Wysłany: 31-08-2018, 19:54 Jeszcze nie zaczęty, a już opóźniony
Rząd przesuwa utworzenie specjalnej spółki, która zajmie się budową Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów. Studium jego wykonalności ma być gotowe do 2020 r. Wbrew pierwotnym zapowiedziom, że w lipcu powstanie specjalna spółka odpowiedzialna za inwestycję, rząd przesuwa jej utworzenie na bliżej nieokreślony termin
A ponieważ jest to forum przede wszystkim kolejowe, warto zacytować "kolejowy" fragment tego artykułu. "Na pytanie ile kilometrów torów PKP udało się ułożyć podczas blisko trzyletnich rządów PiS, Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, nie podał żadnej liczby."
Instytut Kolejnictwa oszacował czasy dojazdu do CPK i Warszawy
Instytut Kolejnictwa przedstawił wyniki analiz czasów przejazdów dla poszczególnych szprych (korytarzy) z uwzględnieniem parametrów eksploatacyjnych infrastruktury po planowanych modernizacjach i budowie nowych odcinków linii kolejowych w kontekście dojazdu do CPK.
A w rozmowie z wnp.pl O'Leary powiedział, że budowa nowego portu lotniczego na pustkowiu, bez połączeń transportowych, bez zapewnionej komunikacji mija się z celem. "Po pierwsze nie wierzę, że CPK kiedykolwiek zostanie wybudowany, a po drugie nigdy byśmy się tam nie przenieśli, nawet gdyby powstał."
https://logistyka.wnp.pl/michael-o-leary-dla-wnp-pl-budowa-cpk-to-glupi-pomysl,329905_1_0_.html
Zaproponowany model budowy infrastruktury kolejowej CPK ma charakter ewolucyjnego i etapowego rozwoju systemu kolei "rozsądnie" dużych prędkości, traktowanego jako integralny element sieci, a nie wyodrębniony podsystem – poinformował wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Jak wyjaśnił w ramach tych działań w pierwszej kolejności wybudowane będą odcinki niezbędne do funkcjonowania CPK oraz poprawiające geometryczne przebiegi linii prowadzących do głównych ośrodków i obszarów kraju.
CPK szansą rozwoju Warszawy czy zagrożeniem utraty stołeczności?
Jak CPK wpłynie na rozwój Warszawy i kraju, co może powstać na terenach pozostałych po lotnisku im. Fryderyka Chopina i czy budowa nowego hubu nie stanowi zagrożenia dla portów regionalnych – dyskutowali prezesi spółek związanych z polskim sektorem lotniczym.
Jacek Bartosiak prezesem spółki odpowiedzialnej za CPK
Jacek Bartosiak będzie prezesem spółki odpowiedzialnej za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) – poinformował w Katowicach wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Mikołaj Wild.
Wild: CPK swoim zasięgiem obejmie cały kraj. Przebudujemy polską sieć kolejową
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) to projekt, który swoim zasięgiem obejmuje cały kraj, ponieważ przebudujemy sieć kolejową na terenie całej Polski - powiedział w piątek w Łodzi pełnomocnik rządu ds. budowy CPK, wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.
Wild: CPK dla Łomży i Ostrołęki. Miasta zyskają połączenie kolejowe.
– Dzięki realizacji programu CPK, stworzymy nowe szybkie połączenie stolicy z Ostrołęką, Łomżą, Piszem i Giżyckiem. Dojazd w 18min z Ostrołęki do Łomży zapewni długotrwały rozwój obu miast – mówił wiceminister infrastruktury i pełnomocnik budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, Mikołaj Wild na konferencji w Ostrołęce.
– W perspektywie czterech tygodni wskażemy dokładne miejsce budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – poinformował w Łowiczu wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.
CPK wygeneruje ponad 150 tys. nowych miejsc pracy.
Centralny Port Komunikacyjny wygeneruje ponad 150 tys. nowych miejsc pracy - powiedział w Łowiczu wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Jak przypomniał, inwestycja będzie kosztowała ok. 37 mld zł.
Aby komponent kolejowy CPK spełnił swoje zadanie, musi być oparty na solidnych danych, których dostarczy przyszły model ruchu – uznali uczestnicy debaty na łódzkim Kongresie Rozwoju Transportu. Nowe linie kolejowe i modernizacje istniejących powinny być projektowane w sposób ułatwiający w przyszłości podniesienie ich parametrów. Przedstawiciele branży budowlanej podkreślili też rolę bardziej konkretnego ustalenia harmonogramu i zakresu poszczególnych przetargów.
Bartosiak zdradza kulisy budowy CPK. "Najlepsi architekci chcą go projektować"
Spółka celowa do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie wpisana na listę spółek strategicznych z punktu widzenia interesów państwa — mówi w rozmowie z PAP jej prezes Jacek Bartosiak. Jak dodaje, w najbliższym czasie powstanie mapa drogowa dotycząca CPK.
Ministerstwo Infrastruktury: CPK można zbudować polskimi siłami.
Polski rynek budowlany może w krótkim czasie rozwinąć swój potencjał tak, by podołać budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego i obsługującej go sieci kolejowej. Warunkiem jest jednak stworzenie stabilnych ram finansowania na co najmniej kilkanaście lat, wiarygodne gwarancje dla sektora finansowego, a także bardziej partnerska współpraca zamawiających z wykonawcami – uznali uczestnicy debaty na temat wyzwań inwestycyjnych. Największą obawą jest powtórzenie błędów z unijnej perspektywy budżetowej 2007-2013.
Wysłany: 18-11-2018, 15:28 CPK ma już logo. Oparte na cudzej grafice
Spółka zarządzająca budową CPK zaprezentowała projekt identyfikacji wizualnej. Logotyp lotniska im. Solidarności zaprezentowano na wizualizacji nowego terminala w Amsterdamie. Spółka przyznaje, że nie ma praw do grafiki.
Od wielu miesięcy pojawiają się zapowiedzi, że PKP PLK nie będzie budowała nowych linii kolejowych prowadzących do CPK. Kolejarze nie dają jednak za wygraną, a i w samym Ministerstwie Infrastruktury brak porozumienia w tej sprawie.
Należy starać się o wpisanie części linii, mających obsługiwać Centralny Port Komunikacyjny, w sieć europejskich korytarzy transportowych – stwierdził podczas Kongresu 590 w Rzeszowie prezes CPK Jacek Bartosiak. Umożliwi to sfinansowanie tych inwestycji przy wsparciu funduszy unijnych. Część lotniskowa będzie natomiast mogła, według niego, zostać wybudowana na zasadach komercyjnych.
Na razie spółka celowa do spraw budowy CPK jest wciąż w fazie organizacji i tworzenia struktur. Nie ukonstytuował się jeszcze jej zarząd. – Wchodzimy w toczący się już proces planistyczny. Weźmiemy odpowiedzialność za efekty prac i będziemy je wdrażać. Musimy zebrać ludzi, by realizować zadania powierzone nam przez ustawę – powiedział Bartosiak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum