Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2018, 03:57   

Brzmi ambitnie. Za ambitnie. Jak zobaczę pociągi ze Srebrnej Góry do Słupca, to świat, który znam, się skończy
Przejdź na dół

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-10-2018, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Kolejne wybory samorządowe i ta sama, zepsuta już kiełbasa wyborcza. Czego to UMWD nie przejmie... Jeszcze trochę i magistralę E30 zechcą przejąć.

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32686/samorzad-dolnego-slaska-chce-przejac-22--linie-kolejowe.html

Panie marszałku kochany, to już jest nudne i denne. Burdel w KD macie i najpierw tym się zajmijcie...

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380932#380932

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-10-2018, 18:46   

W opublikowanym dzisiaj rządowym Programie Kolej Plus przedstawione przez premiera Mateusza Morawieckiego i ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka do realizacji jest 20 projektów.
Więcej informacji tu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/program-kolej-plus-opublikowany-20-projektow-mapa-89152.html
Powrót do góry

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 07-12-2018, 23:54    Odpowiedz z cytatem

Cezary Przybylski Marszałek Województwa Dolnośląskiego - twierdzi, że na każdej z tych linii do końca kadencji pojawią się pociągi.
https://www.nj24.pl/article/siedem-linii-do-wziecia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-12-2018, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Kowary: Kolejna uchwała województwa ws. przejęcia linii z Jeleniej Góry.

Mimo braku konkretnych źródeł finansowania wielomilionowej inwestycji samorząd województwa dolnośląskiego podtrzymuje zamiar przejęcia linii nr 308 z Jeleniej Góry do Kowar i Ogorzelca. W październiku poprzedni zarząd województwa podjął w tej sprawie kolejną uchwałę.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kowary-kolejna-uchwala-wojewodztwa-ws-przejecia-linii-z-jeleniej-gory-89775.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 11-12-2018, 06:41    Odpowiedz z cytatem

W komentarzach do wątku pojawił się pomysł zrobienia tam ciasnotorówki. Pomysł sam w sobie niegłupi (choć raczej widziałbym rozstaw metrowy, nie 750 mm jak padła propozycja), konieczne by było dostosowanie infrastruktury na peronach 1a i 1b dworca w JG. Prędkość maksymalna na tej trasie była 60 km/h, a taką rozwijają na metrowym rozstawie rumuńskie wagony silnikowe A20D-P (oznaczone Mbxd2). I właśnie dochodzimy tu do największego kłopotu - w Polsce od wielu lat nie kupuje się (a co dopiero mówić o produkcji) taboru na wąskie tory, wspomniane Mbxd2 i wagony doczepne Bhxpi były sprowadzone ponad 35 lat temu i to najmłodszy wąskotorowy sprzęt jaki mamy. W dodatku niewiele tego zostało (a jeszcze mniej jest na chodzie).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leśny Dziadek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2010

PostWysłany: 11-12-2018, 08:31    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
. I właśnie dochodzimy tu do największego kłopotu - w Polsce od wielu lat nie kupuje się (a co dopiero mówić o produkcji) taboru na wąskie tory, wspomniane Mbxd2 i wagony doczepne Bhxpi były sprowadzone ponad 35 lat temu i to najmłodszy wąskotorowy sprzęt jaki mamy. W dodatku niewiele tego zostało (a jeszcze mniej jest na chodzie).

Tabor to najmniejszy kłopot w takim wypadku. Nawet gdyby w Polsce "kupowało się od wielu lat", to od wielu lat kupowaliby tabor przewoźnicy prywatni na swoje lokalne linie, wedle swoich potrzeb, a nie na zapas. Nie mamy scentralizowanego pekape, jak za dawnych czasów. Nawet gdyby bylo dużo i na chodzie, to w niczym by nie zmieniło sytuacji. Masz na świecie kilka/kilkanaście podmiotów gotowych wyprodukować od zera tabor na wąskie tory.

_________________
www.strzelnicahistoryczna.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 11-12-2018, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Niemniej jakby zdecydować się na wąskie tory, nawet na metrową kolejkę, jakimś taborem trzeba to zacząć. Najtaniej jest ściągnąć i wyremontować odstawione Mbxd2 (te są obecnie na metrowym prześwicie najszybsze), w późniejszym okresie poszukać gdzieś indziej nowego sprzętu. Jeszcze jakby chcieć przerobić to na metrówkę, to konieczne by było dostosowanie całej reszty infrastruktury (perony, mijanki itp.) i zrobienie bazy dla takiego sprzętu (tu można by wykorzystać teren po nieużywanej szopie w Jeleniej). No i w Jeleniej w kilku miejscach konieczne by były sploty 1000/1435 mm oraz dostosowanie nastawni. Także pomysł niezły, ale czy koszty dostosowania zwłaszcza stacji w Jeleniej nie okazałyby się za duże...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-12-2018, 16:06    Odpowiedz z cytatem

A jaką przewag miałaby tutaj kolej wąskotorowa nad normalnotorową? Jakieś konkretne argumenty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 12-12-2018, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Marny pomysł, chyba że czyjś szwagier tym handluje. Aaaa to chylę czoła. Zmiana taboru = konieczność przesiadki to słabo rokuje z handlowego punku widzenia. chyba że to byłaby zębatka na Śnieżkę Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 12-12-2018, 21:07    Odpowiedz z cytatem

To raczej na tyle obszerny temat, że wymagałby otworzenia osobnego.
Mniejszy rozstaw=krótsze podkłady=tańsze podkłady, mniejszy tabor=lżejszy tabor=mniejsza szyna=tańsza szyna; przez mniejszy nacisk=mniejsza degradacja toru, lżejsze mosty, mniej podsypki, mniejsze koła taboru, więc większe możliwości w projektowaniu taboru niskopodłogowego, co za tym idzie brak potrzeby budowania wysokich (droższych) peronów. Sporo plusów, ale minusy też będą, szczególnie w kontekście urąbania uniwersalności obecnych linii, marnując szanse na pociągi nieco dłuższych relacji, niż obszar samej danej jednej linii. Na świecie wąskotorówki powstawały wielokrotnie z powodów finansowych, kiedy budowa linii normalnotorowej byłaby zbyt droga, szczególnie w terenach trudnych, górzystych.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 12-12-2018, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Doliczmy jeszcze coś szczególnie istotnego w górach - wąskotorówki lepiej wpisują się w ciasne łuki. To dość istotne głównie za Kowarami, gdzie jest zakręt za zakrętem.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 13-12-2018, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś nie było problemów z jazdą po łukach https://polska-org.pl/852282,foto.html?idEntity=554495
https://polska-org.pl/802311,foto.html?idEntity=554495 Zresztą ciasny łuk jest tylko jeden - w wykopie niżej Victorii, pozostałe to większe promienie >190m.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-12-2018, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o jakieś dłuższe relacje w tamtym rejonie, to co najwyżej do Karpacza (konieczna wtedy zmiana lokomotywy i kierunku jazdy). Trochę skomplikowane, lepiej dobrze skomunikować pociągi w JG. Choć przyznaję, przechodzenie z peronu 3 na 1a czy 1b byłoby problematyczne, choć droga byłaby krótsza niż do autobusu. Prędkość na wąskim torze nie będzie tak duża jak.na normalnym, jednak na metrowym rozstawie można pocisnąć 60 (do tylu konstrukcyjnie przystosowane są Mbxd2), a taka była szlakowa do Mysłakowic (a i mam wrażenie że do Miłkowa też tyle by dało radę) przed zamknięciem linii.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lahti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: 15-12-2018, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Po wielu miesiącach negocjacji PKP SA zdecydowały się przekazać w ręce samorządu Dolnego Śląska linię 341 od Dzierżoniowa do Bielawy. Samorząd zapowiada uruchomienie do Bielawy pociągów.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-sa-przekazalo-linie-dzierzoniow--bielawa-w-rece-samorzadu-bedzie-reaktywacja-polaczen-89851.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 47 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl