Ciekaw jestem, czy Krupski Młyn postara się o odbudowanie swojej stacji z okazji reaktywacji tej trasy. Toszek Północ też chyba wymaga jakichś prac. Przydałby się w każdym bądź razie dodatkowe postoje między Paczyną a Lublińcem.
Pociąg który w styczniu ma jeździć po 22 z Gliwic do Lublińca przez Pyskowice nie będzie chyba zatrzymywał się za Paczyną. na wykazie PLK pisze tylko "Gliwice Łabędy, Pyskowice, Paczyna, Toszek Północ"... w sitkolu pociągu nie ma więc ciężko dowiedzieć się więcej. Czas przejazdu to była chyba niecała godzina. Może postoje pojawią się gdy trasa uzyska większą ilośc połączeń bo teraz wygląda to po prostu na podsył jednostki do Lublińca... Taki postój w Krupskim Młynie był by przydatny, dostać się stamtąd do Gliwic jest ciężko a ludzie by pewnie korzystali z tego przystanku.
"Uprzejmie informujemy, że Gmina od kilku lat prowadzi rozmowy z PKP o utworzeniu przystanku pasażerskiego w Krupskim Młynie. Ostateczna decyzja bedzie jednak zależała od wielu czynników: uruchomienia połaczeń, zapotrzebiowania a także możliwości finansowych."
Ale ta trasa nie ma żadnego potencjału. Jedyne co mi przychodzi do głowy to grzybobranie w okolicach Krupskiego Młyna (zawsze było tam dużo grzybów).
Każdy powód jest dobry W każdym razie z przecieków, które opublikował dddbb okazuje się że jednak jedna para pociągów rel. Gliwice-Lubliniec ruszy już niebawem
To już było dawno wiadomo, od poprzedniej korekty rozkładu (po wkroczeniu PR na styki) w rozkładzie PLK widnieje wieczorna para pociągów relacji Lubliniec-Gliwice przez Pyskowice.
Wczoraj jechałem tym pociągiem z Lublińca. Skład to ET22+2*B z ICC
Frekwencja około 20 osób głównie studenci, więc połączenie właściwie jakiś tam sens ma, ale na pewno nie takim taborem...
Do 1 czerwca pociag Lubliniec-Gliwice-Lubliniec przechodził z pociagu Katowice 16.40 - Lubliniec. Teraz przechodzi z osobówki Czestochowa-Lubliniec.
Oprócz tego na linii lubliniecko-gliwickiej kursuje Wiking Szczecin-Katowice-Szczecin oraz Gwarek Katowice-Gdynia-Katowice.
Sezonowce a mianowicie Szyper i Bryza pojadą trasa Katowice-Bytom-TG-Lubliniec-Kluczbork-Poznań (Szyper z Katowic do Świnoujścia a Bryzka z Krakowa Pł. do Kołobrzegu), natomiast sezonowy IR Pirania z Katowic do Świnoujścia pojedzie trasą Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Kluczbork-Poznań.
Planowo od lipca (jednak przez program naprawczy możliwe ze dopiero od września) Równica KŚ z Gliwic do Wisły Uzdrowisko będzie startowała w Lublińcu i pojedzie trasą Lubliniec-Gliwice-Bytom-Chorzów-Katowice-Tychy-.....-Wisła Uzdr. Przez Bytom i Chorzów M. pojedzie ze wzgledu na remonty miedzy Rudą a Zabrzem oraz Zabrzem a Gliwicami. Po zakończeniu remontów powróci na trase przez Rudę i Zabrze.
tak Wiking od 9 czerwca (czyli od jutra) jest przetrasowany na Tarnowskie Góry,Bytom, również z powodu remontu na Gliwice-Zabrze. jednak Wiking nie zatrzyma sie ani w Tarnowskich Górach ani w Bytomiu ani w Chorzowie Miasto. jadac z Lublińca do Katowic o dziwo zatrzyma sie tylko w Chorzowie Batorym natomiast jadąc z Katowice w kierunku Lublińca nie zatrzyma sie nigdzie po drodze, wyjadąc z Katowic pierwszy postój ma w Lublińcu. Nie jestem tez pewien czy miedzy Tarn. Górami a Lublińcem pojedzie przez Kalety czy przez Borowiany.
hanys, na 90% przez Kalety. Infra w okolicach podg. Borowiany jest w TRAGICZNYM stanie, w Krupskim Młynie jest już lepiej, jeden tor po remoncie. Jazda przez Kalety zajmie mniej czasu.
Wlasnie nie jestem pewien. Odc. TG-Kalety jest ok ale Kalety-Lubliniec to masakra. Trase te pociag pokonuje w 30 min podczas gdy trase Borowiany-Lubliniec pokona w prawdopodobnie 15. Tor Gliwice-Lubliniec ma szlakową 100 km/h lub wiecej, powrotny jest w nieco gorszym stanie, tam predkośc nie przekracza 70-80km/h. Jednak wystarczy wjechac na lubliniecko-gliwicką węglówke od strony Tworoga i praktycznie już jestesmy w Lublińcu
Do 1 czerwca pociag Lubliniec-Gliwice-Lubliniec przechodził z pociagu Katowice 16.40 - Lubliniec. Teraz przechodzi z osobówki Czestochowa-Lubliniec.
Oprócz tego na linii lubliniecko-gliwickiej kursuje Wiking Szczecin-Katowice-Szczecin oraz Gwarek Katowice-Gdynia-Katowice.
Sezonowce a mianowicie Szyper i Bryza pojadą trasa Katowice-Bytom-TG-Lubliniec-Kluczbork-Poznań (Szyper z Katowic do Świnoujścia a Bryzka z Krakowa Pł. do Kołobrzegu), natomiast sezonowy IR Pirania z Katowic do Świnoujścia pojedzie trasą Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Kluczbork-Poznań.
Planowo od lipca (jednak przez program naprawczy możliwe ze dopiero od września) Równica KŚ z Gliwic do Wisły Uzdrowisko będzie startowała w Lublińcu i pojedzie trasą Lubliniec-Gliwice-Bytom-Chorzów-Katowice-Tychy-.....-Wisła Uzdr. Przez Bytom i Chorzów M. pojedzie ze wzgledu na remonty miedzy Rudą a Zabrzem oraz Zabrzem a Gliwicami. Po zakończeniu remontów powróci na trase przez Rudę i Zabrze.
Wakacyjny IR Pirania nie pojedzie przez Gliwice, Lubliniec; tylko przez Bytom, Wieluń.
A osobowy Lubliniec - Gliwice przechodzi z pociągu Katowice - Lubliniec (obecnie odjazd z Katowic 17:55)
Nieprawda. osobówka Katowice 17.55 - Lubliniec zjezdża odrazu w Lublińcu na bocznice i stoi tam do rana.
Pirania faktycznie w ostatniej chwili zostala przetrasowana na Bytom-Wieluń, powodem jest remont torów na Zabrze-Ruda.
Czyli niestety Piranie popłynie z.... powietrzem
Hanysie, wczoraj jechałem pociągiem z Katowic o 17:55, spóźniony w ogóle 25 minut i zwróciłem na to uwagę. Po przyjeździe do Lublińca od razu zapowiedziany został jako osobówka do Gliwic. Z powodu opóźnionego przyjazdu, odjechał do Gliwic także opóźniony.
Mimo remontów, decyzja zmiany trasy Piranii w ostatniej chwili jest dla mnie niezrozumiała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum