Jeśli chodzi o tegoroczne plany PLK na linii kolejowej nr 132 to przedstawiają się one niestety bardzo skromnie. Z listy planowanych postępowań przetargowych można wypisać:
-Linia 132 odcinek Pyskowice - Toszek tor nr 1 i 2 przebudowa torów km 41,600 - 46,700 ,łącznie 3,88 km toru wraz odbudową odwodnienia i przebudową sieci trakcyjnej
-przebudowa przejścia podziemnego na stacji Pyskowice w km 40,147
http://www.przetargi.plk-sa.pl/Kplany.php/plany/1/
Nie rozumiem dlaczego napisano, że do przebudowy idzie tylko 3,88 km toru skoro długość zamieszczonego odcinka (dla jednego toru) wynosi 5,1km. Wynikałoby z tego, że nie będzie to kompleksowa naprawa albo w dokumencie znajduje się błąd.
Co do remontu przeprowadzonego w ubiegłym roku to na stacji Gliwice Łąbędy oraz przystanku Gliwice Kuźnica brakuje wskaźników W4 oznaczających miejsce zatrzymania czoła pociągu. Załączam kilka niedzielnych fotek z p.o. Gliwice Kuźnica.
kuznica1.jpg Pociąg osobowy nr 46333 do Opola Głównego; Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 151 raz(y) 80.86 KB
kuznica2.jpg Widok w stronę Pyskowic
Plik ściągnięto 147 raz(y) 72.02 KB
kuznica3.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 127 raz(y) 91.99 KB
kuznica4.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 127 raz(y) 105.14 KB
kuznica5.jpg Widok na p.o. Gliwice Kuźnica w stronę Pyskowic
Mam tylko nadzieje że z braku funduszy nie przebudują torów szlakowych bliżej skansenu i tym samym nie wyburzą zabytkowej nastawni bramowej Pk5
Ja osobiście jestem przeciwny "prostowaniu" szlaku w takim projekcie jak widziałem.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Robi się nowe tory, a zapomina o np. przez lata użytkowanych ścieżek czy przejść oraz przejazdów może nie dzikich bo jednak kiedyś zrobionych, ale po modernizacji nie odtworzonych
Co to za głupoty chłopie tu piszesz?Nikt nie ma prawa chodzić po torach i przez tory-chyba że są to przejazdy itd.Teren kolejowy to nie miejsce na spacery!!!Kończy się to tak jak wczoraj na odcinku Chorzów Stary-Bytom.Potrącenie osoby postronnej!
W pierwszy październikowy weekend przy okazji wycieczki rowerowej wykonałem kilka zdjęć w okolicach przejazdu kolejowego w km 47,6 na linii kolejowej z Łabęd do Opola przez Strzelce. Jest to odcinek pomiędzy Paczyna, a Toszkiem, który w bieżącym roku był częściowo rewitalizowany. Remont dotyczył toru nr 1 (wymiana kompleksowa) natomiast w przypadku toru nr 2 naprawą objęty został odcinek przejazdu kolejowego w km 47,6 i być może jakieś pojedyncze wymiany podkładów.
Oprócz tego remontu na równoległej trasie z Gliwic do Kędzierzyna PLK prowadzi remont (w zasadzie to raczej można zaliczyć do bieżącego utrzymania) toru nr 2 w okolicach przystanku osobowego Rzeczyce Śląskie.
Zakładam, że celem tego remontu jest likwidacja ograniczenia prędkości spowodowanego tzw. wychlapami czyli zanieczyszczeniem podsypki powodującym utratę przez nią zdolności filtracyjnej.
Na tej trasie jest dość sporo tego typu wąskich gardeł i miejmy nadzieję, że (skoro modernizacja się odwlekła o kilka lat) to przynajmniej do tego czasu PLK będzie jakoś łatać ten ważny odcinek magistrali E-30.
Linia kolejowa nr 132 widok w stronę Gliwic tor nr1.jpg Linia kolejowa nr 132 widok w stronę Gliwic tor nr1
Plik ściągnięto 141 raz(y) 153.78 KB
Linia kolejowa nr 132 widok w stronę Toszka tor nr 1.jpg Linia kolejowa nr 132 widok w stronę Toszka, tor nr 1
Plik ściągnięto 111 raz(y) 122.26 KB
Linia kolejowa nr 132 przejad kolejowy w km 47.6 tor nr 2.jpg Linia kolejowa nr 132 przejazd kolejowy w km 47.6 tor nr 2
Plik ściągnięto 77 raz(y) 153.03 KB
Rzeczyce Slaskie przed remontem.jpg Rzeczyce Sląskie przed remontem
Plik ściągnięto 100 raz(y) 178.29 KB
Rzeczyce Slaskie - prace torowe.jpg Rzeczyce Sląskie - prace torowe
Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Oddział w Katowicach rozpisało przetarg nieograniczony na opracowanie dokumentacji i wykonanie przebudowy stacji Pyskowice wraz z wymianą sieci trakcyjnej w torze 1 i 2 na szlaku Pyskowice – Paczyna oraz wzmocnienie 400 m podtorza w torze nr 1 i 2 na linii nr 132 w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 132/135 Gliwice Łabędy – Strzelce Opolskie – Opole Groszowice.
Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz powykonawczej, przebudowę nawierzchni kolejowej, wykonanie odwodnienia stacji Pyskowice, wzmocnienie podtorza, karczowanie krzewów, odbudowę rowu bocznego, a także roboty z branży elektroenergetycznej i automatyki oraz roboty pozostałe.
Warunkiem udziału w przetargu jest wpłacenie wadium w kwocie 720 tys. zł. Oferty można składać do 20 marca tego roku. O wyborze oferty zadecyduje najniższa cena.
Na stronie PLK-i nie umieszczono niestety jeszcze SIWZ, więc ciężko określić co dokładnie wejdzie w zakres przebudowy stacji, ale podejrzewam że być może chodzi o zmianę układu torowego, aby pociągi zmierzające
z Gliwic w stronę Wrocławia nie musiały tak jak obecnie zmieniać toru i tym samym zwalniać do 40km/h (vide fotka pociągu TLK do Wrocławia).
W pewnym sensie będzie to także kontynuacja prowadzonej w ubiegłym roku Rewitalizacji przejścia pod torami do peronów 2 i 3 . Załączam kilka fotek z 30.10.2011 przedstawiających ten remont.
pyskowice widok na perony 1 i 2.jpg Widok na perony 1 oraz 2.
Plik ściągnięto 97 raz(y) 198.38 KB
pyskowice widok na perony 2 i 3.jpg Widok na perony 2 oraz 3.
Plik ściągnięto 177 raz(y) 162.77 KB
pyskowice przejście pod torami.jpg Przejście pod torami w trakcie remontu.
Plik ściągnięto 43 raz(y) 121.88 KB
pyskowice peron 3.jpg Peron 3.
Plik ściągnięto 48 raz(y) 174.68 KB
pyskowice obszar przejścia pod torami.jpg Obszar przejścia pod torami.
Plik ściągnięto 152 raz(y) 179.48 KB
pociąg TLK do Wrocławia opuszcza stację.jpg Pociąg do Wrocławia opuszcza stację Pyskowice.
1. Remont przejścia podziemnego na stacji Pyskowice został już dawno zakończony. Fotki z efektów pracy można zobaczyć poniżej.
2.Na remontowanym w ubiegłym roku odcinku Pyskowice-Paczyna (linia nr 132) tor 1 oraz 2 niestety nadal
obowiązuje ograniczenie tymczasowe do 100 km/h mimo, że remont prowadzony był w ubiegłym roku i prędkość
szlakowa wynosi 120km/h.
Być może zniesienie ograniczenia prędkości w km 41,600 - 44,480 będzie związane z przebudową sieci trakcyjnej
jaka ma być wykonana podczas przebudowy stacji Pyskowice, także właśnie na szlaku Pyskowice - Paczyna do km 44,480.
3. Na rewitalizowanej w latach 2010/2011 linii kolejowej nr 135 Gliwice Łabędy-Pyskowice w torze nr 2 w km 1,6-1,7 pojawiło się punktowe tymczasowe ograniczenie prędkości do 20 km/h.
4. W związku z uszkodzeniem toru nr 2 na linii nr 137 przez pociąg towarowy (wydarzenie z początku maja b.r.) na szlaku Gliwice Łabędy-Taciszów, na prawie całym odcinku pomiędzy Taciszowem, a Łabędami obowiązuje ograniczenie do 20 km/h. Na zdjęciach widoczne są uszkodzone podkłady oraz przytwierdzenia sprężyste.
[ Dodano: 18-06-2012, 22:22 ]
PRK Kraków powoli rozpoczyna prace modernizacyjne w Pyskowicach i na przyległym szlaku do Paczyny. W pobliżu stacji pojawiły się kontenery stanowiące zaplecze budowy, ponadto na stacji stał także wczoraj pociąg roboczy z kruszywem. Oprócz tego zamknięty został tor 1 na szlaku Pyskowice-Paczyna co sugeruje, że lada dzień ruszą na nim prace remontowe. W efekcie tego zamknięcia ruch kolejowy przez Pyskowice zarówno dla składów pasażerskich jak i towarowych prowadzony jest wyłącznie przez tor znajdujący się przy zewnętrznej krawędzi peronu trzeciego.
[ Dodano: 11-08-2012, 21:21 ]
Prace powoli posuwają się do przodu. Na chwilę obecną zamknięty jest tor nr 2 pomiędzy Łabędami, Pyskowicami, ponieważ trwają prace na wschodniej głowicy stacji Pyskowice. To samo dotyczy toru nr 2 pomiędzy Pyskowicami, a Paczyną. Tam zdemontowany jest tor 2 na odcinku od peronów do km 41,6, a także w km 43,100-43,500, gdzie ma być wzmacniane podtorze. Ponadto na torze nr 2 od Pyskowic, prawie aż do samej Paczyny zdemontowana jest sieć trakcyjna.
Na sąsiedniej linii nr 137 (Katowice-Legnica) uszkodzone na początku maja b.r. roku podkłady w torze nr 2 pomiędzy Łabędami, a Taciszowem zostały już wymienione.
nowe podkłady linia 137.jpg Nowe podkłady - tor nr 2 linia 137 pomiędzy Gliwicami Łabędy, a Taciszowem.
Plik ściągnięto 49 raz(y) 241.49 KB
pociąg sieciowy ZUE.jpg Pociąg sieciowy ZUE w Pyskowicach.
Plik ściągnięto 42 raz(y) 136.45 KB
rozbrany tor nr 2.JPG Szlak Pyskowice-Paczyna km 43.100-43,500
Plik ściągnięto 49 raz(y) 234.67 KB
rozebrany tor nr 2 w kierunku Paczyny.jpg Okolice km 41,6 tor nr 2 szlak Pyskowice-Paczyna
Plik ściągnięto 64 raz(y) 175.23 KB
zachodnia głowica stacji.jpg Zachodnia głowica stacji Pyskowice.
Plik ściągnięto 46 raz(y) 97.4 KB
rozgrzebana wschodnia głowica stacji.jpg Wschodnia głowica stacji Pyskowice.
Obecnie w na odcinkach Gliwice-Łabędy-Pyskowice oraz Pyskowice-Paczyna ruch prowadzony jest jednotorowo. Jest to związane z pracami na południowej głowicy rozjazdowej stacji Pyskowice (zamknięcie toru nr 2 z Łabęd), jak również pracami z reelektryfikacją toru nr 2 na odcinku Pyskowice-Paczyna, oraz pracami na północnej głowicy rozjazdowej stacji Pyskowice. W Pyskowicach pojawiły się nowe bramki trakcyjne, słupy, a także semafory wyjazdowe w kierunku stacji Gliwice Łabędy oraz tarcze ostrzegawcze i semafor wjazdowy od strony Paczyny. Prace związane z wymianą sieci trakcyjne na torze nr 2 pomiędzy Pyskowicami, a Paczyną w większości zostały zakończone i obecnie trwa zakładanie sieci w obrębie stacji, co z pewnością będzie związane z umożliwieniem przejazdu po torze nr 2 z Paczyny do Łabęd i rozpoczęciem prac na torze nr 1.
Orientuje się ktoś może czy jeden z torów w okolicach stacji Pyskowice został już ukończony? I czy rewitalizacja obejmie także odcinek Paczyna-Błotnica Strzelecka? Ponoć pojawił się przetarg na rewitalizację odcinka Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice, szkoda że bezpośrednie połączenia osobowe znikną z tej trasy, miejmy nadzieje że po rewitalizacji powrócą na tę linię IR i TLK.
Jest kolejny przetarg na rewitalizację linii kolejowej w ramach programu, który ma pozwolić wykorzystać środki unijne zaoszczędzone przez PKP PLK w przetargach. Rewitalizacja odcinka Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice może kosztować ponad 200 milionów złotych.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji budowlano-wykonawczej, powykonawczej oraz robót budowlanych dla zadania: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice” od km 58,600 do km 93,750 w ramach Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Rewitalizacja ma pozwolić na uzyskanie parametrów technicznych pozwalających na osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich równą 120 km/h, a towarowych - 70km/h, oraz dopuszczenie nacisków na oś równych 221 kN.
W ramach prac ma zostać wykonana kompleksowa wymiana istniejącej nawierzchni w torze nr 1, naprawa istniejącej nawierzchni w torze nr 2, wymiana i centralizacja rozjazdów, odbudowa rowów odwadniających wraz z ich umocnieniem, obudowaniem, naprawa i konserwacja obiektów inżynieryjnych, remont nawierzchni przejazdów, kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej wraz z jej regulacją. Kolejnymi zadaniami w ramach zamówienia będą: przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z dojściami do peronów oraz ich odwodnieniem i oświetleniem, odbudowa elementów sześciu wiaduktów i przepustów, oraz poprawa bezpieczeństwa na niektórych posterunkach ruchu oraz przejazdach kolejowych.
Szacunkowa wartość netto zamówienia podstawowego to 208 300 000. Do tego mogą dojść zamówienia uzupełniające w wysokości 10% kontraktu. Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 570 dni. Oferty można składać do 26 listopada. Jedynym kryterium przetargu jest cena.
Jeśli chodzi o modernizację na stacji Pyskowice to obecnie czynne są oba tory na linii 135 Gliwice Łabędy-Pyskowice, jak również oba tory na odcinku Pyskowice-Paczyna. Na południowej głowicy rozjazdowej stacji Pyskowice ukończono już nawiązanie przebudowywanego fragmentu układu torowego z torem nr 2 do Łabęd (dzięki czemu został on otwarty), natomiast na drugiej stronie stacji trwają prace na torze nr 5, który obecnie biegnie nowym śladem podobnie jak tor szlakowy w stronę Paczyny do km 41,3. Jeśli chodzi o wymianę sieci trakcyjnej na odcinku do Paczyny, to prace zostały zakończone na torze nr 2. Pociągi przejeżdżające obecnie przez Pyskowice korzystają ze skrajnych torów: nr 1 (przy peronie I), oraz toru nr 7 (przy peronie III).
Jeśli chodzi o odcinek Paczyna- Błotnica Strzelecka to w ubiegłym roku były prowadzone prace pomiędzy Paczyną, a Toszkiem (kilka wątków wyżej jest o tym napisane)., jednakże sama stacja Paczyna jest swego rodzaju wąskim gardłem z ograniczeniami, i miejmy nadzieję, że w przyszłym roku także ona zostanie objęta pracami. Wówczas to odcinek z Łabęd do Toszka będzie miał czyste 100/120 km/h, co biorąc pod uwagę rewitalizację opolskiego odcinka z pewnością przyniesie bardzo dobry wynik czasowy na odcinku Gliwice-Opole.
I tym sposobem przyszła modernizacja odcinka Opole-Kędzierzyn-Gliwice Łabędy do 160km/h w zasadzie nie będzie odczuwalna dla pasażerów pociągów TLK/IR/EIC (które się przekieruje przez Strzelce), i tym samym nie uda się uniknąć odpływu pasażerów. To chyba jedyny przypadek, gdzie wcześniej przygotowuje się bardzo dobry objazd dla planowanej do modernizacji linii.
Co do powrotu pociągów IR/TLK to nie wiem o co Ci chodzi, bo obecnie kursują już przez Strzelce Opolskie pociągi tej kategorii chociażby Galicja czy też Sztygar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum