Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Zwrot biletu
Autor Wiadomość

Przemek83 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 30 Lis 2012

PostWysłany: 08-12-2012, 13:52   Problem ze zwrotem biletu Odpowiedz z cytatem

Witam

Dnia 16.10.2012 na stacji w Aleksandrowie Kujawskim zakupilem bilet do swinoujscia za kwote 65zł . Kolo godziny 20.00 dostalem telefon ,ze jednak mam przyjechac w innym terminie. Biletu nie moglem juz zwrocic do kasy poniewaz kasa w Aleksandrowie Kujawskim jest czynna do 18.00 wiec nastepnego dnia na otwarcie kasy stawilem sie z biletem i chcialem go zwrocic( zgodnie z przepisami powinienem odzyskac 90% biletu) jednak pani w kasie nie chciala oddac 90% ceny biletu tylko napisala mi na odwrocie biletu cytuje.."Podrozny zglosil sie dnia.17.02.2012 godzina 5.50 rano na st. Aleksandrow Kujawski" i podbila pieczatka po czym powiedziala ,ze mam wyslac do administracji w Olsztynie to zwroca mi pieniadze bo ona nie moze co poczynilem niezwlocznie i dostalem odpowiedz 29.10.2012 roku ze Biuro Rozlioczen i Kontroli dochodow w Olsztynie przesyla w zalaczeniu reklamacje do rozpatrzenia wedlug kompetencji....co mam przez to rozumiec..?
po co ten caly cyrk...a pieniedzy jak nie ma tak nie ma..ile bede musial jeszcze czekac?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 08-12-2012, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem trzeba było "załatwić" poświadczenie o niewykorzystaniu biletu .
Nie udowodnisz że nie jechałeś tym pociągiem . Możesz mieć problemy ze zwrotem.
To oczywiście moja opinia tylko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 08-12-2012, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Jak mógł załatwić "poświadczenie" skoro kasa już była zamknięta...wychodzą właśnie teraz "pozorne" oszczędności. Domyślam się że jeszcze niedawno kasa biletowa w Aleksandrowie miała dłuższy czas "urzędowania" i nie było by problemu.

Pozostaje droga reklamacji i jak rozumiem pierwsze kroki zostały poczynione, trzeba czekać bodajże 30 dni na odpowiedź. Obecnie analizują Twoją reklamację - spokojnie jest szansa że "coś" Ci zwrócą.

ps.
Bilet jest bez cech kontrolnych więc było by dziwne że nikt z organów kontrolnych go nie odkasował. Uwraażam że sprawa jest do wygrania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz3k007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2010

PostWysłany: 08-12-2012, 16:16    Odpowiedz z cytatem

Napisz jaki to był bilet, czyli na jaki pociąg lub połączenie go pierwotnie kupiłeś. Jeżeli tylko na TLK to bilet mogłeś zwrócić na drugi dzień w kasie, ponieważ ważność takiego biletu wynosi 24 h, a bilet można zwrócić w terminie jego ważności bez względu na to jaki to dzień. Chyba że minąl okres 24 h no to droga reklamacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-12-2012, 07:53    Odpowiedz z cytatem

Ale to jest chore, kupuję bilet, nie jadę pociągiem, nie ma pieczątki drużyny, to znaczy że nie jechałem. I tłumaczenie że nie udowodnię, że nie jechałem jest bezsensu. Nie ma stempla? Nie jechałem, znaczy, że mogę oddać. Jak podróżny ma uzyskać poświadczenie o niewykorzystaniu jeżeli np. jest kasa nieczynna, w ogóle jej nie ma itd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebico Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Kwi 2008

PostWysłany: 12-06-2017, 20:22   Zwrot biletu Odpowiedz z cytatem

Witajcie, jedno krótkie pytanie: czy bilet PKP IC kupiony w ich kasie mogę zwrócić w dowolnej kasie prowadzącej sprzedaż biletów tego przewoźnika? Chodzi mi konkretnie o zwrot w kasie PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 13-06-2017, 06:38    Odpowiedz z cytatem

Tak, choć wielu kasjerów się wykręca. Ale są w błędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 13-06-2017, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Ścisle rzecz biorąc zwrócić mozna "w każdej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów ‘PKP Intercity’ (oznaczonej logotypem ‘PKP Intercity’)". Źródło
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kappa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011
Skąd: małopolska

PostWysłany: 19-09-2018, 07:00    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie jak to jest ze zwrotem, a nawet bardziej przebukowaniem biletu zakupionego w biletomacie Avista. Mam bilet zakupiony na piątek, jednak z powodu pogrzebu jednego z członków rodziny, jestem zmuszony odpuścić ten wyjazd i przesunąć go na przyszły weekend. Bilet jest na połączenie realizowane przez PR, czyli mam podejść do ich kasy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 19-09-2018, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Jeśli to jest na połączenie PR to tak - podejdź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kappa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011
Skąd: małopolska

PostWysłany: 19-09-2018, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź, ale udało się to wymienić w kasie IC(ta akurat była najbliżej) bez najmniejszych problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

panmark Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Mar 2019

PostWysłany: 26-03-2019, 11:18    Odpowiedz z cytatem

A mnie próbowano raz bardzo mocno zniechęcić do zwrotu biletu. Byłem odsyłany od kasy do kasy i ponoć się nie dało. Ostatecznie machnąłem na to ręką, ale uraz pozostał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 17-07-2019, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Kupił 350 biletów na pociąg po to, by je zwrócić i obnażyć patologie w PKP Intercity. Teraz grozi firmie sądem.

Klient PKP Intercity wykupił wszystkie bilety na pociąg, by pokazać trudności przy ich zwrocie. Stracił przy tym 6 tys. zł, a kolejowa spółka dała się sprowokować.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155287,25003833,kupil-350-biletow-na-pociag-tylko-po-to-by-je-zwrocic-pkp.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 20-07-2019, 08:58    Odpowiedz z cytatem

I nic mu nie zwrócili - chciał cwaniaczyć to teraz ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-04-2020, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Pełny zwrot za bilet w PKP IC możliwy bez reklamacji. Trzeba jednak trochę poczekać.

Pasażerowie PKP Intercity, którzy kupili bilety na pociągi skasowane w ostatnich tygodniach ze względu na epidemię koronawirusa sami muszą zadbać o to, by sprawdzić, czy połączenie zostało anulowane. Pełnego zwrotu kosztów też nie dostaną od razu.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pelny-zwrot-za-bilet-w-pkp-ic-mozliwy-bez-reklamacji-trzeba-jednak-troche-poczekac-96101.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl