Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Plany rozwoju kolei w lubuskim
Autor Wiadomość

Miecio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2020
Skąd: Sulechów

PostWysłany: 17-08-2020, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Ja też nic nie słyszałem o planach na linii 367.Ostatnie info z PLK to było na temat elektryfikacji lini 203 na odcinku Gorzów-Krzyż.Start prac na rok 2023 zapowiedzieli.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 25-08-2020, 14:04    Odpowiedz z cytatem

erap2 napisał/a:
Mają robić linię 367 na 160 i elektryfikować, więc raczej głupio byłoby zostawić stare perony 😛

Może w końcu peron 4 będzie zrobiony, no i peron 3 przywrócony. Ta część dworca wygląda, tak jak wygląda...W ogóle koncepcja modernizacji linii 367 nie jest taka zła. To najkrótsza droga na południe. Tak więc linia 203 to kierunek północny plus Warszawa, a linia 367 to południe i Warszawa. Do potoków gorzowskich dochodzi Skwierzyna i Międzyrzecz. Poza tym być może udało by się w końcu naprawdę scalić kolejowo Lubuskie i wydłużyć kilka par regio Zielona Góra - Wrocław do Gorzowa. Po elektryfikacji 203 i 367 jakieś pociągi ze Szczecina na południe mogłyby z Kostrzyna pojechać przez Gorzów, Zbąszynek, zamiast przez Rzepin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

erap2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2019

PostWysłany: 25-08-2020, 19:20    Odpowiedz z cytatem

To wszystko w ramach tego samego projektu co te łącznice - 9 szprycha CPK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 26-08-2020, 08:52    Odpowiedz z cytatem

Z Gorzowa do Wrocławia regio? No to by było z 5h.Podróż dla twardzieli...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubuszanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2018

PostWysłany: 01-09-2020, 16:30   Reaktywacja starych lini. Odpowiedz z cytatem

Tu są plany odbudowy.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lubuskie-zglasza-az-osiem-projektow-do-kolej-plus-ale-rewolucji-nie-bedzie-98382.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 03-10-2020, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Rozmowy o dodatkowych połączeniach kolejowych - Starostwo Powiatowe w Żaganiu


Cytat:
[...]władze okolicznych gmin, które wchodzą w skład Powiatu Żagańskiego oraz Powiatu Żarskiego spotkały się dziś w Starostwie Powiatowym i podjęły rozmowy o podjęciu działań w kierunku uruchomienia dodatkowych połączeń kolejowych.
[...]
Efektem spotkania był fakt, że obecne na spotkaniu władze ościennych Gmin jednogłośnie opowiedziały się za dofinansowaniem nowych kursów. Każdej z nich przedstawione zostały indywidualne wyliczenia. Dzięki współpracy i wspólnej realizacji tych działań koszty podzielone zostaną przez wszystkie podmioty. Samorządowcy stwierdzili również, że nowe połączenia to okno na świat dla miejscowości wykluczonych komunikacyjnie. To również szeroka oferta dla uczniów dojeżdżających do szkół czy na studia.

- Kolejnym krokiem będzie przygotowanie umowy przez Urząd Marszałkowski i przewoźnika o współfinansowaniu dodatkowych kursów. [...]

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marek1963 Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 26 Lis 2020

PostWysłany: 04-12-2020, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Sensacyjne plany nowych połączeń od 13 XII oraz dalszego rozwoju sieci:

https://polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/wiecej-polaczen-kolejowych-w-lubuskiem/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 15-12-2020, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Wniosek o wydanie DŚU dla elektryfikacji Krzyż - Kostrzyn http://bip.poznan.rdos.gov.pl/files/obwieszczenia/173740/Obwieszczenie_WZ%C5%9A.420.33.2020.PK_1.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 13 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 16-12-2020, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Czy aby elektryfikacja odcinka Piła - Kostrzyn nie miała być już w latach 90 ?

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miecio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2020
Skąd: Sulechów

PostWysłany: 16-12-2020, 11:07    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Czy aby elektryfikacja odcinka Piła - Kostrzyn nie miała być już w latach 90 ?

Chęci są od dawna gorzej z realizacją. Samo PKP doprowadziło do upadku kolei w Gorzowie.Pasażerowie odeszli od pociągów w Gorzowie wiele lat temu gdy IC puszczało zdezelowane wagony z brakiem ogrzewania,światła,zaśmierdziałą toaletą.Tydzień temu sam doświadczyłem takiego wagonu w TLK Kociewie.Brak ogrzewania a z kranu w toalecie żółta woda leciała. Najśmieszniejsze w tym było to że co stację wypowiadano komunikaty o częstym myciu rąk... Podobnie w Polregio.Teraz zakupili na trasę do Poznania 2 trójczłonowe składy gdy podróżnych jest już o wiele mniej niż to było jeszcze z 2 czy 3 lata temu.Ciężko im będzie przyciągnąć teraz ludzi do pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 16-12-2020, 11:15    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Czy aby elektryfikacja odcinka Piła - Kostrzyn nie miała być już w latach 90 ?

Czytałem jakiś artykuł z bodajże 1998 roku i wtedy pisało że elektryfikacja nie ma sensu ze względu na mały ruch na tej linii.Teraz gdy ruch jest o połowę mniejszy to po analizach zasadności tego projektu stwierdzili że drut ma sens.Dziwna sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 13-10-2021, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Nowy rozkład 2021/2022 dla Zielonej Góry zapowiada się niestety nieciekawie, jeśli chodzi o połączenia dalekobieżne:

1) Zmiana godzin kursowania IC Zielonogórzanin, który teraz do Warszawy pojedzie o 7:00, pierwszym pociagiem do Warszawy będzie IC Lubuszanin, wyjazd z Zielonej Góry o 5:29, przyjazd na Centralną dopiero o 10:28, do Poznania Głównego na 7:20 przez co tracimy w Poznaniu skomunikowanie z IC Lednica do Gdyni oraz IC Drwęca do Olsztyna. Powrót do Zielonej Góry IC Zielonogórzanin 21:08, ostatni IC Lubuszanin o 22:24, z Centralnej wyjazd 17:33, z Poznania 20:43 (tu znów tracimy skomunikowanie z IC Lednica i IC Drwęca). Osobiście uważam, że gdyby nie ZKA, to zaplanowane na bieżący rozkład 2020/2021 godziny kursowania Lubuszanina i Zielonogórzanina były idealne i nie powinni ich ruszać.

2) Likwidacja wagonów bezpośrednich Berlin - Przemyśl - Berlin w IC NightJet (tracimy nocne połączenie z Krakowem).

3) Likwidacja TLK Konopnicka (tracimy jedyne bezpośrednie połączenie do/z Łodzi)

4) Likwidacja IC Mehoffer na odcinku Szczecin - Zielona Góra - Szczecin.

5) IC Swarożyc Wrocław - Szczecin - Wrocław będzie teraz poza sezonem kursował tylko w piątki i niedziele (obecnie kursuje codziennie).

Na plus można jedynie zaliczyć IC Hetman do Lublina (przez Żagań, Kraków, Rzeszów) oraz łącznik do IC Matejko do Gorzowa (sukces to połowiczny, gdyż pociąg ten w obie strony jedzie kilka/kilkanaście minut po Regio Zielona Góra - Gorzów i Gorzów - Zielona Góra, więc dla pasażerów podróżujących na tym odcinku znaczenia nie ma praktycznie żadnego, plusem jest jedynie to że Gorzów oraz miejscowości na trasie zyskają bezpośrednie połączenie z Krakowem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 14-10-2021, 22:51    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 nie sądzisz że lepszą opcją byłoby aby Matejko z Gorzowa jechał do Rzepina i tam byłby łączony z składem z Szczecina?
Napisałeś plusy/minusy ZG to ja pisze Gorzowa:
Na plus-2 dodatkowe pary Gorzów-ZG( 6 regio i IC-czyli 7 par w dni robocze).Mam nadzieję że wzorem połączeń Poznań-Gorzów IC wprowadzi bilet taniomiastowy tańszy od regio bo inaczej pasażera na te połączenie nie przyciągną.
Wczesny dojazd do Warszawy(10:30)i odjazd 17:30. Teraz Mewa za wcześnie z Warszawy wyjeżdża.
Na minus- Likwidacja Kociewie którym można było chociażby w jeden dzień zaliczyć Trójmiasto.W tym roku Kociewie miało bardzo ładna frekwencję że aż 3 wagon dokładali a mimo to likwidują go. IC odpisało mi że to tajemnica handlowa odnośnie przyczyn likwidacji połączenia. W nowym rozkładzie Zamoyski wyjedzie z Bydgoszczy(przed 16) i spowoduje to brak skomunikowania z Łodzią czy chociażby Iławą czy Ostródą którą sam kilka razy w tym roku zaliczyłem. Zostawiają wożące powietrze Bory Tucholskie do Gdyni w nieciekawych godzinach kursowania. Z takim rozkładem to nie dziwne że w Gorzowie jeździ więcej aut niż jest mieszkańców...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 15-10-2021, 06:04    Odpowiedz z cytatem

Do Rzepina przez Kostrzyn? Nie wiem szczerze mówiąc jaka tam jest możliwość w Kostrzynie aby bezproblemowo przejechać z Gorzowa w kierunku Rzepina. Na pewno trasa przez Sulechów ma ten plus że Skwierzyna, Międzyrzecz, Zbąszynek, Babimost i Sulechów dostaną pociąg do Krakowa. Poza tym lokomotywa z Matejki będzie przechodziła na IC Hetman i poprawdzi go z ZG do Wrocławia przez Żagań.
Więc reasumując jakieś plusy są, niemniej na pasażerów lokalnych przy takim rozkładzie nie ma co liczyć, jeśli dalekobieżni go nie zapełnią to czarno widzę przyszłość tego połączenia.
Co do Kociewia u Was to też nie rozumiem dlaczego zostaje zlikwidowane, widziałem go kilka razy w Trójmieście i pusty na pewno nie był.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 15-10-2021, 06:39    Odpowiedz z cytatem

Nie przez Kostrzyn tylko przez Zbąszynek Świebodzin. Przez Kostrzyn to jak łącznice zbudują. Ponoć jest to już w fazie projektowania. A w ogóle to kiedy zakończą remont Zbąszynek-ZG?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl