Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28, 29, 30  Następny
Linia Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój
Autor Wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 16-04-2009, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Kolej to wyjście biorąc pod uwagę drogowy dojazd do Świeradowa. Od strony Leśnej mam katastrofalną drogę , wąską i dziurawą. Od strony Szklarskiej Poręby też nie jest duzo lepiej, najepszy obecnie dojazd od strony Gryfowa śl. , biorąc pod uwagę rosnącą popularność tego kurortu też długo nie wytrzyma. Sytuacja analogiczna do tej z jaką boryka się Karpacz. Na zachodzie wszystkie podobne kurorty nają połaczenia kolejowe, dlaczego w Polsce by nie spróbować?

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jedrek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2007

PostWysłany: 16-04-2009, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Ja to się dziwie że ktoś kiedyś wpadł na pomysł żeby to zamknąć. Uważam że w sezonie z powodzeniem mogłyby tam nawet jeździć dalekobieżne (np z Warszawy czy Szczecina) choćby to miały być łączniki od Pogórza czy tego pociągu ze Szczecina do Szklarskiej lub obecnie Kłodzka.

[ Dodano: 16-04-2009, 17:26 ]
I jeszcze mi tam nawet by się podobała ta czeska pszczoła na tym szlaku. Mogła by jeździć nawet do\z Lubania Śl. żeby wygenerować większe potki a godzina jazdy to jeszcze nie był by dramat

_________________
Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 19-04-2009, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Witam:) zachęcam odwiedzenie strony: www.pkp-luban.xx.pl

a teraz linki do filmikow na trasie Gryfów Śl - Mirsk

http://www.youtube.com/watch?v=UK8-zu9y5sQ

http://www.youtube.com/watch?v=gwHJjxaAqrE

http://www.youtube.com/watch?v=PZW_WQrY4p4

juz niedlugo kolejne filmiki z relacji Mirsk - Świeradów

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 19-04-2009, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Fajne filmiki ,ale też smutne ,żal tych linii do Świeradowa i innych turystycznych miejscowości. Tam powinny być choćby szynobusy tylko kto to teraz odbuduje. Mimo , że jestem z Wielkopolski bywałem w tamtych stronach konkretnie we Lwówku Śląskim. To co zrobiona w połowie lat 90-tych i wcześniej z tymi odcinkami torów to kryminał. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 19-04-2009, 21:29    Odpowiedz z cytatem

no cóż poradzic;/ tak to jest: porozkradane tory itp. to juz nie jest za fajnie:( ale zal rzeczywiscie tej lini,byc moze bedzie reaktywacja przez Koleje Dolnoslaskie.zobaczymy..... pozdrawiam

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 20-04-2009, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że na początku to trzeba najpierw przejąć linie. Ostatnio dostałem bardzo lakoniczną odpowiedź z UMWD dotyczącą sytuacji prawnej tejże linii.Szczerze mowiąc ani UMWD ani PKP nie potrafiły mi dac konkretnej odpowiedzi.
Myślę, że warto zainteresować spółkę ZASADY , przecież im tez zależy by do gondoli dojezdzali turyści.Niebawem ruszy kolejna inwestycja drugiego inwestora, który zbuduje nowy wyciąg -kanape na Świeradowiec. Samo miasto jest także zainteresowane, by kolej wróciła. Trzeba połączyc siły i koniecznie lobbować na rzecz odbudowy linii i połączeń z Zielonej Góry i Niemiec do kurortu.
Był plan, by z dworca PKP Świeradów- Zdrój do hotelu Pod Jeleniem jeździła drezyna, ale skończyło się na razie tylko na planach. Pomysł był i jest ciekawy, mozna podziwiać góry i zarazem dojechac do centrum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 20-04-2009, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że na początku to trzeba najpierw przejąć linie. Ostatnio dostałem bardzo lakoniczną odpowiedź z UMWD dotyczącą sytuacji prawnej tejże linii.Szczerze mowiąc ani UMWD ani PKP nie potrafiły mi dac konkretnej odpowiedzi.
Myślę, że warto zainteresować spółkę ZASADY , przecież im tez zależy by do gondoli dojezdzali turyści.Niebawem ruszy kolejna inwestycja drugiego inwestora, który zbuduje nowy wyciąg -kanape na Świeradowiec. Samo miasto jest także zainteresowane, by kolej wróciła. Trzeba połączyc siły i koniecznie lobbować na rzecz odbudowy linii i połączeń z Zielonej Góry i Niemiec do kurortu.
Był plan, by z dworca PKP Świeradów- Zdrój do hotelu Pod Jeleniem jeździła drezyna, ale skończyło się na razie tylko na planach. Pomysł był i jest ciekawy, mozna podziwiać góry i zarazem dojechac do centrum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 25-04-2009, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Witam;) dzisiaj z team'em skonczylismy "dorwac tor do świeradowa" prezentuje wam tu: dzisiaj z mirska do swieradowa

http://www.youtube.com/watch?v=rkAFIz9SScM

http://www.youtube.com/watch?v=uaa7mQCIrdA

oraz czesc 2c ktora pojawi sie jak wrzuci sie na youtube;p to po prawej stronie sobie bedzie mozna kliknac;) to by bylo na tyle Smile spadam spac;) narka

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nasz Brydzis Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 27-04-2009, 11:27    Odpowiedz z cytatem

kilka następnych fiflmików z tej lini o tej samej tematyce co wyżej

http://www.youtube.com/watch?v=UkX6ACOUJM0
http://www.youtube.com/watch?v=ecHiTRD8F_E
http://www.youtube.com/watch?v=X96KEM0Ga1I
http://www.youtube.com/watch?v=mNFxlj1nIew

_________________
http://pl.youtube.com/user/ubeTWS

http://www.kodlk.yoyo.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 31-07-2009, 13:47   Wzmianka o trasie Gryfów Śląski - Świeradów - Zdrój Odpowiedz z cytatem

Starostwo lwóweckie zorganizowało we Wleniu konferencję poświęconą stuleciu oddania do użytku jednej z najbardziej malowniczych tras w Polsce, czyli linii kolejowej Jelenia Góra – Lwówek Śląski.- To dla naszego terenu jedna z większych atrakcji turystycznych, nieustannie też spełniająca rolę komunikacyjną dla mieszkańców – mówił starosta lwówecki, Artur Zych – wiedzą o tym mieszkańcy, wiedzą samorządowcy, gorzej bywało z PKP, ale teraz myślę, już nic nie zagraża tej linii. Myślę, że za kilka lat jej znaczenie wzrośnie ponieważ następuje powrót do przewozów towarowych koleją. Unia Europejska sprzyja też rozwojowi transportu kolejowego, jako środka najtańszego i ekologicznego. Kto wie, czy kiedyś nie będzie bardziej się opłacało załadować TIR na wagony niedaleko autostrady i zawieźć do Jeleniej Góry i innych miast?

Przez wiele lat PKP albo ograniczało ruch na tej trasie, albo wręcz zawieszano jej funkcjonowanie. Tym razem zbuntowała się natura. Do połowy sierpnia trasa będzie częściowo nieczynna. Z powodu podmycia torów w Siedlęcinie, ruch na trasie Jelenia Góra – Wleń odbywa się komunikacją zastępczą. Jak się dowiedzieliśmy torowisko zostanie wzmocnione i oddane do użytku po 15 sierpnia.

Sporo czasu poświecono historii budowy tej linii. Na jej budowę naciskali przedsiębiorcy i ludzie interesu z Lwówka Śląskiego, Bolesławca i Jeleniej Góry, którzy liczyli na wzrost obrotów i ułatwienia w transporcie towarów.
Budowa rozpoczęła równocześnie z wielkim planem regulacji rzek dla ochrony przed powodziami. W 1904 roku zaczęto budowę odcinka Jelenia Góra – Siedlęcin i plac budowy zapory Pilichowickiej. W roku 1908 zakończono budowę odcinka Lwówek Śląski – Wleń. Najtrudniejszy, 10 kilometrowy odcinek, z trzema tunelami, dwoma mostami nad rzekami oraz dwoma wiaduktami budowano najdłużej, bo aż pięć lat. Większość trasy wiedzie albo w wykopach albo po nasypach. Do użytku oddano go w roku 1909. O skali trudności świadczą nakłady. Kilometr odcinka Jelenia Góra – Wleń kosztował 250 tysięcy marek. Tymczasem średnia w ówczesnych Niemczech to 120 tysięcy marek.
Jednocześnie z budową kolei postawiono też dworce kolejowe, które, choć w większości w podłym stanie, przetrwały. Nie ma dworca jedynie w Dębowym Gaju, gdzie spłonął w latach 60 ubiegłego wieku. Przez kolejne lata powstała cała infrastruktura: bocznice, wieże ciśnień, magazyny. Część tych obiektów też przetrwała.

- Udało nam się w ubiegłym roku uruchomić połączenie Lwówek Śląski z czeskim Trutnovem – kontynuował starosta A. Zych – było przy tym problemów co niemiara, ale w końcu wszystkie strony się porozumiały. Obawialiśmy się o frekwencję, ale w ciągu letnich miesięcy skorzystało z tych weekendowych przejazdów ponad 11 tysięcy pasażerów. W tym roku pociąg do Trutnova jeździ z Jeleniej Góry, ale jest skorelowany z połączeniami z Lwówka Śląskiego.

Starosta przedstawił też kolejny śmiały projekt: rewitalizację linii kolejowej z Lubomierza przez Gryfów Śląski i Mirsk do Świeradowa Zdroju.
- Na początku myśleliśmy o połączeniu Gryfowa ze Świeradowem, ale ponieważ tory i nasyp prowadzi do Lubomierza, postanowiliśmy w projekt wpisać przedłużenie linii do Lubomierza –
wyjaśniał starosta – porozumiałem się z burmistrzem Wiesławem Ziółkowskim, który od razu zgłosił swój akces do tego przedsięwzięcia. Myślę, że będzie to realne przedsięwzięcie, jeśli wszystkie samorządy lezące na tej trasie stworzą konsorcjum, które przejmie całą infrastrukturę kolejową. Celem będzie uruchomienie weekendowych przejazdów turystycznych na tej trasie.

Jak mówił dalej starosta, koszt uruchomienia i odtworzenia brakujących odcinków torów wynosić będzie nie więcej niż 4 miliony złotych. Na trasie liczącej 37 kilometrów brakuje szyn na odcinku około 1 kilometra. Trzymamy kciuki za powodzenie tego przedsięwzięcia. Jeśli się uda kolejnym etapem może być otworzenie połączenia z Pobiedną i dalej do granicy państwa w Jindrichovicach pod Smrkiem. Wtedy pociąg dojeżdżałby do Frydlandu i możliwe byłoby uruchomienie pętli Izersko-Karkonoskiej. Czy to tylko mrzonki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 31-07-2009, 23:15    Odpowiedz z cytatem

w sumie dobrze by bylo reaktywowac ta linie:) ja mam zamieszczone filmiki z tras do swieradowa i lubomierza.ale lepiej by bylo gdyby jeden pociag jechal np.z gorlitz a drugi z lubomierza i oba polaczyc i puscic z gryfowa do swieradowa,mysle tu o 2przedzialowkach z gorlitz plus su42 lub sm i 1przedzialowce z lubomierza.
Zainteresowanie napewno bylo by spore,zwlaszcza wsrod MK:P ale i niemcy tez by jezdzili.

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nasz Brydzis Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 01-08-2009, 11:49    Odpowiedz z cytatem

Filmy z wyprawy na linię Gryfów Śląski - Lubomierz, jednym słowem torowisko w bradzo dobrym stanie, jedynie w lesie z Gryfowem brakuje ok 200m torów

http://www.youtube.com/watch?v=S7YNm9OYChw
http://www.youtube.com/watch?v=4ioj_4wpMxA


i coś ze świata wirtualnego SP32 z bonanzami na odcinku Proszówka - Mirsk
http://www.youtube.com/watch?v=EzUgBx7Ke5Q

_________________
http://pl.youtube.com/user/ubeTWS

http://www.kodlk.yoyo.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jedrek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2007

PostWysłany: 01-08-2009, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Starostwo Powiatowe we Lwówku Śl. planując rewitalizację lini 284 na odcinku Lubomierz- Mirsk oraz lini z Mirska do Świeradowa Zdroju planuje przejęcie od PKP PLK i nieruchomości zarówno linię kolejową jak i budynki w których niegdyś mieściły się kasy biletowe, poczekalnie i magazyny. Chodzi tu o pomieszczenia które nie są aktualnie zagospodarowane w jakikolwiek sposób na stacjach w Lubomierzu, Mirsku, Świeradowie Zdroju. Planuje się też wydzierżawienie jakiegoś pomieszczania na dworcu w Gryfowie Śl.
Celem przejęcia i dzierżawy pomieszczeń jest utworzenie w nich wypożyczalni rowerów. Była by to Powiatowa sieć wypożyczalni która stanowiłaby dodatkową atrakcję turystyczną powiatu. I tak np podróżny- turysta który przybędzie pociągiem do Świeradowa Zdroju będzie mógł wypożyczyć rower na stacji kolejowej i oddać go w dowolnym punkcie np w Lubomierzu.
Podobna sieć wypożyczalni rowerów ma powstać na stacjach lini z Jeleniej Góry do Zebrzydowej które znajdują się na terenie powiatu chodzi tu mi o Wleń i oczywiście Lwówek Śl. Tak więc może niedługo dane nam będzie zrobić sobie wycieczkę rowerową z Lwówka do Lubomierza gdzie oddamy dwa kółka i przesiądziemy się do pociągu.
Na lini z Lubomierza do Świeradowa Zdroju ma kursować "Czeska Pszczoła" którą powiat lwówecki ma obiecaną od czeskiego przewoźnika. Pociągi najprawdopodobniej jechały by w barwach KD. UTK w przypadku kiedy dojdzie do przejęcia lini przez samorząd wyraził zgodę na przejazd "czeskiej pszczoły" po torach państwowych w stacji Gryfów Śl. wstępne rozmowy w tej sprawie już się odbyły.
Pozostaje nam więc trzymać kciuki by przedsięwzięcie wypaliło.

_________________
Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 01-08-2009, 14:32    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobry pomysl;) i 3majmy kciuki ze wypali;)

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

palby Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2008
Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: 04-08-2009, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Mirsk - Pobiedna
Nie ma torów ..rozebrane to samo o moście na odcinku Wolimierz - Mirsk .. prawie już go nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 30 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28, 29, 30  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl