Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 93, 94, 95  Następny
Linia JG - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
Autor Wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 21-08-2018, 16:32    Odpowiedz z cytatem

Rozkradają Kolej Doliny Bobru:

http://lwowecki.info/pl/6994/59/c/rozkradaja-kolej-doliny-bobru.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-08-2018, 23:13   

Może myśleli, że skoro rozebrano w Jel. Górze to równie można gdzie indziej Język
A tak na poważnie to chyba początek końca tej linii Rolling Eyes niestety Sad
Powrót do góry

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-08-2018, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Linia do Lwówka Śląskiego jest już nieprzejezdna. Przez kradzieże

Łupem złodziei padły m.in. śruby, podkładki i wkręty mocujące tor linii kolejowej nr 283 pomiędzy Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim. Kradzieży dokonano najprawdopodobniej w połowie sierpnia. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają naprawę nieużytkowanego od dłuższego czasu torowiska.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-do-lwowka-slaskiego-jest-juz-nieprzejezdna-przez-kradzieze-88359.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-08-2018, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Jelenia Góra: Linia do Lwówka Śląskiego odcięta. Czasowo.

Linia do Lwówka Śląskiego pozostaje odcięta od sieci kolejowej na stacji Jelenia Góra. Ma to związek z inwestycją przystankową na trasie do Szklarskiej Poręby. Nie ma natomiast planów wykonania znaczniejszych robót infrastrukturalnych na linii nr 283, co praktycznie uniemożliwia przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jelenia-gora-linia-do-lwowka-slaskiego-odcieta-czasowo--88454.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-09-2018, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Kolejowy szlak turystyczny

Gmina Nowogrodziec zamierza uruchomić na swoim terenie turystyczny szlak kolejowy na trasie z Zebrzydowej przez Nowogrodziec do Gościszowa. Specjalny pociąg miały kursować oczywiście w obydwie stron. Na przystankach turyści mogliby zapoznać się z tradycją i dorobkiem kulturalnym gminy.

Źródło:
http://www.muzyczneradio.pl/index.php/articles/kolejowy-szlak-turystyczny.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 18-11-2018, 19:57    Odpowiedz z cytatem

W Niwnicach i na szlaku Niwnice - Lwówek Śląski, są jakieś prace torowe Język
Niwnice stacja

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-01-2020, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Linia Jelenia Góra – Lwówek Śląski do przejęcia przez dolnośląski samorząd.

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o zaawansowaniu procesu przekazywania samorządowi województwa dolnośląskiego nieczynnych obecnie linii kolejowych. Na liście znajduje m.in. jedna z piękniejszych linii w Polsce – z Jeleniej góry do Lwówka Śląskiego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-jelenia-gora--lwowek-slaski-do-przejecia-przez-dolnoslaski-samorzad-95141.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-03-2020, 14:57   

Zmiany na przejeździe kolejowo-drogowym we Wleniu
PKP PLK podejmuje kolejne działania na linii kolejowej 283 Jelenia Góra – Wleń – Lwówek Śląski
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212450392654182&id=1812654534
Powrót do góry

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-03-2020, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Zabytkowy most zostanie wysadzony w powietrze? To fake news

Były prezes Kolei Dolnośląskich, Piotr Rachwalski podał informacje o tym, że zabytkowy most kolejowy nad jeziorem Pilchowickim - na potrzeby hollywoodzkiej produkcji filmowej - ma zostać wysadzony w powietrze. Za nim powielił to m. in. prezes stowarzyszenia „Miasto Jest Nasze”, Jan Mecwel, a także były poseł PO Piotr Misiło. To fake news – zapewnia PKP.

Czytaj więcej:
https://www.tvp.info/47203032/zabytkowy-most-zostanie-wysadzony-w-powietrze-to-fake-news-wieszwiecej

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-03-2020, 14:57    Odpowiedz z cytatem

No proszę, były prezes KD oskarżony przez TVPiS o rozsiewanie fejkniusa. Abstrahując od tego, że w każdej plotce może być trochę prawdy, na miejscu pana Rachwalskiego jednak bym trochę uważała z powielaniem niepotwierdzonych u źródła (czyli w PKP PLK) informacji. Jeszcze ktoś z jeleniogórsko-lwówecko-marczowskiego mikolstwa padnie z wrażenia na zawał i co wtedy? Będzie się mieć na sumieniu człowieka, być może nawet tego, którego kiedyś zatrudniło się w KD. Mikole wręcz maniakalnie twierdzą, że to najpiękniejsza linia kolejowa w Polsce, a może nawet i w Europie (mam inne zdanie w tej kwestii), więc informacja o wysadzeniu w powietrze mostu kolejowego nad Jeziorem Pilchowickim musiała być dla nich piorunująca. Śmiech

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=154996292633686&id=101428787990437


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sceptykk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2017

PostWysłany: 20-03-2020, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Pan ex Prezes bryluje w oparach absurdu. Ostatnio wypowiadał się jako fachowiec niemal w każdej z kolejowych branż. Co ciekawe, że odkąd zaczął być ex jak grzyby na deszczy pojawiać się zaczęły krytyczne uwagi wiernych mu mikoli względem Kolei Dolnośląskich. Teraz pora na PLK a w zapleczu także PR:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-03-2020, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Filmowcy wysadzą zabytkowy most kolejowy na Dolnym Śląsku. To fake news! Czy na pewno?

Ta wiadomość zelektryzowała nie tylko miłośników kolei, ale wiele osób, którym nieobcy jest los zabytków. W mediach społecznościowych szybko rozchodziła się dziś informacja o tym, że amerykańscy filmowcy chcą wysadzić zabytkowy wiadukt kolejowy na Dolnym Śląsku. Czy to prawda czy tzw. fake news?

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-03-2020, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Filmowcy chcieli wysadzić most na linii lwóweckiej? Interwencja konserwatora zabytków.

Ekipa filmowa jednego z amerykańskich producentów filmowych poszukuje scenografii do realizacji superprodukcji w Polsce. Podczas jednej ze scen ma dojść do... wysadzenia mostu kolejowego z pociągiem na nim.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/filmowa-superprodukcja-na-linii-lwoweckiej-most-w-pilichowicach-bedzie-wysadzony-w-powietrze-95916.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-03-2020, 13:41    Odpowiedz z cytatem

sceptykk napisał/a:
Pan ex Prezes bryluje w oparach absurdu. Ostatnio wypowiadał się jako fachowiec niemal w każdej z kolejowych branż. Co ciekawe, że odkąd zaczął być ex jak grzyby na deszczy pojawiać się zaczęły krytyczne uwagi wiernych mu mikoli względem Kolei Dolnośląskich. Teraz pora na PLK a w zapleczu także PR:)

Nie doceniasz możliwości tuszowniczo-prawniczych betonu PKP PLK. Pan Rachwalski jest osobą poważną. Jeśli wszczął alarm to musiał mieć ku temu powody. I miał. Dowody! Oto one:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=155268955939753&id=101428787990437

Śmiem twierdzić, że obecnie pan Rachwalski jest wrogiem nr 1 betonu PKP PLK (tyle łapówek korzyści przeszło im koło nosa...). Gdyby aferę nagłośniło nasze forum, mielibyśmy prokuraturę na karku nasłaną przez zarząd PKP PLK. Przypominam, że gdy w 2008 r. ujawniono na forum, że prywatna firma brata prezesa PKP SA zarabia na kontraktach z PKP PLK to zarząd PKP SA z Wachem na czele nasłał prokuraturę na administrację forum:

https://pokazywarka.pl/lapaj_nicka/

Byłego prezesa KD beton PKP PLK nie ośmieli się tknąć, dlatego będą zgrywać wariata (my nic nie wiemy, my nic nie chcemy wysadzać). Centrala PKP PLK przypomina kłębowisko żmij w stajni Augiasza. Afer i przekrętów tam skolko ugodno:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=16179
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=20931

Nawet spektakl teatralny o tym zrobiono:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=16816

Sprawa mostu nad Jeziorem Pilchowickim jest niezwykle ważna, dlatego zacytuję wpis pana Rachwalskiego w całości, bo nie ufam amerykańskim korporacjom (wpis może zniknąć, autor może być zbanowany). Cytat:

MISSION:IMPOSSIBLE 7 czyli że PLANY WYSADZENIA MOSTU TO NIE BYŁ FAKE NEWS

Wrzucony post dotyczący wręcz nieprawdopodobnych planów wysadzenia mostu nad jez. Pilchowickim (to najwyższy kolejowy most w Polsce) odbił się bardzo szerokim echem. Dość powiedzieć, że jego zasięg przebił inne posty (ponad 100 000, kilkaset reakcji i udostępnień), ciekaw też byłem reakcji. Obstawiałem dwa scenariusze: 1. WYPARCIE to nie prawda, plotka etc i po cichu wycofanie się z akcji/decyzji (coś jak ostatnio z wakacyjnym zamknięciem linii do Szklarskiej Poręby, którą z powodu remontu chciano zamknąć na całe wakacje, po zeszłotygodniowej akcji PKP PLK wycofała się z tego kuriozalnego planu) . 2. SZANSA - że to szansa na budowę nowego mostu i odbudowę linii 3. PROMOCJA że to niesamowita promocja turystyczna gminy/powiatu/regionu, a linia zamknięta więc nie ma co ronić łez.
PKP PLK ustami samego rzecznika krajowego (co jest znaczące) użyła scenariusza pierwszego, zarzucając przy okazji że to FAKE NEWS, w czym wtórował mu – a jakże – TVP pisząc już o mnie bez żenady jakobym rozsyłał FAKE NEWSY.
Producenci filmu z kolei użyli fortelu 2 i trochę 3, ale o tym niżej.
Podstawowe pytanie brzmi, czy narażałbym swą wiarygodność i pozycję, reputację na którą pracowałem latami, by pisać coś wymyślonego, na czego obronę nie miałbym co najmniej podstawowych przesłanek? Czy wystawiałbym się na ciosy trolli dla przyjemności, zupełnie bez powodu? Odpowiedź brzmi NIE. Czy jednak w sprawie o wartości wg różnych danych od 20 do 100 mln zł, sięgającej szczytów władzy (o czym niżej) cokolwiek jest łatwe i jasne, a dowody leżą na stole? Odpowiedź też brzmi NIE. To nie takie proste. Czy jednak warto bić na alarm , robić raban w celu ochrony dziedzictwa kulturowego Dolnego Śląska i czy warto nie dopuszczać do dalszego wykluczenia komunikacyjnego biednych powiatów? Odpowiedź brzmi TAK!
Zrobiliśmy hałas i rumor, który spowodował że odpowiedzialni za dopuszczenie do tego skandalu wycofali się, mam nadzieję że temat wysadzenia mostu, nawet za grube pieniądze, raz na zawsze został porzucony. Chociaż … obyśmy się nie zdziwili, o czym też niżej.
Niżej opiszę sprawę od początku, z detalami, by każdy wyrobił sobie zdanie czy miałem czy nie prawo napisać to co napisałem, w pierwotnej wersji używając słów „prawdopodobnie” etc.
W celu ochrony źródeł, w związku z tym że nie mam zgody by na tym etapie ujawniać wszystkich danych pozwolę sobie na zanonimizowanie niektórych osób i instytucji, ci bardziej zorientowani raz dwa ustalą o kim mowa. Komu nie chce się czytać całości odsyłam do streszczenia na dole.
Osoby dramatu:
Premier rządu RP Mateusz Morawiecki
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotr Gliński
Szef Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej
Producenci X. X. i R. G.
reżyser Chris Mcquarrie
Tom Cruise
Fundacja zajmująca się ratowaniem dziedzictwa kulturowego Dolnego Śląska
Samorządowiec – szef jednego z samorządów leżących na trasie linii 283
MiKole – miłośnicy kolei
Reżyser J. Kolski
Producent europejski – Jake Myers
Historia związana jest z uchwaleniem, po trudach i znojach, specjalnych funduszy i ulg podatkowych dla zagranicznych produkcji kręconych w Polsce. Sprawa takich ulg była na tapecie od lat, w końcu się zmaterializowała – niestety już za późno było na kręcenie w Polsce nowego Bonda, jednak spróbowano wykorzystać nowe przepisy przy innej wielkiej superprodukcji hollywoodzkiej jaką jest film Mission Impossible 7 z Tomem Cruise w roli głównej. Produkcja ta realizowana miała być m.in. we Włoszech i Anglii, część zdjęć zaplanowano w Polsce… w tym epicką katastrofę pociągu wzorowana na filmie niemym (w zał), gdyż to właśnie tu znaleziono idealny most dla takiej katastrofy.
(w załączeniu "najdroższa scena kina niemego" na której to reżyser Chris Mcquarrie sie wzorował - scena na moście Pilchowickim miała być zakończeniem - kulminacyjną i największą sceną filmu, most i stacja Pilchowice Zapora miały zagrać alpejską linię kolejową)//nie dołączyłem-wkleję w komentarzu//.

Ale po kolei. W grudniu zeszłego roku producenci reprezentujący Paramount Pictures rozpoczęli poszukiwania właściwych planów w całej Europie (mail 1, w którym ze szczegółami opisują jakiego obiektu i w jakim celu poszukują – są tam nazwiska tzw location managerów) .
Obiekt w Pilchowicach nadaje się idealnie. Pojawiają się szczegóły dotyczące eskplozji, sprzątania po niej, pytania czy odrzutowiec Toma Cruise’a może wylądować na lotnisku aeroklubu w Jeleniej Górze… W tym czasie reprezentujący producentów superprodukcji spotykają się z rządem RP który przyklasnął pomysłowi - premier Morawiecki wg właściwości sprawę kieruje do właściwego ministra kultury (Gliński) ten zaś do swego zastępcy Lewandowskiego i szefa PISFu - bo to od nich zależy zgodnie z prawem przyznanie ulg i wsparcia dla zagranicznych produkcji. Szef PISFu Radosław Śmigulski (postać co najmniej kontrowersyjna – ostatnio przegrał sprawę dot. jawności wydatków z własną Radą PISF - ) rekomenduje jednak zmianę producentów po stronie polskiej – popiera p. Roberta Golbę (firma Alex Stern) i p. X. X.
I tu mała przerwa – dygresja, dość istotna dla dalszego rozwoju sprawy: (TU EDIT:
X. X. to była producentka, /... / z ex firmy O. /... /nie jest teraz w ogóle oficjalnie producentem filmowym. /... /. Aktualnie widziana była podobno jako … stylistka Prezydenta Dudy.

Producent główny to z kolei Robert Golba, osoba doświadczona, jednak również co najmniej kontrowersyjna i niezbyt lubiana w środowisku. Razem z p. X. stali za opowieściami z NARNI, oraz zajmował się produkcją Mostu szpiegów Spielberga sprzed kilku lat. Pan Robert skontaktował się ze mną o czym niżej. Producenci powiązani są z niemieckim studio Babelsberg, ostatnio nie odnoszącym sukcesów.

Główny producent europejski produkcji Mission Impossible 7 Jake Myers akceptuje wybór i polecenie polskich producentów.
Sprawy produkcji prowadzi prawnik Marcin Świderski z kancelarii Dentons w Warszawie. Sprawy ruszają z kopyta.
Jak wspomniałem, kluczowy jest tu w załączeniu email od głównego location manager'a
opisujący z detalami eksplozje, czyszczenie itd, pytający np czy w Jeleniej Górze może
wylądować prywatny jet Toma Cruise'a itd... Na tym etapie jeszcze wierzono, że wszystko będzie jak najlepiej dla regionu i linii, wtrącil się PISF i dyr. Śmigulski, wybrał osoby o hm... niestandardowej wiarygodności i …wszystko się zepsuło...

Producenci kontaktują się ze znaną w regionie Fundacją w celu poznania potencjału i możliwości technicznych które może im zaoferować. Przedstawiciele fundacji z rozmów poznają prawdziwe intencje producentów (wysadzenie mostu z 7 tonową makietą pociągu). Fundacja powiadamia Wojewódzkiego Konserwatora i zgłasza wniosek o wpisanie mostu nad jez. Pilchowickim do rejestru zabytków i objęcie go ochroną. Konserwator zaczyna działać… ale skutki są dopiero w marcu (w załączeniu pisma, zdjęcia).

Tymczasem producenci nie zasypują gruszek w popiele: kontaktują się z właścicielami działek nad jeziorem (ma tam powstać zaplecze), mając listy poparcia z Ministerstwa i PISFu kontaktują się z PKP PLK celem omówienia szczegółów.
Tu niestety musimy wyjść ze sfery dokumentów i dowodów do przypuszczeń. Padają bowiem różne kwoty odszkodowań - od 2 mln zł (koszt dokumentacji, ale i być może wartość księgowa zamortyzowanego mostu) po 30-40 mln, a nawet 100 mln zł, które to pieniądze wg różnych opcji były obiecane na „rewitalizację linii, odbudowę mostu”. Brzmi pięknie, nieprawdaż? Tu jestem gotów uwierzyć że niektórzy urzędnicy byli gotowi się na to zgodzić bez innych „zachęt”.

Po prostu czasem ludzie którzy na co dzień nie bora udziału w takich transakcjach mogą nie wiedzieć, ile zagrożeń to niesie. Nawet jeśli zakładając dobrą wolę i uczciwość pieniądze by trafiły do PKP PLK (to znaczy po drodze nie padłaby firma – strona umowy, nie okazałoby się ze nie ma gwarancji bankowych, prawnicy nie znaleźliby jakiegoś słówka które umożliwiłoby odmowe wypłaty etc) to nie jest powiedziane że most zostałby odbudowany (bo przecież linia nieczynna, są inne potrzeby, kwota ogromna a przecież mamy kryzys i inne ważne inwestycje etc) . Jednak to tylko przypuszczenia, wynikające z wieloletniego doświadczenia, ale jednak tylko spekulacje i wszystko mogło się udać, a pieniędzy starczyć na odbudowę mostu. Fakty jednak są takie że planowano WYSADZIĆ ZABYTEK, i to nie byle jaki, najwyższy most na najpiękniejszej linii.
To spowodowało że pojawili się MiKole robiący rumor. Gdy dotarli do mnie kilka tygodni temu sprawa wydała mi się zbyt dęta, zbyt niewiarygodna by była prawdziwa. Widziałem różne bezczelne akcje prywatnych firm na kolei czy w sektorze publicznym ale nie aż takie. Mówiąc krótko zlałem temat, ale potem zobaczyłem zdjęcia z podwieszania konstrukcji na moście nie mającej NIC WSPÓLNEGO z remontem. Zadałem pytanie Samorządowcowi – odpowiedział mi że niestety jest sporo na rzeczy, że producenci filmu się szarogęszą i m.in. bez pozwolenia wożą ciężkie elementy drogami do tego nie przystosowanymi. Ostatecznie wątpliwości ze warto robić hałas pozbawiłem się kontaktując z konserwatorem, który podjął swoje czynności (patrz: załączniki).
Po prośbach kilku miłośników i regionalistów napisałem maila pełnego słów „prawdopodobnie” etc – edytowałem go po ujawnionym piśmie konserwatora dopisując oficjalne potwierdzenie.
Bomba wybuchła, szambo wybiło. PKP PLK nie pozostało nic innego jak zacząć się tłumaczyć , więc najprościej było oskarżyć mnie o rozsiewanie fake newsów. Nie jestem sadowym pieniaczem, mam inne zajęcia, jednak nie mam wątpliwości bez problemu wygrałbym w sądzie w tej sprawie. Póki co zapytam na jakiej podstawie bez pozwoleń wykonano konstrukcje na moście. Oraz dlaczego odmówiono możliwości kręcenie filmu na obiekcie polskiemu reżyserowi J. Kolskiemu… (któremu też dziękuję za pierwsze próby nagłośnienia tej afery – także p. Anna - dzięki).
Aha odezwał się też producent, przysyłając oświadczenie nic nie wyjaśniające , ale nie wykluczające wysadzenia obiektu, za to sugerujące nieprawdziwy, rzekomo zły stan mostu (mail w zał).
Nie jestem dziennikarzem, nie wydobędę pism z PISF czy PLK, jestem kolejowym doradcą i ekspertem oraz miłośnikiem Dolnego Śląska – wszystkiego nie udowodnię Być może taka produkcja mogłaby uratować linię 283, jednak zabrano się za to po cichu i z niewłaściwymi ludźmi, nie tak to powinno wyglądać, bo groziło że Lwówek zostanie bez mostu a PLK bez kasy.
A film? Cóż… nie wiadomo czy zdążą z scenami planowanymi na czerwiec bo stan na dziś jest taki, że wszystko stoi – produkcja filmu uciekła z Włoch do Anglii przed koronawirusem, tam próbują dogrywać to co nie nagrali w Rzymie, Tom Cruise siedzi w hotelu, produkcja jest zagrożona. Producent Jack Myers (robił też M:I 6) kilka dni temu odwiedził w sprawie Warszawę – czy spotkał się z ministrem czy premierem, nie wiem.
Obecnie, po wrzuceniu granatu do szamba, nie znajdzie się chyba żaden odważny by plan kontynuować w tej formie.
Reasumując: na hasła Hollywood, Paramount Pictures , Mission: Impossible 7, Tom Cruise, dziesiątki milionów dolarów – niejednemu może zakręcić się w głowie, niektórzy nawet mogą stracić zdolność racjonalnego myślenia, zwłaszcza jak całość jest podawana w sosie „szansa dla regionu”, „promocja kraju” , „wstajemy z kolan” itd. Niestety, jest to możliwe i na niższym szczeblu urzędniczym, jak i na tym najwyższym. Bo nie zakładam złej woli czy korupcji – zakładam po prostu brak wyobraźni tych którzy wsparli i poparli pomysł wysadzenia najwyższego mostu kolejowego w Polsce na potrzeby hollywoodzkiej produkcji. Wysadzenie tego mostu raz na zawsze (a przynajmniej na wiele lat) przypieczętowałoby los linii kolejowej łączącej powiatowy Lwówek z jelenią Górą i dalej z Wrocławiem. Być może zniweczyłoby tez plany przejęcia jej przez samorząd wojewódzki celem realizacji inwestycji z planu transportowego tj. połączenia Jeleniej Góry z Legnica przez Lwówek i Złotoryję.
Znając to wszystko co ja wiedziałem proszę samemu ocenić czy nie miałem przesłanek do bicia na alarm.
Mimo że narażam swoją reputacje i wiarygodność na szwank zrobił bym to samo kolejny raz. Zło trzeba nazywać złem, choćby było opakowane w miliony dolarów i hollywoodzki blichtr. nauczka z tego jest taka: 1. warto robić hałas i walczyć w słusznej sprawie 2. to że rzecznik PKP PLK coś napisze to nie znaczy ze to jest prawda.

PS nie poruszyłem kilku wątków które zostawię sobie na później... jeśli ktoś jeszcze zechce nazwać mnie twórcą "fake newsów" to mam kilka innych wątków w zanadrzu.



_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-03-2020, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Byłego prezesa KD beton PKP PLK nie ośmieli się tknąć, dlatego będą zgrywać wariata (my nic nie wiemy, my nic nie chcemy wysadzać).

Przygotowania do wysadzenia tego mostu na potrzeby filmu zostały już poczynione! Tutaj zdjęcia:

https://photos.app.goo.gl/4TpekRBG1NZFR4J18

A tutaj stanowisko konserwatora zabytków:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=142063873962421&id=102144857954323

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 82 z 95 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 93, 94, 95  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl