Powiedzmy sobie szczerze..Panowie z Cieszyna latali,pisali,cudowali np z z przetrasowaniem CHOPINA przez Cieszyn itp
To była luźna propozycja.
Cytat:
Zajmowaliście się Panowie bzdurami a nie tym czym chcieliśmy...macie rację Cieszyn bardzo ucierpi tracąc kolej ale w Ciezszynie potrzebna jest kolej REGIONALNA
Co roku proponowaliśmy PRom rozkłady jazdy do i z Cieszyna. Nawet raz była mała wojenka o przesunięcia pociągu z 15.14 na 15.28 i dało się, bo szkolniacy nie zdążali ze szkoły kończąc lekcje o 15.10
Cytat:
Poza tym już gdzieś to pisałem, ale powtórzę. Z Bielska-Białej Gł. do Cieszyna jest 39km., a czas jazdy pociągiem przed likwidacją to było prawie dwie godziny. Powstała S1 i z Bielska-Białej do Cieszyna autobusem pośpiesznym to za 40min
Z Czeskiego Cieszyn do Frydka Mistka także jest droga ekspresowa, a pociągi jeżdżą co godzinę, a pociąg jechał najdłużej 1h 20, średnio było 1h 16 minut jestem w stanie to udowodnić, bo mam rozkłady jazdy od 1995 do 2012 roku. Tylko w dwóch przypadkach było 1h 40 minut, ale to dwa pojedyncze pociągi w dwóch różnych latach obwiązywania rozkładu jazdy.
PKS jadący S1 kosztuje 8 zł.
@Exsimus tyle, że w Czechach kolej jest normalnie traktowana i dobrze zarządzana, a u nas nie!
Cieszyn Goleszów 30km/h. , a B B Wapienica Bielsko-Biała Gł 20km/h.
Tak się jeździło pod koniec funkcjonowania tej linii.
No to Panie @Exsimus cena obecnie by była coś 10zł.
Nie no PKS relacji Kraków - Cieszyn nadal kosztuje 8 zł.
Cytat:
a B B Wapienica Bielsko-Biała Gł 20km/h.
30 km/h co można sprawdzić na stronie PLK
Ogólnie rzecz biorąc kiedyś liczyłem sobie czas jazdy jeżeli na całym przebiegu od Cieszyna do Bielska było by 80 km/h to (na ostrych łukach zwolnienia do 50km/h) czas jazdy wyszedł mi pociągiem osobowym 59 minut, a przyspieszonym postoje w: Bażanowice, Goleszów Górny, Goleszów, Skoczów, Wapienica, BB Gł - 46 minut.
Bilet kolejowy by wyszedł gdzieś 10zł.@Exsimus. Było 20km/h od Wapienicy. 30 było na mostku jednym. Dane PKP PLK to se można wsadzić często do d... bo nie pokrywają się z rzeczywistością. Poza tym jeździłem tą trasą często, nawet b.często. Jak nie w służbie to w drodze do lub z pracy.
Gdy robili drogę pod torem w Bielsku to mogli cały tor wyremontować. czasu było dość. Generalny remont mógłby być wtedy zrobiony.
Mam pytanie do kogoś kto jest z okolic Cieszyna - obecnie do Cieszyna jest tylko jedno połączenie REGIO 1031 co jeździ codziennie oprócz (7) Czechowice-Dziedzice-Cieszyn(odjazd z Czechowic o 6:11) Oraz o połączenie 34323 Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (przyjazd do Czechowic o 6:25) który jeździ codziennie. Czy te połączenia są obsługiwane tym samym składem? A jeśli nie to czy skład do Cieszyna czeka na skład od Oświęcimia? Pytam bo kiedy było więcej pociągów to przez jakiś czas było np. tak że pociąg do Cieszyna teoretycznie odjeżdżał 3 minuty przed przyjazdem składu od Oświęcimia. Jechałem wtedy i zawsze było tak że składy czekały a ten do Cieszyna miał na starcie opóźnienie. Chociaż widzę że odstęp czasowy jest bardzo wielki to czy ktoś widział te pociągi? Jest jeszcze wcześniejsze połączenie z Oświęcimia ale mi za cholerę nie pasuje bo nie mam czym z Libiąża tam dojechać, a czekanie w nocy na dworcu w Oświęcimiu nie wchodzi w rachubę. Szkoda że ten wcześniejszy jest tak wcześnie, bo można by było w nocy podejść pieszo(oczywiście z latarkami nie boję się i zdarzyło mi się kilka razy iść główną drogą przez las po ciemku i ruch jest w nocy)Ale wstawać przed 3-cią to trochę wcześnie znowu. Nie mam niestety żadnego znajomego w Oświęcimiu, mogę przyjechać na rowerze, ale przypinać go na dworcu w Oświęcimiu na cały dzień to go ktoś może ukraść Nie będę latał do kuzynki żeby mnie autem podwiozła bo co ja jej powiem? Że jestem fan ciapongów i mi nie przeszkadza podróż o 3 nad ranem?
Abstrahując do powrotu sprawdziłem i jest wszędzie skomunikowanie, chociaż dość długo muszę czekać w Czechowicach ale mnie to nie przeszkadza. Myślałem żeby też podjechać do Katowic(w sensie najpierw do Trzebini bo mam pociąg o 3 nad ranem pierwszy także nie ma problemu)Ale w Trzebini znowu pierwszy pociąg do Katowic jakikolwiek przyjeżdża za późno i nie złapię składu do Czechowic(bo on akurat jest skomunikowany z Cieszynem).
Od kilku dni, codziennie, około godziny 14-tej przejeżdża przez Cieszyn, w kierunku na Goleszów pojazd techniczny.Może mi ktoś wyjaśnić dokąd jeździ i co robi? Dodam,że codzienny widok pojazdu szynowego przemieszczającego się w kierunku na Goleszów powoduje u mnie ciarki na plecach...
W ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, przyjętego przez Zarząd Województwa Śląskiego w dniu 22 października 2013 r., przewidziano na realizację kolejowych projektów infrastrukturalnych alokację środków finansowych w wysokości 75 mln euro.
W związku z tym, województwo śląskie przygotowało listę rankingową projektów (zawarta w „Mandacie Negocjacyjnym Województwa Śląskiego; Propozycje przedsięwzięć strategicznych do Kontraktu Terytorialnego”, z grudnia 2013 r.) z zakresu modernizacji linii kolejowych przewidzianych do realizacji w ramach RPO WSL 2014-2020, dla których beneficjentem (wykonawcą) będą PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wśród projektów dotyczących linii kolejowych zaproponowano listę, na której znajduje się m.in. długo zapowiadana rewitalizacja linii kolejowej nr 90 Zebrzydowice – Cieszyn.
Urzędnicy chcą połączyć torami Cieszyn z Czeskim Cieszynem
Zabytkowy budynek dworca kolejowego w Cieszynie jest dzisiaj zamknięty na głucho i szpeci miasto. Władze miasta chcą to zmienić już od kilku lat. W zeszłym roku przejęły dworzec od PKP. Teraz rozstrzygnęły konkurs na koncepcję przebudowy budynku i stworzenia wokół niego atrakcyjnego punktu przesiadkowego.
Urzędnicy chcą, żeby dworzec był nie tylko ładny, ale by znowu zaczął tętnić życiem. Dzisiaj przyjeżdżają tu tylko cztery pociągi dziennie. Miasto chce bezpośredniego połączenia z Katowicami oraz przywrócenia pociągów do Bielska-Białej. - Burmistrz rozpoczął także starania o połączenie naszego dworca z czeską siecią kolejową poprzez reaktywację linii łączącej nasze miasto z Czeskim Cieszynem - dodaje Edyta Subocz, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
Dworzec w Czeskim Cieszynie to prężny węzeł kolejowy - odjeżdża stąd wiele pociągów, także do Pragi.
Okazuje się, że przywrócenie połączenia nie wiązałoby się z żadnymi poważnymi inwestycjami. - Odcinek między stacją Cieszyn a granicą państwa na moście nad Olzą jest czynny i może być w każdej chwili przeznaczony do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich - mówi Jacek Karniewski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Z transgranicznych pociągów do Cieszyna korzystaliby także Czesi. - Wiele osób jeździ na zakupy do Polski. Takie połączenie byłoby ciekawą ofertą - mówi Dorota Havlikova, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Czeskim Cieszynie.
Wie ktoś może które przystanki zostaną reaktywowane w przypadku powrotu pociągów z Bielska-Białej do Cieszyna?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-05-2014, 13:47
Śmierdzi kiełbasą wyborczą na kilometr. Przez tyle lat miasto nic nie wspierało kolei a teraz takie plany.
Gdyby miało jednak do tego dojść, najłatwiej byłoby chyba przedłużyć pociągi z Frydka-Mistka. Miast stać 25 min po czeskiej stronie, stałyby po polskiej 15 min. Gorzej niestety wygląda kwestia skomunikować w Czeskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum