Edytowane:
Ogólnie to nie popieram pomysłu interregio i tej tzw. konkurencji na torach, dlatego, że wydaje mi się, że obie spółki (pr i ic) nie są w stanie w tej chwili zapewnić godziwej obsługi w swoich sektorach. Pchac się do innego obszaru działalności mając bałagan u siebie, to strzelenie sobie samemu gola.
Efektem może być to, że na zasadzie 'gdzie dwóch się bije, trzeci korzysta' obie spółki utracą rynek na rzecz np. db. Czego Wam i sobie życzę.
Ostatnio zmieniony przez jakubuk dnia 05-06-2009, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2009, 20:03
No ja raczej nie jestem za tym, by DB górowało na naszych polskich torach... I oby do tego nie doszło.
Ostatnio zmieniony przez jakubuk dnia 05-06-2009, 20:48, w całości zmieniany 2 razy
Przepraszam , post do którego odnosił się kamis, był inny. Mianowicie brzmiał: że 'Przewozy Regionalne powinny zmienić nazwę na bardziej marketingową np. Regio, lub Polskie Koleje Lokalne'. Po edycji w celu dodania dodatkowej informacji zniknął.
Przepraszam za problem. Moderatora proszę o ewentualną pomoc.
Ale jest jeden błąd na stronie PKP, że Przewozy Regionalne są wciąż jako PKP PR.
To nie błąd. Nazwa jest zarejestrowana przez Sąd i tylko Sąd może ją zmienić (na podstawie zmienionej Umowy Spółki). Umowy Spółki jednak tak łatwo się nie zmieni, bo nazwa spółki jest zapisana w Ustawie ogłoszonej w urzędowym Dzienniku Ustaw...
Tak więc aktualnie spółka nosi nazwę: "PKP Przewozy Regionalne" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (zob. KRS) i na razie tak pozostanie.
A PKP S.A. nic do tego (poza ich logo, którego PKP PR stara się już nie używać).
Pierwszy "częstochowski" pociąg InterRegio pojechał w piątek - ale losy tego konkurencyjnego wobec PKP połączenia ważyły się do ostatniej chwili.
InterRegio to nowa marka pociągów spółki PKP Przewozy Regionalne, która wbrew nazwie nie ma już nic wspólnego z PKP. Firmę przekazano samorządom wojewódzkim, ale uprzednio zabrano jej przynoszące profity połączenia pospieszne. PKP PR szukając dochodów, postanowiło uruchomić własne pociągi dalekobieżne: pierwszy relacji Białystok - Warszawa pojawił się 1 marca. InterRegio mają gorszy komfort niż pociągi pospieszne i ekspresowe (jednostki elektryczne) - ale i niższe ceny. Np. ze stolicy do Poznania bilet kosztuje trzy razy mniej niż w Intercity.
Piątkowy debiut trzech pociągów ze stolicy do Krakowa, z których jeden jedzie przez Częstochowę (Warszawa godz. 12.40, Częstochowa 15.25, Kraków 17.54), nie był w ogóle reklamowany - bo i ich losy ważyły się do ostatniej chwili. W rozkładzie internetowym figurowały wprawdzie dwa tygodnie temu, by zniknąć we wtorek. Że jednak pojadą, rzecznik PKP PR Piotr Olszewski poinformował na kilkanaście godzin przed debiutem.
Nieoficjalnie mówi się, że w uruchomieniu pociągów pomogło odwołanie p.o. prezesa PKP PR Jerzego Krigera, który - w przeciwieństwie do innych członków zarządu spółki - był przeciwny konkurowaniu z Intercity.
Bilet normalny z Częstochowy do Krakowa w InterRegio kosztuje 25 zł, w pociągach pospiesznych PKP Intercity 32 zł. Niestety, w drodze powrotnej z Krakowa do Warszawy pociąg nie jedzie przez Częstochowę. Ale PKP PR nie powiedziały ostatniego słowa: od 1 września zapowiadany jest studencki InterRegio Kraków - Częstochowa - Łódź, kursujący w piątki i niedziele.
Źródło: Gazeta Wyborcza
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Informujemy uprzejmie, że z każdym czerwcowym weekendem zwiększa się siatka połączeń nowej atrakcyjnej oferty InterRegio Spółki „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. na terenie województwa małopolskiego.
W piątek 5 czerwca 2009 roku w uroczystej oprawie ze stolicy Małopolski o 7.20 i 11.25 wyruszyły w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi elektryczne o podwyższonym standardzie – przystosowane do ruchu dalekobieżnego. Wykorzystanie parametrów najszybszej polskiej linii kolejowej pozwoli im dotrzeć do Warszawy Centralnej w czasie 3 godzin i 20 minut. I to tylko za 38,50 zł. Kursy powrotne ok. godz. 12.30 i 18.00.
Na okoliczność uhonorowania odjazdu ze stacji Kraków Główny kolejnych pociągów pracownicy Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie świątecznie przystroili główne miejsca dworca w Krakowie kolorowymi balonikami z logo InterRegio. Z chwilą podstawienia pociągów pracownicy naszego Zakładu rozdawali podróżnym w pociągu przygotowane w celu promocji nowego produktu wiatraczki, maskotki oraz liniowe rozkłady jazdy.
Z rozmów przeprowadzanych bezpośrednio wśród podróżnych w pociągu – wynika, iż są oni bardzo zadowoleni z nowych połączeń.
Witam. PKP PR uruchamiając połączenia InterRegio Kraków-Warszawa niestety pogorszyło standard niektórych pociągów regionalnych. Jako przykład podam obieg: Wanda/Karolinka/Karolinka/Wanda (kursują na trasie Kraków-Katowice-Kraków) który był obsługiwany ED72 , ale niestety od czasu kiedy uruchomiono IR obieg ten obsługuje EN71 o niszszym standardzie.
Pozdrawiam
Przewozy Regionalne grają z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy przez cały rok. Na przełomie lipca i sierpnia w związku z 15. jubileuszową edycją największego w Europie festiwalu muzycznego - Przystanku Woodstock w Kostrzynie nad Odrą pociągi obsługiwane przez samorządową spółkę po raz kolejny bezpiecznie przewiozą na miejsce ponad 50 tys. uczestników festiwalu. Składy interREGIO uruchomione specjalnie na tę imprezę otrzymają nazwy zespołów grających na Woodstocku.
W tym roku oprawa festiwalu będzie wyjątkowo uroczysta - wśród gości honorowych pojawią się takie postaci jak Michael Lang - twórca legendarnego Woodstocku w 1969 roku, prezydent Lech Wałęsa, Stanisław Tym oraz Rzecznik Praw Obywatelskich - Janusz Kochanowski wraz ze swoim biurem.
Organizatorzy i kolejarze spodziewają się rekordu frekwencji. Z Warszawy wyruszy m.in. specjalny pociąg interREGIO przeznaczony dla dziennikarzy oraz wiernych fanów poprzednich edycji festiwalu, którzy bez obaw będą mogli zabrać w wygodną podróż także swoje dzieci a na miejscu w Kostrzynie skorzystać z komfortowego pola namiotowego i wspólnie świętować dwie ważne rocznice muzyczne. Wszyscy pasażerowie pociągów woodstockowych mogą liczyć na atrakcyjne zniżki i oferty specjalne przygotowane przez Przewozy Regionalne. Więcej szczegółów oraz rozkłady jazdy i ceny biletów pojawią się na stronie internetowej przewoźnika www.pr.pkp.pl
Spółka PKP Przewozy Regionalne obniża ceny biletów. Pociągiem z Warszawy do Krakowa można będzie dotrzeć za 38 złotych, a do Łodzi za 25 - informuje RMF FM.
Przewozy Regionalne, jak podaje RMF FM, dysponują o wiele mniej komfortowym taborem. Z Warszawy do Krakowa jeżdżą np. zwykłe składy elektryczne.
- Chcieliśmy tę ofertę skierować do pasażerów, których nie stać na pociągi droższe, i którzy mogliby skorzystać z ulgi - mówi RMF FM Piotr Olszewski z Przewozów Regionalnych.
- To nieuczciwa konkurencja – twierdzi natomiast Intercity i nie zamierza obniżać cen sowich biletów.
Nieuczciwa konkurencja to jest PKP IC!
PKP PR che dla ludzi dobrze i robi dobrze. A IC podnosi bilety na najdroższe, nie obchodzi ich, że nie każdego stać, nawet gdy podwyższą ceny biletów o 1-3 złotych więcej. Nie długo nie będzie nas stać nawet na pospieszny.
Oj "Małopolska" to od nowego rozkładu powinni zamienić na TLK lub pospieszny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum