W dniach kursowania Witkacego Gdynia-Zakopane kursowanie Łokietka Kraków-Warszawa będzie uzależnione od punktualnego przyjazdu Żeromskiego Olsztyn-Kraków (przejście flirta).
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
W nowym rozkładzie bezsens połączeń do Chełma
Wszystkie, nawet te po otwarciu siódemki przez Dęblin mają strasznie długi postój w Lublinie, co oznacza, że będą doczepiane/odczepiane wagony. Suuuuper! Moja propozycja jest taka: Pociąg z Lublina do Wrocławia niech rusza na dwóch wagonach, w Dęblinie proponuję doczepić jeden, w Warszawie wschodniej dwa, w Łodzi Widzewie tez jeden. A w drodze powrotnej odczepiać.... przepysznie! Nobel dla tego, kto to wymyślił. Wczoraj widziałem reakcję ludzi na peronie w Lublinie, gdy wjechał Ogiński z Chełma na dwóch wagonach, biegali, pytali co gdzie, zmieniono lokomotywę oraz doczepiono wagony. Ludzie powsiadali, opóźnienie było, nadrobił co prawda, ale cyrk na kółkach jest i jeszcze większy będzie. Czy koszt posłania trzech wagonów więcej do Chełma jest naprawdę wyższy niż koszt manewrów i reputacji czasu połączenia??? W Polsce centralnej i zachodniej nikt takich eksperymentów nie robi, bo pasażerowie by nie pozwolili. Ale w Chełmie? Oczywiście. Polska D, może nawet małe d. Rozumiem, że zwolennicy metody rozczepiania mają mocny argument: tak, albo wcale! Pięknie! Jak na lubelskim dworcu!!
Inna sprawa: Od nowego rozkładu według tej metody będzie jeździć INKA. Chełmianina z Chełma nie będzie. Tylko INKA, która nic z Chełmem nie miała. Proponuję powrót nazwy CHEŁMIANIN!!!!
@Thassos
również uważam że cyrki z jedno/dwuwagonowymi pociągami z Chełma są żałosne. Czas stracony na opóźnienia i manewry chyba nie jest wart tej niby-oszczędności? Kuriozum.
A co do dziwnej mody na żonglowanie nazwami w IC pisałem już kiedyś, że nie pojmuję tego co się w tej kwesti i wyprawia - dlaczego jakaś iNKA zamiast znanego pasażerom CHEŁMIANINA? dlaczego psl-owski Witos zamiast jeżdżących już POŁONIN ?! jakiś Banach zamiast SANA/SOLINY? Ręce opadają..
W Polsce centralnej i zachodniej nikt takich eksperymentów nie robi, bo pasażerowie by nie pozwolili.
Oczywiście że robi. Np. od nowego rozkładu jazdy IC Chełmoński z Jeleniej Góry do Przemyśla będzie miał 2 wagony między Jelenią a Wrocławiem. Dopiero tam doczepiane będzie kolejne 5 pudeł.
W Polsce centralnej i zachodniej nikt takich eksperymentów nie robi, bo pasażerowie by nie pozwolili.
Oczywiście że robi. Np. od nowego rozkładu jazdy IC Chełmoński z Jeleniej Góry do Przemyśla będzie miał 2 wagony między Jelenią a Wrocławiem. Dopiero tam doczepiane będzie kolejne 5 pudeł.
Bo te wagony doczepiane do IC Chełmońskiego we Wrocławiu, będą w obiegu z IC Kossakiem.
Plakaty z zestawieniami zawierają sporo błędów, np. IC Praha relacja Warszawa - Wiedeń, TLK Mamry relacja Katowice - Słupsk. TLK Spodek relacja Bielsko - Bydgoszcz.
IC Matejko nie dość że ze zmienioną trasą to jeszcze z obciętą ilością wagonów, a bywały dni że ludzie stali na korytarzach mimo siedmiu wagonów 2 klasy a nie pięciu i to niekoniecznie na odcinku Poznań-Wrocław, który teraz zostaje zmieniony.
Połączenie do Hrubieszowa po nowemu od 9 grudnia. Pojedzie SKPL.
Jedyny pociąg dalekobieżny obsługujący stacje powiatów biłgorajskiego, hrubieszowskiego i zamojskiego od 9 grudnia dojedzie jedynie do Rzeszowa. Tam ma być skomunikowany ze składem do Jeleniej Góry. Wbrew wcześniej publikowanym informacjom, pociąg nie obsłuży stacji Miączyn.
W Polsce centralnej i zachodniej nikt takich eksperymentów nie robi, bo pasażerowie by nie pozwolili.
Oczywiście że robi. Np. od nowego rozkładu jazdy IC Chełmoński z Jeleniej Góry do Przemyśla będzie miał 2 wagony między Jelenią a Wrocławiem. Dopiero tam doczepiane będzie kolejne 5 pudeł.
Przecież już teraz np. IC Hetman na odcinku z Wrocławia do Jeleniej jeździ na dwóch wagonach - i to w większości pustych ile razy bym go nie widział.
PKP Intercity przedstawia rozkład jazdy na sezon 2018/2019.
Średnio aż 383 pociągi uruchamiane każdego dnia, nowe połączenia krajowe i międzynarodowe, więcej kursów Pendolino z Warszawy do Krakowa i Trójmiasta, kolejne relacje obsługiwane przez pojazdy Flirt3 i PesaDART – to tylko część zmian w rocznym rozkładzie jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać już w najbliższą niedzielę 9 grudnia 2018 r.
Nowy rozkład jazdy Polregio: Ponad 100 pociągów więcej.
9 grudnia wchodzi w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Przewozy Regionalne przysłały podsumowanie zmian w obsługiwanych przez siebie relacjach. Jak informuje przewoźnik, w nowym rozkładzie jazdy w całej Polsce pojawi się więcej pociągów Regio – o ponad 100 – oraz dwie dodatkowe pary interRegio pomiędzy Warszawą a Łodzią. Niektóre pociągi będą miały wydłużone relacje lub zostaną połączone w pociągi bezpośrednie bez konieczności przesiadki np. na stacjach węzłowych.
Przeglądam plakat dla Gdańska Głównego i są tam jakieś jednokierunkowe, wagonowe EIC: 16:22 3505 do Gdyni i 18:39 5102 do Warszawy. Czy to jakiś błąd i w rzeczywistości to EIP, a jak to EIC to jak wygląda sprawa z obiegiem składów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum