Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Przebudowa dworca głównego w Katowicach
Autor Wiadomość

Anubis Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-12-2007, 10:12    Odpowiedz z cytatem

15.12.2007

Myjesz się, czy popełniasz samobójstwo?

KATOWICE. Katowicki dworzec kolejowy, drugi co do wielkości w kraju, uważany jest jednocześnie za jeden z najbrudniejszych. Ma jednak swoich zwolenników, którzy nie zgadzają się z pomysłem jego wyburzenia. Dla nich ten dworzec ma w sobie coś magicznego - pisze Marcin Nowak

Na dworcu bywałem często przez pierwsze dwa lata studiów, jeżdżąc z Sosnowca przez Katowice do Zabrza. Spędziłem w pociągach kilkadziesiąt dni. W tym kilka na samym dworcu. W końcu zrozumiałem, że stałem się jego zakładnikiem, a potem... częścią. (...) Na Śląsku, miejscu wypełnionym kwintesencją socrealistycznego myślenia przestrzennego, dworzec ma swoją określoną pozycję i rangę. Ludzie często używają wobec niego określeń takich jak "naj": największy, zdecydowanie najbrudniejszy dworzec w Polsce, przerażający smrodem i duchotą. Trzeba go zburzyć! - krzyczą jedni.

Ale są ludzie, którzy mówią: "Dworca nie oddamy". I nie chodzi tu o grupkę dworcowych kupców czy bezdomnych. Chodzi np. o architektów i to z całego świata, co udowadniał nam Tomek Malkowski z "Gazety". Jacek Tomaszewski ze Stowarzyszenia "Moje Miasto" przekonuje: "Katowicki dworzec PKP jest jednym z najwybitniejszych przykładów architektury brutalistycznej na świecie ("brut" z francuskiego surowy). Dzięki zastosowaniu nowej technologii, jaką był wtedy szalunek wraz z żelaznym zbrojeniem, wypełniany surowym betonem, architekci mogli pozwolić sobie na kształtowanie nowych konstrukcji. Takim przykładem jest katowicki dworzec i zastosowanie w jego projekcie konstrukcji hiperbolicznych kielichów, stanowiących dominantę konstrukcyjną." Zastanawiam się czy tęskniłbym i rozpaczał, gdybym pewnego dnia zamiast zakorzenionego betonowego giganta zobaczył puszkę szkła i stali... Po głębszym namyśle mówię: tęskniłbym. I tak twierdzi spora część mieszkańców Śląska.

Będąc na dworcu, nigdy nie patrzyłem w górę. Zazwyczaj przed siebie albo pod nogi. Świadomość wylądowania na szaroburej posadzce pokrytej nieciekawymi substancjami mocno trzymała mnie w pionie.(...) A dworzec ma swoją magię. Mimo że przewija się przez niego tysiące osób dziennie, są miejsca, w których nie był nikt. Ot choćby tajemnicze żelazne drzwi pomiędzy kolorowymi billboardami. Stałem nie raz przed nimi i myślałem do jakiego świata prowadzą. Co lub kto żyje pod peronami, pod miastem. Nade mną małe stalaktyty, które bezczelnie ociekają wilgocią. Kapnęła kropla. Na powierzchni pewnie przechodzi burza... Nie słyszę dokładnie, bo dokoła muzyka i stukot milionów butów.(...) Nieopodal znajduje się stary dworzec. Służył miastu, gdy to zwano jeszcze Kattovitz. Może tam trzeba to mrowisko z nowego dworca? To tutaj działała restauracja, z której korzystali nie tylko podróżni. W latach 70. XIX w. modne było delektowanie się kawą w niedzielne popołudnie i jednoczesne obserwowanie ruchu podróżnych oraz pociągów, zwłaszcza odjeżdżających w stronę granicy. Restauracja dworcowa słynęła także z przyjmowania pierwszym posiłkiem ważnych gości, przybywających do Katowic na uroczystości państwowe. Na dworcu odbywały się odprawy celne jadących do Sosnowca lub dalej, dlatego część jego hal nazywano polskimi. Z dworca w Katowicach odjeżdżały codziennie 184 pociągi, w tym 68 osobowych...

Na uwagi o tym, że dworzec przeraźliwie śmierdzi, Tomaszewski ma jedną odpowiedź: "Dobrze, ale gdy jesteś brudny to myjesz się, czy popełniasz samobójstwo?"

Źródło Gazeta Wyborcza Katowice
Marcin Nowak

i kolejny artykuł

15.12.2007

Dworcowe kielichy zalśniły w blasku fleszy

KATOWICE. Kilkadziesiąt osób z aparatami fotograficznymi zebrało się w piątek w holu katowickiego dworca. - Jesteśmy tu, żeby zaprotestować przeciw absurdalnym zakazom - tłumaczyli

O godz. 15, jak na komendę, wszyscy wyciągnęli aparaty, błysnęły flesze. - Dworzec to miejsce publiczne i nikt nie może zabronić robienia tutaj zdjęć. Minęły już czasy, kiedy mieliśmy obiekty strategiczne - tłumaczyła Martyna Chrobok, studentka z Katowic.

Protest miał nawet międzynarodowy zasięg. Z aparatem na dworzec przyszedł Carl Cordonion, który do Katowic przyjechał odwiedzić znajomą. - Myślałem, że komunizm w Polsce już dawno się skończył. To wtedy chyba mieliście takie zakazy - dziwił się Francuz. Do happeningu przyłączali się nawet przechodnie, którzy robili zdjęcia telefonami komórkowymi. Jedynie ochroniarze śledzili całą akcję z bezpiecznej odległości.

- Jesteście tutaj po to, by nas sprowokować, ale my się nie damy. Zdjęcia można robić, z wyjątkiem tych, które zostaną wykorzystane do celów handlowych - tłumaczył jeden z nich.

Jeszcze kilka dni temu ochroniarze zwracali uwagę każdemu, kto próbował sfotografować katowicką stację. - To nieporozumienie, które wynikło między zarządcą i firmą ochroniarską. Ta sprawa została już wyjaśniona i każdy do celów prywatnych może oczywiście robić zdjęcia - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP.

Źródło Gazeta Wyborcza Katowice
Jacek Madeja

_________________
Mój podpis
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 26-07-2009, 14:11   Katowicki dworzec za 240 mln euro Odpowiedz z cytatem

Katowicki dworzec za 240 mln euro

Kosztem 240 mln euro do połowy 2012 r. ma powstać nowy dworzec kolejowy w Katowicach. Teren otaczający obiekt będzie zagospodarowany m.in. na potrzeby handlu, usług i biur. PKP zawarło w czwartek umowę z hiszpańską firmą Neinver, która zapewni finansowanie i zrealizuje projekt.

- Inwestycja w Katowicach jest pierwszym tego typu projektem o tak dużej skali w Polsce. Kolejnymi dworcami, które przejdą dużą modernizację, będą obiekty w Krakowie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu i Warszawie - zapowiedział prezes PKP Andrzej Wach.

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk uczestniczący w podpisaniu umowy zaznaczył, że modernizacja dworców to jeden z elementów strategii dla kolei, i że od niedawna możliwe jest dofinansowanie niektórych tego typu projektów z budżetu. Katowickie przedsięwzięcie korzysta jednak ze środków prywatnych.

- To pierwszy projekt przygotowany we współpracy z partnerem prywatnym. To wielki dzień. To będzie pierwszy w tej skali projekt w kolejnictwie i jestem przekonany, że znajdzie naśladowców. Liczymy, że w podobnym systemie zrealizujemy inwestycję na dworcu Warszawa Zachodnia - powiedział minister.

Projekt nowego dworca w Katowicach i jego otoczenia zaprezentowano w czwartek po raz pierwszy. Nowy budynek zachowa najcenniejsze elementy starego, pochodzącego z początku lat 70. Chodzi o sklepiające obecną halę kielichy z surowego betonu, ustawione w dwóch rzędach - po osiem. Stykają się ze sobą górnymi częściami, podpierając i jednocześnie współtworząc dach budynku. W obronie kielichów, uznawanych za unikatowy przykład tzw. brutalizmu w architekturze, występowali m.in. architekci.

Przed halą dworca, na Placu Wilhelma Szewczyka, gdzie jest dworzec autobusowy, stanie obiekt handlowy i biurowiec.

Plany budowy przeznaczają przestrzeń wokół dworca dla pieszych. Do każdego z budynków będzie można wejść z poziomu parteru, zniknie obecna kładka nad ulicą, prowadząca na dworzec. Do nowego głównego wejścia, ulokowanego między dwoma „kielichami”, będzie prowadzić przedłużona ulica Stawowa. Powstanie podziemny parking na 1,2 tys. samochodów.

Jak zapewniają projektanci, funkcje komunikacyjne i służące obsłudze pasażerów będą czytelnie oddzielone od części komercyjnej.

Wyłanianie inwestora do przebudowy katowickiego dworca trwały ponad dwa lata. Do przetargu w 2007 r. stanęło 17 firm, a rozmowy prowadzono z pięcioma. Na jesieni 2008 r. wyłączność otrzymał Neinver, z którym w czwartek podpisano umowę. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku i zakończyć - w części dotyczącej samego dworca - w połowie 2012 r. Reszta budynków wchodzących w skład wielofunkcyjnego centrum ma powstać w dalszej kolejności.

Jak przyznał Wach, projekt nie obejmuje m.in. modernizacji peronów ani prowadzących do nich tuneli, bo nie pozwala na to prawo. Jednak w kolejnych latach kolej wyremontuje perony, tunele i zadaszenie peronów. Ma to kosztować od 4 do 38 mln zł., ale kompleksowa modernizacja będzie możliwa dopiero po 2012 r.

Pasażerowie podczas prac obsługiwani będą na tyłach dzisiejszego dworca, czyli od strony placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej, a także w przystosowanym do tego celu tunelu, biegnącym pod czwartym peronem dworca.

Dworzec w Katowicach jest jednym z największych w Polsce. Codziennie przejeżdża tędy ok. 400 pociągów. Rocznie sprzedaje się tu ok. 3 mln biletów, a przez obiekt przewija się ok. 9 mln ludzi.

Neinver jest firmą z kapitałem hiszpańskim, działa na rynku nieruchomości w Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Portugalii, Francji i Niemczech. W Polsce inwestuje od 2000 r. Firma wprowadziła na polski rynek centra typu outlet, otwierając w 2002 r. pierwsze tego typu centrum handlowe w Polsce - Factory. Potem, oprócz kolejnych takich centrów, uruchomiła również obiekty Futura Park, łączące centrum outlet i park handlowy. Największa dotąd inwestycja Nainver w Polsce to Galeria Malta w Poznaniu.

źródło: PAP

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 26-07-2009, 19:14    Odpowiedz z cytatem

"Jak przyznał Wach, projekt nie obejmuje m.in. modernizacji peronów ani prowadzących do nich tuneli, bo nie pozwala na to prawo. Jednak w kolejnych latach kolej wyremontuje perony, tunele i zadaszenie peronów."

No tak, w kolejnych latach...o ile w ogóle. A póki co, będzie można wjechać pociągiem wprost do outletu. W sumie to też jakaś atrakcja i to z ekstra niespodzianką w postaci obskurnych i zapadających się peronów z dziurawym zadaszeniem w tle.
A zupełnie na marginesie, to którędy te 1200 samochodów dojedzie do dworca ?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-07-2009, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Nowy dworzec bez nowych peronów? To absurd

- Nie może być tak, że dostaniemy piękną galerię handlową, a część dworcowa przejdzie tylko lifting - mówią posłowie o planowanej przez firmę Neinver przebudowie dworca w Katowicach, która nie obejmie m.in. peronów.

Już zaczęli przekonywać ministra infrastruktury, by obie inwestycje odbyły się jednocześnie.

Według wizji inwestora, firmy Neinver Polska, na pl. Szewczyka, dziś przeciętego chybotliwą kładką-estakadą i przystankami autobusowymi, staną dwa nowoczesne biurowce i centrum handlowe ze szkła i aluminium, a przystanki autobusowe i parking dla aut osobowych usytuowane zostaną pod ziemią. Całości dopełnią ławki oraz fontanny, a wszystko ma być gotowe w 2012 roku i kosztować 240 mln euro.

Zdania wśród architektów są podzielone, ale twórcy swój projekt okrzyknęli nową wizytówką miasta. Wiele osób zwraca jednak uwagę na to, że ważne jest także to, co się stanie z samym dworcem. I tu, niestety, dobrych wiadomości zbyt wiele nie ma. Co prawda główna hala dworca będzie wyglądała o wiele lepiej niż teraz, ale tunele, wejścia na perony, perony i wiaty nad nimi czeka co najwyżej lifting. Porządny remont może się zacząć dopiero po 2012 roku i wykona go spółka Polskie Linie Kolejowe.

Teraz dworcowe tunele to obraz nędzy i rozpaczy. Spękana, nierówna posadzka, brudne i pomazane ściany, z których zwisają resztki reklamowych tablic. Zepsute od lat ruchome schody, asfaltowe perony i wiaty nad nimi czasy świetności dawno też mają za sobą. No i wejścia na dworzec ze stromymi schodami to prawdziwa droga przez mękę dla podróżnych nawet z niewielkim bagażem. W dodatku w wielu miejscach jest niebezpiecznie i śmierdzi - długi tunel od strony ul. Konopnickiej od dawna ma opinię największej darmowej toalety w mieście.

Niewiele lepiej jest też od strony pl. Oddziałów Młodzieży Powstańczej. Ostatnio podparto strop dworcowej hali stalowymi słupami, chroniąc go tym samym przed zawalaniem, ale na tym koniec. O konkretnych planach naprawdę poważnej przebudowy tej części dworca na razie nic nie wiadomo.

Katowiccy architekci są tym mocno zaniepokojeni. - Zostawienie części dworcowej w takim stanie i postawienie obok eleganckiej galerii będzie szokować. Cały dworzec wymaga kapitalnego remontu. Przecież to nie są aż tak wielkie koszty w porównaniu do całej inwestycji - mówi Andrzej Grzybowski, architekt i urbanista.

Podobnego zdania są śląscy posłowie. Jerzy Polaczek, były minister infrastruktury, przypomina, że gdy za jego czasów snuto pierwsze plany przebudowy dworca, była mowa o całości.

- Jeśli obydwie inwestycje nie pójdą w parze, to nie stworzymy dobrego miejsca na mapie Katowic. Nie wyobrażam sobie przekładania prac pozostawionych kolejom na później niż 2012 rok. To tylko zakonserwuje ten relikt z czasów PRL-u - mówi Polaczek.

- Co gorsza, to ten widok będzie naszą prawdziwą wizytówką - wtóruje mu katowicki poseł Marek Wójcik. Jego zdaniem nie ma sensu odwlekać remontu części dworcowej i wszystko trzeba zrobić jednocześnie. Wraz z posłem Tomaszem Głogowskim rozmawiał już o tym z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem.

- Wiemy, że Polskie Linie Kolejowe nie będą miały w 2010 roku potrzebnych pieniędzy, ale musimy zrobić wszystko, by zapewnić je na rok następny. Katowicki dworzec powinien być jedną z najważniejszych spraw dla śląskich posłów w tej kadencji - podkreśla Wójcik.

Co na to wszystko resort infrastruktury? Dopóki nie otrzyma oficjalnej wiadomości, nie chce niczego komentować.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 05-08-2009, 16:46    Odpowiedz z cytatem

To będzie prawdziwy skandal architektoniczny

Chciałbym skomentować to, co ma być stworzone przez firmę Neinver na dworcu w Katowicach. Wszystko to, co się wokół dworca dzieje, doprowadzi - moim zdaniem - do skandalu. Będzie to skandal zarówno architektoniczny, jak i skandal związany z samymi rozwiązaniami - napisał w liście do "Gazety" Łukasz Szopa.

Po kolei - architektonicznie ten projekt nie jest perełką. Architektom jakby nieznane było pojęcie kontekstu otoczenia - i dzięki temu mamy nad wyraz dużo obłości wokół kanciastej formy kielichów i twardej zabudowy ulicy 3 Maja. Ktoś tu się kompletnie nie popisał. Przez długi czas wierzyłem jeszcze, że zgodnie z zapowiedziami prasowymi projekt zostanie jeszcze zmieniony - ale oczywiście nikt nie powiedział, co będzie zmienione i jak będzie zmienione.

Tymczasem nie zmieniono dosłownie nic! Od pierwszej wizualizacji dworzec różni się tym, że usunięto z niego potocznie nazywane przeze mnie "Dubaje", czyli dwie wieże. Niebezpieczną informacją jest również to, iż inwestor nie chce zająć się przebudową dojść do peronów oraz samych peronów.

Tak według firmy Neinver będzie wyglądać katowicki dworzec i połączona z nim galeria handlowa na pl. Szewczyka

Nachodzi mnie proste pytanie: inwestor przyszedł przebudowywać dworzec czy budować galerię handlową? Wygląda na to, że PKP najzwyczajniej w świecie przehandlowało wszystko, co się dało, tak żeby cokolwiek nowego tu powstało, nie zważając kompletnie na użyteczność tego miejsca. To dworzec miał być przebudowany, a nie galeria handlowa.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, iż to PKP chce odremontować przejścia dla pieszych i perony. Ciekawe, kto w tym wypadku zrobi system informacji o nadjeżdżających pociągach? Będzie działał stary zdezelowany w wykonaniu PKP czy też będą dwa - jeden neinverowski wewnątrz galerii, a drugi PKP na peronach? Dla PKP ucieczką i prostym wytłumaczeniem jest, iż będą "tę cześć dworca" remontować przy okazji modernizacji linii kolejowej E30 - czyli może po 2012 roku, a może nigdy. Czyli w 2012 zafundują nam galerię handlową połączoną ze śmierdzącymi uryną przejściami dla pieszych, tandetnymi wiatami. Błoto w perełce. Całego tragizmu dopełnia również Urząd Miasta Katowice, który mając w ręku potężne narzędzie, zwane Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, zezwala na architektoniczne absurdy w centrum. Za chwilę padnie odpowiedź, że MPZP nie daje takich możliwości i wszelkie możliwe wykręty od użycia tego narzędzia - z czym się oczywiście liczę... Nie ma sensu takich wypowiedzi komentować - jakoś inni używają tego z powodzeniem - wy natomiast nie potraficie... I tak dzięki wam, zamiast mieć coś wpisane w kontekst otoczenia, nieprzytłaczające go, będziemy mieli coś, co zniszczy tkankę miejską w tym miejscu. Szczere wyrazy uznania ode mnie i od mieszkańców Katowic, którzy z tym gniotem będą się użerali przez kolejne 30 lat. Dziękujemy.

Zastanawia mnie obecność tych panów na prezentacji: Cezary Grabarczyk, wojewoda Zygmunt Łukaszczyk, marszałek Bogusław Śmigielski, prezydent Katowic Piotr Uszok. Nie przeczę, że nie powinni tam być, ale część z nich wykazała się niesamowitym brakiem kompetencji w zakresie architektury.


Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Yehonathan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-11-2009, 18:21   Remont Katowickiego Dworca 2010!! Odpowiedz z cytatem

jak informowała nas ostatnio TV SILESIA początkiem roku 2010 rusza przebudowa dworca kolejowego w Katowicach, w holu kasowym znajdują się już zdjęcia i projekty które można sobie obejrzeć. Proponuje wpisywać tutaj uwagi dotyczące funkcjonowania dworca, objazdów i wszelkich przewozów autobusami. Przypominam również że Przewozy autobusami nie obejmują pociągów nocnych oraz EuroCity, w programie informowano że podczas remontu jednocześnie będzie czynne półtorej peronów (czyli jak mniemam np. peron 1 z dwoma torami oraz peron 2 z jednym torem) dodatkowo dla pociągów osobowych w Kierunku Krakowa i Oświęcimia ma być czynny peron 5!?!?!?! (nie wiem gdzie on jest) stacją węzłową dla Pociągów osobowych maja być również Katowice Ligota , Chorzów Batory oraz Sosnowiec...

a jak wy wyobrażacie sobie komunikację w trakcie przebudowy??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Błażej84 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Maj 2006
Skąd: Zawiercie/Limerick

PostWysłany: 16-11-2009, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
dodatkowo dla pociągów osobowych w Kierunku Krakowa i Oświęcimia ma być czynny peron 5!?!?!?! (nie wiem gdzie on jest)


Pewnie chodzi o ten zadaszony peron, który został po dawnym (starym) katowickim dworcu przy wyjeździe na Kraków i Oświęcim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Yehonathan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-11-2009, 18:37    Odpowiedz z cytatem

po prawej stronie? obok poczty??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2009, 18:37   

Tak. A swoją drogą, gdzie oni chcą kończyć bieg w Chorzowie Batorym? Przecież tam są tylko 2 perony, a stacja musi jeszcze obsługiwać połączenia dalekobieżne, a także ruch osobowy na trasie Gliwice-Częstochowa-Gliwice i Katowice-Kluczbork/Wieluń. Jakoś mi się to nie widzi...
Powrót do góry

Yehonathan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-11-2009, 18:40    Odpowiedz z cytatem

może zrobią wahadłowe pociągi na zasadzie przyjazd / odjazd...

_________________
http://ivri-lider.blog.onet.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2009, 18:43   

Być może. Aczkolwiek jestem zdania, że rozsądniej byłoby, gdyby pociągi od strony Oświęcimia i Krakowa wydłużyć do Bytomia. 4 perony i duża hala aż proszą się, aby je w racjonalny sposób wykorzystać. Miejsca mamy tutaj pod dostatkiem.
Powrót do góry

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 16-11-2009, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy zabytkowe kolumny zostaną

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Yehonathan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-11-2009, 18:52    Odpowiedz z cytatem

słyszałem że chyba nie...co do pociagów do Bytomia to rozumiem, ale oni chcą odciąć osobówki od Katowic, a dalekobiezne jako jedyne zostawić pomyslcie sobie 3 tory a ile kierunków dla dalekobieznych:
CMK, Kraków, Wrocław, Bielsko, Ostrava, Częstochowa...a w sezonie???? masakra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-11-2009, 18:52   

@Yehonathan, szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie płynności ruchu na katowickim dworcu w czasie remontu. To będzie totalne piekło.

@kris123, z tego co można zaobserwować na wizualizacjach dworca kolejowego w Katowicach, to tak.
Powrót do góry

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 16-11-2009, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Będzie piekła i będą spore opóźnienia. szczególnie w porze szczytowej kiedy jeździ sporo pociągów. Być może część pociągów zatrzyma się przystanek wcześniej a stamtąd nastąpi dowóz do Katowic. Choć wątpię, bo miasto by do reszty się przykorkowało. Cóż będziemy musieli na jakiś czas przyzwyczaić się do tłoku i spóźnień. Ale prawda jest taka, że ten dworzec musiał być wyremontowany. I mam nadzieję, że nowa wizja przyniesie miastu chlubę. A co do kolumienek powinny zostać jako symbol katowickiego dworca.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl