Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Taborowa zapaść PKP Intercity
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-06-2020, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Jesteśmy już prawie na półmetku perspektywy i ciekawe byłoby zestawienia, jak się ma plan wydatków, który był przewidziany na początku do realnie wydanych środków. Szacuję, że przekroczenia budżetów wynoszą około 20%, co biorąc pod uwagę cały planowany budżet - 7 mld zł - dają już całkiem konkretną wartość.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-02-2021, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Problemy taborowe PKP Intercity. Wyłączone zespoły trakcyjne i wagony

Za aż siedem pociągów EIP oraz osiem IC, które miały być obsłużone zespołami trakcyjnymi, PKP Intercity uruchomiło dziś składy wagonowe. Do tego w kilku pociągach brakuje wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz wagonów gastronomicznych.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/problemy-taborowe-pkp-intercity-wylaczone-zespoly-trakcyjne-i-wagony--100866.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-03-2021, 14:31    Odpowiedz z cytatem

PKP IC: mamy wystarczającą liczbę lokomotyw spalinowych.

W lutym PKP Intercity borykało się z problemami technicznymi swoich lokomotyw spalinowych. W połowie lutego poseł Michał Jaros skierował nawet do ministerstwa Infrastruktury zapytanie w tej sprawie. Postanowiliśmy zapytać przewoźnika jak wygląda sytuacja z dostępnością pojazdów gdzie pociągi jeżdżą po liniach niezelektryfikowanych.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-ic-mamy-wystarczajaca-liczbe-lokomotyw-spalinowych/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ryk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2021

PostWysłany: 02-03-2021, 00:07    Odpowiedz z cytatem

W obliczu problemów z taborem spalinowym uważam, że PKP Intercity powinno podjąć kroki nad zakupem około 23 lokomotyw spalinowych do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych oraz polscy producenci powinni podjąć wszelkie starania nad opracowaniem spalinowej lokomotywy pasażerskiej, która osiągałaby prędkość do 120 km/h i mogłaby być dostosowana do linii helskiej dzięki układzie osi Bo-Bo.
Nowa lokomotywa spalinowa dla PKP Intercity umożliwiłaby wypełnienie luki w SU160 i SU4210 oraz mogłaby zastąpić serię 754 na polskich szlakach kolejowych.

Jak wcześniej wspomniałem tego typu lokomotywy we flocie mogłoby obsługiwać połączenia TLK i EIC na linii kolejowej nr 213 na Hel, gdzie zastąpiłyby serię 754 i uzupełniłyby lukę taborową SU4210 i SM42, które wykonują robotę w tym regionie.

Również nowe lokomotywy mogłoby wykonywać połączenia na Podlasiu z pociągami TLK Podlasiak i Hańcza. oraz na Warmii i Mazurach. A także na Podkarpaciu, gdzie mogłyby pracować do czasu kiedy w tym regionie wszystkie linie kolejowe zostaną zelektryfikowane, oraz na Dolnym Śląsku.

Myślę, że nowe lokomotywy spalinowe przydałyby się dla PKP Intercity. Oczywiście przewoźnik jeżeli miałby również wykonywać ruch powinien prowadzić działania aby część ważniejszych linii kolejowych na których przewoźnik będzie wykonywał kursy została zelektryfikowana przez PLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-03-2021, 20:17    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ma problem z lokomotywami spalinowymi. Modernizacja SM42 jest opóźniona

Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że PKP Intercity ma problem z należytą ilością sprawnych lokomotyw spalinowych, gotowych do prowadzenia pociągów po niezelektryfikowanych szlakach. Przyznaje również, że ratunek dla tej sytuacji – w postaci 13 nowo zmodernizowanych SM42, przyjdzie nieprędko.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-ma-problem-z-lokomotywami-spalinowymi-modernizacja-sm42-jest-opozniona-101503.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 21-03-2021, 18:54    Odpowiedz z cytatem

Te SM42 to tylko tymczasowe rozwiązanie. Ostatnio jechałem "Kormoranem" do Barda. To tylko 2 wagony, ciągnięte przez taką lokomotywę - a mimo to męczyła się niemożebnie na podjazdach. W Bardzie było już 5 minut opóźnienia.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-04-2021, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Kraków. Spłonęły wagony PKP Intercity. Możliwe podpalenie

Ciemny dym z płonących wagonów kolejowych było widać z wielu miejsc w Krakowie. Ogień gasiło 10 zastępów straży pożarnej, ponieważ istniała groźba, że płomienie przeniosą się na pozostały tabor stojący na bocznicy. Na szczęście pożar udało się opanować. Służby sprawdzają teraz, dlaczego ogień zajął nieużywane wagony. Niewykluczone, że było to podpalenie.

Czytaj więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-04-02/krakow-splonely-wagony-pkp-intercity-mozliwe-podpalenie/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-05-2021, 15:27    Odpowiedz z cytatem

SPALINOWY PECH

Awarie lokomotyw, ciągnące się naprawy taboru, odwoływane pociągi. PKP Intercity wciąż nie radzi sobie z obsługą linii niezelektryfikowanych.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs113.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Olaf Skurvensen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2012

PostWysłany: 20-05-2021, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Jak to jest, że czeskie spalinówki w Czechach jeżdżą stosunkowo dobrze, a w Polsce defektują? Czyżby Czesi dzierżawili IC-owi - że tak powiem - odrzuty ze swojego użytkowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 30-05-2021, 22:35    Odpowiedz z cytatem

Jak przejeżdżam przez Krzyż i widzę stojące tam SU45(jest ich kilka) to aż złość mnie bierze że zostały wycofane z ruchu. To były potwory które potrafiły 10 pudeł uciągnąć w odróżnieniu od SM42 które z 4 pudłami się męczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 31-05-2021, 07:06    Odpowiedz z cytatem

Na P5 wysłać te fiaty i może by jeszcze jeździły przez dwie dekady. W IC brakuje spalinowych, więc w sam raz. Nie lepiej jest z wagonami WR Mad , kiedyś w każdym pociągu co jeździł do dużych miast przez 5-6 godzin standardem był WR. Czartoryski od rj 2021/22 będzie 25 (Lublin - Gdynia) i prawdopodobnie nie będzie miał WR, zamiast WR wagon COMBO z automatami, ale nic jeszcze nie jest pewne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Toruń

PostWysłany: 31-05-2021, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze, że SU45 zostały wycofane z ruchu. Stary szmelc który co chwilę się psuł. Olejo i paliwożerny gruz. Tu trzeba kupować nowe a nie bawić się w stare trupidła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-08-2021, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Pamiętajmy, że w planach Intercity od wielu lat jest pozycja lokomotyw bimodalnych, czyli spalinowo-elektrycznych, na budowę której Pesa wzięła dofinansowanie z NCBiR. Podobno projekt jest na ukończeniu i planowane są zakupy tego typu lokomotyw.
Jedynym problemem może być tu masa, dlatego czekamy, co z tego projektu wyjdzie, bo założenia trakcyjne - 2800Kw na prądzie i 1800kW na dieslu są bardzo dobre.
Po kłopotach w początkowym okresie eksploatacji, moim zdaniem są to dobre lokomotywy i jeżeli w nowej wersji zostanie poprawione parę błędów ujawnionych w czasie eksploatacji, to jest szansa na zakończenie problemu obsługi tras niezelektryfikowanych.
Dodatkowo są pomysły nabycia HZT (też diesel+elektryk). Na niektóre trasy to by był dobry pomysł, zamiast targać 2 wagony lokomotywą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-08-2021, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Spalinowe problemy PKP IC. Przewoźnik chce dzierżawić SU42

PKP IC znów masowo odwołuje lub zastępuje autobusami pociągi prowadzone lokomotywami spalinowymi. W poprzednim tygodniu autobusy kursowały za składy TLK Konopnicka, Sudety i Kormoran. Przewoźnik chce wynająć dwie lokomotywy SU42.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/spalinowe-problemy-pkp-ic-104033.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 23-08-2021, 13:18    Odpowiedz z cytatem

W artykule dokładnie określono przyczynę - no nie są kłopoty, to jest nieudolność.
Założenia były słuszne, na czas napraw SU4210 miały je zastąpić SU4220 ale FPS to największe siedlisko Covida w Polsce, inni tabor dostarczają, oni nie mogą.
SKPL ma jeszcze trochę wolnych SZT, ale żal im zapłacić, jak można wynająć taniej autobusy.
O zamówieniu na dwunapędowe Gamy to już nawet nie warto wspominać, obiecanki są odkąd pamiętam, może wreszcie wyduszą z siebie zamówienie, gdy Pesa pokaże pierwszy egzemplarz na Trako.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl