Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 66, 67, 68  Następny
Rozkład jazdy 2018/2019
Autor Wiadomość

hades Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012

PostWysłany: 27-04-2018, 19:46    Odpowiedz z cytatem

Polregio:
Rozkłady jazdy

_________________
Ech, mikole...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 28-04-2018, 00:40    Odpowiedz z cytatem

Czyżby powrót marki Interregio? Shocked Bardzo cieszą pociągi relacji Terespol - Warszawa - Lublin (szkoda, że tylko po jednej parze w weekendy). Totalnym zaskoczeniem jest połączenie z Sandomierza do Wrocławia. Szykują się niezłe perełki w RJ 2018/19. Smile

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

michal24111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2012
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 28-04-2018, 12:51    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 napisał/a:
No to akurat prawda, że siatka połączeń TLK/IC na trasie Warszawa - Gdańsk jest na katastrofalnym poziomie, zwłaszcza rano w kierunku Trójmiasta i wieczorem w kierunku Warszawy. A na dodatek w tym tygodniu dokonali korekty rozkładu i jedyny poranny EIC do Trójmiasta zamienili też na Dziobaka.

Mnie się wydaje, że jak chodzi o poranne z Warszawy i wieczorne z Trójmiasta połączenie to jest taki problem, że poza TLK KARPATY, powinien kursować jeszcze jeden TLK, ale sęk w tym, że dla interesu PICu to się pewnie nie opłaca. I tu trzeba się zastanowić, bo na przykładzie MALINOWSKIEGO z Warszawy do Przemysla i Krynicy mógłby jechać całoroczny skład z Warszawy do Kołobrzegu i ewentualnie na Hel. Wiązałoby się z tym, że w krótkich odstępach czasu trzebaby było puścić 2 TLK: z Przemyśla/Zakopanego/Zagorza/Krynicy do Gdyni i z Warszawy do Kołobrzegu i Helu, ale jak wiadomo w PIC wolą kasę ździerać, uruchamiając niestety tylko latem drogie EIC...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 28-04-2018, 16:03    Odpowiedz z cytatem

W przyszłym rozkładzie kursowanie Karpatów jest podobno bardzo mocno niepewne gdyż są wg IC bardzo deficytowe (jakoś jeżdżąc tym pociągiem mam inne zdanie), a nawet jeśli pojadą to z powodu remontów mają omijać Warszawę. Ciekawe, czy IC da coś w zamian oprócz taryfy Ex. Ponadto wspomniany przeze mnie jeden poranny EIC też mogliby zostawić, a nie tylko same EIP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaguś86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011
Skąd: Lubin/Katowice

PostWysłany: 01-05-2018, 00:06    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 napisał/a:
W przyszłym rozkładzie kursowanie Karpatów jest podobno bardzo mocno niepewne gdyż są wg IC bardzo deficytowe (jakoś jeżdżąc tym pociągiem mam inne zdanie)?


Mowa o łączniku Karpat z Wrocławia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 01-05-2018, 00:20    Odpowiedz z cytatem

Nie tylko do Wrocławia. Mowa o wszystkich składach o nazwie Karpaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzychu_36 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2017

PostWysłany: 02-05-2018, 08:03    Odpowiedz z cytatem

Oferta polaczen w gory jest mizerna a oni jeszcze chca je mocniej ograniczyc. Tak sie sklada ze dosc czesto korzystalem z Karpat i frekwencja nie byla wcale niska przynajmniej wyglada znacznie lepiej niz np w Karkonoszach moze sie myle. Bedzie duza strata bo z Warszawy nie bedzie wtedy zadnego nocnego polaczenia sensownego w gory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-05-2018, 08:41    Odpowiedz z cytatem

Taka dyskusja niestety nie jest poważna. Ktoś kiedyś jechał jakimś pociągiem i wydawało mu się, że sporo ludzi z niego korzysta.... Tutaj decydujące są twarde dane ekonomiczne. Po swoich znajomych mogę powiedzieć, że kiedyś z oferty połączeń nocnych korzystali chętnie, obecnie wybierają raczej poranny EIP albo EIC, czas i komfort też mają swoją cenę, szczególnie że wagonów sypialnych jest zdecydowanie za mało. PKP IC stara się jak widać utrzymać część połączeń, nawet na EZT, ale to budzi mieszane uczucia. Moim zdaniem jednak lepsze takie połączenia niż żadne, ale to nie zmieni ogólnej tendencji odwrotu od połączeń nocnych. Poza tym jak rozumiem byt TLK Ustronie nie jest zagrożony, a to jednak kluczowy w skład nocny w relacji północ - południe. Być może Ustronie mogłoby także prowadzić wagony do Zakopanego i Krynicy.....

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 02-05-2018, 09:08    Odpowiedz z cytatem

I właśnie o to chodzi - nocne EZT nie są za wygodne bo ani światła nie wyłączysz, ani się zbyt nie prześpisz; w TLK nawet w wagonie 2 kl. jest możliwość maksymalnego przyciemnienia i zdrzemnięcia się parę godzin; natomiast co do EIC i EIP - PKP Intercity bardzo promuje te marki, o czym niech świadczy pula biletów z 55 procentową zniżką - można oszczędzić zarówno i pieniądze i czas przejazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-05-2018, 09:17    Odpowiedz z cytatem

sheva17, Ustronie nie poprowadzi żadnych grup wagonów bo od grudnia ma jechać na Flircie w podobno skróconej relacji z Krakowa do Gdyni.
Poza tym problemem nocnych połączeń jest to, że wysyła się na nie nieodpowiedni tabor. Brak sypialnych to jedno, ale w dzień jeżdżą przynajmniej ładne, zmodernizowane wagony z 6-osobowymi przedziałami, a w nocy masz albo stare 8-miejscowe albo EZT. Wyjątkiem jest Przemyślanin. Dlaczego nie można pozostałych składów zestawić tak samo? Naprawdę argument o braku frekwencji w nocnych, który ma być powodem ich likwidacji mnie nie przekonuje, największych problemem jest bardzo złe zarządzanie. Niezbędne minimum powinno wyglądać tak (na każdej trasie jedna para pociągów, wszystkie całoroczne codzienne):
1. Lublin - Warszawa - Poznań - Świnoujście.
2. Przemyśl - Kraków - Wrocław - Poznań - Szczecin.
3. Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice/Jelenia Góra (Szklarska Poręba).
4. Lublin lub Białystok - Warszawa - Łódź - Katowice - Wrocław - Jelenia Góra (Szklarska Poręba).
5. Przemyśl/Krynica/Zakopane - Kraków - Warszawa - Gdynia - Kołobrzeg.
Krynica w sezonie codziennie, poza tym 5-7 (pierwszy kurs z piątku na sobotę, ostatni z niedzieli na poniedziałek), Szklarska Poręba podobnie. Do Kołobrzegu wagony z Przemyśla, w sezonie mogą być także z Zakopanego.

Wszystkie składy zestawione z wagonów sypialnych, z miejscami do leżenia oraz przedziałowych 6-miejscowych w 2 klasie + wagon łamany 1/2 klasy (z puli tych 40 aktualnie modernizowanych w Pesie, 3 - przedziały 1 klasy i część bezprzedziałowa 2 klasy).

Jeśli wtedy pociągi będą nadal puste - przyznam rację, że nocne połączenia nie mają sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-05-2018, 10:20    Odpowiedz z cytatem

Szczerze to nie wiem czy to coś pomoże....Nawet obecne Ustronie nie ma już takiej frekwencji jak kiedyś. Jeżeli i ten pociąg ma jechać na EZT to widać, że PKP IC chce za wszelką cenę ratować nocne połączenia..... Nie jest to tabor zbyt wygodny, ale być może coś dla komfortu jazdy da się zrobić, a lepsze takie połączenie niż żadne. Zresztą w Europie Zach. taki tabor w nocy to standard. Chociaż przy dostępności ofert promocyjnych, a szczególnie tańszych biletów na EIP czy EIC na pewno zainteresowanie tymi połączeniami będzie coraz mniejsze. A jak wygląda sytuacja z nocnymi składami na EZT w obecnym rozkładzie? Jakie wrażenia z podróży?
Szkoda tylko, że Ustronie nie pojedzie już do Kołobrzegu..... To połączenie na stałe od lat gościło w rozkładzie jazdy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-05-2018, 10:35    Odpowiedz z cytatem

TLK Uznam tego tego co mówili przedstawiciele MI też od grudnia ma jeździć na EZT, a on raczej pusty nigdy nie jeździ. Ponadto z moich własnych obserwacji w zeszłym tygodniu z niedzieli na poniedziałek w kierunku Poznania w części szczecińskiej (5 wagonów 2 klasy) sprzedane było 100% + osoby na korytarzu, a nie był to okres szczytu frekwencyjnego, więc szczerze nie wiem, czy te EZT mają na celu ratowanie nocnych połączeń. Zgadzam się z Tobą, że na podstawie jednego przejazdu ciężko wyciągać wnioski, ale ponad 100% w nieszczytowym okresie raczej o czymś już świadczy, z resztą z moich podróży na przestrzeni kilku lat (a na tej trasie żadnego skrócenia czasów nie było) te 50-60% było zawsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-05-2018, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Może być niestety różnie, nie ma tu żadnej reguły. PKP IC ma dane z systemu sprzedaży biletów więc o frekwencji ma dokładne informacje. Czyli jak rozumiem w nocy na wagonach zostaną jedynie TLK oterminowane, w tym Karpaty?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-05-2018, 10:45    Odpowiedz z cytatem

Na RK cytowane było stanowisko MI, z którego jasno wynikało, że w przyszłym rozkładzie całoroczne, nocne mają jeździć: IC Ustronie na Flircie, IC Karkonosze na Darcie, IC Uznam na Flircie, IC Przemyślanin na wagonach i TLK Rozewie (nowa trasa: Gdynia - Katowice, nie podano którędy, ale stawiam, że przez Poznań i Wrocław) na wagonach. Krakowska część Uznama oraz Pogoria mają wylecieć, a z Karpatami było kilka wersji (ograniczenie do terminów lub jazda - z powodu remontów - z pomienięciem Warszawy, ale jedynie w przypadku utrzymania wysoce deficytowych nocnych połączeń).

PS. Skoro nocne połączenia mają taką niską frekwencję, to po co na warszawskiej części Uznama aż 5 wagonów 2 klasy codziennie, na krakowskiej 4, a na Karpatach 7 (2 do Jasła, 2 do Przemyśla i 3 odczepiane w Krakowie)? W dzień jeżdżą składy TLK 2-3 wagonowe, w nocy nie mogą? Jak sam stwierdziłeś dziś liczy się komfort, a IC w sprawie poprawy komfortu w nocnych pociągach nie robi w zasadzie nic (poza jednym jedynym Przemyślaninem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 02-05-2018, 11:46    Odpowiedz z cytatem

A mi się wydaje, że przerzucanie nocnych połączeń na EZT to raczej nie ratowanie ich, a wygaszanie popytu - tak jak pisałem we Flircie albo Darcie o wiele trudniej się przespać niż w przedziałowcu/sypialnym/kuszecie i kto wie czy PIC na siłę nie chce wygasić popytu na nocne i w konsekwencji je całkowicie wyciąć.
A kupa wagonów stoi w krzakach, wystarczyłoby je wyremontować....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 68 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 66, 67, 68  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl