Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
UTK odmówił zatwierdzenia cennika PKP PLK
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-07-2017, 16:22   UTK odmówił zatwierdzenia cennika PKP PLK Odpowiedz z cytatem

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego odmówił spółce PKP Polskie Linie Kolejowe zatwierdzenia projektu cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej na rozkład jazdy pociągów 2017/2018 - poinformował UTK w piątkowym komunikacie.

Chodzi o opłaty uiszczane przez przewoźników kolejowych na rzecz Polskich Linii Kolejowych, które są administratorem krajowej sieci kolejowej.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/cennik-pkp-plk-koleje-w-polsce,238,0,2342638.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-08-2017, 13:49    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK z dotychczasową opłatą za dostęp do infrastruktury.

Od 10 grudnia 2017 r. spółka PKP PLK będzie stosować dotychczasowy cennik opłat za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej (opłata podstawowa). Taką informację przekazał największy zarządca infrastruktury w piśmie do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wcześniej Prezes UTK odmówił spółce zatwierdzenia projektu cennika na okres rozkładu jazdy 2017/2018. Jednocześnie PKP PLK odrębnie naliczać będzie opłatę za dostęp do obiektów infrastruktury usługowej.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30593/pkp-plk-z-dotychczasowa-oplata-za-dostep-do-infrastruktury.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-04-2018, 14:45    Odpowiedz z cytatem

KD: Nowy cennik PLK przyniesie degradację lokalnej kolei.

Obok Kolei Mazowieckich również Koleje Dolnośląskie negatywnie opiniują projekt nowego cennika PKP PLK. Propozycja największego zarządcy infrastruktury w Polsce dotyczy m.in. wzrostu opłat za przejazd lekkimi pojazdami szynowymi po liniach drugorzędnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kd-nowy-cennik-plk-przyniesie-degradacje-lokalnej-kolei-86527.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-04-2018, 00:58    Odpowiedz z cytatem

O cenach dostępu do torów słów kilka

Projekt nowego cennika za dostęp do infrastruktury kolejowej wywołał wiele dyskusji. Jak wyliczyły Koleje Dolnośląskie, jeśli cennik w takiej formie zostanie zaakceptowany przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, to koszty spółki związane z dostępem do infrastruktury kolejowej mogą wzrosnąć nawet o 10%.

Czytaj więcej:
http://kolejapodolnymslasku.przystanekd.pl/2018/04/cennik-dostepu-do-infrastruktury.html

_________________

Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Toudi Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 15 Kwi 2018

PostWysłany: 15-04-2018, 00:41   To prawda PLK zmienila kategorie linii Odpowiedz z cytatem

W ogloszonym projekcie cennika zmieniła się metoda ustalania kategorii linii kolejowych, która obok masy brutto pociągu stanowi podstawę ustalania stawki jednostkowej opłaty za przejazd pociągów. Odwrócono również kategoryzację linii oraz z 5 kategorii zmieniono na cztery

Do tej pory pracę obciążenie linii ruchem kolejowym określano w oparciu o wykonaną w poprzednim roku pracę eksploatacyjną. W nowym cennik przyjęto inny sposób wyliczania tego wskaźnika oparty o przeniesioną masę przez dany odcinek linii kolejowej. W konsekwencji na liniach gdzie kursowały w dobie: np. 4 szynobusy o masie np. 80 ton i jeden pociąg towarowy z węglem o masie 2200 ton liczono wykonane przejazdy liczbą pociągów (5). Teraz liczy się masą więc przeliczając na starą metodologię tych pociągów jedzie 31,5 pociąg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-04-2018, 11:51    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne także krytycznie o nowych stawkach dostępu PLK

Także spółka Przewozy Regionalne, czyli największy regionalny przewoźnik w kraju, negatywnie wypowiedziała się na temat propozycji nowych stawek dostępu do infrastruktury, które PKP PLK zaproponowała do akceptacji prezesowi UTK, w odniesieniu do rozkładu jazdy 2018/2019.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-takze-krytycznie-o-nowych-stawkach-dostepu-plk-86702.html

_________________

Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl