Czesław Warsewicz: CPK nie osiągnie w pełni sukcesu bez kolei.
Centralny Port Komunikacyjny to projekt, który ma pomóc zwiększyć korzystanie ze środków transportu zbiorowego. W osiągnięciu tego celu rolę nie do przecenienia ma do odegrania transport kolejowy - mówi Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.
Nikt nie spodziewał się, że rozmowy z mieszkańcami terenów, na których ma powstać CPK, będą łatwe – i nie są. Minister Wild podkreślał wczoraj, że sama decyzja o budowie lotniska nie podlega negocjacjom, ale mieszkańcy Baranowa i okolic będą w dużo korzystniejszej sytuacji niż obywatele, którzy np. tracą grunty pod budowę autostrady.
Wielkie projekty infrastrukturalne niosą za sobą duże ryzyko. Potrzebują one wielu uzgodnień, przemyślanego prowadzenia oraz przewidywania wszystkich możliwych problemów. Niedociągnięcia w tych kwestiach w przypadku Kolei Dużych Prędkości doprowadziły do zamrożenia prac na długie lata i wydania milionów złotych. Aktualnie forsowany przez rząd projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego może spotkać podobny los, w szczególności kiedy wiele osób dyskutuje nawet nad jego zasadnością. Złą informacją jest jednak to, że ewentualny „krok w tył” będzie oznaczał zmarnowanie wcześniej wydanych pieniędzy.
Trzaskowski w TOK FM oświadczył, że nie ma sensu budowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, gdyż... można rozwijać Okęcie (czego nie wytrzymał nawet przeprowadzający z nim wywiad Kraśko), a poza tym będzie lotnisko... w Berlinie. Oczywiście Rafciu, wszyscy wiemy jakie masz priorytety.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Centralny Port Komunikacyjny? Same plusy. Zobaczcie, co na ten temat mówi Patryk Jaki.
Kiedy Rafał Trzaskowski mówi zdecydowane "nie" budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, Patryk Jaki punktuje zalety nowej inwestycji. Na antenie Polskiego Radia kandydat Zjednoczonej Prawicy mówił dziś m.in. o plusach powstania portu lotniczego i zmienionej roli lotniska na Okęciu. "Warszawa, jeśli chce się rozwijać przez następne 100 lat, potrzebuje nowego portu" - podkreślał.
Duda podpisał ustawę ws. megalotniska pod Warszawą
Prezydent Andrzej Duda podpisał w sobotę specjalną ustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Określa ona źródła finansowania, tempo realizacji oraz ogólne zasady i warunki inwestycji. Według informacji podanych przez Kancelarię Prezydenta, dokument reguluje zasady na jakich państwo uzyska prawo do terenów, decyzje lokalizacyjne oraz reguły funkcjonowania Spółki Celowej, która będzie głównym podmiotem prawnym kierującym pracami przy budowie CPK.
Port komunikacyjny w Baranowie to cios dla lotniska w Berlinie. Niemcy nie mają wątpliwości.
Gigantyczne polskie lotnisko w Baranowie będzie kolejnym ciosem dla lotniczego portu Berlin Brandenburg, które od lat nie może powstać. Niemieckie media nie mają co do tego wątpliwości. Pytają, czy polska inwestycja jest naprawdę potrzebna.
Jak dotąd miałam sporo wątpliwości odnośnie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ale najpierw znany z pisania treści rezolucji przeciw Polsce, kandydat na prezydenta Warszawy powiedział mieszkańcom stolicy, że lotnisko im niepotrzebne, bo mają podobne w Berlinie. Potem Frankfurter Algemeine Zeitung opublikował artykuł, w którym podważa sens budowy tego lotniska. A na koniec przekaz FAZ wzmocnił niemiecki wydawca za pośrednictwem polskojęzycznej wersji Newsweeka i z krytyki budowy lotniska zrobił nawet temat okładkowy. Po takiej dawce hejtu wątpliwości co do zasadności budowy CPK mam coraz mniej. Dziękuję Wam za troskę, drodzy niemieccy „przyjaciele”!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeśli niemieckie gazety są przeciw budowie centralnego lotniska, to znaczy, że może być nam ono bardzo potrzebne.
Niemal w tym samym czasie Frankfurter Allgemeine Zeitung (w Niemczech) oraz należący do niemiecko - szwajcarskiego koncernu medialnego Newsweek (w Polsce) wypuściły teksty krytyczne wobec planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą. Dlaczego niemieckie gazety tak bardzo interesują się tym tematem? Odpowiedź jest prosta - chodzi o kasę. Jeśli CPK powstanie to będzie on gigantyczną konkurencją dla lotniska w Berlinie. O tym, że to lotnisko w Polsce, a nie pod Berlinem, miałoby być dla Chin "bramą do Europy" nawet nie będę wspominał.
Znacznie gospodarniej jest rozbudować Modlin i wybudować nową nitkę kolejową niż pchać sie w CPK w szczerym polu. O konfliktach społecznych nic nie mówię. Ale najważniejsza jest wielka sztandarowa inwestycja czyli inwestycja bez dna z możliwością wyprowadzania dowolnych kwot itp. wałków. Popytajcie starszych ludzi z okolic Huty Katowice lub mieszkańców wzdłuż LH-S jak to wygląda(ło) i wyglądać będzie. Uszy dęba stają!
Wielkie lotnisko jednak nie powstanie? Premier Morawiecki ratując Okęcie, może pogrzebać CPK.
Decyzja o pozostawieniu Lotniska Chopina wywołała w branży konsternację. I wątpliwości, czy Centralny Port Komunikacyjny powstanie.
O niespodziewanej wolcie w sprawie Lotniska Chopina miał zdecydować premier Mateusz Morawiecki. – Nie ma mowy o likwidacji Okęcia. Będzie ważnym i wygodnym dla warszawiaków uzupełnieniem Centralnego Portu Lotniczego. Taka jest wola i decyzja premiera Morawieckiego – mówił w TVN24 europoseł PiS Ryszard Czarnecki.
Chorągiewka na wietrze, to prawie skała przy takich poglądach miłościwie nam panujących.
Kryteria są dwa: primo - słupki poparcia; secundo - .....................
Morawiecki: CPK to nie tylko port lotniczy. Będą tu dochodzić pociągi z całego kraju.
Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko port lotniczy, to będzie port, do którego mają dochodzić również szybkie pociągi dalekobieżne, pociągi ze wszystkich części naszego kraju - powiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum