Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Miasta bez połączeń kolejowych
Autor Wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 15-05-2011, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Już nie przesadzaj, TLK który łączy Białystok, Warszawę, Częstochowę, Katowice, Trójmiasto, Szczecin. Tam nie jest jeszcze źle

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 16-05-2011, 07:15    Odpowiedz z cytatem

Koledzy po prostu nie rozumieją znaczenia słów "bez połączeń kolejowych". Mowa o miastach, które w ciągu doby nie mają ani jednego połączenia kolejowego. Sama stacja Ełk posiada 18. połączeń w ciągu doby, w tym cztery TLK.

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mezo23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Maj 2011

PostWysłany: 16-05-2011, 08:29    Odpowiedz z cytatem

no rzeczywiscie sorka za pomyle ełk posiada tlk ale mikołajki 0 połaczen
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-03-2019, 21:30    Odpowiedz z cytatem

TRUDNE POWROTY

Przed wyborami samorządowymi prezes Prawa i Sprawiedliwości przekonywał, że oddane w regionach głosy na jego partię zagwarantują synergię działań rządu i samorządów. Kwestia przywrócenia kolei do dużych miast będzie najlepszym sprawdzianem tej współpracy. Tak się bowiem składa, że największe miasta pozbawione połączeń kolejowych leżą w województwach, w którymi od ostatnich wyborów rządzi PiS.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs100.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-06-2020, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Cezary Tomczyk dla Gazeta.pl: Kłobuck to przykład kpiny PiS-u z "Polski powiatowej".

Cezary Tomczyk, poseł PO, a od niedawna szef sztabu Rafała Trzaskowskiego, pokazał na Twitterze zrujnowany budynek dworca w Kłobucku, który - wbrew zapowiedziom Beaty Szydło sprzed pięciu lat - nie został odbudowany.

Więcej:
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26006573,cezary-tomczyk-klobuck-to-przyklad-kpiny-pis-u-z-polski-powiatowej.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 22-06-2020, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Tutaj chodzi też pewnie o nowy program: kolej plus, aby przywracać nieaktualne połączenia kolejowe tam, gdzie ich już od lat nie ma.

Pytanie, czy uda się każde takie, kolejowe połączenie w Polsce przywrócić, w każdym miejscu?
Ponieważ one były zamykane z nierentowności, z nieopłacalności i z oszczędzania na takich trasach.
I teraz nagle znajdą się środki, z których to mają być finansowane, kolejowe połączenia po ich przywróceniu?
To będą środki od podatników, z budżetu. Nie dużą część mają finansować spółki kolejowe.

I pytanie jest takie, czy i teraz opłaca się wszędzie "przywracać" kolejowe trasy, które i teraz mogą nie być opłacalne?

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Artrem Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 23-06-2020, 17:42    Odpowiedz z cytatem

W Czechach pociągi jeżdżą w zasadzie wszędzie i jakoś świat się nie zawalił. W Polsce może być tak samo. Oczywiście trzeba planować z głową tak, żeby wycisnąć jak najwięcej korzyści jak najmniejszym kosztem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 23-06-2020, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Tutaj jest taka kwestia, że po pierwsze nie wiadomo, czy w programie "kolej plus" uda się przywrócić wszystkie, kolejowe połączenia, które kiedyś zostały zamknięte.
Po drugie, nawet na niektórych, przywróconych trasach może podróżować mało ludzi, co też może być finansowo nieopłacalne, bo nie ma sensu finansować prawie pustych pociągów, którymi mało kto by jeździł.
I to będą w większości środku budżetowe na finansowanie tych połączeń. Jeżeli coś jest nieopłacalne, to nie warto czegoś finansować, ze środków budżetowych, bo szkoda na to środków.
Ja bym chciał oczywiście, żeby w Polsce każde, "kolejowe połączenie" było opłacalne, ale nie wszędzie tak będzie.

Kiedyś, zamykano nierentowne połączenia kolejowe na strasach nie bez powodu w Polsce.
Jak powstały spółki kolejowe, to decydowały o zamknięciu niektórych tras, bo nie było sensu ich finansować.
No i robiły to też z oszczędzania, bo "cięły koszty" w spółkach kolejowych.
Koszty finansowania każdego, kolejowego połączenia nie są małe.
Skądś na to muszą być środki.
A tu nagle, rząd PiS postanowił, z powrotem przywracać zamknięte trasy kolejowe, ale kosztem budżetu i jego jeszcze większego obciążania.

To tak, jak z połączeniami autobusowymi.
PKS też został rozwiązany, z nierentowności. Powstały prywatne przewozy autobusowe, gdzie, prywatni kierowcy jeżdżą tylko tam, gdzie mogą przewozić jak największą ilość osób.
I nie jeżdżą na wszystkich trasach, bo im się to nie opłaca, od lat.
Połączenia kolejowe też mają być przez PiS przywracane, w programie: autobus plus, czy jak to tam się nazywa.
No fakt, zarówno w przypadku autobusów, jak i pociągów niektórzy mieszkańcy wsi i miejscowości są WYKLUCZENI KOMUNIKACYJNIE, bo niektórzy nie posiadają własnych samochodów i nie ma ich kto wozić tam, gdzie muszą jeździć.
Ale to zależy od miejsc, od miejscowości.
W jednych miejscach takich ludzi ( często starszych ludzi, którzy nie jeżdżą samochodami i ich też nie posiadają ) jest więcej, a w innych miejscach jest mniej, a nawet tylko kilkunastu takich ludzi.
Nie opłaca się uruchamiać połączeń na trasach tylko dla kilkunastu ludzi, którzy też nie jeździliby często, tylko, sporadycznie.
Na tym to i kierowcy autobusów, i spółki kolejowe by zysków żadnych nie miały.
A koszty finansowania połączeń, szczególnie kolejowych są spore.
Inna rzecz, to coraz więcej ludzi jeździ samochodami po drogach, bo to jest wygodne i niezależne.
Nie każdy posiada samochód, bo nie każdego stać na utrzymanie samochodu, ale jednak i sporo ludzi jeździ samochodami.
I w dzisiejszych czasach, gdzie tyle miast w Polsce jest zatłoczonych samochodami, gdzie nie ma jak zaparkować, to pokazuje przykład, jak ludzie często wolą wybierać samochody, które są wygodniejsze.
Nawet i małe miasta, miasteczka są zatłoczone często w Polsce coraz większą ilością samochodów, co też o czymś świadczy.

I kolejna rzecz, to: Polski Bus.

Czyli, od lat konkurencja dla kolei na rynku. Dużo ludzi, szczególnie w okresach letnich korzysta z autokarów tej firmy.
Sporą część ludzi, BUS POLSKI zabiera spółkom kolejowym.
Owszem, zawsze najwięcej ludzi podróżuje w okresach letnich i wakacyjnych koleją i wtedy jest spory tłok na dworach, w pociągach, co jest normalne, jak na takie okresy.
Ale poza okresami letnimi spada liczba podróżujących ludzi na kolei, bo dużo ludzi wtedy nie ma potrzeby nigdzie jeździć pociągami.
Podobnie zresztą jak i w Polskim Busie, który najbardziej jest popularny latem.

Tak samo, jak: mieszkanie plus, jako, rządowy program nie wszędzie się rozwija i nie rozwinie, gdyż np. w większości małych i najmniejszych miast w Polsce w ogóle nie buduje się nowych bloków i osiedli.
Mieszkanie plus najczęściej tylko w największych miastach i dużych miastach, i to nie we wszystkich miastach.
Więc, żeby ludzie młodzi mogli skorzystać z takich mieszkań, a mieszkają też w małych miejscowościach i miastach, musieliby się przenosić do dużych i największych miast, by zamieszkać w tego typu mieszkaniach.
A i tak nie ma pewności, czy te mieszkania będą dla wszystkich potrzebujących, bo aż tyle tego typu mieszkań może nie być.
Na to się też składają pewne problemy z pozyskiwaniem gruntów, terenów pod zabudowę takich mieszkań i to nie jest takie proste, jak się na początku wydawało.

Ale wracając do: kolej plus, to sama budowa, remonty zamkniętych tras, które są najczęściej zaniedbane, zniszczone, a i też brakuje torów kolejowych i trakcji elektrycznych, będzie to kosztowało potężne miliardy.
I to zapewne nie z polskich, publicznych środków, tylko ze środków unijnych, bo, Polska takich środków nie wyda, bo byłoby to liczone w setkach miliardów.
A, Unia Europejska też nie przyznaje Polsce środków za darmo.

Ja bym się zgodził, i to bardzo chętnie na "przywrócenie wszystkich, kolejowych połączeń w Polsce", jeżeli będą rentowne i opłacalne.
Bo to jest dziwne, że, z jednej strony spółki kolejowe oszczędzają na niektórych trasach, dlatego je zamykają ( pewnie tak i teraz się dzieje ), zamykane są niektóre kasy biletowe, i to przeważnie w małych miejscowościach i miasteczkach, na stacjach kolejowych, a tutaj, PiS chce to wszystko przywracać?
Przecież to jest ze sobą sprzeczne?
A wiadomo, że po "przywróceniu", nieaktualnych tras kolejowych, trzeba by i odremontować niektóre, zniszczone budynki, stacje kolejowe i z powrotem otwierać tam kasy biletowe.
I to w większości ze środków budżetowych, bo, spółek kolejowych nie stać na finansowanie kas biletowych i budynków dworcowych.

Dlatego, zamykano i zamyka się niektóre budynki z kasami, jak i wcześniej, niektóre trasy kolejowe.
Ponadto, to też była i jest jakaś KONKURENCJA dla prywatnych przewoźników autobusowych, często też "BUSIARZY", gdzie jeżdżą oni wszędzie tam, gdzie już od lat nie ma połączeń kolejowych.
Ludzie tak też nie mogą często narzekać, bo jednak prawie wszędzie w Polsce te "BUSY" kursują.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Artrem Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 24-06-2020, 17:17    Odpowiedz z cytatem

W Czechach dają radę to i w Polsce da się to zrobić. Na liniach z mniejszą frekwencją mogą jeździć szynobusy.

Jednotorowa linia kolejowa na odcinku Trzebnica – Wrocław Zakrzów była nieczynna przez wiele lat. Wreszcie w 2007 roku została przejęta od kolei przez samorząd województwa dolnośląskiego. Odcinek od Zakrzowa do stacji Wrocław Główny pozostaje w zarządzie spółki PKP PLK. We wrześniu 2009 r. ruszyły przejazdy pasażerskie, a w 2016 r. urząd marszałkowski wyremontował odcinek torów, co pozwoliło skrócić czas przejazdu pociągu.

Pociągi relacji Wrocław – Trzebnica – Wrocław słyną z ogromnego zatłoczenia. Jeszcze w kwietniu o przyczyną przeładowania składów pytał Urząd Transportu Kolejowego: - Przewoźnik ma świadomość, że w godzinach tzw. „popołudniowego szczytu przewozowego” wybrane pociągi charakteryzują się zwiększoną popularnością i zasadne byłoby zwiększenie ich zestawienie o dodatkowe jednostki trakcyjne – informował Piotr Szatkowski z UTK. Wtedy też urzędnik przekazywał, że KD prowadzą badania frekwencji w pociągach, a zmiany w składach będą mogły być wprowadzone po ich analizie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Radom

PostWysłany: 25-06-2020, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Pewnie, po przywróceniu niektórych tras kolejowych, będzie tam spore zainteresowanie podróżami, szczególnie do większych miast.
Czechy zawsze słynęły z kolei, nawet bardziej niż w Polsce i tam, i do teraz wszędzie się dojedzie, do każdej, małej miejscowości.
Czesi są gospodarni i potrafili dobrze też gospodarować własną koleją.
W Polsce tak nie zawsze było, a nawet były zaniedbania na kolei, nie raz. Rząd czeski, to nie jest rząd polski, który sobie w Polsce rządził, jak chciał i się nie przejmował.
Czesi są oszczędni i gospodarni, co się im chwali.
Polska powinna brać przykład od swoich, południowych sąsiadów, i to już wiele lat wcześniej.
Na pewno, KOLEJ CZESKA była i jest dużo lepiej zorganizowana niż kolej polska.
A przykładów w Polsce można mnożyć, zaniedbań na kolei: pozostawiony tabor na bocznicach kolejowych, żeby niszczał, żeby był dewastowany przez bezdomnych i, wandali, gdzie przez dłuższy czas, spółki kolejowe się tym nie interesowały, co się działo i pewnie nadal dzieje z wagonami odstawionymi na bocznicach.
A potem, jak jest potrzeba taborowa do przewozu ludzi, bo brakuje wagonów, np. w sezonach letnich, gdzie tłumy ludzi podróżuje pociągami, to właśnie przydałyby się te wagony, które były ( i to pewnie nie w małych ilościach ) odstawiane gdzieś na bok, żeby niszczały.
I potem wyremontowanie od podstaw takich wagonów ( oczywiście też po technicznych przeglądach ), po zdemolowaniu w środku tych wagonów to są dużo wyższe koszty.
Dobry gospodarz w PKP tak nie robi.
Druga rzecz, to zamykanie niektórych tras kolejowych, nieopłacalności.
Zamykanie niektórych kas biletowych i w ogóle całych budynków na stacjach PKP, najczęściej na wsiach i w najmniejszych miejscowościach.

No ale z drugiej strony, jak coś było nierentowne, nie opłacalne finansowo, to innego wyjścia nie było.
W Czechach to funkcjonuje, bo jest lepsza gospodarność i są na to środki.

_________________
Kolejowa pasja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Artrem Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 25-06-2020, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Wszystko prawda. I dlatego musi być silna presja ze strony społeczeństwa w celu poprawy jakości usług świadczonych przez podmioty kolejowe. Trzeba cały czas proponować, monitorować, rozliczać, bo bez nacisków nie będzie postępu. A do zrobienia jest ciągle bardzo dużo w kwestii budowy i odbudowy linii kolejowych, zakupu taboru, przeszkolenia ludzi, organizacji ruchu pasażerskiego i towarowego itd. Ja na przykład od lat z uporem maniaka proponuję budowę nowych linii kolejowych i teraz widzę, że wiele z moich koncepcji jest ujętych w różnych rządowych i samorządowych programach kolejowych. Oczywiście od planu do wykonania daleka droga. Ale od czegoś trzeba zacząć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-01-2023, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Ponad 400 polskich miast nie ma dostępu do kolei

Ministerstwo Infrastruktury właśnie przedstawiło informacje o tym, że 42% miast w Polsce nie ma dostępu do kolei pasażerskiej, co przekłada się na liczbę 408 ośrodków. Dane te dotyczą stanu z początku 2022 roku. Resort wskazuje też, że od 1991 zlikwidowano w Polsce ponad 3600 kilometrów linii kolejowych... choć nie odpowiada na pytanie ile z nich zlikwidowano od 2015 roku.

Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/ponad-400-polskich-miast-nie-ma-dostepu-do-kolei-76771.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 13-01-2023, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Victoria cytuje:
Cytat:
Ministerstwo Infrastruktury właśnie przedstawiło informacje o tym, że 42% miast w Polsce nie ma dostępu do kolei pasażerskiej, co przekłada się na liczbę 408 ośrodków.

Utożsamienie pojęć "miasto" i "ośrodek" jest zaciemnieniem, czego przykładem wymienione w reklamowanym artykule Siemianowice Śląskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ryk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2021

PostWysłany: 17-01-2023, 14:01    Odpowiedz z cytatem

W chwili obecnej (styczeń 2023) w Polsce jest chyba 411 miast bez dostępu do kolei pasażerskiej. Wynika to z tego, że niedawno kilka miast uzyskało prawa miejskie, w związku czym ich liczba się zwiększyła, choć pamiętajmy, że od stycznia 2022 roku też kilka miast odzyskało kolejowe połączenia pasażerskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-01-2023, 18:10    Odpowiedz z cytatem

“Błędne koło” zabija małe miasta. Kluczowa rola kolei

Ostatnie drastyczne podwyżki w kolei głośnym echem odbiły się w ogólnopolskiej debacie. Zwiększając cenę biletu PKP jeszcze bardziej uderza w wykluczone tereny. W ostatnim czasie Karol Trammer, autor książki „Ostre cięcie – jak niszczono polską kolej” i redaktor naczelny pisma „Z biegiem szyn” podzielił się w mediach społecznościowych interesującą obserwacją. Czy wykluczenie komunikacyjne i słaby transport publiczny rzeczywiście zwiększa wskaźnik poziomu stopy bezrobocia? Postanowiliśmy dopytać o szczegóły.

Więcej:
https://smoglab.pl/zaleznosc-transport-publiczny-a-bezrobocie/

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl