Szczególnie szkoda wagonów sypialnych, bo szczerze jazda w nocy 8-miejscową dwójką dla mnie specjalnie lepszym rozwiązaniem od EZT nie była.... Cóż mam nadzieję, że oprócz wymienionych składów w sezonie pojadą też dodatkowe składy na wagonach......
Wraz z kolejnymi modernizacjami czas jazdy ulega skróceniu więc jakoś wielkiej kariery połączeniom nocnym niestety nie wróżę. Bo oprócz szybkich EIP i EIC mamy bogatą ofertę krajowych połączeń lotniczych, gdzie za naprawdę przyzwoite pieniądze można szybko i bezpiecznie przemieszczać się po kraju. Realia są dzisiaj inne, co nie oznacza oczywiście, że połączeń nocnych być nie powinno. Spadek frekwencji i zainteresowania tą ofertą są jednak faktem, EZT być może faktycznie ograniczają koszty.... Nie jechałem takim połączeniem w nocy, ale mam nadzieję, że komunikaty są wyciszone i ograniczone do niezbędnego minimum, podobnie, jeżeli chodzi o przyciemnienie oświetlenia.
Dlatego uważam, że w nocy powinny jeździć tylko dwójki 6-miejscowe.
Nocnym EZT też nie jechałem, więc co do komunikatów to się nie wypowiem (choć ogólnie niestety w nocnych pociągach ostatnio komunikaty ryczą jak w dzień), ale wiele razy widziałem nocne IC Karkonosze i IC Pogoria (jak z resztą i wagony bezprzedziałowe w nocy) - światło zawsze jasne na full, żadnego przygaszenia.
Bo w Darcie ani Flircie pasażer nie ma możliwości wyłączenia oświetlenia; może to jedynie zrobić maszynista ale też bardzo ograniczenie - nie jak w wagonach, gdzie można normalnie przykrócić światło do minimum.
Ciekawa na tym tle jest analiza zainteresowania nowym rozkładem ze strony zwykłego pasażera. Być może spółki po prostu za rzadko pytają o opinie swoich pasażerów? A przecież nie jest to aż taki trudny proces...
Z informacji od Ministerstwa TLK ROZEWIE zostaje w przyszłym rozkładzie w relacji Jelenia Góra- Gdynia Główna. We Wrocławiu wagony będą łączone z wagonami z Bielska Białej które pojadą przez Katowice, Opole. IC Karkonosze zostają jak obecnie z Jeleniej Góry do Białegostoku p. Zgorzelecką. Także zgorzelecka utrzyma nocny do Warszawy. Ponadto co jest dobrą informacją część pociągów jadących trasą Wrocław-Przemyśl wróci na trasę p. Katowice co jest związane ze sporym skróceniem czasu przejazdu między Katowicami a Krakowem. Tak pojedzie min IC CHEŁMOŃSKI z Jeleniej Góry do Przemyśla w godzinach obecnego HETMANA. IC KONOPNICKA, BARNIM I ORZESZKOWA bez zmian.
Kolego Światowid, a masz jakąś wiedzę czy TLK Rozewie, choćby w sezonie, będzie nadal jeździć do Szklarskiej Poręby? Obecnie jak wiadomo pociąg ten też jest relacji Gdynia - Jelenia Góra, a do SPG jedzie pod osobnym numerem.
Czyli w końcu coś się ruszy na Śląsku - wiadomo jeszcze jakie pociągi pojadę przez Katowice do Krakowa?
IC Chełmoński, IC Przemyślanin i TLK który dzisiaj się nazywa Karpaty. Generalnie szału nie ma, sam liczyłem na to, że przekierują część połączeń na Kraków - Katowice no ale modernizacja trwa w najlepsze i najprawdopodobniej nie byłoby gdzie tego upchać, a praktycznie od Jaworzna Szczakowej do Krakowa Mydlnik mamy jeden tor. Konkretnych zmian realnie spodziewałbym się od rozkładu 2019-2020.
Uznam z Szczecina będzie jechał na EZT(likwidacja łącznika z Gorzowa) no a co z częścią Krakowską która do tej pory była rozdzielana w Poznaniu? Też znika?
Co do Szklarskiej to nie wiem czy ROZEWIE pojedzie dalej. Wie ktoś na dzień dzisiejszy czy będą wagony bezpośrednie do Szczecina z Jeleniej Góry? Odpowiedź Z PKP IC była telefoniczna w tej sprawie ale nie wiem czy jest w rozkładzie.
Uznam z Szczecina będzie jechał na EZT(likwidacja łącznika z Gorzowa) no a co z częścią Krakowską która do tej pory była rozdzielana w Poznaniu? Też znika?
Tak, w zamian będzie kursował TLK Rozewie w relacji Bielsko Biała/Katowice - Wrocław - Gdynia.
Uznam z Szczecina będzie jechał na EZT(likwidacja łącznika z Gorzowa) no a co z częścią Krakowską która do tej pory była rozdzielana w Poznaniu? Też znika?
a w jakiej relacji UZNAM? Lublin-Świnoujście, czy Chełm-Świnoujście?
Uznam z Szczecina będzie jechał na EZT(likwidacja łącznika z Gorzowa) no a co z częścią Krakowską która do tej pory była rozdzielana w Poznaniu? Też znika?
Skoro jesteśmy w temacie nocnych na EZT to jak tam z frekwencją w Karkonoszach i Pogorii?
Przykład z dzisiaj, stoję sobie w kasie żeby kupić siostrze bilet do Szczecina i przede mną małżeństwo w średnim wieku i chciało kupić dwie kuszetki do Warszawy na nocnego Uznama i tutaj cytuję te osoby po odejściu od kasy '' chodź Marek, pojedziemy samochodem, będzie wygodniej. Zawsze myślałam, że jak nocny pociąg to ma kuszetki w składzie, jeszcze niedawno były, pkp spada na psy''.
Taaa....Samochodem wygodniej i na pewno bezpieczniej . Może EZT nie są zbyt wygodne, ale w Europie Zachodniej to niestety standard na nocnych pociągach. Jak rozumiem przez niższe koszty obsługi tym taborem jest większa szansa na ich utrzymanie.... A spora część pasażerów nie ma innej alternatywy niż nocny pociąg.....
Ja osobiście wolę korzystać z szybkich połączeń EIC i EIP. Przy skróceniu czasów przejazdu nocne pociągi zupełnie mi się nie kalkulują, ale taka oferta oczywiście powinna funkcjonować. Sam jestem ciekaw jak ostatecznie będzie wyglądał nowy rozkład jazdy w tym zakresie.
A Uznam z Lublina nie pojedzie na EZT, bo do Łukowa nie ma trakcji. Kurs rozpocznie zatem zapewne na stacji Warszawa Wsch.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum