Dlaczego modernizacja 8,5 km linii przez Czechowice-Dziedzice ma trwać aż cztery lata?
Aż cztery lata ma zająć modernizacja odcinka Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg – i to pomimo tego, że odcinek ma zaledwie 8,5 km długości, a projekt prac torowych jest już gotowy.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację odcinka Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Prace realizowane będą na odcinku o długości 8,5 km. Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac zaplanowane jest na listopad 2019 roku i jak informuje PKP PLK, powinny zakończyć się do grudnia 2023 roku. To ponad cztery lata.
Nowe inwestycje na kolei? PLK liczy na zaangażowanie marszałków.
Polskie Linie Kolejowe apelują do samorządów wojewódzkich o wskazanie, jakich inwestycji w infrastrukturę kolejową oczekują w przyszłej perspektywie unijnej. Liczą jednak, że strona samorządowa nie ograniczy się tylko do przedstawienia „listy życzeń”, ale zaangażuje się w prace nad dokumentacją dotyczącą tych przedsięwzięć.
PKP PLK chwalą się postępami modernizacji za prawie 1 mld zł
W maju zakończy się budowa pierwszego toru na linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem a Podłężem. Zostaną oddane do użytku także nowe perony w Węgrzcach Wielkich i Kokotowie. Prace te są częścią modernizacji trasy w aglomeracji krakowskiej kosztującej prawie 1 mld zł.
Rewitalizacji linii kolejowej nr 97 Żywiec – Sucha Beskidzka na dobrej drodze
17 kwietnia 2019 r. podczas konferencji prasowej na stacji kolejowej w Jeleśni przedstawiciele Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka” poinformowali o podjęciu inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców w województwach śląskim i małopolskim, dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej nr 97 Żywiec – Sucha Beskidzka.
Ministerstwo Infrastruktury w sprawie modernizacji linii 8 przyjmuje „optymistyczne założenia"
Choć modernizacja odcinka linii kolejowej nr 8 od Skarżyska-Kamiennej przez Kielce do Kozłowa znalazła się na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego, nie dojdzie do jej realizacji do 2023 roku. Grupa posłów ze świętokrzyskiego zauważa, że „może doprowadzić to do marginalizacji transportu kolejowego w regionie oraz znacznego obniżenia tempa rozwoju województwa”.
To jedna z najbardziej skomplikowanych i okazałych maszyn kolejowych. Jej prawidłowa nazwa to: „pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej”, ale kolejarze nazywają ją krótko: maszyna PUN. Właśnie dzięki jej wykorzystaniu na kilkukilometrowym odcinku rewitalizowanej obecnie linii kolejowej Toszek – Stare Koźle udało się przyspieszyć prace nawet o kilka tygodni.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Prezes PLK: Pieniądze na modernizację linii 202 przesunięto na inne inwestycje
Podczas rozmowy z dziennikarzem Radia Gdańsk prezes PKP PLK Ireneusz Merchel przyznał, że modernizacji linii 202 od Gdyni Chyloni do Słupska nie uda się w pełni zrealizować do 2023 roku.
Na linii kolejowej 118 (nad linią kolejową 133, w rejonie przystanku Kraków Bronowice) zostało zamontowane przęsło wiaduktu. Konstrukcja ważyła 90 ton. Ta trudna operacja była prowadzona w nocy.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Modernizacja „Wiedenki” prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skróci czas przejazdu między Zawierciem a Częstochową. Zwiększył się standard obsługi podróżnych na 4 z 19 peronów, pociągi jeżdżą już po nowym torze. Inwestycja warta jest 380 mln zł i współfinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Skąd się biorą ograniczenia prędkości na linii 94 Skawina – Oświęcim?
Pomimo prac wykonanych w 2017 roku, na odcinku Oświęcim - Skawina linii nr 94 wciąż pojawiają się punktowe ograniczenia prędkości. PLK usuwa je w ramach bieżących prac, a w 2022 roku planuje naprawę podtorza.
Ireneusz Merchel o inwestycjach PKP PLK w latach 2021 – 2027
Magistrala węglowa ze Śląska do Tczewa, prowadzący od granicy z Czechami do portów Pomorza Zachodniego „Nadodrzanka”, linia średnicowa w Warszawie, czy wrocławski węzeł aglomeracyjny – to tylko niektóre z dużych inwestycji, jakie od roku 2021 realizować będą PKP Polskie Linie Kolejowe.
Własna spółka PLK podbija cenę w drugim przetargu na kolejowej Zakopiance. Fatalne perspektywy dla remontu.
Coraz gorzej wyglądają perspektywy dla środkowego odcinka kolejowej "Zakopianki" pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Powtórzony przetarg przyniósł jeszcze droższe oferty niż pierwszy. Kosztorys dwukrotnie przekroczyła nawet... własna spółka PKP PLK.
Efekty prowadzonych przez PKP PLK inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. To największy w historii program inwestycyjny na kolei. Ponad 220 projektów to tysiące kilometrów zmodernizowanych torów, nowoczesne perony, wyższy poziom bezpieczeństwa, szybsze połączenia między regionami, lepsze warunki dla przewozu towarów oraz większa dostępność kolei na terenie całej Polski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum