Lady nie głosowałem na szczęście, ale polityka mnie przeraża i przyklaskujące jak debile lemingi. Jak daje coś na FB że likwidują kolej, to jedynymi argumentemi jest "nie opłaca się" albo mozna kupić Golfa na gaz,....trzeci świat...wożący ludzi busikami w centrum Europy.
Strasznie prymitywna i egoistyczna logika w stylu jak ktoś nie ma samochodu to ma siedzieć w domu albo latać samolotem. PB nie jeździ wszędzie, łączy tylko największe ośrodki miejskie.
Przewozy Regionalne chcą być rentowne w przeciągu dwóch lat.
Według wstępnych szacunków strata finansowa Przewozów Regionalnych za 2013 r. wyniesie około 50 mln zł. Jednak już w perspektywie dwuletniej spółka chcę zacząć na siebie zarabiać, bądź wyjść na zero - zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Tomasz Pasikowski, Prezes Zarządu PR.
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać. To przewozy towarowe przynoszą zyski które bilansują straty przewozów pasażerskich. Problem w tym, że w Polsce są to oddzielne przedsiębiorstwa i każde pracuje na siebie. Niestety w naszym kraju przyjęto za wzór system Brytyjski, z którego jednak Brytyjczycy wycofali się po kilku latach (chyba po ośmiu) i Państwo odkupiło kolej z rąk prywatnych przedsiębiorstw. Pierwszą reprywatyzowaną spółką była Railtrack, przekształcona w Network Rail w 2001 roku, wskutek udowodnienia niegospodarności i zaniedbań. Oczywiście zgadzam się, że kolej w takiej formie jak w PRL-u, brudna i z przerostem zatrudnienia też nie może istnieć gdyż przynosi miliardowe straty. Dziś potrzebna jest kolej szybka, czysta, nowoczesna. Nowa jakość, a pasażerowie przyjdą sami.
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać.
Mijasz się z prawdą.
Po pierwsze, są na świecie komercyjni przewoźnicy kolejowi, którzy wożą ludzi bez państwowych dotacji. Nie trzeba daleko szukać: czeski LEO Express, który chce wjechać na polskie tory.
Po drugie, państwo niczego nikomu nie dokłada, bo państwo (tutaj: rząd) nie ma własnych pieniędzy. Dokładają podatnicy!
W naszym społeczeństwie utarło się socjalistyczne przekonanie, że państwo coś komuś daje. Gówno prawda! Państwo aby coś komuś dać, najpierw musi komuś zabrać. Dojną krową są podatnicy! Nawet żebrak jest podatnikiem, ponieważ wyżebrane pieniądze wydaje na towary, w które wliczone są podatki pośrednie: VAT i akcyza. Każdy jest podatnikiem, nawet 5-letnie dziecko kupujące w sklepie lizaka, bo w cenie lizaka jest podatek VAT.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Ok, ale nie może być Państwa bez podatków, nie ma już odwrotu, urzędnicy (nie w obecnej ilości), są potrzebni, służby takie jak Policja, Straż Pożarna i Służba zdrowia działają za pieniądze podatników. Niestety za cenę wolności i bezpieczeństwa kraju trzeba oddać część swojej wolności. Akurat daleko mi do poglądów socjalistycznych, i wiem że płacimy my podatnicy, jednak kolej ma znaczenie strategiczne dla stabilności i rozwoju kraju i musi być dotowana by mogła działać. Być może Leo express się to opłaca, bo obsługują tylko kilka linii, utrzymują 5 szynobusików. Pomyśl ile taboru i infrastruktury musi utrzymać Polska kolej w porównaniu z Czeską.
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać.
To że przewozy odbywające się na zasadzie służby publicznej nie są rentowne to wcale nie znaczy że obsługujące je przedsiębiorstwa muszą przynosić straty. Jeśli coś ma znaczenie społeczne to dostaje publiczną dotację i wychodzi na zero. Tak przynajmniej wygląda to w teorii.
- Obecnym priorytetem zarządu Przewozów Regionalnych jest powstrzymanie generowania strat i przygotowanie spółki do dalszego funkcjonowania – powiedział związkom zawodowym kolejarzy Wojciech Kroskowski, członek zarządu PR.
Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r.
Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r., natomiast w tym roku strata znajdzie się w zakładanych granicach 30 mln zł (wobec 54 mln zł straty w roku ubiegłym), poinformował dyrektor finansowy Wojciech Kroskowski w wywiadzie dla portalu BiznesAlert.pl.
O ile znów ktoś im nie podłoży stopy. Radni SLD z Wielkopolski już mają takie zakusy, ale wybory zbliżają się nieuchronnie, więc może będzie tu jakaś korekta.
Przewozy Regionalne do naprawy. Podatnicy znowu dołożą się do kolei.
Rząd wesprze Przewozy Regionalne ale stawia warunki. Również nie wszystkie samorządy są zachwycone pomysłem ratowania kolejowej spółki.
Trzy warianty rozwiązania problemu tonących w długach Przewozów Regionalnych przedstawi w piątek wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki 16 marszałkom województw, którzy są udziałowcami kolejowej spółki.
Wynik finansowy Przewozów Regionalnych za 2014 rok wyniósł minus 5,46 mln zł. Strata spółki, w porównaniu z poprzednim rokiem, zmniejszyła się dziesięciokrotnie. Przewozy Regionalne udowodniły, że zapowiadane plany znacznej poprawy kondycji finansowej zostały zrealizowane, a spółka wewnętrznie jest przygotowana do procesu restrukturyzacji, który ma jej zapewnić trwałą rentowność w ciągu najbliższych pięciu lat.
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc restrukturyzacyjną dla POLREGIO!
Komisja stwierdziła, że polskie działania wspierające restrukturyzację POLREGIO są zgodne z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Sprawa ciągnęła się od 2018 roku, teraz oznacza, że przewoźnikowi odblokowuje się możliwość starania się o dofinansowania na zakup taboru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum