Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[KD] Zmiany w regulaminie obsługi podróżnych
Autor Wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 23-07-2012, 18:43   [KD] Zmiany w regulaminie obsługi podróżnych Odpowiedz z cytatem

Szanowni Podróżni, Od dnia 1 sierpnia 2012 r. Spółka Koleje Dolnośląskie SA wprowadza zmiany do regulaminu oraz cennika. W szczególności zmianie ulega sposób i zasady odprawy podróżnych w pociągach. Wprowadzony zostaje obowiązek zgłoszenia przez podróżnego braku biletu przed lub bezpośrednio po wejściu do pociągu oraz dodatkowa opłata za wydanie biletów w pociągu na stacjach z czynnymi kasami biletowymi.

Wzrost liczby podróżnych przewożonych przez Koleje Dolnośląskie przyczynił się do konieczności wprowadzenia zmian w regulaminie obsługi podróżnych. Większa liczba pasażerów podróżujących naszymi pociągami wiąże się z wydłużeniem czasu odprawy podróżnych przez konduktora. Natomiast realizacja przewozów na odcinkach o krótkich czasach przejazdu pomiędzy poszczególnymi przystankami skraca czas, którym dysponuje konduktor aby odprawić dosiadających się pasażerów. W celu usprawnienia obsługi podróżnych Koleje Dolnośląskie SA, oprócz działań związanych ze zmianami regulacji taryfowych, wprowadziły już wzmocnienie składów pociągów i drużyn konduktorskich w wybranych dniach i relacjach.

Od 1 sierpnia 2012 r. Koleje Dolnośląskie SA wprowadzają zmiany do:
-Regulaminu obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt "Kolei Dolnośląskich S.A."
-Cennika wykazu opłat za przewóz osób, rzeczy i zwierząt "Kolei Dolnośląskich S.A."
-Taryfa przewozowa osób, rzeczy i zwierząt "Kolei Dolnośląskich S.A."

polegające na:

-wprowadzeniu opłaty dodatkowej w wysokości 3 zł pobieranej za wystawienie biletu oraz za legalizację i skasowanie biletów abonamentowych (REGIOPiątka) przez konduktorów w pociągach
-wprowadzeniu obowiązku pasażerów zgłaszania się do konduktorów celem zakupu biletu.

Opłata dodatkowa w wysokości 3 zł za wystawienie biletu oraz za legalizację i skasowanie biletów abonamentowych (REGIOPiątka) przez konduktorów w pociągach

Dodatkową opłatę w wysokości 3 zł pobiera się wyłącznie od stacji, na których istnieje możliwość nabycia biletu w kasie i będzie obowiązywała jedynie w godzinach otwarcia kas. Nie dotyczy ona ofert promocyjnych dostępnych wyłącznie u konduktora w pociągu ( np. oferta Junior-Senior, odcinkowe promocje). Zwolnione z opłaty dodatkowej za zakup biletu w pociągu są m.in:
-osoby niepełnosprawne lub o ograniczonej sprawności ruchowej,
-wsiadające na stacjach/przystankach, gdzie nie ma kasy biletowej lub jest ona nieczynna,
-posiadające bilet: na przejazd z adnotacją DALEJ, niewłaściwą drogą przewozu lub z późniejszym terminem przejazdu.

Opłata dodatkowa dotyczy również biletów abonamentowych REGIOPiątka honorowanych w pociągach Kolei Dolnośląskich. Pasażer posiadający taki bilet przed każdą podróżą powinien go zalegalizować w kasie biletowej na załączonym do niego karnecie. Legalizacja oraz skasowanie takiego biletu przez konduktorów w pociągach Kolei Dolnośląskich podlega dodatkowej opłacie w wysokości 3 zł.

Obowiązek zgłoszenia przez podróżnego braku biletu

Każda osoba, która nie posiada ważnego biletu na przejazd pociągami Kolei Dolnośląskich, zobowiązana jest poinformować o tym konduktora przed lub bezpośrednio po wejściu do pociągu.

Właściwe traktowanie wszystkich podróżnych

Zależy nam na zachowaniu dotychczasowych standardów obsługi oraz właściwym traktowaniu naszych pasażerów. Podróżni wsiadający na stacjach i przystankach pozbawionych kas biletowych, zwłaszcza w miejscowościach położonych bezpośrednio za dużymi stacjami muszą długo oczekiwać na konduktora, co może obniżać ich komfort podróży, w porównaniu do podróżnych, którym już został sprzedany lub sprawdzony bilet i którzy uzyskali już odpowiedź na pytanie dotyczące taryfy lub rozkładu jazdy. Sprawdzenie ważności biletu trwa krócej od jego sprzedaży lub legalizacji, a zaoszczędzony w ten sposób czas można poświęcić obsłudze podróżnych.

Wprowadzenie opłat dodatkowych i zmienionej procedury zgłaszania ma na celu utrzymanie wysokich standardów obsługi w pociągach Kolei Dolnośląskich, możliwość indywidualnego podejścia do podróżnego oraz niesienia pomocy na pokładzie pojazdu.

Jeżeli nie u konduktora, to gdzie?

Bilety na przejazd pociągami Kolei Dolnośląskich można nabyć w naszych kasach biletowych w Legnicy i na Dworcu Głównym we Wrocławiu oraz we wszystkich kasach Przewozów Regionalnych na następujących stacjach obsługiwanych przez nasze pociągi: Wrocław Główny, Wrocław Mikołajów, Wrocław Nadodrze, Zgorzelec Miasto, Wołów, Węgliniec, Lubań Śląski, Legnica, Bolesławiec, Jaworzyna Śląska, Jelcz Laskowice, Jelenia Góra, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko Główne, Kłodzko Miasto, Żagań, Żary. Ponadto bilety, na przejazd pociągami Kolei Dolnośląskich, dostępne są także w automatach biletowych Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. Tak szeroka sieć dystrybucji pozwala na swobodny dostęp pasażerów do biletów.
Podróżni ze stacji wyposażonych w kasy biletowe w celu uniknięcia częstego zakupu biletów mają możliwość zakupu biletów okresowych. Bilet miesięczny, poza niezaprzeczalną wygodą, jest także rozwiązaniem znacząco obniżającym koszty codziennych dojazdów do pracy i szkoły.

źródło: Koleje Dolnośląskie

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-07-2012, 01:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wprowadzony zostaje obowiązek zgłoszenia przez podróżnego braku biletu przed lub bezpośrednio po wejściu do pociągu oraz dodatkowa opłata za wydanie biletów w pociągu na stacjach z czynnymi kasami biletowymi.

Nie jestem przekonany czy nakładanie takich opłat można uzależniać od czynnych kas innych przewoźników.

PR gdy przez jakiś czas nie miały swoich kas na Dworcu Gł. we Wrocławiu to nie naliczały w pociągu opłaty dodatkowej za wystawienie biletu.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

atm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Kwi 2012

PostWysłany: 24-07-2012, 07:30    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne pobierają taką opłatę na stacji Wrocław Mikołajów, a tam jest kasa Intercity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jozek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2010

PostWysłany: 24-07-2012, 17:03   Re: [KD] Zmiany w regulaminie obsługi podróżnych Odpowiedz z cytatem

Jerry napisał/a:
Ponadto bilety, na przejazd pociągami Kolei Dolnośląskich, dostępne są także w automatach biletowych Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.


A to nie jest akurat prawdą. W automatach Avisty we Wrocławiu nie ma możliwości nabycia biletu do Żar (ponieważ nie ma takiego bezpośredniego połączenia w wykonaniu PR i automat nie znajduje takiej relacji).

Nawet pomimo wakacji i braku studentów, w piątki do kas biletowych we Wrocławiu kolejki są ogromne - praktycznie przez cały hol. Od października będzie pewnie jeszcze gorzej. Wrocław zawsze był liderem pod względem długości kolejek,a po remoncie ilość kas zmalała i nie jest lepiej.
Tak, że na dworcu we Wrocławiu, aby odbyć podróż do Żar, trzeba będzie się stawiać, w niektóre dni, pewnie ok. godziny przed odjazdem (gdyż kolejki jeszcze się wydłużą z racji tej, że wiele osób dotychczas kupowało bilet w pociągu). To już czas zbliżony do odprawy przy transporcie lotniczym Wink

Niewiele lepiej sytuacja będzie wyglądała w Żarach, podczas roku akademickiego, w niedziele. Pomimo, że większośc osób starała się kupować bilety w kasie, kolejki były tak duże, że wielu się to nie udawało. Kasa jest jedna, a frekwencja na tych kursach zwykle 100-150 osób już z samych Żar. Tak więc też konieczność zjawiania się na stacji z dużą rezerwą będzie nieunikniona (tym bardziej, że niektóre osoby np. starsze korzystają z kasy także jako z informacji co daje duże przestoje w sprzedaży biletów).

Plus napewno dla agenta prowadzącego kasę w Żarach, ponieważ jego zyski będą maksymalne, a to oznacza, że być może prowadzenie kasy będzie wystarczająco opłacalne by niebawem nie zniknęła ona z żarskiego dworca, a kasa bez wątpienia jest potrzebna.

To wszystko oznacza dla mnie spadek komfortu podróży, a nie jego wzrost.


Inna sprawa, że wielu konduktorów KD nie sprzedaje biletów dłuższych niż trasa danego pociągu, mimo kontynuacji podróży innym pociągiem KD (np. w pociągu z kierunku Żar do Węglińca, gdzie następuje przesiadka na Wrocław). I ta sytuacja ostatnio, z tego co słyszę, jest częsta - jeszcze jakiś czas temu sprzedawali bez przeszkód. Natomiast, często w tym drugim pociągu, druga drużyna dziwi się dlaczego nei sprzedają. Ostatnio konduktor skwitował: "a bo oni się boją sprzedawać takich biletów". Rozumiem, że tutaj instrukcje są niejasne i sprzedaż zależy od pracownika na jakiego się trafi? Z pewnością należy wydać drużyną jednoznacznę instrukcje sprzedaży w takich wypadkach. Czy w takim wypadku podróżny dwa razy będzie musiał zgłaszać się do obsługi pociągu (gdy rozpoczyna podróż np. w Iłowej Żagańskiej)?


Podsumowując - nie jestem przeciwnikiem opłaty dodatkowej, jednak należałoby realnie poszerzyć sieć sprzedaży i dodać nowe możliwości zakupu. Przy obecnych możliwościach nabywania biletów, utrudnia to korzystanie z usług KD. Z drugiej strony, opłata ta nie jest wysoka więc w ekstremalnych przypadkach (okresy okołoświąteczne itd.) poniesienie jej nie powinno być tak bolesne. Oby tak zostało bo opłaty dodatkowe 8 czy 10zł to już nieco wysokie stawki u konkurencji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 24-07-2012, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie mogłyby jeszcze postawić automat do sprzedaży biletów wewnątrz szynobusów. Podróżny po wejściu do pociągu udaje się do automatu, kupuje wybrany bilet i tyle. Byłoby to zbawienne, zwłaszcza na krótkich odcinkach między stacjami (np. Iłowa Żagańska - Konin Żagański).

Na dalszych trasach, korzystając także z pociągów innych przewoźników, ostatecznie powinna być ZAWSZE możliwość nabycia biletu u konduktora Kolei Dolnośląskich. W końcu ci podróżni i tak szybko nie wysiądą, więc jest więcej czasu na wypisanie biletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 26-07-2012, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Pasażerowie podróżujący pociągami Kolei Dolnośląskich muszą liczyć się z tym, że wchodząc do pociągu bez biletu, będą musieli od razu zgłosić ten fakt konduktorowi. Jeżeli okaże się, że na dworcu kasa była czynna, do biletu trzeba będzie dopłacić 3 złote. Jeśli na danej stacji kasa była zamknięta lub jej w ogóle nie ma, cena biletu nie wzrośnie. Zmiany zaczną obowiązywać od 1 sierpnia br.

- Chodzi nam głównie o to, żeby na wszystkich stacjach obsługa pasażerów była identyczna - powiedziała nam Justyna Stachniewicz, referent ds. marketingu i promocji spółki Koleje Dolnośląskie SA w Legnicy. - Na dużych stacjach, gdzie wsiada wielu pasażerów, ich obsługa trwa dłużej. Dzięki zmianom wprowadzanym od sierpnia zostanie ona znacznie usprawniona.

Dotąd pasażer, który nie zdążył kupić biletu, wchodził do pociągu, zajmował miejsce i czekał na konduktora.

Teraz będzie musiał sam się do niego zgłosić.

- Dzięki wcześniejszej informacji konduktor będzie miał świadomość, ile biletów musi wystawić - mówi Justyna Stachniewicz. - To przyspieszy odprawę pasażerów.
- Nauczy to pasażerów ładu i kultury - mówi Piotr Wiliński z Legnicy, który dojeżdża do pracy we Wrocławiu.

Dodatkowa opłata w wysokości 3 zł za bilet kupiony w pociągu, kiedy na dworcu otwarta była kasa, również nie przeraża Wilińskiego. - Gdyby to była wyższa kwota, pasażerowie by protestowali, ale przy 3 zł tragedii nie ma - mówi legniczanin.

źródło: www.lubinnaszemiasto.pl

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 27-07-2012, 06:55    Odpowiedz z cytatem

I bardzo dobrze że jest dopłata, niektórzy sobie wchodzą i oczekują na bilet. Innym faktem jest to że drużyna zaczyna sprawdzać i sprzedawać bilety jeszcze przed odjazdem pociągu (zaobserwowałem to niedawno we Wrocławiu gdzie byłem zmuszony jechać)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dienekes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2012

PostWysłany: 27-07-2012, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Zaczynali sprawdzać i sprzedawać przed odjazdem, ponieważ ludzie nawet jak mieli półgodziny do odjazdu to nie pofatygują się do kasy tylko siadali i czekali na konduktora aż on im sprzeda. Powodowało to, że wielu ludzi np. z Wrocławia do Miękini jechało za friko bo konduktor normalnie w świecie nie zdążył do nich dojść. Ludzie nauczyli się, że bilet można kupić u konduktora to olewali kasę i od razu wsiadali do szynobusu i dochodziło do tego, że konduktor zaczynał sprawdzać i sprzedawać bilety zaraz po wyjeździe z Wrocławia a kończył w okolicach Jaśkowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-07-2012, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zależy nam na zachowaniu dotychczasowych standardów obsługi oraz właściwym traktowaniu naszych pasażerów. Podróżni wsiadający na stacjach i przystankach pozbawionych kas biletowych, zwłaszcza w miejscowościach położonych bezpośrednio za dużymi stacjami muszą długo oczekiwać na konduktora, co może obniżać ich komfort podróży, w porównaniu do podróżnych, którym już został sprzedany lub sprawdzony bilet i którzy uzyskali już odpowiedź na pytanie dotyczące taryfy lub rozkładu jazdy. Sprawdzenie ważności biletu trwa krócej od jego sprzedaży lub legalizacji, a zaoszczędzony w ten sposób czas można poświęcić obsłudze podróżnych.

Wprowadzenie opłat dodatkowych i zmienionej procedury zgłaszania ma na celu utrzymanie wysokich standardów obsługi w pociągach Kolei Dolnośląskich, możliwość indywidualnego podejścia do podróżnego oraz niesienia pomocy na pokładzie pojazdu.

O rany, co za bełkot! Nic z tego nie kumam. Czy ktoś może to przetłumaczyć z kadecko-propagandowego na polski? W jaki sposób stanie w ogonku do konduktora po bilet zamiast zajęcie miejsca siedzącego i oczekiwanie na tegoż ma poprawić komfort podróży pasażera?

Zaznaczam, że nie mam nic przeciwko opłacie dodatkowej za wystawienie biletu w pociągu, ale jak czytam te propagandowe teksty autorstwa biurwy KD rodem z epoki późnego Gierka to odnoszę wrażenie, że w Legnicy komuna nigdy się nie skończyła (syndrom "Małej Moskwy"?). Może za dużo starego komuszego betonu PKP siedzi w KD?

Panie prezesie Szczypiński, nie idźcie tą drogą! Drogą propagandowej ściemy dla motłochu. Apeluję do KD o proste, jasne, czytelne komunikaty dla pasażerów, bez tej chorej bełkotliwej propagandy! Przestańcie wypisywać bzdury, przestańcie uprawiać propagandę to może forumowicze, z którymi od roku zarząd KD prowadzi wojnę wysługując się prokuraturą, zaczną spoglądać na KD przychylnym okiem.

Beton

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2012, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Ralny, obawiam się, że twój apel trafi w próżnię. Bo czyż nie brzmi to jak komunikat KC PZPR opublikowany w propagandowej "Trybunie Ludu"? Oceńcie sami:
http://kurierkolejowy.eu/opinie/574/Wzrost-organiczny.html

Skoro wg prezesa KD jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=16542

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 29-09-2012, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Szanowni Państwo,
1 października 2012 r. Koleje Dolnośląskie otwierają kasę biletową na stacji kolejowej w Kłodzku Gł. Zapraszamy do korzystania z nowo otwartej kasy, gdzie będzie można nabyć bilety na pociągi osobowe, pociągi Regio, pociągi interRegio oraz pociągi RegioExpress.

[ Dodano: 29-09-2012, 19:44 ]
Kasa czynna od 4 do 19

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-05-2019, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Od dnia 01.06.2019 r. zmianie ulegną ceny opłat dodatkowych w pociągach Kolei Dolnośląskich!

🔸 Jeśli nie zdążyłeś kupić biletu na podróż, a wsiadasz na stacji z czynną kasą, obsługa pociągu do kupionego u niej biletu doliczy Ci dodatkową opłatę w wysokości 8 zł.

🔸 Jeśli nie zgłosisz się do obsługi pociągu z chęcią kupna biletu zaraz po wejściu do pociągu, konduktor doliczy Ci do zakupionego biletu dodatkową opłatę w wysokości 60 zł.

Źródło: Koleje Dolnośląskie

kd.PNG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 63.74 KB


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Juzef Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2010

PostWysłany: 19-05-2019, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Nic nie widzę na temat opłaty za rower. A słyszałem jakoby miała podskoczyć na 7zł Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl