yusek, piszesz o sytuacji idealnej.
Specjalnie trochę przejaskrawiłem ten podział, bo w rzeczywistości jest tak, że mało kto, a zwłaszcza w Krakowie uważa, że kolej może z powodzeniem uzupełnić komunikację miejską.
W Trójmieście sytuacja jest dla kolei komfortowa. Długie miasta, gdzie SKM jest najszybsza. Od razu miasta przyjęły, że komunikacji autobusowej czy tramwajowej nie ma co organizować w osi obsługiwanej przez SKM.
W innych miejscach w Polsce "ścisłe" miasto to dość krótki odcinek linii kolejowej.
W Warszawie na osi Prószków - Rembertów to jedynie odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia.
W Krakowie na osi Bochnia - Zabierzów to jedynie Kraków Bieżanów - Kraków Łobzów.
Może właśnie to sprawia, że wykorzystanie kolei "wydaje się" nieopłacalne? Zwłaszcza, że prasa o kolei pisze jedynie źle i niepozytywnie.
Myślę jednak, że interesować kogo trzeba mimo wszystko należy.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Trójmiasto teraz jest taką długą metropolią ale właśnie SKM zrobiła bo tuż po wojnie wyglądało to tak. Wejherowo Śmiechowo i Nanice nie istniały zostały wybudowane przy SKM, Rumia była wioseczką jeszcze oddalną od kolei. Gdynia była rozrośnięta w stronę można a nie w stronę Chylonii Orłowo to była osobna mieścinka i to jeszcze tuż przy morzu a nie torach. Sopot wprawdzie był jak jest. Żabianki nie było, Oliwa była ale Zaspa i Przymorze były pustymi placami, dalej Wrzeszcz, Śródmieście, Orunia były Święty Wojciech i Lipce były małymi wioskami, Pruszcz był daleko od Gdańska, Pszczółki były zapyziałą wioską potem było kilka wiosek i Tczew. Dodatkowo Nowy Port był bardziej osobnym miastem niż zrośniętą z Gdańskiem dzielnicą. Ale wymyślono SKM i widać to co widać.
Zresztą u nas jest trochę po prusku najpierw idą tory a potem stawiają domy obok. Zresztą jak to się dzieje będzie można zobaczyć na powstawającej już 2 linii SKM w Gdańsku.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Tak u nas o SKM możemy pomarzyć. W każdym razie ta frekwencja Wieliczka-Oświęcim jak narazie jest rzenująca. Na niektórych kursach jedzie 4/5 osób. A najgorsze, że póki co tylko kilka osób pojechało bezpośrednio. Większość jedzie Kraków-Wieliczka i Kraków-Krzeszowice.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kris na pewne zmiany potrzeba czasu. Jak w Krakowie na Kurdwanów uruchomili tramwaje to przez pierwsze 3 miesiące jeździły puste. Człowieku trochę cierpliwość i nie krytykuj sensownych pomysłów.
Pożyjemy zobaczymy., w każdym razie póki co te pocioągi mają spore opóźnienia. A na marginesie inna rzecz mnie ciekawi. Kiedy do SKM wprowadzą rel do Huty. Dla pracowników. Popatrzcie w S jeździ, ale dla ludzi go nie dadzą. Czy to nie chore?
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Co do tych służbówek do huty to muszę się zgodzić bo sam byłem świadkiem 31 sierpnia między 5.30 a 6.40 odjechało z Krakowa Głównego 5 służbówek, w każdej było tylko po parę osób
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
W Krakowie o Szybkiej Kolei Miejskiej będzie można mówić dopiero, gdy zostaną spełnione warunki:
1) zwiększenie przepustowości szlaku Kraków Płaszów KPA - Kraków Główny (poprzez likwidację ograniczeń lub dobudowę torów)
2) gruntowna modernizacja tzw. dużej obwodnicy D29-95 wraz z budową przystanków (co to za SKM co się turkota 20-30 km/h)
3) gruntowna przebudowa tzw. małej obwodnicy D29-100 Kraków Płaszów kPA - Kraków Mydlniki
4) budowa łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki (wirtualny i kosmiczny w realizacji)
5) budowa dodatkowych przystanków na liniach 91, 133, 100, 95
6) elektryfikacja linii do Balic
7) likwidacja wszystkich punktowych ograniczeń prędkości...
Siedem punktów, a już zabrnąłem w grube setki milionów złotych... Wniosek miasto takiej kasy nie da, województwo takiej kasy nie da, budżet centralny takiej kasy nie da, bo kryzys... ostatnie światełko to fundusze UE...
ale 50% wkłądu to i tak zawsze mniej niż 100%... a gdy UE środki nam na coś daje, to przynajmniej wśród władz jest większa motywacja do szukania środków własnych...
Tak tylko my nie mamy nawet 50% środków. Narazie planują modernizację Kraków do Płaszowa, i odcinek Batowice-Zastów. Reszta czeka.
[ Dodano: 13-09-2009, 15:44 ]
Ni i trzeba się zastanowić po co puszczać służbówki i dlaczego nie zrobić ich ogólnodostępnymi. To czyste marnotrawstwo, gdyż te pociągi nic nie zarabiają.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
A wiec skoro nie ma kasy na całość to budować po kawałku, dodatkowo najpierw nie robić elektryfikacje i jeździć szynobusami, później te szynobusy przydadzą się na inne linie w województwie. Dodatkowo nowe przystanki nie muszą być super zrobione, wystarczy zwykły peron z płyt (nawet staroużytecznych), cztery rury dwie na blaszaną tablice dwie na tablice z rozkładem. Co do biletów tu bym nawet nie koniecznie się upierał na jednym bilecie z komunikacją miejską. Ważne by dobrze był zareklamowany tak aby każdy wiedział jaki bilet ma kupić gdzie go skasować itd. A i trzeba by tak pomalować jednostki, żeby nikt przypadkiem nie wsiadł do osobówki. A co do kasy to zdobycie kasy jest łatwiejsze niż myślicie tylko, że trzeba wiedzieć skąd i jak przedstawić swój pomysł tym, którzy kasę mają.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
yusek, twój pierwszy załącznik jest zupełnie pozbawiony sensu! Centralna jest stacją dla dalekobieżnych. A jakbyś wpisał Śródmieście, to:
Cytat:
Narazie planują modernizację Kraków do Płaszowa, i
Bo się sypie... Mieszkam niedaleko, to wiem, pociąg się rozpędza i zwalnia. Powinien jechać płynnie, co sprawi, ze kolej będzie jeszcze atrakcyjniejsza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum