Rozpoczął się gruntowny remont mostu kolejowego nad rzeką Bystrzycą w Świdnicy. To jeden z elementów zapowiadanych od ponad pół roku prac, które mają przywrócić do życia dwie linie kolejowe, w tym słynną 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę.
Rozpoczęły się prace remontowe na moście kolejowym nad rzeką Bystrzycą, na linii kolejowej nr 771. Została ona zamknięta, a ruch pociągów skierowano objazdem przez linię 285, która ma dwa przejazdy kolejowe na ul. Kraszowickiej i na ul. Torowej w Świdnicy. Na co dzień praktycznie na tej linii nie widuje się pociągów, dlatego w związku z zaistniałymi zmianami prosimy o większą ostrożność i stosowanie się do znaków stop na przejazdach. Linia 771 zostanie zamknięta na okres około 2 miesięcy – poinformował Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu. Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK w czerwcu 2017 roku informował Swidnica24.pl, że prace będą kosztowały ok. miliona złotych.
9 stycznia 2017 roku podpisane zostały umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Gł. – Świdnica i Legnica – Dzierżoniów Śląski. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” ma zapewnić sprawniejsze i krótsze podróże dzięki wyposażeniu linii w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł. Wkład UE to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.
Linia 285 wraz linią 771 od 2000 roku są zamknięte dla ruchu pasażerskiego.
Efektem realizacji projektów KPK będzie poprawa komunikacji kolejowej w aglomeracji wrocławskiej oraz między Wrocławiem a Świdnicą przez Sobótkę i dojazd do Jedliny Zdrój. Pociągi zapewnią dobrą podróż z już istniejących przystanków, ale będzie możliwość korzystania także z nowych: Iwiny, Mokronos Górny. Ułatwiony zostanie dojazd m.in. do Wrocławia i Kobierzyc.
PLK ogłaszają przetarg na rewitalizację linii 285 ze Świdnicy do Jedliny Zdrój
PKP przywróci do działania jedną z bardziej malowniczych linii górskich w Polsce. W 2021 roku pociągi osobowe mają wrócić na linię 285 na odcinku Świdnica Kraszowice-Jedlina Zdrój. PKP PLK ogłosiła właśnie przetarg w trybie zaprojektuj i buduj.
PKP PLK szukają wykonawcy dla linii kolejowej w Górach Sowich.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej i roboty budowlane w ramach projektu dotyczącego przebudowy linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój - poinformowała kolejowa spółka w ogłoszeniu.
Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 89,8 mln zł.
Pociągiem z Jedliny-Zdroju i gminy Walim do Świdnicy i Wrocławia.
Remont linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój powinien ruszyć jeszcze w 2018 roku i potrwa do końca 2020 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową linii kolejowej nr 285. Chodzi dokładnie o odcinek pomiędzy zamkniętą w 2004 roku stacją kolejową Świdnica Kraszowice i Jedliną-Zdrój. Termin składania ofert upływa 20 kwietnia. Obecnie na ukończeniu są prace nad studium wykonalności dla tej trasy.
A tymczasem nastąpiło już otwarcie ofert. Najtańsza oferta (Dolkom - prawie 110 mln zł) o ponad 20 mln przekracza budżet zamawiającego. Szczegóły: [PDF]
Pociąg dojechał do Sobótki. Kiedy regularne kursy?
W miniony weekend, po latach przerwy, znów pociąg dojechał do Sobótki. Co prawda był to "tylko" pociąg retro, który przywiózł grupę turystów z Wrocławia, ale w najbliższych latach jest szansa na regularne kursy.
Remont fragmentu linii kolejowej z Wrocławia do Jedliny-Zdrój droższy o ponad 20 mln zł
Wszystkie oferty rewitalizacji trasy Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój przekroczyły kwotę przygotowaną przez PKP PLK. Przewoźnik postanowił mimo to wybrać najtańszą z nich, sięgającą 135 mln zł. Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "Dolkom" zakończy prace w ciągu dwóch lat.
Pociąg z Wrocławia do Gór Sowich. Sprawdź, od kiedy.
W 2021 r. zostanie przywrócone połączenie kolejowe ze Świdnicy do gminy Walim i Jedliny-Zdroju. Ruch pociągów pasażerskich na tej trasie został zawieszony w 1989 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały ofertę w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową linii kolejowej nr 285. Chodzi o odcinek pomiędzy zamkniętą w 2004 r. stacją kolejową Świdnica Kraszowice i Jedliną-Zdrój.
Dodatkowe miliony na remont linii Świdnica-Sobótka-Wrocław
Najprawdopodobniej w ostatnich miesiącach 2018 roku ogłoszony zostanie przetarg na modernizację linii kolejowej łączącej Świdnicą, Sobótkę i Wrocław. Kilka miesięcy temu PKP PLK oszacowało, że na realizację inwestycji potrzeba więcej pieniędzy. Dolnośląski samorząd właśnie przekazał dodatkowe środki, dzięki którym prace będą mogły ruszyć już w przyszłym roku.
Górską trasą Świdnicy do Jedliny Zdroju za dwa lata
Za dwa lata koleją przejedziemy górską trasę ze Świdnicy do Jedliny Zdroju – obiecują PKP PLK. Mieszkańcy m.in. Bystrzycy, Lubachowa, Zagórza Śląskiego, Jugowic wsiądą do pociągów z nowych przystanków. Turyści szybko dojadą w rejon Gór Sowich i rzeki Bystrzycy. Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 110 mln zł na przebudowę linii Świdnica – Jedlina Zdrój. Projekt finansowany jest z RPO Województwa Dolnośląskiego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum