Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Opłata dworcowa
Autor Wiadomość

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 13-11-2011, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Nie wnikając w szczegóły na początku restrukturyzacji PKP ( dobrych kilka lat temu ) perony i budynki dworcowe w większości przekazano ''Nieruchomościom". Później perony wraz z wiatami, przejściami, windami, tunelami, nagłośnieniem itp. oddano do
PLK-ki. Teraz "Dworce" przejeły część dworcówv (budynków dworcowych) - tak na oko patrząc to te z którch mogą coś zarobić, zaś reszta pozostała nadal w "Nieruchomościach". "Dworce" chcą opłaty dworcoej (niedawno widziałem cennik zamieszczony gdzieś na stronie w PDF-ie - chyba został usunięty bo nie mogę go teraz znaleźć) za postoje na wszystkich stacjach i przystankach-niezależnie czy zarządzają budynkiem dworcowym (o ile jest) czy nie. Ponadto to nie oni utrzymują perony, schody, wiaty itp.,a więc za co opłata?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-11-2011, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Wasiak: Opłata dworcowa przed końcem 2012 roku

- Opłata dworcowa powinna zostać wprowadzona w życie do końca przyszłego roku – powiedziała Maria Wasiak, prezes grupy PKP SA. Jej zdaniem wprowadzenie opłaty oznacza europejski standard w utrzymaniu dworców.

- Zgodnie z planem opłata dworcowa powinna zacząć funkcjonować od końca przyszłego roku, a dokładniej od momentu wejścia w życie rozkładu jazdy w grudniu 2012 roku – powiedziała Maria Wasiak w czasie Kongresu Kolejowego, zorganizowanego przez Railway Business Forum, Wydawnictwo Rynek Kolejowy i Polskie Linie Kolejowe.

- Taka forma dofinansowania dworców jest powszechnie stosowana w całej Europie i stanowi główne źródło utrzymania podstawowego standardu tak zwanej przestrzeni ogólnej dworca – tłumaczyła Wasiak. Zdaniem szefowej PKP SA wprowadzenie takiego rozwiązania wymaga zmian w przepisach dotyczących opłat za infrastrukturę. Chodzi o precyzyjne określenie, że możliwość opłaty istnieje i uniknięcie sytuacji, w której opłata dworcowa ponoszona przez przewoźników opiera się na interpretacji, a nie jednoznacznym określeniu przepisów prawnych.

źródło: Rynek Infrastruktury

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 07-12-2011, 09:03   Bilety wzrosną nawet o połowę! PKP zbiera haracz... Odpowiedz z cytatem

Bilety wzrosną nawet o połowę! PKP zbiera haracz na ładne dworce

Wiadomości są dwie. Dobra: wreszcie będą pieniądze na utrzymanie dworców. Zła: to będą pieniądze nasze, bo zapłacimy drożej za bilety.

Przewoźnicy pasażerscy będą płacić za dworce od przyszłego roku – dowiedział się „DGP”. Spółka matka PKP podpisała umowę o rozliczeniach z PKP Intercity i finalizuje rozmowy z Przewozami Regionalnymi i Kolejami Mazowieckimi. Te trzy spółki obsługują niemal 80 proc. ruchu pasażerskiego w Polsce. – Szukamy złotego środka na stabilny sposób finansowania dworców. Umowy z przewoźnikami na 2012 r. są pierwszym krokiem. Docelowo chcemy wprowadzić opłatę dworcową – mówi „DGP” Maria Wasiak, prezes Grupy PKP.

Umowy obejmujące opłaty za części wspólne kolejowej infrastruktury to rewolucja. Dziś za poczekalnie, hale dworcowe, przejścia podziemne, toalety, parkingi, kładki lub tunele nie płaci nikt. Efekt widzimy – poza nielicznymi w największych miastach, które są odświeżane z okazji Euro 2012, reszta stacji jest pośmiewiskiem Europy.

Według wyliczeń kolejarzy na utrzymanie 900 czynnych dworców brakuje ok. 135 mln zł rocznie. PKP chce te pieniądze ściągnąć od przewoźników, ale nie jest to proste. Wprowadzenie opłaty dworcowej już od grudnia tego roku storpedował Urząd Transportu Kolejowego. Uznał, że wyznaczona do zarządzania dworcami spółka córka PKP nie ma prawa zbierać pieniędzy od przewoźników, bo nie jest właścicielem nieruchomości.

PKP przekonują, że opłata dworcowa jest stosowana w całej Europie i stanowi główne źródło utrzymania dworców. Zdaniem Marii Wasiak powinna zostać wprowadzona od grudnia 2012 r., czyli od momentu wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. – Powinna też powstać ostateczna lista dworców, którymi zainteresowani są przewoźnicy. To one zostałyby objęte opłatą – mówi Maria Wasiak.

W efekcie nawet kilkaset małych stacji może zostać zamkniętych. To już się dzieje. W 2011 r. w rejonie Dolnego Śląska zamknięto 42 obiekty, na Śląsku 22, na Mazowszu i Podlasiu 16, w Pomorskiem, Warmińsko-Mazurskiem i Kujawsko-Pomorskiem 10, niewiele mniej w Wielkopolsce i na Pomorzu Zachodnim.

PKP nie chce zdradzać ani wysokości stawek, ani tego, w jaki sposób będą naliczane. Możliwe, że wysokość opłaty będzie zależeć od długości pociągów i liczby zatrzymań na dworcu, bez względu na to, czy pociąg jedzie przez całą Polskę, czy tylko obsługuje aglomerację.

– To może spowodować rezygnację przewoźników z zatrzymywania się pociągów na niektórych stacjach, a nawet rezygnację z niektórych połączeń – twierdzi Adrian Furgalski, dyrektor w Railway Business Forum. – Jeśli samorządy nie zwiększą poziomu dofinansowania, ceny biletów w ruchu aglomeracyjnym wzrosną nawet o 50 proc. na krótkich odcinkach – ostrzega Furgalski.

Ceny przejazdów mogą wzrosnąć nawet o połowę – np. z 5 do 7,5 zł

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-12-2011, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Pasażerowie nie zapłacą za dworce?

- Opłata dworcowa wcale nie musi się wiązać z podwyżką cen biletów. My już w tej chwili ponosimy opłaty za powierzchnie wspólne na dworcach. Opłata dworcowa będzie tylko ucywilizowaniem tych zasad - uważa prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.

- Nie wiem jak wysoka będzie opłata dworcowa, ale przy obecnie przedstawianych symulacjach jej wysokości ceny biletów po jej wprowadzeniu nie powinny wzrosnąć - stwierdził prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Ani on, ani minister transportu nie byli jednak w stanie zagwarantować, że ceny biletów nie zostaną podniesione w związku z opłatą. - Będziemy się starali, żeby ceny biletów nie rosły niepotrzebnie - zadeklarował jedynie Sławomir Nowak.

- Dzisiaj przewoźnicy płacą za powierzchnie ogólnodostępne. Jest to porównywalne z opłatą dworcową co do zasady - zaznacza prezes PKP SA Maria Wasiak. - Rozmawiamy z przewoźnikami w kontekście ustalenia ostatecznej sieci obiektów, które operatorzy chcą zachować jako dworce, tak żeby nie obciążać ich kosztami budynków, które im nie służą - mówi prezes PKP SA.

- Jesteśmy w bardzo zaawansowanych rozmowach ze spółką Przewozy Regionalne. Nie chcielibyśmy żeby opłata dworcowa miała znaczenie dla cen biletów a raczej chcielibyśmy, żeby opłata dworcowa ucywilizowała finansowanie utrzymania dworców na wymaganym przez przewoźników standardzie - zaznaczyła Maria Wasiak. - Dodam tylko, że moją intencją jest to, żeby najbliższe cztery to był czas, gdy będziemy przekazywali małe, powiatowe dworce samorządom - zaznaczył Minister Transportu Sławomir Nowak.

Przed kilkoma dniami o wprowadzeniu opłaty dworcowej pisał "Dziennik". W artykule można było przeczytać, że PKP SA negocjuje wprowadzenie opłaty dworcowej z Kolejami Mazowieckimi. Prezes PKP SA Maria Wasiak potwierdziła dla "Rynku Kolejowego" jedynie prowadzenie rozmów z Przewozami Regionalnymi, a Koleje Mazowieckie otwarcie przyznają, że rozmowy z PKP SA nie miały miejsca.

- W nawiązaniu do publikacji pt. „Zapłacimy haracz za ładne dworce”, która ukazała się dn. 7 grudnia br. w Dzienniku Gazecie Prawnej informuję, że nie jest prawdą, że Spółka PKP SA finalizuje rozmowy z Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” w sprawie opłaty dworcowej. W ostatnim czasie żadne rozmowy między Spółkami nie miały miejsca - napisała w oświadczeniu dla "Rynku Kolejowego" rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-12-2011, 19:15    Odpowiedz z cytatem

Furgalski: Zlikwidować Dworzec Polski

– Mam nadzieję przekonać ministra do likwidacji spółki Dworzec Polski oraz przekazania największych dworców do zrestrukturyzowanej spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, a mniejszych do samorządów za 1 zł z programem dopłat unijnych do remontów – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Adrian Furgalski, dyrektor programowy RBF.

Adrian Furgalski odniósł się także do pomysłów PKP SA dotyczących wprowadzenia opłaty dworcowej z początkiem 2013 roku. – Dla mnie to za wcześnie, bo skutkować to będzie podwyżką cen biletów, a pasażerowie uciekli z kolei. Poza tym typowe zachowanie PKP: utworzyć spółkę, ściągać haracz, a ja się pytam za co? Jakie standardy utrzymania dworca? Na razie jest chaos i trzeba to uporządkować – zaznaczył dyrektor programowy RBF.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-12-2011, 01:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Furgalski: Zlikwidować Dworzec Polski

Popieram! Dworzec Polski S.A. to spółka "krzak". Zatrudnionych tam jest od ponad roku kilku dyrektorów i nikt więcej. Pracę wykonują za nich pracownicy oddziału PKP S.A. - Oddział Dworce Kolejowe. Przejmują do wynajęcia najlepsze nieruchomości i wynajmują poprzez firmę zewnętrzną różnym podmiotom bez przetargów.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 01-01-2012, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Noema, zgadzam sie z Tobą. DP to kolejna spółka a więc i biurokratyczna czapa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-01-2012, 02:10    Odpowiedz z cytatem

Ostatnie posiedzenie Rady Nadzorczej PKP SA w 2011 r. odbyło się 12 grudnia br. Jednym z głównych tematów obrad była informacja na temat koncepcji zarządzania dworcami kolejowymi PKP SA w latach 2012 – 2015, przedstawiona przez członka Zarządu PKP SA Dyrektora Rewitalizacji Dworców Kolejowych Jacka Prześlugę.

Obecnie Oddział Dworce Kolejowe zarządza 921 dworcami kolejowymi, usytuowanymi przy czynnych liniach kolejowych. Z tej grupy dworców przewoźnicy kolejowi zgłosili dotychczas zainteresowanie utrzymaniem funkcji odprawy podróżnych w 432 obiektach dworcowych. Wynika z tego, że przewoźnicy nie są zainteresowani partycypowaniem w kosztach utrzymania ok. 500 dworców kolejowych. Spośród wszystkich dworców, tylko na 395 przewoźnicy mają swoje kasy biletowe.

Dotychczasową funkcją dworców była obsługa podróżnych. Ta sytuacja jednak dynamicznie się zmienia, poprzez zwiększenie zakresu usług towarzyszących tej obsłudze oraz innych świadczonych dla społeczności lokalnych.

Przewoźnicy nie widzą potrzeby utrzymywania na swój koszt powierzchni publicznych na dworcach, takich jak: toalet, poczekalni, itp., gdzie nie mają swoich kas.
Dlatego sytuacja zmusza PKP SA do wykorzystywania części dworców na cele niezwiązane z obsługą pasażerów i ruchem kolejowym.

Koncepcja przewiduje podział dworców na dwie grupy:

Grupa I - to dworce czynne, świadczące usługi odprawy podróżnych. Do tej grupy zakwalifikowano ok. 432 dworców wskazanych przez przewoźników, gdzie zlokalizowane są kasy prowadzone przez przewoźników, ajentów, automaty biletowe oraz poczekalnie.
Dworce te mogą działać wyłącznie w oparciu o stabilne źródła finansowania, gdyż koniecznym jest utrzymanie ich standardów, prowadzenie remontów, itp. Stąd po oszacowaniu kosztów działalności obiektów Oddział Dworce Kolejowe wystąpi do Urzędu Transportu Kolejowego z wnioskiem o wyrażenie zgody na wdrożenie opłaty dworcowej (jako opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej) i określi jej zasady regulaminowe.

Grupa II - to dworce bez odprawy podróżnych („niechciane”). W tej grupie mają znaleźć się dworce czynne, ale nie świadczące usług związanych z odprawą podróżnych, wykorzystywane na mieszkania lub do prowadzenia ruchu kolejowego przez spółki PLK, PKP Energetyka, TK Telekom. Z tej grupy obiekty mogą być przygotowywane do fizycznej likwidacji, sprzedaży oraz do przekazania samorządom.

Istotnym elementem w funkcjonowaniu dworców jest ich stan techniczny. Od 2010 r. zmodernizowano ok. 70 obiektów dworcowych, wykorzystując na ten cel głównie środki własne i środki budżetowe. Jednak potrzeby w tym zakresie są zdecydowanie większe.

W latach 2013 – 2017 planowane są inwestycje na poziomie ok. 130 mln rocznie, w tym środki budżetowe ok. 100 mln zł rocznie. Oddział rozpoczął prace nad przygotowaniem kolejnych 26 programów inwestycji i 20 projektów pod nazwą „Stacja Parasol”, służących zastąpieniu najbardziej zrujnowanych małych obiektów dworcowych wiatami przystankowymi z elementami informacji. Trzy dworce przewidziano do modernizacji z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej (Bydgoszcz, Gliwice, Szczecin).

Sytuacja finansowa dworców jest bardzo trudna, gdyż w przypadku 838 dworców przychody nie pokrywają kosztów eksploatacji, a cała działalność jest deficytowa.
Jak wyliczono, opłata dworcowa niezbędna do utrzymania powierzchni publicznej na dworcach, którymi zainteresowani są przewoźnicy, wyniosłaby ok. 70 mln zł. Tylko połowa z tej kwoty ma być przychodem na podstawie zawartych już umów z przewoźnikami.

W dyskusji Rada skoncentrowała się na największym problemie dworców, jakim jest ich finansowanie. Tematyka ta była wielokrotnie omawiana na posiedzeniach Rady i niestety nie znalazła odbicia w stosownych rozwiązaniach prawnych, dających stabilne źródła finansowania dworców.

Jeżeli wniosek zarządcy dworców o wdrożenie w rozkładzie jazdy 2012/2013 roku opłaty dworcowej (obejmującej wszystkie dworce służące do odprawy podróżnych, z koniecznością jej uiszczania przez wszystkich przewoźników pasażerskich) nie zostanie przyjęty, to sytuacja stanie się bardzo trudna. Inwestycje prowadzone obecnie na dworcach nie tylko generują koszty, ale w okresie ich trwania wyłączają największe dworce z eksploatacji. Powoduje to utratę przychodów, co jeszcze bardziej pogłębia problem. Brak jest środków na remonty i finansowanie projektów budżetowych i unijnych.
Niezbędnym staje się w takiej sytuacji finansowanie utrzymania dworców ze środków budżetu państwa (PKP SA zarządza majątkiem Skarbu Państwa).

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu najlepszym lekarstwem na wszelkie problemy z dworcami miało być przekazanie ich w zarząd do Spółki Dworzec Polski, zależnej od PKP SA. Oczywiście, że projekt ten połączony był z koniecznością zmian legislacyjnych, dających źródło finansowania w postaci opłaty dworcowej.

Jak pokazał miniony czas był on zupełnie nieprzygotowany, a założenia w części przychodowej wynikały wyłącznie z tzw. chciejstwa.

Dzisiaj z buńczucznych planów pozostała tylko spółka Dworzec Polski z zagmatwanymi zależnościami z Oddziałem Dworce Kolejowe, z którą chyba nie miano pomysłu, co zrobić. Dedykowano ją więc do działalności na rynku usług reklamowych. A problem finansowania dworców pozostał dalej nierozwiązany.

źródło: Wolna Droga

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-10-2012, 11:14    Odpowiedz z cytatem

Wraca pomysł opłaty dworcowej

PKP SA przygotowało strategię dworcową. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Jakub Karnowski, prezes PKP SA we wtorek (30 października) ma ona zostać zaprezentowana radzie nadzorczej spółki. Spółka pracuje także nad modelem opłaty dworcowej, który "ma być akceptowalny dla wszystkich przewoźników".

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/36316/Wraca_pomysl_oplaty_dworcowej.htm

---

Komentarz Jacka Prześlugi, byłego prezesa Dworca Polskiego:

Pan prezes Ciżkowicz mija się z prawdą. Przewoźnicy doskonale wiedzieli, za co będą płacili w ramach opłaty dworcowej, na dworcu każdej kategorii. Lista usług została bardzo precyzyjnie określona i stanowiła swoiste zobowiązanie PKP SA - do remontu lub budowy toalety, do uruchomienia poczekalni itd., a np. wszędzie - do ulokowania stojaków na rowery. To było przedmiotem każdej prezentacji, każdego spotkania i każdej informacji. Nikt nie może powiedzieć, że "PKP nie zobowiązywało się do utrzymania danego standardu". Otóż - zobowiązywało się, każdy z przewoźników otrzymał dokładną klasyfikację dworców i konkretny opis standardów. Nie widzę powodów, by dzisiejszy członek zarządu PKP SA dezinformował w tej kwestii opinię publiczną.

Po drugie: dworców (i problemów) jest nie 450 lecz ponad 900. Liczba 2600 odnosi się do wszystkich obiektów, które pełniły bądź pełnią rolę dworców, także do obiektów, które już od dawna nie są dworcami i nie leżą przy czynnych liniach.

To oznacza, że w odniesieniu do grupy około 900 obiektów musi być stosowany artykuł 18d Ustawy o restrukturyzacji, komercjalizacji i prywatyzacji PKP, a ten ściśle określa zasady przekazania dworców - muszą być przekazane na cel związany z obsługą ruchu pasażerskiego. I "po wartości", a nie według uznania zarządu PKP SA, tak przynajmniej twierdzą eksperci prawni, którzy przygotowali ministerstwu stosowną ekspertyzę. Czyli - albo PKP SA rękami polityków zmieni zapis tej ustawy, albo przekazując dworce poniżej wartości będzie łamać prawo, albo przekaże je zgodnie z wartością określoną w operacie szacunkowym.

W tej ostatniej wersji lista gmin chętnych do przejęcia dworców będzie króciutka. Przypomnę prezesowi Ciżkowiczowi, że po wysłaniu pism do wszystkich wójtów, burmistrzów i prezydentów, którzy mogliby być zainteresowani przejęciem dworca, odzew był mniejszy niż 10 procent. Z tym trzeba się liczyć i mieć wariant awaryjny. Dla wszystkich czynnych dworców. Samorządy są dzisiaj w tak trudnej sytuacji finansowej, że niewiele z nich będzie chciało przyjąć na siebie kolejne obciążenia - związane z zakupem, remontem, utrzymaniem. Trzeba zmienić artykuł 18d i przekazywać dworce za złotówkę - może to pomoże. Ale nie wszędzie, bo budynków przeskalowanych (np. Krzyż, Nowe Skalmierzyce itp.) żadna gmina nie przejmie. Jaka jest wobec nich strategia PKP SA i MT?

Cieszy mnie powrót do idei opłaty dworcowej, choć za sprawą lobbingu i niezdecydowania polityków - w tym także Andrzeja Massela - zmarnowano dwa lata, pośrednio przyczyniając się do dalszej degradacji obiektów. Jeśli dziś starczy im determinacji, to szacunek...

Myślę też, że PKP SA powołując się na zagraniczne przykłady powinno przywoływać te case'y, w których oprócz opłaty dworcowej istnieje też wsparcie skarbu państwa. Jeśli minister transportu w Polsce może dopłacać do pociągów TLK, a kwota dopłat stale i mocno rośnie, jeśli dopłaca do linii kolejowych, to nie rozumiem dlaczego uchyla się od współfinansowania utrzymania dworców jako części infrastruktury. Podobnie urzędy marszałkowskie - dworzec to część systemu obsługi podróżnych, a nie pustostan.

I po trzecie - nie ma lepszej drogi niż segmentacja dworców, określenie strategii i roli dla każdego z nich, a także - częściowe lub całkowite zamknięcie dworców. Nie słyszę, by PKP SA myślało nad zmianą zastosowań dworców: wiele z nich (około 280) spełnia raczej kryterium budynku mieszkalnego, a nie dworca - może trzeba iść w tę stronę? Zmienić funkcję obiektu, dać go ludziom na mieszkania, na ścianie powiesić rozkład jazdy i przestać traktować obiekt jako element infrastruktury dworcowej? W przygotowanej przeze mnie strategii był taki wątek - on jest prostszy do realizacji, bo nie wymaga zmiany ustaw. A nad PLK, która w tej kwestii zawsze stawała okoniem, zarząd PKP SA ma teraz władztwo zdecydowanie większe niż myśmy mieli.

I na koniec powrócę do starego wątku. Ciekawi mnie, tak jak wcześniej, czy UTK podważy prawo do zarządzania dworcami przez PKP SA i innych zarządców dworców, skoro nie mają oni lub nie będą mieli autoryzacji bezpieczeństwa (księgi SMS). Czy zarządca dworca w Kwidzynie ma już autoryzację? Jest zarządcą? Spełnia wymagania? A jak będzie zamach terrorystyczny, to kto będzie zarządzał sytuacją kryzysową? - Stawiam to niby absurdalne pytanie, bo i mnie takie pytania stawiano w UTK, usiłując ustawić urząd w roli pałki bijącej Pekap za wdrożenie opłaty dworcowej. Co teraz na to urzędnicy? Coś się zmieniło?

A! A RBF? Pałaszewski? Furgalski? Klimkiewicz? Węcławik? Opłata dworcowa jest już koszerna? Pasuje panom? Nie obciąży zanadto kieszeni pasażerów? Nie dobije rynku przewozów pasażerskich?Nie stanie się kamieniem u szyi przewoźników? Nie słyszę protestów: zmiana frontu?

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 16-11-2012, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Sytuacja finansowa dworców jest bardzo trudna, gdyż w przypadku 838 dworców przychody nie pokrywają kosztów eksploatacji, a cała działalność jest deficytowa.

Oczywiścieże jest deficytowa,gdyż opłaty za wynajem lokali na np: kiosk z gazetami lub gastronomiczny, są tak wysokie, że dworce świecą pustką. Kto był na dworcu np. W-wa Wschodnia potwierdzi ten fakt.

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-05-2018, 13:22    Odpowiedz z cytatem

PKP SA: Opłata dworcowa będzie, dyskusja tylko o jej kształcie.

Polskie Koleje Państwowe zapowiadają wprowadzenie tzw. opłaty dworcowej pobieranej od przewoźników. Zarządca kończy proces negocjacji z niektórymi spółkami kolejowymi. Inne podważają podstawę do naliczania tego zobowiązania.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-sa-oplata-dworcowa-bedzie-dyskusja-tylko-o-jej-ksztalcie-86962.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-06-2018, 16:17    Odpowiedz z cytatem

PKP SA negocjuje opłatę dworcową z przewoźnikami.

Zgodnie z nowelizacją Ustawy o transporcie kolejowym, która weszła w życie w grudniu 2016 r. i stanowiła implementację przepisów UE, zarządca infrastruktury usługowej (czyli PKP SA) może pobierać opłaty od przewoźników za dostęp do tej infrastruktury. Zapytaliśmy PKP SA jak idą prace nad wprowadzeniem opłaty.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-sa-negocjuje-oplate-dworcowa-z-przewoznikami-87522.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 30-06-2018, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Nowa opłata na kolei. "Tak czy inaczej ucierpi pasażer".

Polskie Koleje Państwowe chcą pobierać od przewoźników tak zwaną opłatę dworcową. Państwowa spółka prowadzi już w tej sprawie negocjacje z firmami, jednak część z nich zgłasza zastrzeżenia do nowej daniny. "To kolejna próba przerzucania kosztów złego zarządzania nieruchomościami PKP na barki przewoźników" - podkreślił w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich Bogusław Godlewski. Jak ostrzega, w przypadku wejścia nowej opłaty będzie ona miała wpływ "na ceny biletów lub na liczbę połączeń".

Czytaj więcej:
https://tvn24bis.pl/pieniadze,79/pkp-chce-nalozyc-na-przewoznikow-oplate-dworcowa,839707.html


_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-10-2018, 18:20    Odpowiedz z cytatem

UTK nakazuje PKP zmiany w opłacie dworcowej.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał PKP SA wprowadzenie zmian w regulaminie dostępu do stacji pasażerskiej i opłatach pobieranych za dostęp do stacji.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/utk-nakazuje-pkp-zmiany-w-oplacie-dworcowej-89050.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-10-2018, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Galimatias w PKP. Trzeba płacić nawet za... nieczynne stacje. Winny wadliwy regulamin opłat dworcowych.

PKP S.A. inkasują od przewoźników kolejowych wiele opłat, które albo są niezgodne z nową ustawą o transporcie kolejowym, albo daleko przekraczają pojęcie "stacji kolejowej" – np. za trawniki, tereny zielone, miejsca parkingowe, przystanki autobusowe. Opłaty pobierają od stacji, które są nieczynne, bo linie zamknięto z powodu remontu. Choć PKP SA wyszczególniają w regulaminie opłat 6 kategorii stacji, to przewoźnicy nie wiedzą, czym one się różnią, co prowadzi też do dyskryminacyjnego dostępu. Postój pociągu regionalnego w jednym województwie może być nawet ośmiokrotnie droższy niż w innym.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/galimatias-w-pkp-trzeba-placic-nawet-za-nieczynne-stacje-winny-wadliwy-regulamin-oplat-dworcowych,332427_1_0_0.html

---

Zawyżone opłaty za dworce? PKP odpowiadają na zarzuty UTK.

PKP S.A. analizują poszczególne sentencje zgłoszonych przez Urząd Transportu Kolejowego nakazów do Regulaminu dostępu do dworców oraz przygotowują odwołanie do wydanej decyzji. Rekomendacje UTK, uznane przez PKP S.A. za zasadne, zostaną uwzględnione w Regulaminie dostępu 2018/2019, który obowiązywać będzie od najbliższego rozkładu jazdy.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/zawyzone-oplaty-za-dworce-pkp-odpowiadaja-na-zarzuty-utk,332678_1_0_0.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl