Odnośnie kuszetek w "Uznamie" to jest tam wagon sypialny który kursuje w relacji Świnoujście-Lublin. Natomiast ten wagon ma spore obłożenie, i zapewne w ostatniej chwili już nie było wolnych miejsc. I zapewne stąd te osoby nie mogły dostać biletów.
Mogę zrozumieć, że przez skrócenie czasu jazdy nie kalkuluje się nocne połączenie na kuszetkach Warszawa - Szczecin czy Wrocław - Warszawa, ale nie np. Przemyśl- Kołobrzeg. Jeśli faktycznie połączenie to zostanie skrócone przez EZT do trasy Kraków - Gdynia to jest skandal.
Jak rozumiem przez niższe koszty obsługi tym taborem jest większa szansa na ich utrzymanie....
Wszyscy mówią o niższych kosztach, więc pewnie coś w tym jest. Aczkolwiek pomyślmy: Pesa Dart waży 395t i posiada 354 miejsca siedzące. Chcąc zapewnić tą samą podaż miejsc za pomocą składu wagonowego (zakładając zestawienie 1:1 wagony bezprzedziałowe oraz przedziałowe 2 klasy 6-miejscowe, bez sypialnych i kuszetek) potrzeba nam lokomotywy i 6 wagonów (EP07 + 3x 111Arow + 3x 141A/112A, łącznie ok. 390/370 miejsc). Masa składu: 323t, czyli o 72t mniej od Darta (Flirt podobno trochę lżejszy, ale nie mogę znaleźć masy). Jeśli frekwencja będzie niska to możemy skład skrócić dodatkowo o 1-2 wagony. Oczywiście, EZT daje pewne oszczędności z powodu nowoczesnej konstrukcji (napęd AC na falowniku zamiast rozruchu oporowego oraz możliwość zwrotu energii do sieci). Jednakże po pierwsze lokomotywy będą sukcesywnie modernizowane oraz wymieniane na nowe, które także będą oferować to, co nowe EZT, a po drugie z uwagi na mniejszą liczbę zatrzymań w nocy niż w dzień (choć to już zależy od połączenia) mamy mniej rozruchów, które marnują najwięcej energii, więc i zysk mniejszy, możliwości zwrotu energii do sieci także są w nocy ograniczone, gdyż z tego co wiem, polskie podstacje nie są w stanie tej energii przyjąć i musi ona zostać zużyta przez inne pociągi, których w nocy jest mniej. Jeśli więc nie zostanie odebrana od hamującego składu to i tak będzie wytracona na oporach.
Oczywiście są zapewne jeszcze koszty dodatkowe, które przemawiają za EZT, ale 2 powyższe (masa oraz zużycie energii w zależności od układu napędowego wydają się kluczowe). Więc szczerze nie wiem, czy chodzi tu o niższe koszty, zwłaszcza, że w dzień IC nadal planuje eksploatować składy wagonowe. Mogę się zgodzić, że zyski są w przypadku składów, które, zwłaszcza kilkukrotnie zmieniają na trasie kierunek jazdy, jednak Ustronie nie zmienia go ani razu, a Uznam raz, przy czym po zakończeniu modernizacji E20 będzie można go puścić jak dawniej przez Franowo, wtedy także oblot będzie niepotrzebny. Co innego Karkonosze, tu jestem jeszcze w stanie się przychylić do kwestii kosztów.
Ja osobiście wolę korzystać z szybkich połączeń EIC i EIP. Przy skróceniu czasów przejazdu nocne pociągi zupełnie mi się nie kalkulują, ale taka oferta oczywiście powinna funkcjonować. Sam jestem ciekaw jak ostatecznie będzie wyglądał nowy rozkład jazdy w tym zakresie.
.
Chcesz marnować kasę na bilety w chorej kosmicznej taryfie EX-EIC-EIP to marnuj, ja nie mam zamiaru ponadto mnie nie stać aby płacić tak dużo pieniędzy za to że ktoś dołożył literkę E do słowa IC na tabliczce kierunkowej, i za to że ktoś nakupił niewygodnych ciasnych włoskich składów i chce uszczęśliwiać nimi na siłę pasazerów. Polska staje się krajem gdzie usilnie odzwyczaja się ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej,właśnie takimi metodami i zmusza do jazdy samochodami, i mamy to co mamy - korki, wypadki, długo można by tu pisać.
Masę Darta 395t podaje kilka niezależnych stron w internecie, jednak do oficjalnych danych technicznych się nie dokopałem, więc mogę się mylić, jeśli tak to przepraszam za wprowadzenie w błąd. Niemniej jeśli jest to 282t to jest to równowartość składu 5 wagonów z lokomotywą, oferującego o 60-70 miejsc mniej (co wobec narracji o niskim zainteresowaniu nocnymi połączeniami jest i tak ze sporym zapasem). Są to jednak nadal wartości porównywalne, a biorąc pod uwagę ile składów PKP IC jest nieodpowiednio dopasowanych do popytu (albo przepełnione, przynajmniej w okolicach weekendu albo pustawe - np. TLK Stoczniowiec) to różnica w kosztach z powodu masy jest pomijalna.
PLK zatwierdziła rozkład jazdy Leo Express. Pojedzie w weekendy.
Odyseja Leo Expressu związana z wejściem na polski rynek zakończy się najprawdopodobniej na przełomie czerwca i lipca. Czeski przewoźnik uzyskał już oficjalny rozkład od polskiego zarządcy infrastruktury kolejowej – PKP PLK.
Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę: z Pragi do Krakowa, w piątki i niedziele.
Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 5:04, z Katowic odjedzie o godzinie 6:57 i do swojego celu w Pradze dotrze na 11:39. Zatrzyma się także w Skawinie, Oświęcimiu-Dworach, Mysłowicach, Tychach i Pszczynie. Po czeskiej stronie obsłuży kilka ważnych węzłów i miast takich jak: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec i Pardubice. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. W drogę powrotną z Pragi pociąg wyruszy o 16:10. Przyjazd do Katowic został zaplanowany krótko po 21., a do Krakowa dotrze o 23:19.
Uznam z Szczecina będzie jechał na EZT(likwidacja łącznika z Gorzowa) no a co z częścią Krakowską która do tej pory była rozdzielana w Poznaniu? Też znika?
a w jakiej relacji UZNAM? Lublin-Świnoujście, czy Chełm-Świnoujście?
Do Lublina.Cały łącznik znika Gorzów-Chełm.
PLK remontuje 2 peron w Gorzowie twierdząc że będzie większa przepustowość stacji.Tylko po co skoro znika połączenie IC.Wątpię aby coś innego dali.
Jechałem Hetmanem 2 razy w niedzielę na odcinku Wrocław-Kostrzyn.Duża wymiana pasażerów w Z.Górze i nawet w Kostrzynie.Jak jest w inne dni nie wiem.Bywały już sytuacje ze mino dobrej frekwencji likwidowali połączenia.Ciężko wywnioskować jak będzie w tym przypadku...
No właśnie. W tygodniu tez ma duża frekwencję - szczególnie do Zielonej Góry i z Zielonej Góry. Jest dobrym uzupełnieniem SIEMIRADZKIEGO, który jedzie na 2 wagonach. Za HETMANA ma być CHEŁMOŃSKI. Ale to do Jeleniej Góry czy cała trasa?. Co zatem z HETMANEM? Może go zostawią bo jedzie przez Częstochowę Stradom, a CHEŁMOŃSKI ma jechać przez Katowice. Tylko w jednym masz racje. To jest PKP IC więc nie patrzą na frekwencję tylko jak im pasuje. Więc uwalą.
Od nowego rozkładu jazdy, na wniosek mieszkańców, na stacji Chorzów Batory zatrzymywać się będą pociągi dalekobieżne. Dzięki temu mieszkańcy nie będą musieli udawać się w podróż na pociąg do Katowic lub Zabrza.
W zeszłym rozkładzie jazdy Chełmoński zbiegał się się we Wrocławiu ze Światowidem i powrotnie również więc może IC wydłuży relacje i połączy oba skiłady jako IC Chełmoński z Przemyśla do Szczecina i Jeleniej Góry ale to tylko moje domysły.
Co z Mehofferem? Znika czy zostaje na składzie Szczecin - Przemyśl ? Pociąg Mehoffer nie powinna czekać w Krzyżu, aż pociąg Kociewie z Gorzowa łączy z wagonem do Przemyśla. W zeszłym rozkładzie jazdy Mehoffer ma jeździć normalnie jak pociąg ŚWIATOWID Szczecin Gł - Zamość z rozkładu jazdy 2014/2015
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum