Pamiętam jak przewidywałem tą sytuację , atakowali mnie etatowi propagandyści KŚ -gdzie jesteście dzisiaj , zrobiliście sobie zdjęcia przy Elfach , to zawsze pamiątka. Jazda KŚ odbywa się po równi pochyłej w dół , a wasz były prezes zarabia niezłą kasę w następnej spółce , może co miesiąc odda 10% swoich zarobków na ratowanie KŚ.
@rejent wszystko fajnie tyle, że na przeszkodzie tego co piszesz stanie Ci PKP PLK. To Ci partacze odpowiedzialni są za dopuszczenie przewoźników na tory, a tory są w tak fatalnym stanie, że aż płakać się chce, a kasę (czytaj Haracz) za dostęp do torów biorą.
Nie wiem jak Wy. Ale mam wrazenie jakby KS od 1 czerwca specjalnie dawalo czeski zlom na tory (np.poniedzialek, godz.19:44 do Czestochowy). A Elfy/Flirty/SKMka i inne stoja przed Gliwicami.
@rademenes: a wiele kilometrow torow od lat jest niewykorzystanych. I tego PKP PLK nie widzi.
Dokładnie.
Pracowałem kiedyś w PLK. Stąd doskonale wiem kto tam w większości pracuje i jak to wygląda. Moja szefowa (naczelniczka wydziału) jak przyjęli ją do pracy w PLK, to pytała się mnie, gdzie i jak się sprawdza połączenia. Wyjaśniłem jej, że w wyszukiwarce połączeń w internecie lub w "cegle". Po czym usłyszałem pytanie: co to jest "cegła"? Po moich wyjaśnieniach powiedziała mi, żebym później jej pokazał jak to się szuka w tym internecie.
Innym razem usłyszałem pytanie od mojej przełożonej, co to są te numerki, którymi z koleżankami i kolegami rzucacie w czasie rozmów, np. sto trzydziesta dziewiąta, sześćdziesiąta pierwsza, sto trzydziesta siódma, sto czterdziesta dziewiąta.
Wyjaśniłem jej, że są to numery linii kolejowych. Skserowałem mapę całej sieci z numerami linii. Wyjaśniłem, że czym innym są numery tabel w SRJP, a czym innym numery linii kolejowych.
Myślałem, że jak przekażę jej podstawową wiedzę niezbędną do pracy w PKP, to przynajmniej będzie dla mnie miła. I rzeczywiście była miła, dopóki nie sprzedaliśmy jej naszej wiedzy. Potem zaczęła się tak rządzić, że masakra. I tak rządzi do dzisiaj. Ja już niestety nie pracuję w PLK. Atmosfera była fatalna. Powiem tak, w pracy na kolei najlepiej sprawdzają się MK. Widzę zaangażowanie wśród konduktorów, kierowników pociągów, kasjerów, maszynistów i dyżurnych ruchu. W biurach, zarządach, dyrekcjach wygląda to zupełnie inaczej. Porażka kompletna.
Podejście pracowników administracji (oczywiście nie wszystkich) do kolei najlepiej obrazuje fikcyjne opowiadanie pt. "Janosik". Link do opowiadania Kuby z Komorowic pt. "Janosik" na Prywatnych Kolejach Covalusa http://www.covalus.ovh.org/op/op45.html
Nie wiem jak Wy. Ale mam wrazenie jakby KS od 1 czerwca specjalnie dawalo czeski zlom na tory (np.poniedzialek, godz.19:44 do Czestochowy). A Elfy/Flirty/SKMka i inne stoja przed Gliwicami.
@rademenes: a wiele kilometrow torow od lat jest niewykorzystanych. I tego PKP PLK nie widzi.
Nie masz racji w obiegach podstawowych KŚ są wszystkie ich najnowsze składy. Składy nowe nie stanowią rezerwy taborowej.
Mniejsza ilość widzianych nowych pociągów związana jest z:
-czasowym wyłączeniem 35WE Impuls z powodu urwania wychylnych stopni, 35 WE Impuls ma wady sterowników, stopnie same się wysuwają
-wyłączeniem z eksploatacji 1 sztuki 27 Web ELF z powodu uszkodzenia przez pseudokibiców silniczków drzwiowych, pseudokibice chcieli wysiąść w polu i siłą wyrwali drzwi przy okazji uszkadzając parę innych elementów drzwiowych
-22 WE ELF ma urwane lusterko
-kolejny 22 WE ELF został potraktowany przez graficiarzy
Tutaj masz obiegi podstawowe składów KŚ od 1 czerwca https://www.dropbox.com/s/d5czh8npgtryufx/Obiegi%20K%C5%9A%20na%20pocz%C4%85tek%20czerwca%2C%20stan%20na%2029.05.pdf
@leslaw: no wlasnie. Wedlug tej obiegowki mialem jechac w poniedzialek EN76 (KS 40642). A byl elektrowoz (chyba EP07) z 3-4 wagonami.
Ilekroc jade do Gliwic to zawsze stoja pociagi KS i SKM.
Wyżej masz podane dlaczego podstawiono rezerwę. Przecież napisałem że część składów jest wyłączonych z eksploatacji i nawet masz napisany powód.
Miej żal do pseudokibiców którzy uziemili 27WEb, graficiarzy 22WE, osób odpowiedzialnych za urwanie lusterka 22WE no i możesz mieć żal do NEWAGU, który nie postarał się przy tworzeniu sterowników do Impulsa. Niezwłocznie po dokonaniu napraw tych składów zostaną one włączone do eksploatacji, ELFY powinny być już w przyszłym tygodniu z Impulsem jest większy problem. Co do składów SKM WAWA 14 WE Halny stanowią one rezerwę taborową KŚ, związane jest to z tym, że wersja Halnego dla SKM nie posiada wysuwanych stopni w przeciwieństwie do wersji papieskiej (małoposkiej), niestety skład ten jest przystosowany tylko do jazdy na trasach z wysokimi peronami. Domontowanie wysuwanych stopni nie stanowi większego problemu jednak 2 składy w malaturze SKM przejdą na własność KŚ dopiero pod koniec grudnia.
Ostatnio zmieniony przez leslaw dnia 05-06-2013, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
Wyżej masz podane dlaczego podstawiono rezerwę. Przecież napisałem że część składów jest wyłączonych z eksploatacji i nawet masz napisany powód.
Miej żal do pseudokibiców którzy uziemili 27WEb, graficiarzy 22WE, osób odpowiedzialnych za urwanie lusterka 22WE no i możesz mieć żal do NEWAGU, który nie postarał się przy tworzeniu sterowników do Impulsa.
OK. Jednak nie zauwazylem aby byly pomalowane. Poza tym to dla mnie troche dziwne, ze: za kazdym razem jest tyle skladow, tez zawsze min.1 SKMka jest uziemiona.
I co stalo sie z tymi skladami co jezdzily przed likwidacja a nie sa zepsute/zniszczone?
Skad mozna te obiegowki sciagnac?
Ostatnio zmieniony przez pawcio1978 dnia 05-06-2013, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
Oficjalnie tego nie ściągniesz obiegi stanowią tajemnicę handlową spółki.
Wyżej napisałem, że co do składów SKM WAWA 14 WE Halny stanowią one rezerwę taborową KŚ, związane jest to z tym, że wersja Halnego dla SKM nie posiada wysuwanych stopni w przeciwieństwie do wersji papieskiej (małoposkiej), niestety skład ten jest przystosowany tylko do jazdy na trasach z wysokimi peronami. Domontowanie wysuwanych stopni nie stanowi większego problemu jednak 2 składy w malaturze SKM przejdą na własność KŚ dopiero pod koniec grudnia.
@Pawcio1978 Na temat twojego pytania co stało się ze składami jeżdżącymi przed likwidacją odpowiem tak liczba obiegów nie zmieniła się zasadniczo, przed likwidacją było bodajże 47 obiegów teraz jest 45, po prostu składy wykonują luźniejsze obiegi. Te dwa obiegi co odpadły to był 1 na Bytom na SA109, a drugi na Kłobuck (Traxx). SA109 obecnie praktycznie w ogóle nie jest wykorzystywane bo jego dyspozycyjność kształtuje się na poziomie 30%, 15 lokomotyw Traxx z dniem 1 czerwca umowa na ich dzierżawę została rozwiązana i zostały zwrócone Lotosowi i Railpoolowi. 1 lipca spółka wycofa z eksploatacji 22 wagony CD które zostaną zwrócone Ceskym Drahom, w eksploatacji pozostanie 35 wagonów CD. Do 30 grudnia spółka wycofa wszystkie składy wagonowe, zastąpione one będą 9 składami EN57 najprawdopodobniej od PR. Stosowny przetarg na dzierżawę spółka już ogłosiła.
Ktoś mi pomoże w tym bałaganie KŚ?
Chciałem kupić bilet na jutro w relacji Żywiec-Rybnik na stronie KŚ widnieje pociąg 15.18 z Zywca i na ten kurs można kupic bilet. Sitkol i Dworzec Polski podają odjazd tego pociągu z Żywca 14.45.
Widzę więcej kwiatków w rozkładzie na tej trasie. Czym mam się sugerować? To jest nowa jakośc!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum