Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Bursztynem po Węglówce
Autor Wiadomość

maszynista_50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sty 2006

PostWysłany: 26-06-2012, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Gdyby ma węglówce była prędkość 120 km/h a odcinkami nawet więcej, zapewne opłacałoby się trasować pociągi tą drogą gdyż czas przejazdu "przez pola" znacznie by się skrócił. W sezonie letnim miałoby to kolosalne znaczenie.

_________________
www.4elementy.com
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 26-06-2012, 13:19    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A ja przypominam, że nie mamy już 2002 roku. Są troszkę inne warunki niż kiedyś i do tych czasów już nie wrócisz.


Faktycznie warunki są inne. Dalsze ograniczenia szlakowych i wydłużenie czasów przejazdów na większości linii. Bardzo chciałbym powrotu przynajmniej do 2002 roku...


Cytat:
Kto wam pojedzie z Katowic nad morze kiblem?


W tamtym roku chętnych nie brakowało. Sam kiedyś jechałem nawet osobówką z przesiadką w Zduńskiej Woli. Wagony to poważne koszty a pasażerów specjalnie nie przyciągną. A postoje w każdej dziurze nie są nikomu do niczego potrzebne.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-06-2012, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Czy gdyby węglówka miała lepsze prędkości, nagle pojawi tam mnóstwo TLK, zarówno dziennych jak i nocnych. Raczej to wątpliwe, z tych wszystkich powodów o których setki razy pisano, czyli brak dużych miast na mag. węglowej. Nawet gdyby pociągi leciały 100-120 całymi odcinkami węglówki, trudno uwierzyć, że nagle spółki kolejowe zaczną omijać Łódż, Toruń, Kutno po drodze do Trójmiasta czy Katowic/Krakowa.
Jest nastawienie niezmienne od lat, węglówka dla towarów, ewentualnie jakieś sporadyczne pojedyńcze składy sezonowe, ale i te jak widać są rzadkością. Sam się zastanawiam od lat, dlaczego tak niechętnie podchodzi się do mag. węglowej. Bo nawet jak tam jeżdziło się szybciej, to pociągi już znikały i przerzucano je na kierunek łódzki. Czy brak dużych miast jest przeszkodą dla takich sezonowców nocnych jadących przykładowo z Bielska do Gdyni/Helu. Pogoria ma 100% obłożenia w Katowicach i Częstochowie, spokojnie mogłaby wjechać na węglówke, ale oczywiście, coś w to miejsce musiałoby jechać z Łodzi do Gdyni, a tymczasem skład Pogori często wozi ludzi jak bydło, bo zamiast dodatkowych wagonów czy dodatkowych pociągów na tej trasie, lepiej ścisnąć wszystkich w jednym TLK. Wydaje mi się, że wiele składów przynajmniej wakacyjnych, pasuje do węglówki, ale o czym wielokrotnie pisano na forum, jest mało sezonowców, dlatego te co jadą muszą obsłużyć wszystkie duże miasta i jakby Pogoria wjechała na węglówke, zaraz by był lament, że nie ma jak dojechać na wczasy. Węglówka nawet po ewentualnych remontach, ma kiepską przyszłość, bo spółki kolejowe nie wystawią dodatkowych pociągów przez miasta które by straciły ewentualnie na powrocie dalekobieznych na węglówke.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 26-06-2012, 19:46    Odpowiedz z cytatem

Gdyby była tam prędkość 120 km/ h i brak zbędnych postojów to by pojechali. Np pociąg z Krakowa przez Częstochowę, Bydgoszcz- są dwa w spore miasta.

A dlaczego na CMKa która omija duże miasta typu Kielce, Radom, czy np Częstochowa, Piotrków, Radomsko ludzie jeżdżą. Gdyby podobna prędkość była na węglówce też by jeździli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-06-2018, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Z Katowic do Gdyni w EN57!

Wakacyjna oferta przewozowa umożliwiająca bezpośrednie połączenie regionu śląska z wybrzeżem. Pociąg miałby kursować codziennie z wykorzystaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57ALd lub EN57 FPS. Szacowany czas przejazdu to… ok. 7 i pół godziny. Będzie to więc propozycja dla wytrzymałych, bo zmodernizowane pojazdy mimo wszystko nie są przygotowane do obsługi tak długich relacji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-katowic-do-gdyni-w-en57-gdzie-jeszcze-pojedziemy-interregio-86841.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl