Odnośnie EIC/EIP do Kołobrzegu. Poranny sezonowy Ex (dawniej "Posejdon"), teraz ze 3 lata "Jantar" nigdy na frekwencję nie narzekał. Często trzeba było kupować miejscówkę z 2 tygodniowym wyprzedzeniem. Także ta zmiana na pewno nie po to, żeby ludzi przyciągnąć. Tylko też dziwi mnie skąd nagle tyle jednostek. Ja osobiście bardzo lubię Dziobaki, dodatkowo w tym roku wybieram się na urlop w okolice Kołobrzegu także niewykluczone że przynajmniej w jedną stronę się skuszę na EIP. Zobaczę jaki jest komfort podróżowania ED250 na LK 202. Ale to jeszcze daleka droga do sierpnia. Tylko jeszcze jedno. Mi to absolutnie nie przeszkadza ale wynika z rozkładu że pociąg ten będzie między Lęborkiem a Słupskiem miał jeden długi albo ze dwa krótsze postoje techniczne na przepuszczenie innych składów. To już mogli by tak zrobić żeby pociąg najwyższej kategorii miał pierwszeństwo. Najlepiej zmienić godzinę odjazdu z Warszawy żeby już za Trójmiastem nic nie musiał przepuszczać.
Druga sprawa to EIC "Górnik". Widziałem kilka razy ten pociąg w kierunku Gliwic. Frekwencja dramatyczna. Ale tak jak napisał @Sebek, nie likwidować tylko zmienić kategorię na IC. Tym bardziej, że godzina kursowania w kierunku Warszawy jest idealna. I na pewno nawet jako pociąg Ex ma lepszą frekwencję. A teraz to już nie wiem co będzie zwłaszcza w niedzielę. Na IC "Praha" to już chyba 2 tygodnie przed trzeba będzie kupować miejscówki.
Śmiesznie to będzie dopiero w wakacje, bo ten pociąg pojedzie w sezonie jako TLK Wolin w relacji do Świnoujścia, ale bez tego wagonu sypialnego do Gdyni. W PKP IC pracują debile i to i tak jest chyba łagodne określenie tej bandy darmozjadów, która jedyne co potrafi to brać dotacje od państwa.
Od 16 czerwca pociąg TLK Warta awansuje do kategorii IC, a w kolejnych dniach także mające wspólny obieg TLK Zielonogórzanin i Bachus. Czy ktoś z mających dostęp do dodatku B mógłby się podzielić informacją, z czego mają być zestawione? Pierwotnie wyglądało na to, że zostaną Newagi 141A ale na stronie PLK pojawiła się informacja, że będą wagony z klimą. Biorąc pod uwagę, że w czerwcu dość sporo składów z TLK ma awansować na wagonowe IC to zastanawiam się, czy aby nie ma to związku ze zbliżającym się końcem umowy z UE na wagony na trasę Przemyśl - Szczecin i zamiarem przeniesienia części z nich na inne trasy. Ale zaznaczam, że to tylko moje prywatne dywagacje.
Od 16 czerwca pociąg TLK Warta awansuje do kategorii IC, a w kolejnych dniach także mające wspólny obieg TLK Zielonogórzanin i Bachus. Czy ktoś z mających dostęp do dodatku B mógłby się podzielić informacją, z czego mają być zestawione? Pierwotnie wyglądało na to, że zostaną Newagi 141A ale na stronie PLK pojawiła się informacja, że będą wagony z klimą. Biorąc pod uwagę, że w czerwcu dość sporo składów z TLK ma awansować na wagonowe IC to zastanawiam się, czy aby nie ma to związku ze zbliżającym się końcem umowy z UE na wagony na trasę Przemyśl - Szczecin i zamiarem przeniesienia części z nich na inne trasy. Ale zaznaczam, że to tylko moje prywatne dywagacje.
Z tego co ja wiem to tylko poranny ZIELONOGÓRZANIN I BACHUS maję być IC. WARTA zostaje TLK dalej
Rozkład PLK pokazuje Wartę od 16 czerwca jako IC, choć oczywiście może to być błąd gdyż w przypadku kategorii i usług to nieraz już bywały tam głupoty. Niemniej wg tego rozkładu od czerwca dość sporo TLK w całym kraju ma awansować niby na IC i jestem ciekaw skąd oni na to tabor wezmą.
Biorąc pod uwagę, że do kategorii IC mają również awansować pociągi "Kormoran" i "Bolko" które zawsze były zestawione ze starych 111A i 112A to obawiam się, że to nawet nie będzie 141A tylko dadzą 112A żeby były przedziały 6-miejscowe i sprawę załatwią.
"Orłowicz" w miejsce "Kingi" to moim zdaniem najprostsza droga do tego, żeby pociąg ten na odcinku Warszawa-Olsztyn po prostu zlikwidować. Znam dobrze tę trasę, i "Kormoran" już stoi kiepsko z frekwencją, a co dopiero jak będzie przyjazd do Olsztyna o godzinie 0:40.
Wszyscy narzekali na IC Kociewie że wiecznie był opóźniony i robił przez to opóźnienia innym składom,a teraz Kociewie znów łapie opóźnienia przez opóźnionego Szkunera bo w Pile obieg ma Gama(8) która ciągnie oba składy.Jak na razie niezawodna...
[ Dodano: 14-05-2018, 22:09 ]
krzychu12231 napisał/a:
Od 16 czerwca pociąg TLK Warta awansuje do kategorii IC, a w kolejnych dniach także mające wspólny obieg TLK Zielonogórzanin i Bachus. Czy ktoś z mających dostęp do dodatku B mógłby się podzielić informacją, z czego mają być zestawione? Pierwotnie wyglądało na to, że zostaną Newagi 141A ale na stronie PLK pojawiła się informacja, że będą wagony z klimą. Biorąc pod uwagę, że w czerwcu dość sporo składów z TLK ma awansować na wagonowe IC to zastanawiam się, czy aby nie ma to związku ze zbliżającym się końcem umowy z UE na wagony na trasę Przemyśl - Szczecin i zamiarem przeniesienia części z nich na inne trasy. Ale zaznaczam, że to tylko moje prywatne dywagacje.
Warta z Gorzowa-też pokazuje że jako IC ,część Gorzowska Warty różnie zestawiona ale przedziały tylko 6 osobowe,bynajmniej do tej pory.
Wg strony IC składy IC Bolko i IC Kormoran mają być zestawione z wagonów klimatyzowanych, więc najprawdopodobniej nie będą to zdeklasowane 112A. Też tak początkowo myślałem, że wszystko co ma przedziały 6-miejscowe będzie awansowane na IC, ale wychodzi na to, że jednak nie, i właśnie dlatego zżera mnie ciekawość co na tych nowych IC pojedzie. Bo na nadmiar taboru IC jak powszechnie wiadomo nie cierpi... No nic, zostaje poczekać.
Kociewie pierwotnie miało być zestawione z 2 zdeklasowanych, klimatyzowanych jedynek, co nigdy nie doszło do skutku. Obecnie powinny to być 2 sztuki 112A zdeklasowane, a że często bywają zwykłe 111A to już inna historia. Ale ten pociąg jest na tyle dziwny i specyficzny, że nie ma sensu brać go pod uwagę przy dywagacjach na temat kategorii pociągów. Natomiast Warta to po prostu solidnie zestawiony skład TLK.
Z tego co ja wiem to tylko poranny ZIELONOGÓRZANIN I BACHUS maję być IC. WARTA zostaje TLK dalej
No i prawda jak zwykle okazała się być pośrodku - otóż wg oficjalnej informacji na stronie IC pociąg TLK Warta awansuje do kategorii IC w okresie 16.06 - 1.09, później najprawdopodobniej wraca do TLK. Natomiast Zielonogórzanin i Bachus mają awansować na IC już do końca rozkładu
Co ciekawe, IC Gałczyński od 18 czerwca ma jeździć na EZT.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum