Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-06-2022, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

O potrzebie elektryfikacji niemieckich linii transgranicznych apelowały już dwa lata temu organizacje ochrony środowiska Deutsche Umwelthilfe oraz Allianz pro Schiene. Wśród pięciu tras wskazywano właśnie linię z Drezna do Görlitz z przedłużeniem do Zgorzelca, co poprawiłoby połączenia kolejowe Drezna z Wrocławiem. Zwłaszcza, że po polskiej stronie nie tak dawno zelektryfikowano odcinek Zgorzelec – Węgliniec.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/saksonia-domaga-sie-elektryfikacji-linii-kolejowej-z-drezna-do-grlitz-108551.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

71gm Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 16 Cze 2022

PostWysłany: 16-06-2022, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Elektryfikacja torów 6 i 8 na linii 274 w Zgorzelcu

20220605_121551.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 187 raz(y) 38.03 KB

20220605_121637.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 171 raz(y) 25.45 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 17-06-2022, 04:32    Odpowiedz z cytatem

Nie do konca to wiem. Czy zelektryfokowano odcinek do stacji Gorlitz i polski pociag elektryczny moze wjechac do Gorlitz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 17-06-2022, 08:20    Odpowiedz z cytatem

Nie może, bo "druty" są tylko do połowy mostu granicznego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 17-06-2022, 13:27    Odpowiedz z cytatem

Aha. Czyli nie mozna dojechać... ale mówiono ze do peronu "polskiego" w stacji Gortlitz bedzie doprowadzony drut.. no coz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 17-06-2022, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Byłoby to na pewno bardzo ciekawe i mocno usprawniło komunikację Wrocław-Gorlitz, ale raczej na ten moment niewykonalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-06-2022, 17:06    Odpowiedz z cytatem

dinxles napisał/a:
Aha. Czyli nie mozna dojechać... ale mówiono ze do peronu "polskiego" w stacji Gortlitz bedzie doprowadzony drut.. no coz.

Takie były założenia, ale Niemcy nie byli tym zainteresowani.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 17-06-2022, 19:23    Odpowiedz z cytatem

Slysze to juz chyba 10ty raz. Tak samo jak deklaracje o elektryfikacje odcinka Dresden-Gorlitz... ale fakt faktem to na tym odcinku niewielu pasazerow przewozi desiro Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2023, 07:40    Odpowiedz z cytatem

A propos mego posta:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=395483#395483

Po zelektryfikowaniu dodatkowych torów sytuacja na stacji Zgorzelec (Ujazd) przedstawia się następująco: przy peronie 1 nocuje Dart IC, za nim Impuls KD, drugi Impuls nocuje na torze lubańskim.

Teraz w Zgorzelcu bez problemu może nocować kilka składów.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 04-03-2023, 08:03    Odpowiedz z cytatem

A desiro wjeżdża na stację Zgorzelec?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 04-03-2023, 09:45    Odpowiedz z cytatem

A tak z ciekawości - dlaczego gdy IC jedzie czasem na zastępczym składzie wagonowym to kończy wówczas bieg w Węglińcu? W Zgorzelcu nie da się zrobić oblotu pod drutem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-01-2024, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem elektrycznym wreszcie dojedziemy do Görlitz od strony Polski

Przełom w długich dyskusjach na temat bardzo problematycznego braku sieci trakcyjnej nad kilkusetmetrowym odcinkiem linii kolejowej w Niemczech, w przygranicznym Görlitz. Za dwa lata pociągi elektryczne będą mogły wjechać do tego pięknego miasta od strony Polski.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagiem-elektrycznym-wreszcie-dojedziemy-do-grlitz-od-strony-polski-116863.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 18-01-2024, 07:54    Odpowiedz z cytatem

Jak donosi „Sächsische Zeitung”, prace budowlane związane z elektryfikacją linii kolejowej od mostu na Nysie Łużyckiej do dworca w kolejowego Görlitz mają rozpocząć się latem 2025 roku. Planowo pierwsze pociągi elektryczne z Polski mają wjechać do Görlitz pod koniec 2026 roku.

https://www.saechsische.de/goerlitz/verkehr-baustellen-goerlitz/erste-e-zuege-aus-polen-kommen-ende-2026-nach-goerlitz-elektrifizierung-bahnhof-goerlitz-gleis-3-und-4-neisse-5954016-plus.html

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sandalas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lut 2024
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: 22-02-2024, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Na stronie www.eba.bund.de pojawił się projekt budowlany (w załączniku) "krańcówki" na stacji w Görlitz (niemiecka część Zgorzelca), która zostanie zelektryfikowana prądem 3kV DC dla polskich pociągów, kończących i zaczynających bieg na stacji Görlitz. Na podstawie projektu sporządziłem uproszczony rysunek. Kolorem niebieskim oznaczyłem, które tory prawdopodobnie (to ostatecznie będzie ukazane dopiero w drugiej części dokumentacji) zostaną zelektryfikowane. Nie jestem specjalistą z branży, to też proszę o wyrozumiałość.

W tym celu zostanie generalnie wyremontowany i oddany do użytku (aktualnie nieczynny) peron wyspowy pomiędzy torami: 3 i 4. Peron będzie mieć 210 m długości (obie krawędzie) i 55 cm wysokości. Dodatkowo tor 3 zostanie wydłużony o dodatkowe 260 m, co pozwoli na odstawianie składu poza krawędzią (np. na czas przerwy lub na noc). Oba tory będą zakończone kozłem. W projekcie nie przewidziano rozjazdu pozwalającego na "oblot" tradycyjnego składu wagonowego co jest widoczne na oryginalnym projekcie i moim rysunku.

Projekt ten jest de facto domknięciem elektryfikacji magistrali kolejowej E-30 z polskiej perspektywy, a doprowadzenie polskiego zasilania do stacji w Görlitz umożliwi przesiadkę w lepszych warunkach. Termin oddania zelektryfikowanej "krańcówki" nastąpi wraz z wejściem nowego RJ w grudniu 2026.
Taki układ torów z perspektywy KD będzie bezproblemowy - co innego w przypadku PKP IC, które nadal będzie ograniczone do EZTów, choć liczyłem, że DB Netz wykorzysta potencjał stacji w Görlitz w większym stopniu.

Oryginalna dokumentacja: LINK

goerlitz.drawio.png
Schemat krańcówki
Pobierz Plik ściągnięto 52 raz(y) 416.35 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-49 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2024
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-02-2024, 15:28    Odpowiedz z cytatem

Totalny bezsens i trwonienie publicznych pieniędzy. Powinno się te środki dawno przeznaczyć na elektryfikację linii 137, która przynosi zdecydowanie większe zyski niż wożenie elektrycznym EZT ludzi z Wrocławia aż do Zgorzelca ale lepiej słuchać mikoli którym by przeszkadzały słupy trakcyjne, a stara waląca się na tory teletechnika lepiej się komponuje w kadrze. Może pociągnąć osobny tor z osobnym systemem zasilania aż do Berlina? A zaraz się zacznie biadolenie że 5 osób ze Zgorzelca do Goerlitz wozi 5 członowy impuls, a ludzie do Jelcza kiszą się w trójczłonowej hybrydzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 15 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl