Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Kraj coraz wolniejszej kolei
Autor Wiadomość

qwerty188 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Wrz 2010

PostWysłany: 21-08-2011, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem z ciekawości posezonowy rozkład, połączenia Bielsko-Trójmiasto-Bielsko. Klimczok - grubo ponad 13 godzin, TLK 54200 niecałe 12 godzin... Zaś pokonanie całej trasy 53202 zajmie aż 15 godzin. Mam nadzieję, że na przyszły sezon sytuacja się poprawi. Mam nadzieję, że remonty na odcinki Warszawa-Trójmiasto przyniosą jakieś efekty Razz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-07-2016, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Gdy pasażer dostaje darmowe minuty...

Często słyszymy o korzyściach z modernizacji infrastruktury kolejowej, na którą wydaliśmy miliardy złotych. Tymczasem porównania obecnych czasów przejazdu pociągów do historycznych wcale nie wypadają dobrze dla obecnej oferty. O wielu liniach wciąż można powiedzieć, że przed wojną pociągi jeździły w podobnym czasie.

Dlaczego tak jest? Przyczyn jest oczywiście wiele, a trudno w jednym artykule przeanalizować cały rozkład jazdy. Wydaje się jednak że często sztucznie zawyżane są czasy przejazdu pociągów, lub też nie wykorzystuje się elementów infrastruktury, które miały służyć poprawie przepustowości. Spójrzmy na kilka najbardziej jaskrawych przykładów niewykorzystania potencjału modernizacji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/gdy-pasazer-dostaje-darmowe-minuty-77503.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

JakubvelKabexxx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lip 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-07-2016, 15:00    Odpowiedz z cytatem

Jak się analizuje rozkłady jazdy z upływem czasu, to widać, że po remontach przez kilka "sesji" postoje są sztucznie nieco wydłużane, często po kilku zmianach skracane.
Urzędnicy nie potrafią (nie chce im się?) szacować opóźnień, przez co zostawiają "jakiś zapas". Możliwe, że w niektórych przypadkach boją się o to "długofalowo". Warto też pamiętać, że infrastruktura została ostatnimi czasy mocno ograniczona, wiele stacji zdegradowano do statusu przystanków i tam nie ma jak nadrabiać ewentualnych opóźnień, czy wyprzedzać pociągów.
W przypadku miast i aglomeracji, ta przepaść jest jeszcze większa, bo przystanków przybywa, kursów przybywa, coraz bardziej zbliża się do powstawania regularnego taktu, a trzeba zapewnić odstępy między kolejnymi kursami, bo (oprócz Warszawy i w pewnym stopniu Trójmiasta), ruch aglomeracyjny i miejski odbywa się po tych samych torach, co dalekobieżny i regionalny.
No i jeszcze rozkłady jazdy kształtują przewoźnicy (PLK je w zasadzie tylko konsoliduje), więc na linii przewoźnicy-PLK różne rzeczy mogą się dziać.
Na przykład, we Wrocławiu zdarzają się kilkuminutowe zatrzymania na trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-07-2018, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Fatalne wyniki polskiej kolei. Pociągi jeżdżą prawie trzy razy wolniej niż w Holandii.

Choć w ostatnich dwóch latach Polska nieznacznie poprawiła średnią prędkość rozkładową pociągów towarowych, która wyniosła w 2017 r. nieco ponad 25 km/h, to i tak nasz kraj pod tym względem znajduje się na przedostatnim miejscu w Europie. Tylko w Rumunii prędkość ta była niższa i wynosiła 21 km/h, natomiast np. w Holandii – prawie trzykrotnie wyższa (64 km/h).

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/fatalne-wyniki-polskiej-kolei-pociagi-jezdza-prawie-trzy-razy-wolniej-niz-w-holandii,326907_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Zgredzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2018

PostWysłany: 13-07-2018, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Obecny guru PLK-i robi wszystko, aby ten stan rzeczy (kolei) utrwalic. Wystarczy spojrzec na postepy prac np. na linii z Krakowa do Katowic. Podczas ostatniej wizytacji nawet na moment napiecie zaniklo. Prawdopodobnie z wrazenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-02-2019, 06:29    Odpowiedz z cytatem

"Kiedyś jechałem 5 godzin, dziś 10,5". Kolej drastycznie zwolniła. Sprawdzamy dlaczego

Statystyki są bezlitosne - punktualność polskich kolei, przede wszystkim PKP Intercity, pozostawia wiele do życzenia. Przeciągające się remonty, wyeksploatowana infrastruktura, fragmentaryczna polityka transportowa - to główne przyczyny, ale nie wszystkie są winą spółki. - Problemów trudno uniknąć, ale do tego potrzeba dużo wysiłku i aktywności po stronie komunikacji - twierdzi dr Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.

Czytaj więcej:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24404659,kiedys-jechalem-5-godzin-dzis-10-5-kolej-drastycznie-zwolnila.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

zw1 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 15 Lut 2017
Skąd: Ziemie Pozyskane

PostWysłany: 18-04-2019, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kolej drastycznie zwolniła. Sprawdzamy dlaczego

Dlatego by zabezpieczyć się przed ewentualnymi zwrotami za opóźnienia pociągów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-11-2022, 23:12    Odpowiedz z cytatem

CZAS NA ZMIANĘ

Przewoźnicy regionalni skracają postoje na zmianę kierunku jazdy do kilku minut. Pociągom PKP Intercity zajmuje to nawet pół godziny.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs121.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl