Czyli nie będzie najlepszego w historii rozkładu jazdy dla Chełma. Będzie jak zwykle, i tak jak przypuszczałem. Chełm jest zbyt małym ośrodkiem żeby liczyć na coś więcej, nie generuje odpowiedniej liczby pasażerów i trudno oczekiwać na poprawę w tym względzie. Smutne to, ale co poradzić.
I tak jest najlepszy. 4 pociągi TLK to jest naprawdę nieźle jak na chełmskie warunki. Zwykle to był jeden, dwa pociągi. Chyba w 2010 było zero. Nawet do Kiev Expresa o ile dobrze pamiętam nie było doczepionych wagonów. Biała Podlaska ma też 4 tylko oni mają Brześć zaraz za granicą i to dużo daje. Zamość 2 i takie pół bo trzeci w soboty, niedzielę. Trzeba się zadowolić Regio Chełm Lublin 3.54 - 5.01 i potem przesiadka na IC Czartoryski odjazd 5.10 Gorsze jest to że w drugą stronę nie ma skomunikowania.
Na początku lat 90. Chełm posiadał 5 bezpośrednich połączeń z samą Warszawą, do tego dużo większy ruch lokalny i międzynarodowy, można było wówczas dojechać na sam Krym, a także oprócz Kijowa do Charkowa.
Istotnie. Sporo było tych dalekobieżnych w rozkładzie 90/91.
A co do ruchu lokalnego to już niestety nigdy nie wróci. Prędzej we Włodawę uwierzę niż np w Dorohusk. Włodawa ma z 10-15 tysięcy mieszkańców i jak by tory by były do miasta doprowadzone to może coś z tego by było. Pamiętam końcówkę pociągów do Dorohuska i puste jeździły. Ludzie zostali tam oduczeni jazdy pociągiem i ciężko to odkręcić. Raz czekałem na stacji w weekend z rana i przyjechali z Dorohuska konduktorzy i 1 pasażer Innym razem jechałem z rowerem z Dorohuska w dzień na tygodniu. To jechało 3 osoby miejscowe i z 5 rowerzystów z Lublina. Też bieda.
To prawda ruch lokalny z Chelma w kierunku Dorohuska na chwilę obecną jest praktycznie bez szans. Źle zlokalizowane stacje z dala od domostw tym bardziej są na niekorzyść przebiegającej linii. Obawiam się, że z Włodawy też nic nie wyjdzie, to są tylko slogany i jakieś fantazyjne obietnice bez pokrycia. Nawet powstające muzeum w Sobiborze nie przyciągnie aż tylu turystów, by ta linia miała większe szanse ekonomicznego istnienia. Raczej należy zapomnieć o przedłużeniu jej do Włodawy, bynajmniej na bliżej nie określony czas.
[ Dodano: 19-02-2020, 16:29 ]
Oczywiście chciałbym żeby połączenia do Włodawy i Dorohuska powróciły w ruchu lokalnym, ale żeby tak się stało, muszą być pasażerowie - inaczej trzeba do tego bardzo dużo dołożyć. Ja też do Dorohuska w 2013 roku za 3,50 zł jechałem sam na całej trasie, ostatnio do Włodawy jechało nas dwóch, także staram się na to patrzeć realnie.
Pojawienie się i zniknięcie CZARTORYSKIEGO w relacji do/z Chełma pewnie związane było z przebudową lubelskich peronów....z plakatowego rozkładu dla Lublina wynika, że WSZYSTKIE POCIĄGI Z LUBLINA od 15 marca 2020 BĘDĄ ODJEŻDŻĄŁY z toru 52 przy peronie 1. TAK, wszystkie, w każdym kierunku!. Masakra!!!!! Będzie się działo!!!! A tak mieli rano szansę na względny luz: o 4.57 odjechałby BOLKO, a o 5.05 wjechałby Czartoryski z Chełma i odjechałby o 5.10 w kierunku Warszawy. A tak po zlikwidowaniu relacji z Chełma, muszą odprawić BOLKA, i wprowadzić wagony Czartoryskiego..... wystarczą dorbne opóźnienia, by rozwalić cały rozkład.....Gratulacje! Saygon!
Szkoda, że zapowiedź Czartoryskiego nie doszła do skutku, i że zrezygnowano z początkowego pomysłu, żeby pozostawić go w relacji Chełm - Zielona Góra Główna - Chełm. Może chodziło o to, żeby w Chełmie nie nocowały, inaczej mówiąc nie miały nocnego postoju wagony IC, a może jakieś inne względy miały decydujące znaczenie.
Postój w Chełmie byłby bardzo krótki: praktycznie dwie i pól godziny, w sam raz na posprzątanie i manewry. Rozwiązanie z relacją z/do Chełma byłoby lepsze niż jakiekolwiek inne. Jak znam życie nie znaleźli sposobu na sprzątanie i nie tylko.Ale sajgon będzie z obsuwami czasowymi w Lublinie....to się będzie działo
Kiev Express zlikwidowany na czas zawieszenia ruchu zagranicznego.
Ale nie tylko. Wagony TLK nie kursują także na odcinku Dorohusk-Lublin-Dorohusk.
Pociąg pozostał w relacji Lublin-Warszawa-Lublin
Na stronie gorzowianin.com pojawiły się przecieki co do przyszłego rozkładu i między innymi jest wśród tych 5 gorzowskich pociągów jest TLK Lubuszanin z opisem -- TLK Lubuszanin do Chełma pojedzie przez Zbąszynek, Poznań, Warszawę i Lublin. Zobaczymy w grudniu czy się potwierdzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum