysł.
Długie perony powinny być tylko w większych miastach, przez które "dłuższe" pociągi przejeżdżają, w małych miasteczkach i wioskach wystarczą perony 200m.
Już teraz w zimie nie ma kto peronów odśnieżać, a jak już są odśnieżane to tylko połowa długości lub jeszcze krócej (ale to inny temat...).

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
7339045

Malenstwo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sty 2015

PostWysłany: 01-03-2015, 19:12    Odpowiedz z cytatem

@jano: miejscowki?Smile
Czesc pasazerow ma je w dupie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bialostoczanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lip 2012

PostWysłany: 13-05-2015, 18:12   Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie Odpowiedz z cytatem

Nietypowa sprawa. Czy ktoś z Was orientuje się czy czy można stosować odległość krawędzi peronu od osi toru 1650 mm dla linii przystosowanych do przewozu ładunków z przekroczoną skrajnią WNP oraz przystosowanych do przewozów ładunków niebezpiecznych? Jak ta sytuacja się ma w Polsce, a jak w Niemczech? Czy istnieje lista ww. typów linii? Ew. będę wdzięczny za przytoczenie podstawy prawnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 21-08-2015, 08:28    Odpowiedz z cytatem

Pociąg kontra peron.

Teraz pytanie czy peron za krótki czy pociąg za długi? Jedno jest pewne pociąg dalekobieżny w Mikołowie na Śląsku z zatrzymaniem ma problem. Nie wszystkie wagony mieszczą się na peronie, a ci, którzy chcą wysiąść na tej stacji muszą nieźle kombinować.

Więcej:

http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/polska-i-swiat-pociag-kontra-peron,570366.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Malenstwo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sty 2015

PostWysłany: 21-08-2015, 11:20    Odpowiedz z cytatem

@sympatyk: obawiam się, że w takim przypadku PKP pójdzie w inną stronę - skrócą skład pociągu międzynarodowego albo podziela na dwa i po pewnym czasie jeden zlikwidują Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 22-08-2015, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Pewnym rozwiązaniem byłoby zestawienie pociągów częściowo z piętrusów, tyle że tych wagonów jest mało, a komfort jazdy nimi na dalsze odległości raczej słaby... Nawet jakby je zrobić do standardu Marlborasów...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

darian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Nysa

PostWysłany: 22-08-2015, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Malenstwo napisał/a:
@jarul: wierze ci. ale nigdy takiego znaku (symbolu) nie mialem okazji zobaczyc.


W 2011 roku jeszcze stosowano to oznaczenie w SRJP
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202010%20-%202011/Objasnienia%20%20do%20SRJP%202010-2011-wer%20ost.pdf


Strona 2 cytuję:
Cytat:
" krótki peron nie wszystkie wagony mieszczą się przy krawędzi peronu, wsiadanie i wysiadanie powinno odbywać się do i z wagonów stojących w granicach peronu"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-08-2016, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Perony za długie, perony za krótkie…

Obsługa pasażerów w Polsce odbywa się na około 4 tysiącach peronów. Jednym z problemów są zbyt krótkie lub… zbyt długie perony. PKP PLK starają się podejmować działania zmierzające do rozwiązania tych problemów.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/perony-za-dlugie-perony-za-krotkie-77800.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-02-2017, 13:38   "Węglówka" wkrótce bez peronów Odpowiedz z cytatem

PKP PLK planuje zlikwidować przystanki pasażerskie nie tylko wzdłuż linii 146, ale także wzdłuż Magistrali Węglowej na nieużywanym w ruchu regionalnym odcinku Herby Nowe – Inowrocław. Jak argumentuje zarządca infrastruktury, potencjał odtworzenia tam ruchu regionalnego jest znikomy. Decyzji sprzeciwia się samorząd województwa łódzkiego, który nie ma jednak planów wznowienia połączeń.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/weglowka-wkrotce-bez-peronow-80417.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 22-02-2017, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Decyzji sprzeciwia się samorząd województwa łódzkiego, który nie ma jednak planów wznowienia połączeń.

Logika godna podziwu Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 10-04-2018, 16:01    Odpowiedz z cytatem

"Myślałem, że to żart". Schodek do pociągu na niemieckiej stacji.

Mobilna platforma wspomagająca - to nowy termin, który pojawił się na niemieckiej kolei. Mowa o drewnianym schodku, który jest konieczny, by pasażerowie mogli bezpiecznie opuścić pociąg i stanąć na peronie dworca w Wissingen.

Więcej:
https://tvn24bis.pl/24-godziny,140,m/myslalem-ze-to-zart-schodek-do-pociagu-na-niemieckiej-stacji,828418.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl