Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Zakup biletu u konduktora
Autor Wiadomość

SuomianyBlondyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2015

PostWysłany: 13-06-2015, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Przemyślanin, dzięki za szybką odpowiedź. Jak się do tego ma fakt kupienia biletu w promocji (49 zamiast wzmiankowanych 126 zł)?

_________________
Najpierw najważniejsze...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Przemyślanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2008
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: 13-06-2015, 14:07    Odpowiedz z cytatem

SuomianyBlondyn, W regulaminie promocji cena 49 zł do relacji Warszawa - Trójmiasto nie wyróżnia się w żaden sposób Gdańska, ani Sopotu - lecz jest jedna cena do wszystkich stacji w Trójmieście (dotyczy stacji: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Gdynia Główna, Sopot). Tutaj znajdziesz więcej.

_________________
Pozdrawiam z Przemyśla
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SuomianyBlondyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2015

PostWysłany: 13-06-2015, 15:28    Odpowiedz z cytatem

Przemyślanin, dziękuję za podesłanie do źródła, to wiele wyjaśnia - czyt., mam mnóstwo bardzo ciekawych pytań Smile
Otóż, par. 5 cytowanego dokumentu brzmi:
ust. 1: podróżny, który zamierza zmienić umowę przewozu powinien przed terminem odjazdu – nabyć nowy bilet na faktyczny przejazd; ofertę specjalną Super Promo stosuje się odpowiednio zgodnie z niniejszymi warunkami;
(którymi warunkami?)
Jak dla mnie oznacza to, że muszę podejść do okienka na dworcu i zapytać się, czy pani kasjerka poświadczy mi bilet, dostać zwrot i zamienić na bilet do Sopotu - dobrze rozumiem? Wtedy chyba taniej już tą SKMką i czas, który stracę czekając na nią zwróci mi się, bo nie będę musiał jechać wcześniej na dworzec.
Ewentualnie, jest jeszcze ust. 2, gdybym miał mniej czasu:
podróżny posiadający bilet Super Promo, który przed terminem odjazdu wskazanym na bilecie nie dopełnił formalności związanych ze zmianą umowy przewozu:
a) zamierzający odbyć przejazd poza stację przeznaczenia – zobowiązany jest w pociągu na zasadach określonych w RPO-IC uiścić należność stanowiącą różnicę opłat między ceną biletu według cen bazowych (normalnych lub z ulgą stosowaną od tych cen) odpowiednio dla kategorii EIC albo EIP określonych w Cenniku usług przewozowych Spółki „PKP Intercity” (dalej Cennik usług) w relacji od stacji wyjazdu do nowej stacji przeznaczenia a ceną okazanego biletu Super Promo, albo zgodnie z indywidualnymi uprawnieniami nabyć nowy bilet na przejazd od pierwotnej stacji przeznaczenia do nowej stacji przeznaczenia, jeżeli cena takiego biletu będzie niższa od należności stanowiącej różnicę opłat

czy dobrze rozumiem termin ,,cena bazowa'' jako podstawowa cena z cennika przed zniżką? Wtedy tu jest jeszcze gorzej, bo musiałbym dopłacić 77 zł, czyli prawie dwukrotność biletu do Gdańska w promocji.

_________________
Najpierw najważniejsze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 21-08-2017, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Witam,
załóżmy że wsiadam bez biletu do pociągu A kategorii IC i chcę się przesiąść do pociągu B tej samej spółki i kategorii. Czy zostaną mi zsumowane kilometry (niższa cena) i dostanę jeden bilet z dwoma miejscówkami? Czy po prostu w obu pociągach będę musiał sobie szukać wolnego miejsca w 2. kl.?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-08-2017, 19:41   

krzysztoff, niestety, ale mimo że mamy XXI wiek, w pociągu IC nie kupisz biletu z przesiadką (podobnie jak przez internet). Jednak konduktor sprzedając Ci bilet do stacji przesiadkowej wpisuje Ci adnotację "dalej do stacji X" i wówczas u drużyny w pociągu do którego się przesiądziesz dopłacasz tylko różnicę wraz z miejcówką (o ile są wolne miejsca).
Powrót do góry

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 21-08-2017, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Konduktor sprzedaje bilety przesiadkowe i wydaje miejscówkę na oba pociągi. Z tym, że z tą miejscówką na drugi pociąg czasem bywają problemy....

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 7 859 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 02-09-2017, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat z adnotacji na kieszonkowym rozkładzie jazdy oraz z żółtych naklejek wewnątrz składów KD:

"Od 3 września 2017 r. dla Państwa komfortu KD wprowadzają ujednolicenie zasad zakupu biletu w pociągach."

Jak można przeczytać w § 11 ust 2 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt Kolei Dolnośląskich S.A.:

"2. Podróżny, który nie posiada ważnego biletu na przejazd/przewóz lub posiada bilet, który
wymaga legalizacji, zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami, licząc
od czoła pociągu (kierunku jazdy) i zgłosić się do obsługi pociągu w celu nabycia lub
legalizacji biletu. W przypadku nieobecności obsługi w tej części pociągu podróżny jest
zobowiązany oczekiwać na jej przybycie. Podróżni, którzy nie dopełnią obowiązku
zgłoszenia się do obsługi pociągu, traktowani będą jak osoby bez ważnego dokumentu
przewozu na zasadach określonych w § 18.
2a. Obowiązek wejścia do pociągu pierwszymi drzwiami i zgłoszenia się do obsługi pociągu,
o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy:
1) osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej
(wymienionych w § 2 ust. 12),
2) osób zamierzających nabyć bilet w automacie biletowym zlokalizowanym w pociągu –
osoby te zobowiązane są wejść do pociągu drzwiami oznaczonymi piktogramem
„Automat biletowy” (wzór nr 15) i dokonać zakupu biletu niezwłocznie po wejściu do
pojazdu (w przypadku awarii automatu biletowego podróżny jest zobowiązany przejść
w kierunku czoła pociągu, celem nabycia biletu u obsługi pociągu)."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2014
Skąd: Poznań

PostWysłany: 03-09-2017, 00:22    Odpowiedz z cytatem

THX 1138 napisał/a:
nie dotyczy:
1) osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej
(wymienionych w § 2 ust. 12),


Czy w tym paragrafie są nadal uwzględnione osoby podróżujące z rowerem? Pytanie nie jest z czapy, bo w warszawskich kolejach nie są i znam osobę, która z tego tytułu zapłaciła mandat (nie przeciskała się w tłumie do początku składu z rowerem, lecz czekała w miejscu wyznaczonym na składowanie roweru pilnując aby nie rozkradli). W Regio, czy IC osoby z rowerem są/były "niepełnosprawne" Smile. Zostawienie bagażu wartego kilkanaście tys zł bez opieki i pójście po bilet "kilka stacji dalej" (bo tyle pociąg w międzyczasie przejedzie) przy uczciwości naszych Rodaków nie wchodzi w grę. Gdy pociąg jest pusty, to problemu nie ma przespacerować się przez cały pociąg, ale z rowerem pociągiem zwykle się jedzie na dłuższy wyjazd, a więc w sezonie, gdy pociągi cieszą się frekwencją i jakiekolwiek chodzenie po wagonie to tylko niepotrzebne utrudnianie ludziom życia ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 03-09-2017, 11:31    Odpowiedz z cytatem

Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt Kolei Dolnośląskich S.A o osobach wymienionych w § 2 ust. 12:

"Osoba niepełnosprawna lub osoba o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z
Rozporządzeniem (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dn.
23.10.2007 r. każda osoba, której możliwość poruszania się jest ograniczona podczas
korzystania z usług KD na skutek jakiejkolwiek niesprawności fizycznej (zmysłowej lub
ruchowej, trwałej lub przejściowej) upośledzenia lub niesprawności umysłowej, lub każdej
innej przyczyny niepełnosprawności, lub na skutek wieku i której sytuacja wymaga
specjalnej uwagi oraz dostosowania usług dostępnych dla wszystkich pasażerów do
szczególnych potrzeb takiej osoby."

O rowerach i osobach z dziećmi w wózkach nie ma nic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert89 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Wrz 2017

PostWysłany: 14-09-2017, 15:52    Odpowiedz z cytatem

Za zakup biletów u konduktora chyba nawet się drożej płaci, prawda? Z tego co pamiętam, trzeba 7 zł dopłacić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-02-2018, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne podpisały umowę na dostawę terminali mobilnych.

Przewozy Regionalne podpisały umowę na dostawę nowoczesnych terminali mobilnych wraz z serwisem i akcesoriami. Dzięki wymianie terminali pasażerowie zyskają możliwość płatności kartą przy zakupie biletów u obsługi pociągu.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31645/przewozy-regionalne-podpisaly-umowe-na-dostawe-terminali-mobilnych.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Justakk Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 16 Maj 2018

PostWysłany: 25-07-2018, 20:31   ehhhh o co cho z tą dopłatą Odpowiedz z cytatem

Cześć
Za co pobierana jest dodatkowa opłata do biletu jak kupuje u konduktora, pani powiedziała że za to że kasa na dworcu była ale kolejka też bYŁA I JAKBYM STAŁA to bym nie zdążyła na pociąg....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Mar 2014
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25-07-2018, 22:14    Odpowiedz z cytatem

To jest po to, aby nagle nie wsiadło do pociągu zbyt dużo ludzi bez biletu, bo wtedy konduktor nie zdążyłby sprzedać im biletów i część pasażerów (większość, gdyby cały pociąg tak zrobił) pojechałaby za darmo. Inna sprawa, że bardzo trudno przewidzieć kolejkę w kasie, czasem jest to kilka minut czasem ponad godzina, a nie zawsze jest sposobność i możliwość zakupu biletu on-line lub w automacie (automaty nie działają po 22, wtedy też w kasach pracuje tylko jedna pani na cały Poznań Główny, no i w internecie też jest później przerwa technologiczna)... Niektórych biletów też niedasię kupić internetowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl