A czy będzie też modernizacja sterowania na tym przejeździe? I przy okazji tego miejsca, to S3 będzie przecinała linię 274 ok. 400 metrów dalej w kierunku stacji Sędzisław.
W ubiegłym tygodniu podpisana została umowa na budowę drogi S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra - Lubawka co ogromnie wpłynie na krajobraz zarówno wzdłuż linii 274 (Sędzisław) jak i na prawie całej długości LK298 i 299.
Dla przejazdu w km 97,385 w PFU był następujący opis stanu istniejącego dla tego zadania:
[...]Urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej typu SPA1 – rok budowy 1983,
- sygnalizatory drogowe dwukomorowe typu EHZ3 – 2 szt. z urządzeniami akustycznymi – 2 szt.,
- Czujniki torowe typu CTI-301,
- Urządzenie UZK typu 2-ERP 4002 zabudowane na nastawni dysponującej w stacji Boguszów Gorce Zachód
[...]
Oprócz tego były także warunki operatora sieci dystrybucyjnej związane ze zwiększenie mocy przyłączeniowej z 4 kW do 12 kW. To sugeruje, że modernizacja ssp także zostanie przeprowadzona, zwłaszcza jeśli przejazd ma spełniać obecnie obowiązujące przepisy.
W Sędzisławiu pasażerowie korzystają już z wykonanego przez PKP S.A. parkingu przy dworcu. Na tym placu projektant przewidział tylko 8 miejsc parkingowych, ale jak widać na zdjęciu samochodów zmieści się znacznie więcej.
sedzislaw.jpg Parking przed dworcem w Sędzisławiu.
Plik ściągnięto 52 raz(y) 179.27 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Ukazał się przetarg na wymianę 22 szt. słupów trakcyjnych w torze nr 1, szlak Świebodzice- Wałbrzych Szczawienko, tych z ubytkami w betonie i wystającym zbrojeniem. Teraz już leży 5 kompletów ( fundament betonowy, słup stalowy) przy wodociągach w Świebodzicach.
Od dziś powinni rozpocząć podbijanie toru nr1 w Świebodzicach.
[ Dodano: 06-11-2018, 21:49 ]
W Świebodzicach tor jest już podbity, teraz jest rozpinany i zgrzewany. Na Szczawienku stały już pojazdy Energetyki, te 5 słupów o których pisałem, obsadzone, więc dojdzie jeszcze wymiana tych 22 szt.
Zdjęcia z przyszłego przystanku Wałbrzych: " Śródmieście" lub " Centrum", w związku z wycinką drzew tor nr 2 Miasto- Fabryczny zamknięty.
To zamknięcie w torze nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Miasto, a Wałbrzychem Fabrycznym to nie w związku z wycinką drzew, tylko już zaczęli budowę, tor na całej długości przyszłego przystanku rozebrany.
To zamknięcie w torze nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Miasto, a Wałbrzychem Fabrycznym to nie w związku z wycinką drzew, tylko już zaczęli budowę, tor na całej długości przyszłego przystanku rozebrany.
Na Szczawienku przekuli strop przejścia podziemnego ( tor nr 3) i zasypują go piachem, zejście z peronów to jakoś wiosną zamurowali ( z dobry metr muru), a same schody tak samo zasypali.
Ciekawostką jest fakt, że oprócz zasadniczych prac w ramach tego zadania przewidziano także (w branży srk) wymianę przycisków szynowych typu "Neptun" na urządzenia EON. Urządzenia "Neptun" służyły (służą?) do zwalniania przebiegów i zawierają rtęć. W literaturze srk z lat 40-tych ubiegłego wieku (np. książka "Zarys elektromechanicznych urządzeń bezpieczeństwa ruchu na stacjach kolejowych") były określane jako nowoczesne.
Poza tym zapraszam do obejrzenia mini galerii zdjęć przedstawiających pociągi Pendolino na linii 274:
http://www.kolkry.eu/pendolino/
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Pale betonowe wkopane, słupy leżą przy nich, czekają na montaż ( tor nr 1 Świebodzice- Szczawienko).
Od Wojanowa do Janowic Wielkich już po dwóch torach, tylko że wychodzi jakby był jeden, międzytorze w tunelu nie posiada wymaganej skrajni i pociągi nie mogą się w nim mijać.
A to jest ciekawa sprawa, bo wydaje mi się, że kiedyś pociągi mijały się w tunelu koło Wojanowa. Czy zostały tory w jakiś sposób przełożone czy może przepisy się w tym względzie zmieniły?
W ostatnim z przetargów na opracowanie dokumentacji dotyczącej tunelu ( z 1,5 miesiąca temu) , było zapisane że w obecnej sytuacji nie mogą w jednej chwili mijać się dwa pociągi. Z tego co pamiętam były zapisane 3 warianty rozwiązania tego problemu : a) powiększenie średnicy tunelu , b) zabudowa jednego toru biegnącego środkiem tunelu , ostatni nie pamiętam.
A z tym przełożeniem toru też coś było pisane, podczas modernizacji toru nr2 Wojanów- Janowice Wielkie ok. 2010 roku, podbijarka nie miała możliwości ułożenia toru bliżej ścian tunelu.
Parę dni temu jechałem z Jeleniej Góry pociągiem pośpiesznym, w Wojanowie staliśmy ok. 2 min. , po ruszeniu minęliśmy się na wysokości bazy paliw "Mullera" z pociągiem osobowym, zapewne to wstrzymanie miało na celu uniemożliwienie spotkania w tunelu.
Na moim ostatnim zdjęciu widać nawet niezmodernizowany odcinek przed tunelem, szyny leżą nowe, ale odpuścili ten kawałek, zależy jaki wariant wybiorą z tunelem.
W ostatnim z przetargów na opracowanie dokumentacji dotyczącej tunelu ( z 1,5 miesiąca temu) , było zapisane że w obecnej sytuacji nie mogą w jednej chwili mijać się dwa pociągi. Z tego co pamiętam były zapisane 3 warianty rozwiązania tego problemu : a) powiększenie średnicy tunelu , b) zabudowa jednego toru biegnącego środkiem tunelu , ostatni nie pamiętam.
Problemem jest to, że rozstaw torów w tunelu (odległość pomiędzy ich osiami) wynosi 3,5 m. Natomiast zgodnie z wymaganiem Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (rozdział 5) minimalna wartość to 3,75 m. Dobrze to widać na rysunkach załączonych do materiałów przetargowych na wykonanie projektu rewitalizacji tunelu.
W OPZ był również zapis, że wykonawca ma wykonać pełną analizę dotyczącą prowadzenia ruchu w tunelu oraz (jeśli będzie to konieczne) projekt urządzeń srk, które uniemożliwią jednoczesny wjazd do tunelu dwóch pociągów na sąsiednich torach.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum