Ponad 11 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej 341 z Dzierżoniowa do Bielawy Zachodniej. Inwestycja ma być gotowa do końca sierpnia 2019 r. Samorząd województwa podpisał umowy na jej wykonanie. W planach jest przejęcie 22 odcinków linii kolejowych w regionie.
Sejmik Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę, w której czytamy o czterech projektach kolejowych realizowanych w najbliższych latach. Jeden z nich dotrze do Przemkowa!
Cztery linie: łączące powiat dzierżoniowski, górski i złotoryjski, a także trasę z Rokitek do Przemkowa przez Chocianów opisano w projekcie uchwały sejmiku, w której zawarty jest plan na rewitalizację kolejnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku.
Uchwałę podjęto z inicjatywy koalicji Bezpartyjnych Samorządowców oraz Prawa i Sprawiedliwości.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg nieograniczony na realizację studium lokalizacyjnego dla odcinka kolejowego pomiędzy Polkowicami, Lubinem i Głogowem.
Studium lokalizacyjne włączenia miasta Polkowice przez budowę nowej linii kolejowej łączącej się z odcinkiem linii kolejowej 14 oraz włączeniem się do linii kolejowej 289 łącząc miasto Polkowice z dwoma ośrodkami miejskimi LGOM.
Stacja wyremontowana, ale pociągi się tu nie zatrzymują.
Jest nowoczesny peron, wiata, ławki, oświetlenie, a nawet podjazdy dla niepełnosprawnych. Brakuje tylko pociągów, bo w Rakoniewicach Milickich nie zatrzymuje się żaden skład, mimo że kiedyś z małej stacji korzystali mieszkańcy kilku wsi.
Wysłany: 29-04-2019, 17:25 Dolny Śląsk otrzymał od PKP SA 8 odcinków linii kolejowych.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejął od PKP SA 8 linii i odcinków linii kolejowych. Można to nazwać pyrrusowym zwycięstwem województwa, bo szans na przywrócenie ruchu pociągów na nich w zasadzie nie ma.
O tym, że UMWD przejmie z rąk PKP SA 6 linii kolejowych na Dolnym Śląsku pisaliśmy na początku marca. Teraz stało się to faktem, a do listy przekazanego samorządowi mienia dołączyły jeszcze dwie linie. Oto ich lista:
• linia kolejowa nr 316 relacji Złotoryja – Rokitki
• linia kolejowa nr 291 relacji Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów (odcinek Szczawno-Zdrój – Sobięcin)
• linia kolejowa nr 310 relacji Kobierzyce – Piława Górna
• linia kolejowa nr 284 odcinek Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski
• linia kolejowa nr 319 relacji Strzelin – Łagiewniki
• linia kolejowa nr 323 odcinek Nowa Wieś Grodziska – Bolesławiec Wschód (linia rozebrana w 2008 roku)
• linia kolejowa nr 318 relacji Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia (nie istnieje od 1978 roku)
• linia kolejowa nr 327 relacji Ścinawka Średnia – Radków (tory rozebrano na większym fragmencie w 1999)
Tak jak pisaliśmy wcześniej, jedynie odcinek Kobierzyce – Piława Górna oraz Jerzmanice- Zdrój – Lwówek Śląski stanowić może bazę do reaktywacji połączeń pasażerskich. W drugim wypadku – tylko wtedy, jeśli linia kolejowa Jelenia Góra – Lwówek Śląski zostanie wyremontowana przez PKP PLK. Bardzo symptomatyczne jest to, że PKP SA przekazało urzędowi także linie, które… fizycznie nie istnieją. Tak jest w wypadku linii 323 rozebranej w 2008 roku, linii 318 – nie istniejącej od 1978 roku, czy linii 327, którą na przejętym fragmencie w większości rozebrano w 1999 roku.
UMWD zapewnia, że chciałby przejąć od PKP SA także linię do Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju, do Karpacza, Świeradowa-Zdroju czy do Lwówka Śląskiego. Odcinki te mają znacznie większy potencjał do reaktywacji ruchu kolejowego od tych przekazanych 29 kwietnia. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Stacja wyremontowana, ale pociągi się tu nie zatrzymują.
Jest nowoczesny peron, wiata, ławki, oświetlenie, a nawet podjazdy dla niepełnosprawnych. Brakuje tylko pociągów, bo w Rakoniewicach Milickich nie zatrzymuje się żaden skład, mimo że kiedyś z małej stacji korzystali mieszkańcy kilku wsi.
W platformie zakupowej PKP PLK S.A. pojawiło się ogłoszenie o postępowaniu:
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa - Żagań" realizowanego w ramach projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa - Żagań"
Nr postępowania: 9090/IREZA4/09745/02647/19/P
Jest w nim bardzo dużo ciekawych informacji o zakresie inwestycji.
Wyszczególnię tu kilka detali...
Okres realizacji Zamówienia: 50 miesięcy, zgodnie z następującymi Etapami: Etap 1 Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia
(ostatniego) na budowę - 30 m-cy od podpisania umowy
Etap 2 Oddanie do eksploatacji odcinka Osiecznica Kliczków - Żagań - nie później
niż 10 miesięcy od zakończenia Etapu 1
Etap 3 Oddanie do eksploatacji torów w stacji Żagań - nie później niż 7 miesięcy
od zakończenia Etapu 1
Etap 4 Oddanie do eksploatacji odcinka Zebrzydowa - Osiecznica Kliczków - nie
później niż 7 miesięcy od zakończenia Etapu 2
Etap 5 Procedura odbiorowa oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji
administracyjnych i pozwoleń - do 3 miesięcy - od zakończenia Etapu 4
Tor nr 1 km 60,399 - 104,917
Tor klasyczny/bezstykowy, szyny S49 z 1972-86 r., podkłady drewno/beton z 1983-86 r.,
podsypka tłuczniowa grubości ok.0,20-0,30 m, znacznie zanieczyszczona do ok.90%.
Na odcinku Ławszowa -Żagań w km 77,621 - 103,750 zawieszony ruch pociągów, po decyzji
o likwidacji odcinek linii przekazany do PKP S.A. Liczne braki w nawierzchni (szyn, podkładów,
łubek, złączek).
Na odcinku Zebrzydowa - Ławszowa obecnie obowiązuje:
- prędkość w km 60,399 - 61,100 - 40 km/h, w km 61,100 - 77,621 - 20 km/h,
- nacisk 196 kN.
Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie następujących parametrów eksploatacyjnych
oraz cech użytkowych zgodnych z przyjętą kategorią linii wg. TSI:
Dla odcinka od km 60,399 do km 104,917
a) Kategoria linii wg. TSI P4/F2;
b) Prędkość maksymalna dla:
- pociągów pasażerskich - 80 km/h;
- pociągów towarowych - 80 km/h;
c) Dopuszczalny nacisk osi -; 221 kN/oś;
d) Skrajnia budowli GPL-1; dla ob. inż. GPL-2:
e) Długość peronów - 150 m;
f) Długość pociągów towarowych - 600 m; pasażerskich - 58-140 m;
W ramach rewitalizacji zostanie:
-wykonana wycinka drzew i krzewów w pasie 15m od osi toru;
-zbudowany nowy peron przy torze nr 5 w st. Zebrzydowa (dł. 150m, wys. 0,76m)
-odbudowane dwa perony w st. Świętoszów
-kompleksowa wymiana toru w szyny UIC 60, podkłady strunobetonowe PS-94 z przytwierdzeniem SB na nowej podsypce tłuczniowej
-w st. Zebrzydowa wymienione trzy rozjazdy w torze nr 5
-w Lpo. (ładownia publiczna i przystanek osobowy) Osiecznica Kliczków wymienione dwa rozjazdy i zabudowane dwa nowe; piętnaście nowych sygnalizatorów z układami optycznymi w wersji "wandaloodpornej"; wymiana nawierzchni torowej z wymianą podsypki tor nr 2 na dł. 0,900 km z likwidacją rozjazdu nr 11 i 101; likwidacja toru nr 8 dł. 0,037 km wraz z kozłem oporowym i rozjazdem nr 10 i z zabudową kozła oporowego w torze nr 4 w miejscu po rozjeździe nr 10; likwidacja toru nr 113 dł. 0,040 km wraz z kozłem oporowym
-szlak Osiecznica Kliczków - Świętoszów zabudowane 9 nowych rozjazdów, w tym posterunek bocznicowy do nowej bocznicy wojskowej z czternastoma nowymi sygnalizatorami z układami optycznymi w wersji "wandaloodpornej"; budowa toru do odgałęzienia bocznic wojskowych dł. 1,000 km
-st. Świętoszów wymienione 2 rozjazdy i zabudowa 7 nowych rozjazdów; rewitalizacja rampy czołowo-bocznej; osiemnaście nowych sygnalizatorów z układami optycznymi w wersji "wandaloodpornej"
-st. Żagań wymienionych mnóstwo rozjazdów, wymiana toru itp.
-przebudowa wszystkich przepustów
-wymiana nawierzchni wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych
-cały odcinek Zebrzydowa - Żagań, z Lpo. Osiecznica Kliczków, posterunkiem bocznicowym i st. Świętoszów będzie obsługiwany zdalnie z posterunku w Żaganiu
schemat st. Zebrzydowa st. Osiecznica Kliczków st. Świętoszów koncepcja st. Świętoszów koncepcja posterunku bocznicowego dla wojska
Kolej wróci do Złotoryi. Burmistrz chce budować centrum intermodalne!
Ze Złotoryi do Wrocławia pociągiem w godzinę? Patryk Wild z sejmiku dolnośląskiego zapowiedział dziś w złotoryjskim ratuszu, że to możliwie, i to już w roku 2022. Samorząd województwa dolnośląskiego właśnie finalizuje przejęcie linii kolejowej do Lwówka Śląskiego. To otwiera drogę do reaktywacji połączeń pasażerskich przez nasze miasto obsługiwanych przez szybkie składy elektryczne.
Jak potwierdza samorząd województwa dolnośląskiego, zakończyły się zasadnicze prace na rewitalizowanej linii kolejowej nr 341 do Bielawy. Województwo nie będzie czekać z reaktywacją połączeń do nowego rozkładu jazdy; pociągi mają ruszyć jeszcze w listopadzie.
No paczpan, i sam Prezes, do którego pisali weterynarze, im nie pomógł, i jednak kolej do Bielawy pojedzie
Wczoraj jechałem wzdłuż, w sumie wygląda na gotową, jakieś ostatnie prace przy podbijaniu maszyna wykonywała, ale już w 100% na torach, nie kołowa!
Czas najwyższy aby coś zrobić z linią do Bogatyni... Jest kopalnia, jest elektrownia, są miasta między którymi jest duży przepływ ludzi ( Bogatynia, Zgorzelec, Lubań, dalej Legnica i Jelenia Góra ). Czy tak trudno naprawić odcinek ze Zgorzelca...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum