Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[rel] Koleją po Tajlandii
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 02-02-2019, 14:09   [rel] Koleją po Tajlandii Odpowiedz z cytatem



Zapraszam do relacji z przejazdów kolejami SRT podczas mojej wyprawy do Tajlandii.
Jest to podobnie jak Wietnamie, który odwiedziłem rok wcześniej, kolej niezelektryfikowana o rozstawie 1000mm.

DWORCE:

Najładniejszym dworcem w Tajlandii jest chyba zabytkowy drewniany dworzec w Hua Hin, widać w nim elementy buddyjskiej architektury, zamiast kotów są małpy, jest buddyjska kapliczka, jest portret króla, są pomniki kolei, stary EZT i parowóz, opóźnienia pociągów są podawane ręcznie markerem na tablicy (to standard w Tajlandii).











Migawki ze szlaku:







LOKOMOTYWY:

CM22-7i, General Electric, 1995-1996, 1860 kW (2 x 930 kW)
Chyba najpopularniejsza lokomotywa, widziałem ją na większości pociągów pasażerskich i części towarowych.




AD24C, Alsthom, 1974-1985, 1790 kW
Często widywana na pociągach towarowych.



8FA-36C, Hitachi, 1993, 1790 kW
Tym razem Hitachi.



UM12C, General Electric, 1963-1966 (modernizacja 2010-2011), 980 kW (2 x 490 kW)
Czasem można zobacz też takie klasyki



WAGONY Z MIEJSCAMI DO SIEDZENIA.
Zaczynamy od końca gdyż mnie najbardziej interesowały klasyczne wagony.

Wagony 3 klasy

Na pierwszym zdjęciu widać, że dla pociągu osobowego z wagonami 3 klasy zabrakło wolnego toru przy peronie. Wsiadamy zatem z podsypki, emeryci czy matki z dziećmi raczej nie będą zadowoleni... W tym samym pociągu jak widać mamy niezły punkt obserwacyjny dla miłośnika kolei na końcu gdyż nie ma drzwi. Łączenia międzywagonowe to klasyczna harmonijka. Wagony 3 klasy przypominają raczej te spotykane u nas w Chabówce lub Wolsztynie. Zazwyczaj są w malowaniu biało brązowym a wśrodku są siedzenia wykończone zieloną czasem niebieską dermą. To najpopularniejszy wagon. Jeździ na pociągach osobowych, a także pospiesznych, również nocnych, które mają w składzie kilka sypialnych ale większość to właśnie 3 klasa siedząca. Miałem okazję przejechać się tym wagonem na dwugodzinnym odcinku.








W peryferyjnych rejonach Tajlandii bywają jeszcze wagony 3 klasy z drewnianymi ławkami w malowaniu zielonym:




Wagony 2 klasy zmodernizowany.

Mnie udało się jechać zmodernizowaną wersją powyższego na drugą klasę. Modernizacja polagała na wstawieniu do drewnianego wnętrza nowoczesnych foteli. Dziwny mix:



Na zakończenie wagonów z miejscami do siedzenia, wagon barowy i wnętrze wagonu 2 kasy nowszej konstrukcji:



WAGONY SYPIALNE

Wagon sypialny 2 klasy, bezprzedziałowy starszej konstrukcji bez klimatyzacji.

Moim zdaniem najciekawszy bo ma otwierane okna i klasyczną budowę. Bardzo mi się podobała podróż nim, choć reszta ekipy narzekała, że jakiś rupieć...








Wagon sypialny 2 klasy, bezprzedziałowy nowszej konstrukcji z klimatyzacją.

Wagony czyste i idealnie wysprzątane, tym razem innym się podobało, ale mnie przeszkadzał system klimatyzacji zrealizowany za pomocą silnika spalinowego zamontowanego pod spodem. Przez co wagon buczy i nie słychać odgłosów wózków i toru. Z powodu klimatyzacji okna nie są otwierane. Dla kolejowych wrażeń polecam te starsze wagony dla wygody nowsze. Podobnie jak w poprzednim wagonie, siedzenia z dermy w dzień złożone tworzą normalne fotele a o pewnej porze konduktor rozkłada je do pozycji leżącej i przynosi świężą pościel. Nie ma przedziałów, łóżka są wzdłuż ale każdy ma zasłonkę więc można się zasłonić i ma się większą prywatność niż w polskiej kuszetce.








Wagon sypialny 1 klasy, z klimatyzacją z przedziałami (2 łóżka).



EZT

APD.20, Daewoo, 1995




ASR 158/T, British Rail Engineering Limited, 1991



WAGONY NOWOCZESNE

Pociągi sypialne o najniżsych numerach (podobnie jak w rosji im niższy numer tym wyższa jakość) posiadają nowoczesne wagony. Nie ma takich pociągów dużo i generalnie nie miałem okazji jeździć, gdyż wolałem wybrać wyższe numery i poznać tradycyjną tajlandzką kolej.



WAGONY BAGAŻOWE




WAGONY TOWAROWE




_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl