Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Niekompetentni kasjerzy
Autor Wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 17-05-2017, 05:01    Odpowiedz z cytatem

Człowieku nikt nie atakował tu IC , zadałem tylko pytanie do kasjerów .Ja też latał samolotami. Nie masz kompletnie pojęcia na temat sprzedaży biletów i dla Twojej wiadomości spotykam często Polaków w pociągach .
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 17-05-2017, 07:15    Odpowiedz z cytatem

Nikt.nie atakował IC? A kto się już prawie wybierał do UTK i rzecznika praw konsumenta? Kto bez wiedzy na dany temat oskarża IC o jakiś szwindel? Nie sprzedają takich biletów bo nie muszą i tyle w temacie.

Powiedz uda Ci się ten bilet oddać i kupić inny? Zresztą jedyne co tu widzę to ból doopy o to, że IC nie sprzedaje a ktoś inny ma ale drogo. Bo problemu z zakupem jako takiego nie masz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 17-05-2017, 08:06    Odpowiedz z cytatem

Niech twoje zdanie będzie ostatnim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 17-05-2017, 08:27    Odpowiedz z cytatem

Ty wyraziłeś swoją opinię a ja swoją i tyle. Pretensje o to, że ktoś czegoś nie sprzedaje chociaż to ta sama branża są nieuzasadnione. Biletu mam wrażenie, że po prostu nie możesz oddać i kupić innego u tych wspaniałych zagranicznych przewoźników bo jakoś unikasz odpowiedzi na to pytanie. Obawiam się, że w przypadku gdyby IC sprzedawało te bilety i również nie mogliby robić zwrotów to wtedy miałbyś do nich pretensje. Może właśnie dlatego się w to nie bawią. Zresztą też by musieli jakąś prowizję dorzucić bo nie widzę powodu aby przewalać czyjś towar bez zysku z tego tytułu. Pozdrawiam i życzę udanej podróży.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 17-05-2017, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Wzajemnie , pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Hans Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2011

PostWysłany: 17-05-2017, 20:32    Odpowiedz z cytatem

@oskar777
Jeśli chodzi o moją wypowiedź, to doszło do pewnego niezrozumienia.
Porównałem rozwój internetowej dystrybucji biletów do dystrybucji biletów innych kolei europejskich. Nie ma jednoznacznych dowodów na to, że rozwój internetowego systemu sprzedaży biletów przyczynia się do zwiększenia liczby podróżnych. Dlaczego więc jest on kontynuowany? Powodów jest kilka: komfort podróżnych (dla wielu wygodniej jest kupić bilet nie wychodząc z domu, choć dla wielu jest to też rozwiązanie nie do zaakceptowania), cięcie kosztów utrzymania kas i kasjerów (pasażerowi powie się: są dostępne inne kanały sprzedaży, kasę zamykamy). Jednak wcale nie jest udowodnione, że samo w sobie wprowadzenie biletów elektronicznych prowadzi do zwiększenia odstetku likwidowanych kas. Biorąc pod uwagę fakt, iż większość kas zlikwidowano w okresie, gdy PIC oferowało bieda-system sprzedaży online, te oszczędności nie są bezpośrednio związane z biletem elektronicznym. Czyli tak na 100% wiemy tylko o komforcie (choć i tutaj można by dyskutować). Na tym forum pojawiają się jednak żądania/pytania aby PIC wprowadziło możliwość sprzedaży biletów z przesiadką. Po co? Tylko dla komfortu podróżnych.

Andrej postulował o wprowadzenie sprzedaży miejscówek i biletów na pociągi zagraniczne. Po co? Tylko dla komfortu podróżnych. Przypominam, że mowa o wybranych (nie o wszystkich!) podróżnych, bo nie każdy kupuje bilet on-line, nie każdy też kupuje bilet na połączenie z Wiednia do Pristiny. Oczywiście liczba podróżnych korzystającyh z internetowego systemu sprzedaży biletów jest nieporównywalnie większa niż tych drugich. Jednak stawianie postulatów, oczekiwań ze strony tych pierwszych, jak i tych drugich jest w taki sam sposób uprawnione.

Jeśli chodzi o Twój przykład z piekarzem, to uważam go za nietrafiony. Jest różnica między pieniędzmi dla tzw. start-upów, a finansowaniem działalności ciągle. Poza tym nie mam wrażenia, że PIC jest firmą prywatną, która tylko dostaje zamówienia rządowe. Jednak nawet taki piekarz biorąc pieniądze z PUP musi zagwarantować pewne zasady funkcjonowania jego działalności (co prawda, nie są one wyrażane w rodzaju sprzedawanego towaru). Dlatego, ja widzę post od Andreja jako propozycję rozszerzenia oferty, po prostu. Można się do tej propozycji odnosić negatywnie:
1) bo małe zainteresowanie na rynku,
2) bo być może PIC byłoby stratne,
3) bo to, bo tamto...
Jednak samo negowanie propozycji, bo tak, nie jest uczciwe. Nie widziałem, żebyś negował propozycje dot. rozwoju internetowego systemu sprzedaży, a natura rzeczy ta sama. Ja uważam, że jeśli PIC by oferowało takie bilety, to oczywiście, że z prowizją, tak by nie było stratne. Nie znam umów zawieranych dla takich postanowień, lecz jeśli nie są one obarczone dodatkowymi kosztami, to raczej poszerzenie palety oferowanych produktów (cały czas jednak pozostając w swojej branży) należy uznać za aspekt pozytywny rozwoju firmy. Jeśli natomiast te umowy miałyby oznaczać np. stałą roczną opłatę, którą PIC musiałoby uiszczać innym przewoźnikom, to trzeba policzyć, czy zapotrzebowanie w kraju zapewniłoby opłacalność takiego ruchu.

Mimo wszystko, szanujmy się, bo samo "nie, bo nie" nie jest odpowiedzią wystarczającą w merytorycznej dyskusji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 17-05-2017, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Mimo to widzę różnicę w dbaniu o komfort podróżnych na swoich liniach które mają przynosić zysk a sprzedawniu biletów jedynie dla komfortu podróżnych (to jest tak jakbyś miał sklep i sprzedawał w nim produkty sąsiada bez prowizji- klient ma komfort.a Ty nic) mimo to, że jak czytam wypowiedzi andreja to komfort taki mają tylko cena nie pasuje. Co do piekarza to przykład uważam za trafiony bo może on dostać dofinansowanie na otwarcie działalności, na rozszerzenie działalności, na unowocześnienie zakładu itp. A mimo to wątpię aby zaczął dla mnie sprowadzać chleb z Grecji tylko dla mojej wygody (zakładając, że obok mogę takowy kupić ale drożej).
A z przedostatnim zdaniem w pełni się zgadzam. I właśnie dlatego podejrzewam, że dla IC to gra nie warta świeczki z uwagi na koszta i problemy.

PS Nie chcę już kontynuować tego tematu bo za daleko to zajdzie. Podałem PRZYKŁAD z piekarzem to zacząłeś rozdzielać dofinansowania na jednorazowe i stałe czy coś w tym stylu. I dalej uważam, że jak IC chce to niech sprzedaje co chce i jak chce. Obojętnie czy przez internet czy w kasie czy telepatią. A jak nie widzi w czymś sensu to niech tego nie kontynuuje. Jeżeli według Ciebie sprzedaż tych biletów to gra warta świeczki to sam załatw sobie dofinansowanie na stworzenie i prowadzenie kas zagranicznych przewoźników i "majątek" na tym zbijesz.Oczywiście bez pobierania prowizji bo o to przecież tu chodzi (kasy są tylko bilety droższe). Równie dobrze mogę zażądać sprzedaży i dostarczania mi biletu gołębiem pocztowym bo akurat tak mi wygodnie a IC musi się do tego przychylić bo przecież jest dofinansowana z pieniędzy publicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-04-2019, 01:35    Odpowiedz z cytatem

Około 4 rano chciałem kupić bilet na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu. W tym czasie były czynne dwie kasy PKP IC. Przy jednym okienku jakaś zabiedzona babina zwracała bilet (kwota zwrotu ok. 6 zł). Cała procedura (drukowanie, podpisywanie etc.) trwała dobre kilkanaście minut. Przy drugim okienku starszy, zabiedzony pan (wyglądał na bezdomnego), który nie kupował biletu tylko wymieniał stertę groszówek. Kasjer zamiast odprawić tego pana z kwitkiem i zająć się pasażerami, zaczął skrupulatnie przeliczać te groszówki, a mnie już powoli szlag trafiał. Wkurzony poszedłem do biletomatu. PKP IC straciło prowizję, zarobił prywatny właściciel biletomatu (Avista Sp. z o.o.).

Kasjerzy i kasjerki na kolei, zwłaszcza ci z IC, róbcie tak dalej, a stracicie resztki miejsc pracy, które wam jeszcze zostały. Internet, smartfony, biletomaty wyeliminują was szybciej niż się spodziewacie. Czego wam serdecznie życzę, bo mentalnie nadal tkwicie w PRL-u. Gorzej niż na poczcie, na którą chodzę tylko wtedy gdy muszę (awizo).

Nie tylko ja mam krytyczne uwagi pod adresem kasjerów PKP IC:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=384246#384246

Z ciekawości sprawdziłem w biletomacie ile kosztuje bilet na IC Wrocław - Bolesławiec. Okazuje się, że 29,90 zł. A w kasie PKP IC aż 32,00 zł. To jakaś 6,5% prowizja za obsługę kasową? A może opłata za pomazanie biletu markerem?

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008

PostWysłany: 08-04-2019, 02:41    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Z ciekawości sprawdziłem w biletomacie ile kosztuje bilet na IC Wrocław - Bolesławiec. Okazuje się, że 29,90 zł. A w kasie PKP IC aż 32,00 zł. To jakaś 6,5% prowizja za obsługę kasową? A może opłata za pomazanie biletu markerem?

Stawiam na nieznajomość ofert. Do Bolesławca obowiązuje BILET TANIOMIASTOWY, tylko system nie podpowiada, że istnieje tańsza opcja niż cena bazowa za kilometraż. W sumie ciężko, żeby się utrwaliło w świadomości, że w tej relacji jest jakaś promocja, gdy kursują tu całe dwie pary IC na dobę, a większość pasażerów i tak wybiera po taniości KD.

Ale fakt, wiedzieć, jakie są relacje promocyjne dla własnej stacji by wypadało.

À propos mazaczków, wiem, że to bywa irytujące, ale szeregowy pracownik maże, bo mazanie wymyślił ktoś mądrzejszy w centrali. I mazać musi, czy mu się podoba, czy nie, bo brak kolorowego szlaczka to pierwsza rzecz, do jakiej się przyczepi kontrola.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 08-04-2019, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Gaspares, ale biletomat i internet (e-IC) automatycznie oferuje bilet w cenie promocyjnej, więc w czym problem, żeby tak samo było w kasie obsługiwanej przez człowieka? Pasażer, zwłaszcza sporadycznie korzystający z usług PKP IC, nie musi znać wszystkich ofert promocyjnych, więc kasjer sam powinien zaoferować najtańszą, a nie najdroższą opcję. Takie żerowanie na nieświadomych pasażerach (nie każdy jest mikolem) na dłuższą metę nie opłaci się PKP IC, bo tracą potencjalnych pasażerów. Mojego męża naciągnęli na 2,10 zł - tyle PKP IC zyskało, ale straci dużo więcej, bo moja rodzina z usług PKP IC więcej nie będzie już korzystać. Zarobi konkurencja. Zgadzam się z Piratem - PKP IC jeszcze tkwi w komunie!

bilet.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 397.77 KB


_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 09-04-2019, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Odwrócę kota ogonem!

Będąc w Kołobrzegu na dworcu 15.03.19 chciałem kupić bilet do Szczecina na niedzielną (17.03.19) wspaniałą podróż

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=22147

byłem świadkiem mocowania się młodej kobiety z biletomatem.
Kobieta wiedziała co chce i jak do tej maszyny podejść.
Robiła wszystko , już witała się z biletem ale automat nie chciał ani pobrać przelewu ani przyjąć gotówki w realu...

Dwa dni wcześniej bardzo wkurzony pasażer który nie mógł nic wskórać z tą maszyną - zabrała mu pieniądze nie wydając biletu - dopuścił się czynu karalnego.Popieścił tochę za silnie.
Ani kasy,ani biletu tylko wizyta u niebieskich na Kilińskiego.

Natomiast kasjerka PKP IC (chyba wiedziała że biletomat wysiadł) wykazywała się kompetencją,szybkością obsługi a przede wszystkim była grzeczna serdeczna taka jaka być powinna!
a może to prowokacja

Kolej mentalnie siedzi w czasach PRL nawet jak jest rozłupiona na milion spółeczek ...

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl