Właśnie zauważyłem, że w tym rozkładzie będzie bezpośredni pociąg z Głogowa do Warszawy. Ta informacja bardzo mnie cieszy, już niemal rok temu jedna osoba zapytała mnie o to na moim profilu publicznym. Nie wierzyłem nawet w sukces, jednakże napisałem pismo w sprawie pociągu z Głogowa do Warszawy. Prawdopodobnie pomiędzy pismem a uruchomieniem pociągu nie było nawet żadnego związku, ale dla takich momentów warto działać. Jeśli ta jedna podróżna pojedzie choćby jeden raz na rok z Głogowa do Warszawy bezpośrednio, to dla mnie będzie to sukces, na przekór wszystkim którzy patrzą tylko na statystyki. Moim zdaniem przesiadki to strata czasu, i dołożę wszelkich starań żeby podróż pociągami bezpośrednimi była możliwa pomiędzy coraz większą liczbą miast.
Cytat:
Za to, Śląsk mało że dostaje Hańczę, to jeszcze otrzymuje nowego TLK GÓRNIK do Warszawy, który goni się na torach w relacji powrotnej w stronę Katowic z Hańczą.
świetnie, dzięki temu Chorzów, Bytom i Tarnowskie Góry zyskają bezpośredni pociąg do Warszawy, czy taka relacja istniała kiedykolwiek w historii? ktoś kto zna sieciowe rozkłady jazdy z różnych lat pewnie umiałby odpowiedzieć
Pamiętam z dawnych dyskusji użytkownika, który popierał postoje pociągów dalekobieżnych w Grodzisku Mazowieckim i Pruszkowie. Myślę, że pierwsze z miast mogłoby zostać uwzględnione, zwłaszcza w przypadku pociągów kursujących wcześnie rano i późno w nocy. Ciekawe, czy forum jest czasem przeglądane przez pracowników PKP IC odpowiedzialnych za rozkłady, byłoby dobrze gdyby mogli oni zobaczyć tego typu sugestie.
Jaką macie opinię na temat pociągu nocnego z Warszawy przez Katowice, Gliwice, Opole do Wrocławia i Jeleniej Góry? Takiej trasy brakuje od czasu likwidacji dawnego TLK Karkonosze, w najbliższym rozkładzie luka będzie uzupełniona dzięki TLK Hańcza, jednakże możliwość podróży w wagonie sypialnym w godzinach 22:55 - 4:00 była bardzo dogodna.
Coś mi sie wydaje ze ten Górnik będzie na Śląsku muchowozem. Godzina wyjazdu np z Bytomia jest zbyt wczesna. Dla mieszkańców Bytomia jak i Chorzowa i Tarnowskich Gór dalej najkorzystniejszym połączeniem do Warszawy bedzie to z przesiadką w Katowicach albo w Lublińcu. Dopiero od Częstochowy pociąg zacznie sie konkretnie zapełniać.
Pamiętam z dawnych dyskusji użytkownika, który popierał postoje pociągów dalekobieżnych w Grodzisku Mazowieckim i Pruszkowie. Myślę, że pierwsze z miast mogłoby zostać uwzględnione, zwłaszcza w przypadku pociągów kursujących wcześnie rano i późno w nocy.
Jest w planach taki IC "Łokietek" z Krakowa do Warszawy przyjeżdżający na Zachodni w momencie odjazdu ostatniej wukadki do Grodziska, czyli jakieś 25 minut po północy (ostatni pociąg Kolei Mazowieckich w stronę Pruszkowa i Grodziska odjeżdża przed północą). Oczywiście bez postoju ani w Pruszkowie, ani w Grodzisku. Ale co tam. Można przenocować na Zachodnim, a nawet na Centralnym (!). Albo podrałować sobie piechotką dwadzieścia parę kilometrów. Do rana powinno się zdążyć A ile kalorii spalonych
Errata: wg aktualnych danych pociąg, o którym mowa, w dniach 9-22 grudnia 2018 przyjeżdża na Zachodni o 00:17, przed chwilą sprawdzałem. Czyli chociaż wtedy jest szansa
Jaką macie opinię na temat pociągu nocnego z Warszawy przez Katowice, Gliwice, Opole do Wrocławia i Jeleniej Góry? Takiej trasy brakuje od czasu likwidacji dawnego TLK Karkonosze,
Przyznam szczerze, że bardzo tego pociągu brakuje. Pociąg TLK "Karkonosze" w RJ 2014/15, kursował z Lublina do Szklarskiej Poręby właśnie w/w trasą, dzięki czemu istniało piękne skomunikowanie nocne Lubelszczyzny i Stolicy z GOP, Wrocławiem i Sudetami. Niestety jakiemuś idiocie to przeszkadzało, więc co roku mamy atrakcje w postaci zmiany trasy, a to przez Poznań, a to przez Łódź (na Darcie!). Istny cyrk.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Te Karkonosze na darcie powinny wylecieć. Kuriozalne tortury nocne dla pasażerów. Powinny zostać przetrasowane przez Wałbrzych i zestawione z normalnych wagonów.
Wysłany: 21-11-2018, 12:33 Tablica z nowym RJ 2018/2019 dla stacji Września
Oto tablica odjazdów pociągów ze stacji Września według nowego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od 09.12.2018 do marcowej korekty w dniu 09.03.2019. Ten nocny autobus zastępczy w kierunku Kutna za pociąg TLK Gombrowicz i potem przesiadka na właściwy skład do Warszawy to będzie hit .Ciekawe kto tym kursem pojedzie, chociaż przyjazd do stolicy jest planowany na 8.03 to może jacyś chętni się znajdą.
Co do połączeń na lk 281 , będzie o jedną parę pociągów więcej ,bo 7, a w obecnym rozkładzie było 6.
Szkoda ,że niektóre kursy relacji Gniezno - Jarocin i z powrotem nie są powydłużane do Krotoszyna , Ostrowa Wlkp. oraz Kalisza i skomunikowane na tamtych stacjach z innymi połączeniami .To na pewno jeszcze bardziej poprawiłoby frekwencję w tych pociągach. Brakuje też przystanku kolejowego przy fabryce Volkswagena w Białężycach koło Wrześni .
Są spore luki między niektórymi połączeniami obsługiwanymi przez zmodernizowane kibelki Kolei Wielkopolskich ,więc mogłoby być ich więcej ,ale I tak nie jest źle ,bo PKS Gniezno już ledwie zipie i kolej przejęła pasażerów z wycofanych kursów autobusów w kierunku Orzechowa i Miłosławia oraz z Wrześni w kierunku Gniezna.
Szkoda że PKP IC myślą że do Szklarskiej Poręby jeżdżą tylko Warszawiacy . 3 połączenia dziennie : IC Karkonosze , IC Słowacki , EIC Śnieżka . IC Barnim ze Świnoujścia kończy bieg w Jeleniej Górze bez możliwości dojazdu do Szklarskiej np.KD czy PKS , tak samo IC Chełmoński z Przemyśla i TLK Rozewie z Gdyni . Szklarska Poręba potrzebuje połączenia do Szczecina/Świnoujścia to właśnie jest główny kierunek w góry mieszkańców zachodniopomorskiego . Wystarczy zobaczyć tablice rejestracyjne w Szklarskiej albo pracować i turystów najwięcej jest ze Szczecina.Chociaż Warszawa coraz bardziej szaleje w Szklarskiej .
Od marca jeszcze nikt zapewne niczego nie aktualizował, pilniejsze jest uaktualnienie najbliższego rj. A zmiana dopiero co została wprowadzona i we wszystkich wersjach od grudnia zarówno Śnieżka jak i Odra są oznaczone jako IC.
Plakaty z datą aktualizacji 17 XI pokazują już te pociągi jako IC.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-11-2018, 22:54
EIC vel IC to pikuś. Plakaty z tą datą pokazują przykładowo, że pociągi PR z Bielska-Białej do Krakowa prowadzą wagony bezpośrednie do Gdyni jako EIP... Nieźle się w PLK bawią za nasze pieniądze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum