Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Następny
Rząd zabiera kolejom. Będzie ratował drogi
Autor Wiadomość

Mestwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 20-01-2011, 09:09   Rząd zabiera kolejom. Będzie ratował drogi Odpowiedz z cytatem

Rząd zabiera kolejom. Będzie ratował drogi

Rząd zabierze pieniądze kolejom, żeby wybudować więcej tras ekspresowych. Modernizacja torów zostanie odłożona na później.

W lutym ministrowie zaczną przekonywać Komisję Europejską, że unijne dotacje na modernizację torów warto przesunąć na drogi. A chodzi o niemałą kwotę - kolej może stracić nawet 4,7 mld złotych.

Według rządu PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca infrastruktury, nie radzą sobie z inwestycjami, co może doprowadzić do utraty unijnej kasy. W Ministerstwie Infrastruktury trwa gorączkowa analiza
harmonogramów inwestycji na kolei zaplanowanych do 2015 r. - Wykonaliśmy przegląd projektów przeznaczonych do współfinansowania z Unii. Wiemy już z całą pewnością, że realne wykorzystanie środków będzie niższe od zakładanego - przyznaje Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury. - Ostateczny kształt listy inwestycji zostanie określony na początku lutego - dodaje.

Według naszych informacji pewniakami do wycięcia są te modernizacje, których realizacja może się przeciągnąć na rok 2014. Wtedy zabraknie czasu na ich rozliczenie , a to grozi przepadnięciem unijnej dotacji. Problem dotyczy modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia, przebudowy fragmentu trasy z Warszawy do Poznania, remontów stacji kolejowych wzdłuż trasy z Siedlec do Terespola oraz pierwszego etapu modernizacji linii z Warszawy do Białegostoku.

Rezygnacja z tych projektów oznacza, że rząd zaoszczędzi w sumie blisko 4,7 mld zł unijnych środków. Ale to nie wszystko - już w grudniu z listy projektów wyleciała modernizacja torów z Poznania do Szczecina. UE dawała na nią aż 3,5 mld złotych.

Żeby te pieniądze nie przepadły - łącznie chodzi o gigantyczną sumę ponad 7 mld zł - rząd chce zmiany inwestycyjnych priorytetów Unii i przesunięcia dotacji z kolei na drogi. Dyplomatyczna ofensywa ma zostać przeprowadzona podczas wyjazdowej sesji Komisji Europejskiej w Warszawie, która jest zaplanowana pod koniec lutego.

Jeżeli uda się przekonać unijnych urzędników, do programu budowy dróg może wrócić 37-km trasa ekspresowa S3 z Gorzowa do Międzyrzecza oraz łącznie 191 km drogi S7 z Gdańska do Warszawy i dalej na południe. Rząd być może wybuduje również ponad 53 km trasy S17 ze stolicy do Lublina oraz wylotówkę z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic.

Eksperci wskazują jednak, że odebranie środków na inwestycje kolejowe to przykład braku konsekwencji rządu. Według nich grudniowy bałagan na torach był spowodowany jej chronicznym niedofinansowaniem. - Kolej najpierw pozostawia się samą sobie, a potem wiesza na niej psy. Dopuszczenie do wycięcia inwestycji za kilka miliardów to porażka obecnego rządu - twierdzi Jakub Majewski, ekspert branży kolejowej.

Maciej Szczepaniuk
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


--------------------------------


Ode mnie: kurna, przecież to się w łepetynie nie mieści. Rząd lobbujący w UE o zabranie pieniędzy kolei?! Cała nadzieja w UE, że się nie da ogłupić. Trzeba zrobić jakiś szum, bo nie ma co liczyć, że się media same z siebie zainteresują tematem (tzn. będzie sucha notka zaraz za pięcioma stronami o Smoleńsku). To, że PLK jest słaba w realizacji inwestycji to wie każdy, ale od tego jest rząd, żeby usprawnić jej działanie, przecież to państwowa spółka! Do tego obleśnie oczywiste kryterium inwestycji do uwalenia (sama ściana wschodnia).

_________________
Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 20-01-2011, 10:30    Odpowiedz z cytatem

A po 2014 też kolej się nie będzie modernizować. Tylko powstanie KDP (po co?).
Dlaczego? A no dlatego, że perspektywa programów UE, zwłaszcza najobszerniejszego POiIŚ, jest na lata 2014-2020 bardzo niepewna i może się okazać najbardziej niekorzystną właśnie dla ..Polski Neutral Możliwe jest wprowadzenie maksymalnej partycypacji UE na poziomie 30-40%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 20-01-2011, 10:59    Odpowiedz z cytatem

To co się dzieje ostatnio na kolei woła o pomstę do nieba!!! Kiedy wreszcie ktoś się otrząśnie, zwolni tą bandę oszołomów zarządzających PKP, PLK oraz IC. Należałoby też sprawić by rząd wreszcie znormalniał i nie był na garnuszku lobby drogowego. Tusk jest jaki jest, ale głupi się nie wydaje, pewnie nawet nie wie co się dzieje, takich ma ministrów. Rozkurzyć to całe tałatajstwo. Idioci.

Reforma kolei powinna być prowadzona inną drogą, skoro PLK jest jakie jest, już powinna być powołana agencja celowa do przygotowania inwestycji infrastrukturalnych na kolei, wraz z finansowaniem z FD i współpracą z PLK- coś na kształt specustawy. W tym czasie PLK odpowiadałaby tylko i wyłącznie za nadzór i utrzymanie linii. Byłby wtedy czas na zreformowanie spółki PLK bez szwanku dla inwestycji. Powołana agencja mogłaby byc później wchłonięta przez PLK.

Czy naprawdę nawet w rządzie udzielił się klimat niedasizmu, chyba tak. Przecież Polska Kolej mogłaby działać dobrze, to naprawdę nie jest takie trudne do zrobienia. Tylko nikomu się nie chce działać.

Owszem drogi są ważne, ale mimo wszystko trzeba postawić na zrównoważony rozwój kolei i dróg. W większości drogi są utrzymywane i udostępniane za darmo lub po cenie stosunkowo niskiej. Szlaki kolejowe za cenę z kosmosu - pytam więc w jaki sposób kolej ma konkurować z autobusami, kiedy jeżdżą one po wmiare dobrych i darmowych drogach, a spółki kolejowe płacą za coś po czym można jechać 60km/h.

Nie można zaniedbać teraz kolei bo już się ona nie podniesie i upadnie, cała bez wyjątku. Pasażerowie już się odwracają i kupują samochody. Trzeba zaprzestać wreszcie rozmontowywania kolei. W każdym państwie kolej może działać dobrze, tylko u nas banda idiotów postawiła sobie za cel zrównanie jej z ziemią, ciekawe czemu. Wszyscy mówią o zapóźnieniu na kolei, ale tak naprawdę ono się dokonało w ciągu ostatnich 20 lat. Kolej była rozwinięta wystarczająco, po dobrej reformie mogła wyjść na prostą, ale KTOŚ zdecydował by ją zaorać.

Reforma Kolejowa:
- Agencja budowy i remontów kolejowych finansująca i przygotowująca inwestycje na czas reformy w PLK.
- Reforma i ograniczenie kosztów PKP PLK.
- Zastosowanie subwencjonowania przewozów pasażerskich poprzez zmniejszenie stawek dostępu do infrastruktury, minimum o 50%
- Finansowanie PKP PLK z funduszu drogowego.
- Zapewnienie środków budżetowych na wkład własny inwestycji kolejowych.
- Zlikwidowanie spółki PKP.

co do postu niżej:
Absurd goni absurd, nie ma żadnego, podkreślam żadnego planu rewitalizacji polskiej sieci kolejowej. Linie się sypia, Szafrański opowiada, że PLK nie ma pieniędzy na remont linii Skoczów - Wisła Głębce i najlepiej jakby samorząd same się tym zajęły. Z drugiej strony planujemy KDP które w polsce są potrzebne jak zeszłoroczny śnieg, których budowa i utrzymanie pochłonie tyle środków co doprowadzenie do przyzwoitości 70% głównych tras w Polsce.

IC chce kupić pendolino, a nie stać ich na rewizję wagonów. Przy cenach biletów pendolino będzie puste i jeszcze będzie trzeba do niego dopłacać. W Polsce przypominam, że składy EIC jeżdżą puste, lub pustawe. Nie to co nap w Austrii, gdzie ludzie jeżdżą codziennie do pracy, bez miejscówek itp.

W Polsce znalazła się grupa która chce zniszczyć kolej, a na pewno się przy tym dorobić. W sprawie pendolino i KDP jest taki lobbing ze strony samej PKP, że czysty interes to nie może być. Kolejny raz chcą zrobić własne interesy kosztem kolei w Polsce.

To co zarżnie Koleje w Polsce:
- Budowa i koszty utrzymania KDP
- nieracjonalny zakup pendolino, gdzie za te same pieniądze moglibyśmy nabyć nowe wagony i lokomotywy.
- konkurencja na liniach regionalnych, powołanie spółek wojewódzkich i tym samym upadek PR.


Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 20-01-2011, 11:20, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 20-01-2011, 11:09    Odpowiedz z cytatem

mikiyee, tylko proszę zauważ, zresztą wszystkich proszę - zauważcie że inwestycje kolejowe czasem sięgają absurdu!

Czytajcie to:

"Rozpoczyna się potrzebna i wyczekiwana przez wszystkich pasażerów spragnionych ludzkich warunków jazdy modernizacja trasy Warszawa-Łódź. Zbigniew Szafrański w wywiadzie przeprowadzonym specjalne dla naszej telewizji uznał że "Podniesienie prędkości ze 130 do 160 km/h będzie epokową rewolucją na polskich torach, dzięki czemu uzyskamy wymierne skrócenie czasu przejazdu''


To jest ABSURD!!!!!! Modernizacja linii która jest w IDEALNYM stanie!!!! Ale na to są pieniądze Smile

Tu została wymieniona Rail Baltica E-75, ta linia na większości jest na 100/120km. Inne korytarze sa w gorszym stanie np: E-30 Kraków - Katowice, C-E65 Bydgoszcz - Tczew, C-E59 Wrocław - Zielona Góra - Szczecin (Odrzanka), 274 Wrocław - Zgorzelec przez Jelenią Górę, Podsudecka Magistrala Kolejowa, naprawdę można wymieniać, a wymieniać. Ale sami widzicie co robi polityka i fałszywy uśmiech Grabarczyka.

Na razie tyle powiem.


Rząd wybuduje drogi kosztem kolei

Na szybkie pociągi jeszcze poczekamy.

Rząd zabierze pieniądze kolejom, żeby wybudować więcej tras ekspresowych. Modernizacja torów zostanie odłożona na później - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Chodzi o 4,7 mld zł z unijnych dotacji, które dostaliśmy z Brukseli na remonty torów do 2015 roku. Resort infrastruktury uznał jednak, że PKP Polskie Linie Kolejowe nie są w stanie wydać tych pieniędzy na czas i chce przekonać Komisję Europejską do przesunięcia funduszy na remonty i budowy dróg.

Wstrzymane będą przebudowy linii kolejowych z Warszawy do Radomia, Poznania, Terespola i Białegostoku.

Dzięki temu do programu budowy dróg może wrócić 37-km trasa ekspresowa S3 z Gorzowa do Międzyrzecza oraz łącznie 191 km drogi S7 z Gdańska do Warszawy i dalej na południe - dodaje dziennik.

Do tego S17 ze Warszawy do Lublina oraz wylotówka ze stolicy w kierunku Krakowa i Katowic.

Na takim pomyśle urzędników Ministerstwa Infrastruktury nie zostawiają suchej nitki eksperci.

Kolej najpierw pozostawia się samą sobie, a potem wiesza na niej psy. Dopuszczenie do wycięcia inwestycji za kilka miliardów to porażka obecnego rządu - mówi Jakub Majewski, ekspert branży kolejowej.

Źródło: HotMoney
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 20-01-2011, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Co z lokalnymi liniami kolejowymi na Śląsku?

Zagrożone jest istnienie trzech linii kolejowych w województwie śląskim: z Żywca do Suchej Beskidzkiej, z Bielska-Białej do Cieszyna oraz z Chybia przez Skoczów do Wisły Głębce – pisze „Dziennik Zachodni”. Wszystkie są w fatalnym stanie technicznym i wymagają szybkiego remontu. Pytanie tylko, skąd wziąć na to pieniądze?


Między innymi o tym dyskutowano wczoraj podczas spotkania Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa spółki PKP PLK, z przedstawicielami samorządów i władz województwa śląskiego, jakie odbyło się w Katowicach. Prezes Polskich Linii Kolejowych widzi dwie możliwości: albo modernizacja tych szlaków zostanie ujęta w wieloletnim planie inwestycyjnym spółki, albo zadanie to powinien wziąć na siebie samorząd województwa. Radzi jednak, by przed ewentualnym liftingiem zastanowić się nad jego sensem. - O ile trasa do Wisły Głębce jest ważna i jej znaczenie wzrasta w sezonach letnim i zimowym, o tyle nie można tego powiedzieć o linii Sucha Beskidzka - Żywiec. Czy mieszka wzdłuż niej tak dużo osób, by uzasadniało to uruchomienie pociągu? – oceniał wczoraj w Katowicach prezes Szafrański.
- Kwestia modernizacji infrastruktury kolejowej zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe jest sprawą otwartą. Istnieje formalnie możliwość ubiegania się przez spółkę o pieniądze unijne w ramach RPO. Byłaby to kwestia jednak kolejnej perspektywy finansowej na lata 2013 - 2020 - powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Witold Trólka z biura prasowego Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.
- Głównym zadaniem Zarządu Województwa będzie także przygotowanie regionu do tzw. nowego okresu programowania. Do tego czasu, aby Śląskie otrzymało unijną pulę, musi być określona lista najważniejszych tzw. kluczowych inwestycji do realizacji – stwierdził Trólka.
- Zasadniczą kwestią byłoby określenie priorytetów w rozwoju kolejowego transportu pasażerskiego w całym województwie. Dotychczas dla Zarządu Województwa Śląskiego obecnej kadencji jedną z najważniejszych spraw jest nowoczesny tabor kolejowy. Decydując się na projekty w zakresie infrastruktury należałoby odpowiedzieć na pytanie, czy proponowane w Katowicach przez PLK inwestycje do dofinansowania w ramach RPO mogą mieć strategiczny wpływ na rozwój województwa – poinformował Trólka.

źródło: Rynek Kolejowy


To jest dopiero absurd pierwszej klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-01-2011, 13:22   

Reszta linii niech zdycha ważne że do Łodzi będzie o 5 min szybciej na kilku składach.
Powrót do góry

M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-01-2011, 14:10    Odpowiedz z cytatem

No i o to chodzi desant łódzki będzie 5 minut wcześniej w domu.Już dziś w IC najważniejsze sa pociągi od Łodzi szczególnie te wyjeżdzające z Warszawy po 16. Na te pociągi nie ma prawa zabraknąć lokomotyw i wagonów. Podobnie jest z infrastrukturą linia do Łodzi najważniejsza choć jej nie jest tragiczny reszta linii się sypie a my grubą kasę w coś co wymaga tylko niewielkiego remontu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 20-01-2011, 14:32    Odpowiedz z cytatem

mikiyee napisał/a:
........- O ile trasa do Wisły Głębce jest ważna i jej znaczenie wzrasta w sezonach letnim i zimowym, o tyle nie można tego powiedzieć o linii Sucha Beskidzka - Żywiec. Czy mieszka wzdłuż niej tak dużo osób, by uzasadniało to uruchomienie pociągu? – oceniał wczoraj w Katowicach prezes Szafrański.



A czy Pan Sz. mógłby na mape spojrzeć i zobaczyć którędy mają jeździć Ślązacy i mieszkańcy Bielska, Czechowic, do Zakopanego. Oczywiście autami przez Wadowice - dzięki. Czy super okrężnie przez Kraków, ewntualnie przez Wadowice, ale to więcej o jeden obrót. Optymalnie byłyby pociagi obiema liniami.
Do tego miejscowości wzdłuż tej linii na Suchą sa też atrakcyjne turystycznie Pytanie ile osób tam mieszka w dodatku przytaczając sytuacje zimową jets wypowiedzią bez przygotowania.

Co za bzdurne gadanie. Zamknąć CMK bo mieszka WZDŁUŻ niej mało ludzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-01-2011, 14:42   

I tym sposobem 120/130 km/h podniesie się o 40/30km/h a np. Poznań - Krzyż gdzie się sypie i od nowego rozkładu będzie chyba 80km/h. Albo Leszno - Poznań gdzie ma zejś do 40km/h. Co jest ważniejsze to czy E59? Odpowiedz retoryczna
Powrót do góry

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 20-01-2011, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Z Leszno-Poznań-Leszno przesadziłeś @kryniczaninie Smile Będzie 60-tka, co i tak jest dramatem. Teraz 70-80.
Krzyż-Poznań-Krzyż z moich ostatnich informacji będzie 95 km/h tam gdzie teraz 100. Po prostu z zejściem do 80 rok jeszcze poczekają, ale obniżą do 95 żeby było widać, że linia się degraduje. Ale już wprowadzają następne WOS-y na tej linii! Np. u mnie, w torze 2, wyjazd ze stacji Wronki jest od poniedziałku na 50 km/h aż za nastawnię, prawdopodobnie ze względu na zrypane iglice na rozjeździe - tak słyszałem. W torze 1 tego WOS-a nie ma. W sumie mi to wisi, bo i tak ruszając ze stacji pociąg nie ma więcej niż 50 km/h na wysokości tej nastawni, ale gorzej dla AIDSów yy.. EICów i nocnego hotelowca Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-01-2011, 15:16   

sasho33, Czytałem że na jednym torze Leszno - Poznań na jakimś tam odcinku chyba Kościań - Poznań ma być 40km/h.
Powrót do góry

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 20-01-2011, 15:27    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, tragizujesz Smile Na wielu magistralach jedziesz 40km/h przez kilka godzin. a tam masz "kawałeczek" więc dla Szafrańskiego tragedii nie ma. Mieszka przy linii Terespolskiej i resztę Polski ma gdzieś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-01-2011, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
będzie 95 km/h tam gdzie teraz 100

Jeśli już to tylko pełne dziesiątki czyli 90 km/h przy prędkościach drogowych stosowanych na W27!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 20-01-2011, 16:41    Odpowiedz z cytatem

Przedstawiłeś trzeci rodzaj prawdy. Jak byś nie słyszał, że wprowadzono już możliwość dziewięćdziesiątek-piątek jako Vmax na danej linii.
Tak samo, niektóre pociągi są trasowane z Vmax=105 km/h, np. te ze wschodu ze stodołami, ale to akurat ze stanem technicznym linii mało ma wspólnego, tak o dodaję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-01-2011, 16:48    Odpowiedz z cytatem

A to ciekawe, proszę link odnoszącego się do prędkości drogowych o których wspomniałeś Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 13 Idź do strony 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl