Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Rzeź nocnych pociągów
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-04-2015, 22:03   Rzeź nocnych pociągów Odpowiedz z cytatem

Jeszcze 15 lat temu po Polsce kursowało 68 pociągów nocnych: 41 całorocznych i 27 sezonowych. Obecnie jest ledwie 6 całorocznych i 8 sezonowych. Mimo, że dotacja do PKP Intercity z roku na rok rośnie.

W ostatnich latach nastąpiło wyraźne ograniczenie liczby oraz zasięgu pociągów nocnych, podobnie jak liczby kursujących każdej nocy wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia. O ile jeszcze 15 lat temu można było przejechać w nocy pomiędzy praktycznie każdymi dwoma częściami Polski, tak teraz sieć ogranicza się do kilku pociągów, a w każdym z nich znajduje się ok. 80 – 160 miejsc sypialnych i do leżenia łącznie.

Czytaj więcej:
http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/polska/intercity/item/147-rzez-nocnych-pociagow-obecnie-5-razy-mniej-niz-w-2000-r

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 13-04-2015, 01:57    Odpowiedz z cytatem

Taka jest polityka tego rządu. Może po trosze wszystkich rządów, ale ten wprowadza ją z największym zapałem, i chyba, o zgrozo, z autentycznym przekonaniem. Podstawowym środkiem transportu ma być w naszym kraju samochód. Motoryzację się hołubi. Z kolei ma zostać Pendolino/EIC dla biznesu (w przyszłości wygaszenie taryfy D), plus kolejki marszałkowskie. A reszta będzie ujeżdżać auta albo tłuc się w busach. Albo nabijać kabzę Szkotowi.
Pierw celowe wygaszanie popytu, później rzeź połączeń. Gratulujemy! Niech żyje motoryzacja! Aron otwiera szampana.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-04-2015, 11:11   

Jarul niestety to prawda:( Pisałem już o tym kilka lat temu na tym forum, obserwując tendencje obsesyjno-likwidacyjne. IC i PR-ów po odejściu Moraczewskiego.

1) Polityka PKP IC- maksymalne ograniczanie nocnych i dziennych połączeń TLK-a. Regularnie od kilku lat. Faworyzowanie tylko EIP IC..., które z obserwacji w większości jeżdżą puste.(nie pisze o trasie Warszawa -Łódź )

2) Za niedługo doczekamy się restrukturyzacji PR-ów, która będzie polegała głównie na rzezi pociagów (25% obniżenie pracy przewozowej planowane) Czyli dużo pociągów Regio międzywojewódzkich przestanie po prostu istnieć. Odetnie się mnóstwo małych miasteczek od świata (większych miast) (dojazdy do pracy i szkoły)

3) Fatalne modernizacje PKP PLK-a E-30 Gliwice-Kraków.... 3 h...... i wąskie gardło odcinające Wrocław od Rzeszowa ,realnym szybkim połączeniem kolejowym.

Podsumowując od rozkładu 2015/2016 oczekujcie prawdziwych perełek...... Likwidacja kolejnych TLK-a, likwidacja kolejnych Regio, całkowita likwidacja Inter Regio. Wtedy będą wszyscy zachwyceni jak z pustych dworców będą odjeżdżać tylko EIP i EIC. plus kolejki samorządowe. W niektóre regiony kraju bez auta nie będzie szans się dostać. Kolejni debile temu przyklasną.... zastanawia mnie tylko za co PKP PLK-a utrzyma insfrastrukturę? Skoro na części linii kolejowych nic nie pojedzie, albo jakieś ogryzki. Kto będzie płacił za dostęp do infrastruktury>>?

Potem będzie płacz: korki, zasmrodzone miasta, lament nad drogowymi wypadkami... no ale lobby paliwowe i autostradowe zarobi.....
Powrót do góry

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 13-04-2015, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Nocne pociągi jeździły na ogół puste więc to decyzja właściwa. Nie może być tak żeby istniały tylko dlatego, że drużyny pociągowe (turnusowe) chciały mieć dogodniejszy dojazd do pracy. Czas pomyśleć o tym żeby pierwszeństwo zatrudnienia w spółkach kolejowych mieli miejscowi a nie dojeżdżający prawie codziennie po 80 km i więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Tarnów

PostWysłany: 13-04-2015, 19:47    Odpowiedz z cytatem

rodriges pusta to jest twoja głowa bo piszesz androny jakich swiat nie słyszał. Nocne pociągi zaczęły byc kulą u nogi PICu bo jak wiadomo nieważne ile pociągów uruchomią ważne że jest dotacja. Tak więc tną co się da bo pasazer jest tu n i e w a ż n y m i zbędnym balastem.Za czasów PRów nocnych było pod dostatkiem i nie pieprz że były puste bo wielokrotnie nimi jeździłęm w różnych konfiguracjach i ciężko czasami było znależć miejsce siedzące a bywało że i stojące /to kierunki nadmorskie wakacyjne/.

_________________
Precz z drożyzną w pociągach ICu !Miejscówki w kl.2 TLK/IC - do likwidacji!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 13-04-2015, 21:28    Odpowiedz z cytatem

Poza sezonem i szczytami przewozowymi nocne pociągi to niestety nie jest produkt zarabiający na siebie. Zgadzam się z tym co pisze Rodriges.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-04-2015, 21:36    Odpowiedz z cytatem

jubikej, rozumiem, że dzienne pociągi też nie zarabiają na siebie, skoro PKP IC zlikwidowało ponad połowę pociągów dalekobieżnych przejętych w grudniu 2008 r. od Przewozów Regionalnych?

Nasuwa się zatem pytanie, które pociągi przynoszą zyski? Może niedotowane i najdroższe EIC/EIP, w których frekwencja rzadko przekracza 50 proc.?

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 14-04-2015, 00:35    Odpowiedz z cytatem

Tak jak napisałem: wygasza się popyt, a dopiero potem likwiduje pociągi, i społeczeństwo to łyka, no bo faktycznie są puste. Pamiętam liczby wagonów w pociągach pospiesznych za PR, widzę ile jest ich teraz. Pociągi naprawdę miały pasażerów, teraz ich brak. Sprowadzanie szrotów z Niemiec i busy odpowiadają za jakąś część tego zjawiska, ale nie za całe. Prawdziwe zło zaczęło się z usamorządowieniem PR i oddaniem pospiesznych IC. Ciekawi mnie tylko ostateczny cel - bo celowość widać gołym okiem, głupiec aż tak by nie napsuł - bo jest za głupi.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dikik
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-04-2015, 21:48   

Przypomniał mi się taki stary artykuł z RK o likwidacji połączeń nocnych za granicą.

http://www.rynek-kolejowy.pl/53482/niemcy_deutsche_bahn_tnie_polaczenia_nocne.htm

Kiedyś pracownicy firm budowlanych pracujący w delegacji jeździli nocnymi pociągami (sam korzystałem). Obecnie większość ma do dyspozycji samochody służbowe. Jednocześnie mniej osób ma zniżki bądź bezpłatne przejazdy.

W sezonie powinny jeździć nocne pociągi bezpośrednio do popularnych miejscowości turystycznych. W ciągu roku, moim zdaniem, wystarczyło moim zdaniem kilka pociągów do głównych miast a dalszy dojazd regionalnymi pociągami.

Pozostaje problem ekonomiczny - co z wagonami poza sezonem? Z drugiej strony jest dofinansowanie państwa. Można tak jak teraz, gdy są braki taborowe, wykorzystywać w zwykłych pociągach TLK (wagon z miejscami do leżenia, widziałem ostatnio w dwóch dziennych pociągach w Poznaniu - chociaż są one niewygodne dla siedzących), a przeglądy wagonów ustawiać tak aby wychodziły poza sezonem.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-03-2019, 22:43    Odpowiedz z cytatem

Lublin bez codziennych pociągów nocnych.

Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2018/2019 Lublin ponownie stracił jedyne całoroczne połączenie nocne. Jak ustalił „Rynek Kolejowy” powodem likwidacji TLK Uznam była niewielka frekwencja oraz chęć poprawy punktualności kursowania pociągów.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lublin-bez-codziennych-pociagow-nocnych-90253.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 10-03-2019, 19:13    Odpowiedz z cytatem

Co do nocnych pociągów w Polsce, to ja kiedyś, wiele lat temu podróżowałem nocnym z Lublina do Szczecina, jak jeszcze kursował przez Łódź i chyba przez Radom.
Trochę podróżujących w nocnym pociągu było. Zależy od sezonu. Na pewno najwięcej podróżujących w "nocnych" podróżuje w sezonie ferii zimowych i wakacyjnym.
To różnie wygląda i zależy od frekwencji.
Są takie okresy, kiedy nocą podróżuje mało ludzi, a są takie okresy, kiedy podróżuje dość sporo ludzi.
Na pewno, wielu ludzi nie chce podróżować nocą, bo nie każdy znosi czas nocny, a niektórzy boją się w pociągach kradzieży, których było więcej przeważnie w nocnych połączeniach.

Jednak, ja bym apelował o zwiększenie "nocnych połączeń" dalekobieżnych i nie do końca się zgodzę, że to jest nierentowne, że nie ma zysku. Każdy zysk dla przewoźników się liczy w PKP.
Nawet jeżeli w nocnych połączeniach nie ma wielu podróżujących, to jednak ktoś podróżuje i za taką podróż płaci.
Natomiast, w dziennych połączeniach też, PKP ma zysk z podróżujących. Jednak, wiemy dobrze o tym, ze z samych biletów od podróżnych, żaden "przewoźnik" by się nie utrzymał.
Muszą mieć też dochody z innych źródeł.

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

emircoo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2018

PostWysłany: 17-03-2019, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Niedawno odbyłem podróż w wagonie sypialnym na trasie Wrocław Gł. - Szczecin Gł. Doszedłem do wniosku, że oferta podróży w takim wagonie jest niedopracowana. Wagon typu WLAB10o był czysty, łóżko twarde i konwojent sympatyczny, ale tutaj plusy się kończą.

Po pierwsze ciasnota, przy moim niskim wzroście ledwo się mieściłem, nie widzę tam osób o wzroście powyżej 185. Nie mówiąc już o otyłych i starszych, którym system przypisze górne łóżko.
Po drugie to straszny hałas. Być może źle trafiłem, ale do Poznania koła tłukły niemiłosiernie, w Poznaniu budziły głośne zapowiedzi (bardzo długie, gdyż to składy łączone). Dopiero na trasie Poznań - Rzepin - Szczecin szlak w dobrym stanie pozwolił na spokojny sen.
Po trzecie brak możliwości skorzystania z prysznica na dworcu i sensownej łazienki w wagonie.
Po czwarte to brak ciepłego napoju z rana. Jest ciastko, woda, aż prosi się o kawę!

Pociągi nocne miały sens wtedy, kiedy baza hotelowa w Polsce była znacznie mniejsza i niedostępna. Dzisiaj w cenie 80 zł w każdym większym mieście można znaleźć przyzwoity hostel, za 160 zł można pokusić się o hotel ze śniadaniem. Teraz to taka nijaka oferta bardziej dla tych, którzy z braku czasu muszą podróżować nocą. Trudno powiedzieć, czy przed takimi pociągami jest jeszcze jakaś przyszłość. Jeśli komfort nie zostanie poprawiony to trudno będzie zmienić przekonanie, że podróż w wagonie sypialnym to przykra konieczność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl