Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje na dwa lata wstrzymać ruchu na linii Legionowo - Tłuszcz i przez ten czas remontować jeden most. Grozi to paraliżem ruchu pociągów towarowych nie tylko w warszawskim węźle kolejowym, ale także w całej północno-wschodniej Polsce.
PLK: 50 miliardów z KPK wydaliśmy, wydajemy lub zakontraktowaliśmy.
– Ponad 50 mld złotych warte są zakończone, toczące się i zakontraktowane inwestycje prowadzone przez PKP PLK w ramach Krajowego Programu Kolejowego – poinformowało PKP PLK. Bariera ta miała została przekroczona 7 sierpnia, gdy zarządca infrastruktury zawarł umowę z wykonawcą dotyczącą przebudowy Łodzi Kaliskiej, choć to konkretne zadanie nie jest realizowane ze środków unijnych, Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że wartość kontraktów dowodzi dobrego wykorzystywania funduszy UE przeznaczonych na rozwój kolei. Na realizacji KPK widoczne są jednak rysy.
Trwa modernizacja linii kolejowej 354 Poznań – Piła. W ramach inwestycji wyremontowano do tej pory 130 km torów, 23 perony, 4 wiadukty i 63 przejazdy kolejowo-drogowe. Po zakończeniu prac podróż z Poznania do Piły będzie trwała około 80 minut.
PKP PLK, uczelnie i NCBR pracują nad mobilnymi systemami pomiaru torów
PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), trójmiejskie uczelnie i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) pracują nad prototypem pojazdu, który za pomocą odbiorników satelitarnych i skanerów laserowych będzie wykonywał pomiary toru, podały PKP PLK. Innowacyjne rozwiązanie ma dostarczać dokładnych, bieżących informacji o położeniu i stanie toru.
Inwestycje realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego są znacząco opóźnione. Niestety, informacje o opóźnieniach nie są podawane wprost. Za pomocą kilku źródeł utworzyliśmy listę – bardzo długą, choć być może i tak niekompletną – inwestycji, o których wiemy, że nie przebiegają zgodnie z założeniami.
Już 11 października na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem powrócą pociągi regionalne. Oznacza to koniec przesiadek i kursowanie na całej trasie ze Stalowej Woli do Lublina. Czas podróży ze stolicy Lubelszczyzny na Podkarpacie skróci się o ok. 15 min. Pasażerowie skorzystają też z odnowionych, wygodnych peronów na 16 zmodernizowanych stacjach i przystankach, m. in. w Kraśniku, Lipie, Kępie i Pilchowie.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Na Kujawach kolej zwiększy ofertę dla pasażerów i przewozu towarów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują na Kujawach ponad 110 km Węglówki, linii ze Śląska do portów bałtyckich. Poprawi się komfort dostępu i obsługi pasażerskiej. Sprawniejszy będzie przewóz towarów z południa do nadbałtyckich portów. Planowane jest oddzielenie ruchu pasażerskiego i towarowego. Podpisana została umowa za ponad 21 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej.
Transport towarów koleją przynosi wiele korzyści. To właśnie one były jedną z przyczyn podjęcia decyzji o modernizacji linii kolejowej Toszek-Stare Koźle w woj. śląskim i opolskim. Dzięki pracom rozpoczętym w 2017 r. pociągi towarowe przyspieszą do prawie 100 km/h, a tym samym przewiozą więcej towarów.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Do licznych opóźnień w renowacji linii kolejowych dochodzi nowy problem. Po zakończeniu prac niektóre trasy trzeba jeszcze poprawiać.
Tylko pół roku podróżni cieszyli się odnowioną linią kolejową z Wrocławia przez Oleśnicę do Krotoszyna w woj. wielkopolskim. Po półtorarocznym remoncie 25 marca udało się przywrócić ruch pociągów na 40-kilometrowym odcinku bliżej granicy z Wielkopolską. Prace miały wówczas kilka miesięcy opóźnienia. Niestety na początku października spory odcinek linii znowu trzeba było zamknąć. W efekcie pasażerowie muszą się przesiadać z pociągu do autobusu. Podróż z Wrocławia do Krotoszyna zamiast 1 godz. 45 minut trwa o ok. pół godziny dłużej. Okazało się, że odnowiony za 155 mln zł odcinek wymaga poprawek.
PKP PLK zrealizowały II etap programu rozjazdowego
PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizowały już program rozjazdowy, przyjęty na lata 2018-19. Rozjazdy montowano na tych liniach, które nie są modernizowane, bo nie znalazły się na liście Krajowego programu kolejowego. Są one jednak równie ważne, jak np. na odcinku Wrocław - Kłodzko, skąd ciężkie pociągi towarowe wywożą tłuczeń z kopalni.
Ponad 90 bezpiecznych przejść przez tory będą miały do dyspozycji zwierzęta na modernizowanym odcinku linii kolejowej Poznań Główny – Szczecin Dąbie – podała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Powstaje m.in. nowy wiadukt dla małych i średnich zwierząt oraz przepusty dla płazów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum