Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Monopol PKP Intercity

Czy PKP Intercity jest monopolistą na liniach kolejowych z Warszawy do Krakowa (CMK), Poznania, Trójmiasta?
TAK
88%
 88%  [ 69 ]
NIE
8%
 8%  [ 7 ]
Nie mam zdania
2%
 2%  [ 2 ]
Głosowań: 78
Wszystkich głosów: 78

Autor Wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-08-2006, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Odświerzam temat, bo oto na PMK [ klik ] toczy się zażarta dyskusja na ten sam temat, tzn. o monopolu PKP IC na trasie Warszawa - Gdynia.

Ten temat zapoczątkowała Krycha i była ostro krytykowana, a nawet oskarżana o bredzenie i głoszenie nienawiści. Desant z IC Forum nie pozostawiał na niej (i na osobach mających podobne zdanie) suchej nitki. Obrona jednynie słusznej spółki PKP IC jednak nie ma sensu, bo poza nielicznymi wyjątkami nikt nie ma klapek na oczach. Nawet na PMK większość wypowiadających się osób jest krytycznie nastawionych na monopol PKP IC, a niemrawej obrony ukochanej spółeczki podejmują się użytkownicy IC Forum.

A co myślą użytkownicy PR Forum? Przez ostatnie 6 miesięcy sporo ich przybyło i chyba warto kontynuować temat.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_Chełmianin_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sie 2006
Skąd: Chełm

PostWysłany: 30-08-2006, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Picolo monopol jest a kto powie że nie ma ten może czuć się głupcem,bo będzie oszukiwał sam siebie.Zresztą jeżeli nie ma alternatywy ze strony PR na drogie IC poza sezonem i w sezonie zresztą to jak można to inaczej nazwać Question Exclamation Cieszy mnie postawa KM i "SŁONECZNY" więcej takich pociągow Exclamation Nie żyjemy w kraju samych bogatych ludzi,więc czas się ocknąć i zacząć wlaczyć z monoplem na tej lini,ale takze i na innych (Warszawa-Kraków/Katowice;Warszawa-Poznań).Przecież nie każdego stać na takie podróże Exclamation Ja sam należę do tej kategori ludzi,którzy jeżdżą tak aby tanio wyszło.Bo nie mogę sobie pozwolić na pseudo "luxusy" w składach IC(piję to do pociągu "NIDA" którego widziałem w Lublinie a wygląd wagonów i komfort wewnątrz mają wiele do życzenia)Także moje zdanie jest oczywiste w tej dyskusji i go nie zmienię na inne a fanom IC gratuluje mądrości,oby tak dalej Exclamation Wink Jeszcze się przejedziecie na tym waszym zaślepieniu.Ale to już wasz ból będzie.

_________________
Pozdrawiam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pdnb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2006
Skąd: Człuchów

PostWysłany: 30-08-2006, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Ja uważam że PKP IC ma maonopol na kilku trasach i według mnie to jest fakt i nie ma o co się spierać.Dla mnie to oczywiste.Mnie najbardziej interesuje trasa Warszawa-Gdynia i ona jest wybitnie zmonopolizowana przez IC.Kiedyś korzystałem z Ex na tej lini,ale jak był wspólny bilet i miałem zniżke 50% to jeszce było to do przyjęcia.Myśle że bardzo jest potrzebne pojawienie się pośpiechów na tej lini.
"Słoneczny" pokazuje jakie jest zapotrzebowanie na tańsza oferte.Pozatym we wcześniejszej cześci tego wątka została przytoczona wypowiedź Prześlugi który użył nazwy "Expres Słoneczny".Skąd mu się to wzieło?Pozatym był toczona dyskusja że PKP IC nie dostaje dopłat od państwa do pociagów między narodowych a przecież dobre wyniki finansowe tej spółki mają się własnie opierac na dotacji od pańsywa.Poprawcie jeżeli się mylę.
Pozatym dla mnie nie jest zrozumiałe na tej lini pojawienie się dwóch kategori pociągó,a mianowcie IC i Ex.Przecież te pociąg mają bardzo zbliżone czasy przejzadu,różnice żędu kilku minut.Wiem że jeszcze chodzi o komfort podrózowania jednak nie za taką róznice w cenie.Według mnie czas przejzadu jest najważniejszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 26-04-2008, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Po przejęciu pociągów międzywojewódzkich, to dopiero będzie monopol.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-03-2017, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Majewski: Regulator woli połączenia dotowane od pociągów bez dopłat.

W przypadku ostatniej decyzji UTK mamy sytuację, gdy pojawia się przewoźnik, gotowy na uruchomienie pociągów bez dopłaty, ale regulator woli utrzymywać połączenia, które będą dotowane z pieniędzy podatnika. Trzymając się tej filozofii za chwilę możemy mieć do czynienia z likwidacją pociągów Kolei Mazowieckich „Dragon” i „Słoneczny” – komentuje decyzję regulatora ws. pociągów KM do Łodzi Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.

Czytaj więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29691/majewski--regulator-woli-polaczenia-dotowane-od-pociagow-bez-doplat.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Galanonim Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-03-2017, 21:47    Odpowiedz z cytatem

MIB: Dodatkowe pociągi do Łodzi nie przyciągną wielu nowych pasażerów.

Regulator rynku kolejowego podejmując w 2016 r. odmowną decyzję o udzieleniu Kolejom Mazowieckim wolnego dostępu do torów kierował się przede wszystkim troską o finanse publiczne. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa obawiało się, że nowe pociągi komercyjne nie przyciągną nowych pasażerów, ale odbiorą ich przewoźnikom świadczącym usługę publiczną, co oznacza wypłacanie wyższych rekompensat.

Czytaj dalej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29744/mib--dodatkowe-pociagi-do-lodzi-nie-przyciagna-wielu-nowych-pasazerow.html

_________________
Nie patrz w przeszłość, bo przyszłość Cię znienawidzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 18-03-2017, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Galanonim, ale to już było i nie wr ................ Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Małgorzata Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Mar 2017
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-03-2017, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Galanonim napisał/a:
MIB: Dodatkowe pociągi do Łodzi nie przyciągną wielu nowych pasażerów.

Przyciągnęłyby, na przykład pociąg z Łodzi do Warszawy PÓŹNIEJSZY niż 20.32. Chociaż w weekendy. Łodzianie mają z Warszawy do siebie pociąg po 23, dlaczego warszawiacy takiego nie mogą mieć? Zrezygnowałam z obejrzenia Festiwalu Światła, czekałoby mnie siedzenie na dworcu do rana.Czy ktokolwiek zrobi cokolwiek w tej sprawie? Jeszcze PRZED remontem Fabrycznej ostatni pociąg do Warszawy odjeżdżał koło północy, co stoi na przeszkodzie, aby taki był i teraz?

Druga sprawa - koncerty w Atlas Arenie. Nikt nie posiadający samochodu nie może na nie przyjechać z tego samego powodu - nie ma czym wrócić. Raz, że z Kaliskiej nie jeździ już do Warszawy NIC, A Atlas Arena właśnie tam się znajduje, a dwa, już pisałam, czeka upojna noc na dworcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-03-2017, 13:07    Odpowiedz z cytatem

UTK: spółki samorządowe nie mają potencjału do przejazdów komercyjnych.

Urząd Transportu Kolejowego nie zgadza się z zarzutami o promowanie jednego przewoźnika kosztem innych i przypomina, że obecnie wszyscy przewoźnicy mają otwarty dostęp do torów. Zdaniem UTK, brak zainteresowania skorzystania z tej możliwości wynika z braku rezerw taborowych i personelu spółek samorządowych w tym Kolei Mazowieckich.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29767/utk--spolki-samorzadowe-nie-maja-potencjalu-do-przejazdow-komercyjnych.html

---

A. Radwan: na rynku kolejowym są "równi i równiejsi".

W dyskusji o liberalizacji polskiego rynku kolejowego zapomniano, czym jest interes publiczny. Tegoroczna liberalizacja rynku jest tylko teoretyczna – komentuje decyzje Prezesa UTK odnośnie przyznania przewoźnikom otwartego dostępu do torów Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29748/a--radwan--na-rynku-kolejowym-sa--rowni-i-rowniejsi.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-03-2019, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Kto jeszcze?

Duże perspektywy rozwoju w Polsce widzą czeskie linie RegioJet, których pociągi jeżdżą także na Słowacji i w Austrii. Przewoźnik miałby wjechać do Polski pod koniec przyszłego roku, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2020/2021.
A to nie koniec, bo według “Rzeczpospolitej” starania o polski rynek podejmie też FlixTrain, czyli przewoźnik należący do Flixmobility, który wyrósł na sukcesie autokarowego FlixBusa.
Podobnie jest z… BlaBlaCarem, znanym do tej pory z carpoolingu, czyli łączenia w pary kierowców prywatnych aut i zainteresowanych pasażerów.

Więcej:
https://www.fly4free.pl/koniec-monopolu-pkp/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl