Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłości
Autor Wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-02-2014, 14:02   

Lady nie głosowałem na szczęście, ale polityka mnie przeraża i przyklaskujące jak debile lemingi. Jak daje coś na FB że likwidują kolej, to jedynymi argumentemi jest "nie opłaca się" albo mozna kupić Golfa na gaz,....trzeci świat...wożący ludzi busikami w centrum Europy.
Strasznie prymitywna i egoistyczna logika w stylu jak ktoś nie ma samochodu to ma siedzieć w domu albo latać samolotem. PB nie jeździ wszędzie, łączy tylko największe ośrodki miejskie.
Twisted Evil Evil or Very Mad
Przejdź na dół

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-04-2014, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne chcą być rentowne w przeciągu dwóch lat.

Według wstępnych szacunków strata finansowa Przewozów Regionalnych za 2013 r. wyniesie około 50 mln zł. Jednak już w perspektywie dwuletniej spółka chcę zacząć na siebie zarabiać, bądź wyjść na zero - zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Tomasz Pasikowski, Prezes Zarządu PR.

Więcej: http://nakolei.pl/opinie/loa-publicystow/item/4368-przewozy-regionalne-chca-byc-rentowne-w-przeciagu-dwoch-lat-beda-zwolnienia

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Tawot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2014
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 04-04-2014, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać. To przewozy towarowe przynoszą zyski które bilansują straty przewozów pasażerskich. Problem w tym, że w Polsce są to oddzielne przedsiębiorstwa i każde pracuje na siebie. Niestety w naszym kraju przyjęto za wzór system Brytyjski, z którego jednak Brytyjczycy wycofali się po kilku latach (chyba po ośmiu) i Państwo odkupiło kolej z rąk prywatnych przedsiębiorstw. Pierwszą reprywatyzowaną spółką była Railtrack, przekształcona w Network Rail w 2001 roku, wskutek udowodnienia niegospodarności i zaniedbań. Oczywiście zgadzam się, że kolej w takiej formie jak w PRL-u, brudna i z przerostem zatrudnienia też nie może istnieć gdyż przynosi miliardowe straty. Dziś potrzebna jest kolej szybka, czysta, nowoczesna. Nowa jakość, a pasażerowie przyjdą sami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-04-2014, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Tawot napisał/a:
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać.

Mijasz się z prawdą.

Po pierwsze, są na świecie komercyjni przewoźnicy kolejowi, którzy wożą ludzi bez państwowych dotacji. Nie trzeba daleko szukać: czeski LEO Express, który chce wjechać na polskie tory.

Po drugie, państwo niczego nikomu nie dokłada, bo państwo (tutaj: rząd) nie ma własnych pieniędzy. Dokładają podatnicy!

W naszym społeczeństwie utarło się socjalistyczne przekonanie, że państwo coś komuś daje. Gówno prawda! Państwo aby coś komuś dać, najpierw musi komuś zabrać. Dojną krową są podatnicy! Nawet żebrak jest podatnikiem, ponieważ wyżebrane pieniądze wydaje na towary, w które wliczone są podatki pośrednie: VAT i akcyza. Każdy jest podatnikiem, nawet 5-letnie dziecko kupujące w sklepie lizaka, bo w cenie lizaka jest podatek VAT.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tawot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2014
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 04-04-2014, 11:15    Odpowiedz z cytatem

Ok, ale nie może być Państwa bez podatków, nie ma już odwrotu, urzędnicy (nie w obecnej ilości), są potrzebni, służby takie jak Policja, Straż Pożarna i Służba zdrowia działają za pieniądze podatników. Niestety za cenę wolności i bezpieczeństwa kraju trzeba oddać część swojej wolności. Akurat daleko mi do poglądów socjalistycznych, i wiem że płacimy my podatnicy, jednak kolej ma znaczenie strategiczne dla stabilności i rozwoju kraju i musi być dotowana by mogła działać. Być może Leo express się to opłaca, bo obsługują tylko kilka linii, utrzymują 5 szynobusików. Pomyśl ile taboru i infrastruktury musi utrzymać Polska kolej w porównaniu z Czeską.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-04-2014, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nigdzie na całym świecie, przewozy kolejowe pasażerskie nie są rentowne i Państwo musi do nich dokładać. Jeśli w Polsce się uda, to złoże ręce i zacznę klaskać.
To że przewozy odbywające się na zasadzie służby publicznej nie są rentowne to wcale nie znaczy że obsługujące je przedsiębiorstwa muszą przynosić straty. Jeśli coś ma znaczenie społeczne to dostaje publiczną dotację i wychodzi na zero. Tak przynajmniej wygląda to w teorii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-06-2014, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Zastopowanie generowania strat priorytetem PR

- Obecnym priorytetem zarządu Przewozów Regionalnych jest powstrzymanie generowania strat i przygotowanie spółki do dalszego funkcjonowania – powiedział związkom zawodowym kolejarzy Wojciech Kroskowski, członek zarządu PR.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20069/Zastopowanie-generowania-strat-priorytetem-PR.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 19-08-2014, 12:12    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r.

Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r., natomiast w tym roku strata znajdzie się w zakładanych granicach 30 mln zł (wobec 54 mln zł straty w roku ubiegłym), poinformował dyrektor finansowy Wojciech Kroskowski w wywiadzie dla portalu BiznesAlert.pl.

Więcej:
http://logistyka.pb.pl/3817164,8672,przewozy-regionalne-moga-miec-zysk-w-2015-r

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 19:03    Odpowiedz z cytatem

O ile znów ktoś im nie podłoży stopy. Radni SLD z Wielkopolski już mają takie zakusy, ale wybory zbliżają się nieuchronnie, więc może będzie tu jakaś korekta.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-10-2014, 15:13    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne do naprawy. Podatnicy znowu dołożą się do kolei.

Rząd wesprze Przewozy Regionalne ale stawia warunki. Również nie wszystkie samorządy są zachwycone pomysłem ratowania kolejowej spółki.

Trzy warianty rozwiązania problemu tonących w długach Przewozów Regionalnych przedstawi w piątek wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki 16 marszałkom województw, którzy są udziałowcami kolejowej spółki.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/829453,przewozy-regionalne-do-naprawy-podatnicy-znowu-doloza-sie-do-kolei.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-04-2015, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Wynik finansowy Przewozów Regionalnych za 2014 rok wyniósł minus 5,46 mln zł. Strata spółki, w porównaniu z poprzednim rokiem, zmniejszyła się dziesięciokrotnie. Przewozy Regionalne udowodniły, że zapowiadane plany znacznej poprawy kondycji finansowej zostały zrealizowane, a spółka wewnętrznie jest przygotowana do procesu restrukturyzacji, który ma jej zapewnić trwałą rentowność w ciągu najbliższych pięciu lat.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/znacznie-mniejsze-straty-przewozow-regionalnych,247602_1_0_0.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 02-04-2015, 21:35    Odpowiedz z cytatem

Bez wglądu w papiery to jeszcze nic nie znaczy księgowi nie takie cuda potrafią robić.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-04-2015, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie wycofali Matejki rokowania zapewne byłyby odmienne Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 20-04-2021, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Komisja Europejska zatwierdziła pomoc restrukturyzacyjną dla POLREGIO!

Komisja stwierdziła, że polskie działania wspierające restrukturyzację POLREGIO są zgodne z unijnymi zasadami pomocy publicznej. Sprawa ciągnęła się od 2018 roku, teraz oznacza, że przewoźnikowi odblokowuje się możliwość starania się o dofinansowania na zakup taboru.

Więcej:

https://www.nakolei.pl/komisja-europejska-zatwierdzila-pomoc-restrukturyzacyjna-dla-polregio/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl